Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxer doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxer doodgebeten

Ongelezen bericht door Doyaquba »

:cry: :cry:

Hoe vaak moeten dit soort dingen nog gebeuren voor er eens iets aan gedaan wordt? Gewoon honden met al een bijtgeschiedenis en dan nóg loslopen :80:
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Cleva schreef:Ik sla even over. Wat voor honden?
4 staffords
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Afschuwelijk :cry: , alle 4 de spuit erin. Liefst de eigenaar ook.
Ook weer een mooi staaltje van de Dierenambulance. Als ze echt wat nuttigs kunnen doen, maken ze rechtsomkeert.
Afbeelding
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

GrethavW schreef:Afschuwelijk :cry: , alle 4 de spuit erin. Liefst de eigenaar ook.
...
Dit dus! :cry:
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Vreselijk.
En waarom brengt de dierenambulance die hond niet naar de da?
Bang dat hun auto vies wordt?

De hele toestand is horror.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Vreselijk, maar wat bizar van die dierenambulance, daar zijn ze toch voor? Raar hoor, hier in Nederland (of Rotterdam dan iig) brengen ze juist ook dieren naar de dierenarts bij spoed en als je zelf geen auto hebt. Heb er helaas ervaring mee, zelfs voor mn konijntje die midden in de nacht naar een dierenarts moest kwamen ze toch echt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik sla ook maar even over en dierenambulance is vaak vrijwilligerswerk, en daar zit van alles tussen natuurlijk
Cuddie_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Vreselijk, het zal je maar gebeuren...
Wat doen honden ook los (én zonder muilkorf) als ze geschiedenis hebben van bijten. Die moeten toch direct (op z'n minst) bij de eigenaar weggehaald worden.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nicoline schreef:Vreselijk, maar wat bizar van die dierenambulance, daar zijn ze toch voor? Raar hoor, hier in Nederland (of Rotterdam dan iig) brengen ze juist ook dieren naar de dierenarts bij spoed en als je zelf geen auto hebt. Heb er helaas ervaring mee, zelfs voor mn konijntje die midden in de nacht naar een dierenarts moest kwamen ze toch echt.
Nou bij mijn door vergiftiging stervende hond in 2001 heb ik toch echt meermaals moeten bellen snachts voor ze me op kwamen halen. En ja ze namen wel steeds op maar vonden het eerst niet nodig midden in de nacht
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een idioten om vier van die bijtende krengen los te laten lopen.
Weg ermee en een permanent houdverbod voor dit soort mafketels.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Cuddie_ schreef:Vreselijk, het zal je maar gebeuren...
Wat doen honden ook los (én zonder muilkorf) als ze geschiedenis hebben van bijten. Die moeten toch direct (op z'n minst) bij de eigenaar weggehaald worden.
Dat snap ik dus ook niet. In mijn wijk woont iemand met 2 rottweilers die direct als ze een andere hond zien in de red zone gaan. Niet normaal. Eigenaar is heel klein mannetje dat ze amper kan houden. Eén van die honden heeft al een keer een mens en meerdere malen andere honden aangevallen. Zo ernstig dat ze naar het ziekenhuis moesten. Eén van die honden is toen tijdje weg geweest maar kwam gewoon weer terug hoor. Ja met een muilkorfverplichting. Maar die gast doet nooit muilkorven om en niemand die daar op controleert. Ik kwam hem laatst weer tegen en dan ben ik doodsbang. Voorheen ging ik echt rennen met Shep maar nu ze oud is kan ze dat niet zo goed meer. Gelukkig kwam hij mijn oude buurman met 2 staffords tegen en toen werd dat een heel ding maar kon ik er tussenuit piepen.
Hier komt trouwens de dierenambulance ook je dier niet ophalen om naar kliniek te brengen. Ik heb dat weleens uitgezocht omdat ik geen rijbewijs heb.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Vreselijk. Het valt me op dat ze eigenlijk geen kwaad woord zeggen over de honden zelf, maar wel over de eigenaar ervan.
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik kijk dit soort dingen niet maar ik snap niet dat dit kan blijven gebeuren.
Keer op keer.
Ik laat me niet door angst leiden maar je word er toch wel bang van :(
Omdat een of andere debiel geen verantwoording over zijn honden neemt.

Ik weet ook geen oplossing ofzo maar staffies enz., rotweilers ik ben echt zo niet op mijn gemak meer.
Ik loop s ochtends vroeg en zoek gebieden uit, loop om maar dan nog, je weet nooit wat je tegenkomt.

Zo’n nachtmerrie als dit je overkomt.
Caro
Zeer actief

Dennenappel schreef:Ik kijk dit soort dingen niet maar ik snap niet dat dit kan blijven gebeuren.
Keer op keer.

Ik weet ook geen oplossing ofzo maar staffies enz., rotweilers ik ben echt zo niet op mijn gemak meer.
Ik loop s ochtends vroeg en zoek gebieden uit, loop om maar dan nog, je weet nooit wat je tegenkomt.

Precies, ik baal ervan dat ik vaak niet meer ontspannen wandel. Vroeger had ik daar nooit last van, dacht er niet eens over na. Maar nadat jaren geleden mijn hond in één jaar tijd 3 keer is aangevallen (ik ben toen verhuisd naar de wijk waar ik nu woon, niet zo'n beste wijk) loop ik bijna nooit meer echt relaxed. Ik ben altijd overal mijn omgeving aan het scannen.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Caro schreef:
Dennenappel schreef:Ik kijk dit soort dingen niet maar ik snap niet dat dit kan blijven gebeuren.
Keer op keer.

Precies, ik baal ervan dat ik vaak niet meer ontspannen wandel. Vroeger had ik daar nooit last van, dacht er niet eens over na. Maar nadat jaren geleden mijn hond in één jaar tijd 3 keer is aangevallen (ik ben toen verhuisd naar de wijk waar ik nu woon, niet zo'n beste wijk) loop ik bijna nooit meer echt relaxed. Ik ben altijd overal mijn omgeving aan het scannen.
Dat is inderdaad erg jammer. Hier ook zo.
Gelukkig kom ik ze niet zoveel tegen en vooral in het weekend als het mooi weer is. Dan is het vaak slalommen. Gisteren op grote afstand van een man met een kolossus, die bleven vaak lang ergens stilstaan en ik maar wachten. Het ergste is als ze onverwacht opduiken of aan twee kanten tegelijk.

En als het er dan zo een is die helemaal stijf in de riem hangt en al lekkerbekkend mijn hond, mij of ons beiden fixeert, heb ik het helemaal niet meer. Vooral als de eigenaar zichtbaar niet begrijpt wat er aan de hand is. Ik bekijk zo'n filmpje ook niet. Hoef geen huilende man bij een kapotte hond in stervensnood te zien. Die dan niet wordt geholpen. :ugh: :cry:
kooi
Zeer actief

Dennenappel schreef: Ik loop s ochtends vroeg en zoek gebieden uit, loop om maar dan nog, je weet nooit wat je tegenkomt.
Dat doen zij dus ook. Op ongewone tijdstippen in uitgestorven gebied gaan lopen met die tank. Dat noemen ze dan hun verantwoording nemen. Want: 'Dan kom ik niemand tegen'. :lees:
Caro
Zeer actief

kooi schreef:
Dennenappel schreef: Ik loop s ochtends vroeg en zoek gebieden uit, loop om maar dan nog, je weet nooit wat je tegenkomt.
Dat doen zij dus ook. Op ongewone tijdstippen in uitgestorven gebied gaan lopen met die tank. Dat noemen ze dan hun verantwoording nemen. Want: 'Dan kom ik niemand tegen'. :lees:
Nou dat is precies wat ik vaak al verwacht. Ik ga ook vaker met opzet al heel vroeg lopen maar dan bedenk ik me dat mensen met gevaarlijke honden dat misschien juist ook wel doen omdat ze hen dan los kunnen laten lopen met een kleinere kans andere honden tegen te komen. Jij bewijst dat ik dat goed had gedacht. Maar zwaar irritant wanneer kun je dan nog wel veilig over straat. Ik heb echt enorme schrik gekregen door die aanvallen op mijn hond.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

kooi schreef:
Caro schreef:
Keer op keer.

Gelukkig kom ik ze niet zoveel tegen en vooral in het weekend als het mooi weer is. Dan is het vaak slalommen. Gisteren op grote afstand van een man met een kolossus, die bleven vaak lang ergens stilstaan en ik maar wachten. Het ergste is als ze onverwacht opduiken of aan twee kanten tegelijk.

En als het er dan zo een is die helemaal stijf in de riem hangt en al lekkerbekkend mijn hond, mij of ons beiden fixeert, heb ik het helemaal niet meer. Vooral als de eigenaar zichtbaar niet begrijpt wat er aan de hand is. Ik bekijk zo'n filmpje ook niet. Hoef geen huilende man bij een kapotte hond in stervensnood te zien. Die dan niet wordt geholpen. :ugh: :cry:
Je ziet de hond niet hoor, alleen een oud filmpje van de hond toen er nog niks aan de hand was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
kooi
Zeer actief

gonnie schreef:
kooi schreef:
Caro schreef:
Keer op keer.

Je ziet de hond niet hoor, alleen een oud filmpje van de hond toen er nog niks aan de hand was.
Oké, dat staat er niet bij en ik neem dan liever het zekere voor het onzekere.
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Hammetime »

Verschrikkelijk, ik sla ook even over.
Doyaquba schreef::cry: :cry:

Hoe vaak moeten dit soort dingen nog gebeuren voor er eens iets aan gedaan wordt? Gewoon honden met al een bijtgeschiedenis en dan nóg loslopen :80:
Ja echt bizar, maar dat is Nederland. Honden zijn hier vogelvrij, je kan er mee doen wat je wilt.
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Hammetime »

Caro schreef:
kooi schreef:
Nou dat is precies wat ik vaak al verwacht. Ik ga ook vaker met opzet al heel vroeg lopen maar dan bedenk ik me dat mensen met gevaarlijke honden dat misschien juist ook wel doen omdat ze hen dan los kunnen laten lopen met een kleinere kans andere honden tegen te komen. Jij bewijst dat ik dat goed had gedacht. Maar zwaar irritant wanneer kun je dan nog wel veilig over straat. Ik heb echt enorme schrik gekregen door die aanvallen op mijn hond.
Het is triest dat je zo moet denken als hondeneigenaar. Fietsen met de hond voorkomt aanvaringen met andere honden ook, als de eigenaar tenminste alert genoeg is. :U:
S@ndr@
Zeer actief

op de fiets loop je het risico dat je zomaar bij iemand voor de neus staat die er niet op heeft gerekend..en andere honden zien een rennende hond en willen er heen, dat geeft verder niets maar je moet je er wel van bewust zijn . Zuurtje was nauwelijks een week in Nederland toen er al een hond in hing die los naast de fiets mee liep :roll:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik wil het ook niet kijken. Merk dat ik zelf ook die angst heb.

Twee maanden terug werd die voor mij ook bevestigd. Ik passeer twee mannen in het nabijgelegen natuurgebied. Eentje met een fiets aan de hand en de ander met een labradoodle los (die ik ken). Wij passeren ze en Tobi loopt zorgeloos voor me uit. Opeens komt er om de hoek een pitbull oid aan. Terwijl ik denk 'Shit dit gaat niet goed'. Staan Tobi en hij neus aan neus en die hond grijpt Tobi bij zijn nek. Ik ben meteen gaan schoppen en trappen naar dat beest en heb geschreeuwd dat hij moest stoppen en NEE etc. Dacht alleen maar 'Jij gaat Tobi niet vast krijgen in je bek.' De eigenaar bleek die vent met fiets te zijn en hij stond erbij en keek ernaar. Die klapkaak bleef Tobi aanvallen terwijl die rollend door het gras ging en alleen maar weg wilde komen. Twee keer leek dat stomme beest te stoppen, maar ging gerust weer verder. Toen hij toch weer stopte en de eigenaar eindelijk 'He kom eens hier' riep, ging hij weg bij Tobi. Tobi was al weggerend en omdat die vent zijn hond niet aan de lijn deed ben ik weggegaan. Maar hij riep me niet na of het ging oid.

Ben via FB achter zijn naam gekomen en hebt een bericht gestuurd. Maar hij heeft via een kennis in de dierenwinkel laten weten dat hij niet op me gaat reageren. En toen ik hem aansprakelijk stelde voor dierenartskosten heeft hij via haar een bericht gestuurd dat IK die man heb uitgescholden, dat Tobi al aan de lijn liep omdat hij mank was en dat zijn hond de meeste schade had opgelopen.

Sinds dit incident loop ik als een gespannen veer in het natuurgebied. En loop ik er überhaupt alleen op werkdagen overdag en verder niet meer. Ik waande me altijd veilig daar, maar nu is dat compleet over. Hij schijnt al met meer honden incidenten gehad te hebben en het is wachten tot het helemaal fout gaat.

Maar die vent fietst dus lekker over de wandelpaden met dat bakbeest meters achter of voor zich en laat het allemaal lekker gebeuren.

Melding is gedaan bij de politie en ik hoorde van de eigenaren van een boerboel dat zij ook melding hebben gemaakt. Maar ja of ze er iets mee gaan doen ...
_Esmee
S@ndr@
Zeer actief

het gelul is dat er heel vaak niet t slimste volk mee loopt en daar gaan ze mank..ik heb geen angst voor ze, maar ik zie wel heel gauw van ohw hebben we er weer eens een met zo`n houding ( eigenaar en hond) , andere kant maar weer op :hmmm: gewoon voor de zekerheid.. je hebt gewoon je hond er niet voor over
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben ook heel bang hiervoor. Niet alleen bij pitjes maar ook bij poolhonden als malamutes en huskies ben ik erg op mijn hoede. Ik liep laatst met de honden naar een water en achter mij liepen mensen met oa een husky. Die hond liep 300 meter voor ze uit en dus 4 meter achter mij....
Leuk allemaal ware het niet dat die hond sluipend en totaal gefixeerd was op Bas. Echt non stop staren en tongelen en in slow motion met een laag hoofd achter ons aan sluipen. Ik heb Bas aangelijnd en meegesommeerd. Want die gaat gewoon met hoge staart kennis maken en laten weten dat ze daar niet van gediend is. Dat komt haar duur te staan.

Die mensen deden niks. Beter gezegd, ik had op een gegeven moment het idee dat ze helemaal niet wisten waar de husky was. En een houding hadden van die zien we wel weer bij de auto straks. Laat zichzelf wel uit en kent de weg.

Zo ontzettend asociaal. Nu ben ik zelf groot en reken erop dat ik een hond echt te grazen neem als die een van mijn kleine ukken aanvalt. Maar ik weet dat dat een wassen neus is als een hond er echt voor gaat. Ik lijn aan omdat ze dan niet kunnen wegrennen met mijn hondje in de bek. 5 kilo is niks. En Bas gaat hooguit krijsen wat de zaak erger maakt.

Soms neem ik een wandelstok mee. Zeker in Nederland. Dan letten mensen beter op. Want ze weten dat ik ga meppen als hun hond komt etteren en het gaat mis.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

In mijn regio zie je nauwelijks nog mensen met kleine honden in de buitengebieden wandelen. Er is een enorme toename van gevaarlijke honden te zien. Recentelijk weer een klein hondje doodgebeten door een loslopende klapkaak.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Ik ben ook heel bang hiervoor. Niet alleen bij pitjes maar ook bij poolhonden als malamutes en huskies ben ik erg op mijn hoede. Ik liep laatst met de honden naar een water en achter mij liepen mensen met oa een husky. Die hond liep 300 meter voor ze uit en dus 4 meter achter mij....
Leuk allemaal ware het niet dat die hond sluipend en totaal gefixeerd was op Bas. Echt non stop staren en tongelen en in slow motion met een laag hoofd achter ons aan sluipen. Ik heb Bas aangelijnd en meegesommeerd. Want die gaat gewoon met hoge staart kennis maken en laten weten dat ze daar niet van gediend is. Dat komt haar duur te staan.
Zie jij malamutes ja? Ik hier voor het eerst, van de fokker om de hoek, verder alleen maar kruisingen.
Gelukkig staan die goed bekend, iedereen gaat er standaard vanuit dat die bolle van mij aardig is.

Huskies zijn alleen maar leuke honden als het geen ongeleide projectielen zijn en met kleine hondjes vind ik het sowieso geen combinatie nee.
Niet dat er snel iets zal gebeuren, maar als ze ergens door getriggerd worden heb je er te weinig invloed op.
Naap is geweldig met zijn zusje van 7 kilo, maar gaat bij alles van haar formaat en kleiner uit voorzorg aan de lijn.
Al was het maar om anderen geen rolberoerte te bezorgen als ie aan komt stuiven.
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Ik ben ook heel bang hiervoor. Niet alleen bij pitjes maar ook bij poolhonden als malamutes en huskies ben ik erg op mijn hoede. Ik liep laatst met de honden naar een water en achter mij liepen mensen met oa een husky. Die hond liep 300 meter voor ze uit en dus 4 meter achter mij....
Zie jij malamutes ja? Ik hier voor het eerst, van de fokker om de hoek, verder alleen maar kruisingen.
Gelukkig staan die goed bekend, iedereen gaat er standaard vanuit dat die bolle van mij aardig is.

Huskies zijn alleen maar leuke honden als het geen ongeleide projectielen zijn en met kleine hondjes vind ik het sowieso geen combinatie nee.
Niet dat er snel iets zal gebeuren, maar als ze ergens door getriggerd worden heb je er te weinig invloed op.
Naap is geweldig met zijn zusje van 7 kilo, maar gaat bij alles van haar formaat en kleiner uit voorzorg aan de lijn.
Al was het maar om anderen geen rolberoerte te bezorgen als ie aan komt stuiven.
Geen idee wat het precies zijn. Deze was groot en zwart met wit. Dus waarschijnlijk een kruising husky maar precies weet ik het niet. Bas is eerder een keer gegrepen door een kruising malamute husky volgens zijn baasje. Die hond was lief zegt de beste man. Hij zegt ook nog tegen mijn partner laat maar los hoor. Hij is super met kleine hondjes. Binnen 2 seconde hing Bas in de bek te krijsen en kon mijn partner hem nog net bij de nek grijpen om schudden te voorkomen. Op de een of andere manier moet ik echt niks van poolhonden in combinatie met Bas hebben. Guus gaat prima. Die doet heel honds en rent beklikkend op elke husky af en ontwapend als hondje. Bas is veel stoerder en staat met de staart recht omhoog neus en neus. Dat triggert oerhonden tot een directe confrontatie als Bas dan wil weglopen. Ze grijpen haar in haar rug. Is dus al gebeurd en leek laatst weer te gaan gebeuren met die poolhond. Geen idee waarom. Bas doet niks. Nooit. Bromt soms wat en loopt dan weg om de confrontatie te vermijden. Juist als ze omdraait grijpen ze dus.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Volgens mij zie je in Duitsland veel meer malamutes dan in Nederland. Ze zijn ook vaak aangeboden via polarhunden in nott. :ok:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Jack (husky) kan goed met kleine honden. Zelfs als ze hem staan uit te kafferen doet hij niks. Meeste mensen met kleine honden kijken wat argwanend wanneer hij aan komt lopen maar ze zien al snel dat hij geen kwaad doet. En dan zijn er vaak reacties dat ze hem zo leuk vinden. Toen hij jonger was had hij wel de neiging om zijn poot er op te zetten wanneer het kleine hondje wat druk was, maar het is hem nu duidelijk dat dat niet mag.

Ik ben daar wel blij om. Met een husky heb ik al genoeg om op te letten. Wanneer ik met Shira en Nola wandel dan loop ik ontspannen. Met Jack is het de hele losloopwandeling keihard werken en niet bepaald ontspannen :mrgreen: . Het is wel leuk om hem zo blij te zien wanneer hij losloopt dus dat maakt het dan wel weer goed. Maar ik rust er niet van uit zeg maar :F:
Laatst gewijzigd door Jackira op 27 jul 2020 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”