Hippo schreef:kooi schreef:Het raakt kant nog wal als je het alleen op je zelf en jouw honden en jouw kennis baseert.
Het is een algemeen probleem. Of wil je zeggen dat wat ik beweer over de overvolle asiels en het nare einde van deze dieren, als het fout gaat niet klopt?
Ik schrijf toch nergens dat ik het al die staffordachtige probleemhonden niet erken. Zoals ik al eerder reageerde op de quote van Nanna, ik ben vóór maatregelen die als gevolg hebben dat de ondoordachte tokkie weer een klapkaak van marktplaats trekt en vervolgens een buurt terroriseert.
Dat is toch geen afschuiven? Of er nu een cursus, verbod op kruisingen, strafbladcheck of verplichte verzekering zou komen, daar zou ik toch geen last van hebben als a-typische klapkaakeigenaar. Dus voer maar in!
Ik ben allang blij dat ik niet in de schoenen sta van iemand met een kleine hond van formaat schoothond, want dan zou ik ook een stuk minder gerust over straat gaan dan met mijn mechels. Dat betekent nog niet dat ik geen hinder kan ervaren van de tokkie met klapkaak.
Wat mij betreft zijn de maatregelen waar jij voor bent, niet afdoende. Er is maar een maatregel afdoende: alle klapkaken van de straat af en een algeheel fokverbod.
Je benoemt het eigenlijk zelf al door jezelf een a-typische eigenaar te noemen. Zoals jij geruster over straat gaat met een grote hond, ga ik redelijk gerust over straat waar die klapkaken zich bevinden die ik ken en waarvan ik weet dat de eigenaar ze relatief goed onder controle heeft. Waarschijnlijk ben jij er zo een.
Helaas moet jij dan als goede lijden onder de slechte. Nog niet met deze hond, daarmee mag je je medeburgers nog schrik aanjagen, maar er komt een moment dat dat niet meer wordt getolereerd. Helaas ten koste van mensen, honden en de klapkaken zelf. Maar beter kies je voor je volgende hond een ander ras.
Ik ga overigens mechelaars, husky-achtigen en rottweilers ook uit de weg hoor. Maar belagen die mijn hondje, dan maak ik een kans dat de eigenaar, of ik, of omstanders zo'n dier van mijn hondje afkrijgen. ( been there, done that).
Met zo'n klapkaak sta ik machteloos.
Het is wat Nanna, zegt, moet je per se uit dat onmetelijke aanbod dat ras kiezen waarmee je anderen de stuipen op het lijf jaagt? Ik begrijp dat niet.