Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Algemeen "SUPpen met je hond" topic
Moderator: moderatorteam
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Re: Algemeen "SUPpen met je hond" topic
O heerlijk deze foto's. En het lijkt me ook heel leuk om te doen. Alleen heb ik zelf nogal watervrees. Zit mezelf dan dus mooi in de weg, haha. Maar leuk om het hier te volgen!
_Esmee
Ik ga maandag samen met Duque een lesje volgen in het zuiden des lands. Heb er echt zin in! Als het goed bevalt wil ik dit jaar nog wat lesjes doen/oefenen en dan volgend jaar een eigen SUP kopen zodat we gedrieën het water op kunnen als(/wanneer...) het weer zo heet wordt. Of gewoon zomaar. D'r zijn hier wat prima plekken om het te doen in de buurt.
-
- Zeer actief
Leuk Sandra! Ben benieuwd hoe het je maandag bevalt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Dat valt heel erg mee, ze kunnen zitten, liggen, staan, draaien, bij of op je komen liggen, sommige honden vallen in slaap~Suzanne~ schreef: Los van die vraag... wat vinden honden eraan? Ze kunnen niets, doen niets, moeten stil blijven liggen op een heel klein plekje... Da's dus een serieze vraag! Bij sporten en andere aktiviteiten kan ik me nog wat voorstellen dat honden het leuk vinden ook al zou de sport niets voor mijn honden zijn maar dit lijkt me voor de honden zo saai?
Anderen staan op het puntje van de sup om maar niks te missen terwijl de neus overuren draait.
Voor/na die tijd zwemmen of tussendoor zwemmen.
Een pup in een (fiets)kar lijkt ook saai, terwijl die mega veel indrukken opdoet en uiteindelijk tevreden gaat slapen.
Aangestoken door andermans enthousiasme heb ik een paar weken terug een workshopje gedaan bij Woofatwork, samen met Duque. Dat beviel zo goed dat ik me ben gaan oriënteren op een board en Shibby gaf me de tip om een Aqua Marina Fusion te kopen. Zo gezegd, zo gedaan. Deze kwam dinsdag binnen en vandaag ben ik met Sofi naar Son gegaan.
Nadat ik had vastgesteld dat m'n valve los zat en ik dacht dat-ie kapot was (kapotte lijmlaag of zo?) ben ik naar wat andere suppers gegaan die daar toevallig net klaar waren om te vragen of zij wisten hoe en wat. Gelukkig bleek er niks kapot en kon ik aan de slag.
Na wat leek een half uur pompen was het board vol en zijn we het water op gegaan. Ik tenminste. Sofi wist het zo net nog niet. Maar met een paar koekjes snapte ze wat de bedoeling was en konden we van start. Het was een mooi stukje met allemaal bochten. Op aanraden van de suppers zijn we begonnen met stroomopwaarts te peddelen zodat de terugweg minder zwaar was. Sofi vond het maar zozo, ze kroop haast in me en haar staartje zat vastgeplakt tegen haar buik. Na een kleine kilometer zijn we een inhammetje ingevaren en daar kon ze even aan wal. Toen had ze echter niet meer zo'n zin om weer op het board te springen en ik besloot dat ze dan maar aan wal parallel aan me mee moest lopen. Ze kan prima zwemmen en ik ken m'n Pappenheimers
Dat vond ze eerst dus prima, maar na een minuut of 3 vond ze het welletjes en sprong het water in om naar me toe te komen. Vanaf toen vond ze het best!
Eigen regie. Vanaf toen stond haar staart weer fier omhoog en zat ze relaxt om zich heen te kijken.
Suppen met Duque.

Droog oefenen

En vandaag:
"Wat denk je nou zelf?!"

Dikke stressbek

Aan wal. Het hele board ontkennend.

Weer aan boord

Ok. Ok. Toch wel tof!

Ik was alleen de vin vergeten en een handdoek voor op het board tegen hondennagels. Maar goed. Eerste keer dus
Wat een vréselijk leuke hobby! Het is ook wel fijn dat Sofi nu zelf heeft ervaren hoe relaxt het is, dan kan ik Duque en haar volgende keer samen meenemen zonder dat ze elkaar gek maken.
Nadat ik had vastgesteld dat m'n valve los zat en ik dacht dat-ie kapot was (kapotte lijmlaag of zo?) ben ik naar wat andere suppers gegaan die daar toevallig net klaar waren om te vragen of zij wisten hoe en wat. Gelukkig bleek er niks kapot en kon ik aan de slag.
Na wat leek een half uur pompen was het board vol en zijn we het water op gegaan. Ik tenminste. Sofi wist het zo net nog niet. Maar met een paar koekjes snapte ze wat de bedoeling was en konden we van start. Het was een mooi stukje met allemaal bochten. Op aanraden van de suppers zijn we begonnen met stroomopwaarts te peddelen zodat de terugweg minder zwaar was. Sofi vond het maar zozo, ze kroop haast in me en haar staartje zat vastgeplakt tegen haar buik. Na een kleine kilometer zijn we een inhammetje ingevaren en daar kon ze even aan wal. Toen had ze echter niet meer zo'n zin om weer op het board te springen en ik besloot dat ze dan maar aan wal parallel aan me mee moest lopen. Ze kan prima zwemmen en ik ken m'n Pappenheimers

Suppen met Duque.

Droog oefenen

En vandaag:
"Wat denk je nou zelf?!"

Dikke stressbek

Aan wal. Het hele board ontkennend.

Weer aan boord

Ok. Ok. Toch wel tof!

Ik was alleen de vin vergeten en een handdoek voor op het board tegen hondennagels. Maar goed. Eerste keer dus

Laatst gewijzigd door Sandra&co op 11 sep 2020 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Wat mooi om te lezen hoe Sofi zich toch bedenkt en weer gezellig op het board komt zitten.
Leuke foto's!
Leuke foto's!
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Super gaaf Sandra!
Heerlijk hé, hoe het dan ineens wel oké is als het eigen keus wordt
Ik hoop van het weekend nog een keer de sup te kunnen pakken
Heerlijk hé, hoe het dan ineens wel oké is als het eigen keus wordt

Ik hoop van het weekend nog een keer de sup te kunnen pakken

Ja het is heerlijk. Morgen gaan we weer.
Moeten we niet eens een hondenforum-suptochtje organiseren? Ik wil er best een eindje voor rijden.
Moeten we niet eens een hondenforum-suptochtje organiseren? Ik wil er best een eindje voor rijden.
- dre
- Zeer actief
Ja morgen is het ook goed weer, ik wil morgenochtend ook een rondje doen.Sandra&co schreef:Ja het is heerlijk. Morgen gaan we weer.
We zijn wel eens begonnen met een hf-suptocht, maar de animo was niet zo of we kwamen er niet zo goed uit wanneer

Maar ik ben wel in hoor voor een suptocht

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik wil zo graag maar heb geen SUP 

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
Wist je dat je die dingen tegenwoordig kan kopen?Crescent schreef:Ik wil zo graag maar heb geen SUP

- dre
- Zeer actief
Vanmorgen heerlijk rondje gedaan met Kenzi.
Toen we terug kwamen ging de rest van de wereld het water op, dus ideaal

Toen we terug kwamen ging de rest van de wereld het water op, dus ideaal

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ik vind dit er altijd erg leuk uitzien. Denk dat Lucca het ook fijn zou vinden. Misschien een keer uitproberen.
Hoe lang doe je over het opblazen van een supboard?
En waar suppen jullie zoal? Ook ergens een beetje rondom het midden/oosten van het land?
Hoe lang doe je over het opblazen van een supboard?
En waar suppen jullie zoal? Ook ergens een beetje rondom het midden/oosten van het land?

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
En kan dit ook op een rivier met vrachtverkeer of zijn daar teveel golven?

Ik ben fan van de Dommel
Práchtig gewoon. Je zou eens een sup kunnen huren, dan weet je snel genoeg of het bevalt. Bij vrachtverkeer sup ik zelf liever nog niet, maar als de golven niet te idioot zijn zou het moeten kunnen. Ik ben een minuut of 20 bezig met opblazen, vind dat ook echt oprecht een kútkarwei.
Vandaag was weer heerlijk met het zonnetje. Heb ze voor het eerst tegelijkertijd meegenomen. Duque pleurde 1x in het water en door een botsing met een paaltje werd Sofi een tuin in gelanceerd (ze zag het wel aankomen dus ze kwam op d'r pootjes terecht). Die zat binnen no-time weer parmantig voor op het board voor zich uit te loeren
Duque vindt het nog niet alles, die heeft er het geduld nog niet voor om lang op een plank te zitten.

Vandaag was weer heerlijk met het zonnetje. Heb ze voor het eerst tegelijkertijd meegenomen. Duque pleurde 1x in het water en door een botsing met een paaltje werd Sofi een tuin in gelanceerd (ze zag het wel aankomen dus ze kwam op d'r pootjes terecht). Die zat binnen no-time weer parmantig voor op het board voor zich uit te loeren

- dre
- Zeer actief
Je kan op steeds meer plekken een hond meenemen op de sup, dus ik zou inderdaad gewoon eens proberen.
Zelf heb ik vanmorgen toevallig geklokt, ik was met 10 minuten opgepompt. Beetje warming up hoort erbij
Groot vrachtverkeer zou ik niet doen, ik heb hier achter huis de Rijn, daar ga ik echt niet suppen met mooi weer, veel te veel golfslag van alle boten, voor jezelf misschien nog wel te doen, maar voor de honden vind ik het wel echt te heftig.
Ik ben nog niet zo heel veel gaan suppen, maar hier in de regio heb ik de nieuwkoopse plassen en de loosdrechtse plassen redelijk om de hoek liggen, dus die zijn wel favoriet.
Ik wil best een keertje naar boven om te gaan suppen, maar dan wil ik er ook eten achteraan
Zelf heb ik vanmorgen toevallig geklokt, ik was met 10 minuten opgepompt. Beetje warming up hoort erbij

Groot vrachtverkeer zou ik niet doen, ik heb hier achter huis de Rijn, daar ga ik echt niet suppen met mooi weer, veel te veel golfslag van alle boten, voor jezelf misschien nog wel te doen, maar voor de honden vind ik het wel echt te heftig.
Ik ben nog niet zo heel veel gaan suppen, maar hier in de regio heb ik de nieuwkoopse plassen en de loosdrechtse plassen redelijk om de hoek liggen, dus die zijn wel favoriet.
Ik wil best een keertje naar boven om te gaan suppen, maar dan wil ik er ook eten achteraan

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ziet er heerlijk uit Sandra 

-
- Zeer actief
Kortenhoef zit ook toch daar vlakbij, ben je daar weleens geweest?dre schreef:Je kan op steeds meer plekken een hond meenemen op de sup, dus ik zou inderdaad gewoon eens proberen.
Wellicht kunnen we komende vrijdag of het weekend suppen als het niet te hard waait?
Ik sup trouwens ook niet op het Spaarne, varen zo veel (grote) boten en sla ik zo om. Ik rij maar een half uur of meer dan.
- dre
- Zeer actief
Ik ben een keer met Ingrid naar Kortenhoef geweest, ook heel mooi daar ja!Persistence schreef:Kortenhoef zit ook toch daar vlakbij, ben je daar weleens geweest?
Wellicht kunnen we komende vrijdag of het weekend suppen als het niet te hard waait?
Komend weekend zit ik volledig vol helaas, ander keertje zeker weten

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier sup ik al jaren; sinds twee jaar met een eigen sup. Ik heb wel een elektrische pomp aangeschaft... Heerlijk. In het verleden met twee goldens gesupt, nu met 1. Fenna kan best onrustig zijn; ze scharrelt gráág heen en weer, plukt waterplanten uit t water, gluurt erg geïnteresseerd naar watervogels en vissen... opletten dus. Ik heb wel altijd een zwemvest voor haar mee; ze wordt war ouder en ophijsen op de plank vanaf t water gaat zo makkelijker. Recent nog een jachtsup workshop gevolgd; heel leuk!
- dre
- Zeer actief
Vanavond geen training want de trainster ging suppen in de biesbosch "wie gaat er ook mee?"
Dus uurtje eerder vrij geregeld en vanavond gezellig met een klein clubje het water op gegaan

Dus uurtje eerder vrij geregeld en vanavond gezellig met een klein clubje het water op gegaan

-
- Zeer actief
Ik vind dit zo'n schitterende foto!Sandra&co schreef:Ik ben fan van de DommelPráchtig gewoon. Je zou eens een sup kunnen huren, dan weet je snel genoeg of het bevalt. Bij vrachtverkeer sup ik zelf liever nog niet, maar als de golven niet te idioot zijn zou het moeten kunnen. Ik ben een minuut of 20 bezig met opblazen, vind dat ook echt oprecht een kútkarwei.
Vandaag was weer heerlijk met het zonnetje. Heb ze voor het eerst tegelijkertijd meegenomen. Duque pleurde 1x in het water en door een botsing met een paaltje werd Sofi een tuin in gelanceerd (ze zag het wel aankomen dus ze kwam op d'r pootjes terecht). Die zat binnen no-time weer parmantig voor op het board voor zich uit te loerenDuque vindt het nog niet alles, die heeft er het geduld nog niet voor om lang op een plank te zitten.
-
- Zeer actief
Vandaag hebben Chef en ik voor het eerst een échte les op de sup gevolgd (ooit eerder wel eens klein stukje zittend gedaan met een dog survival), maar we vonden het allebei zo erg leuk dat ik echt zo iets heb van "ik wil het" hahahaha! Dus deze herfst/winter even oriënteren voor een leuke sup voor volgend jaar misschien hihi.

Dus na hele tijd niet op het hondenforum te zijn geweest kwamen wij weer eens kijken en meelezen

Dus na hele tijd niet op het hondenforum te zijn geweest kwamen wij weer eens kijken en meelezen

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
haha ik herkende de foto, net op fb ook voorbij zien komenJustJoyce schreef:Vandaag hebben Chef en ik voor het eerst een échte les op de sup gevolgd (ooit eerder wel eens klein stukje zittend gedaan met een dog survival), maar we vonden het allebei zo erg leuk dat ik echt zo iets heb van "ik wil het" hahahaha! Dus deze herfst/winter even oriënteren voor een leuke sup voor volgend jaar misschien hihi.

-
- Zeer actief
haha ja gelijk vandaag even bij verschillende groepen aangemeld, even informatie verzamelen waar ik in deze regio (Rotterdam Zuid) het water op zou kunnen etc.Pumi schreef:
haha ik herkende de foto, net op fb ook voorbij zien komen
-
- Zeer actief
Het is nog wel lastig erachter te komen wat nou een goede beginners sup is die niet in een al te hoog segment zit #keuzestress hahahaha.
Heb uit diverse SUP groepen deze tevoorschijn getoverd, maar wat nou goed is en stabiel is nog lastig te achterhalen.
Ook omdat ik wat onderzoek heb zitten doen ook in youtube video's en dat je ziet dat SUP's in lagere segmenten sneller doorbuigen bijv.
Feath-r-Lite 10′ All-round SUP set
305x76x15cm
maximale belastbaarheid is 150 kg.
https://watersport-meerstad.nl/.../feat ... sup-board/
Ik ken iemand met dit board en die is er tot nu toe wel erg tevreden over, zit in laagste prijsklasse. Heb hierover contact gehad met Watersport Meerstad en schijnt wel een veel aangekocht board te zijn ook met hondjes.
MOAI 10’6 All-round SUP set
320x81x15cm
maximale belastbaarheid is 130kg.
https://watersport-meerstad.nl/product/ ... sup-board/
Dit vind ik qua omschrijving etc een erg mooie SUP maar is ook wel weer wat duurder.
AquaMarina Fusion 10’4 All-round SUP set
315x76x15cm
https://watersport-meerstad.nl/.../aqua ... on-104.../
Deze zag ik hier voorbij komen, vergeleken met de andere heeft deze 1 vin ipv 3, is daar nog een verschil in qua stabiliteit ofzo?
Fit ocean Magic glide sup Set (niet op voorraad)
https://www.wakestore.nl/Fit-Ocean-Magic-Glide-Blue
325cmx81cmx15cm
max.: gewicht: 300 kg
max.: gewicht rider: 150 kg
Collega van mij heeft deze, maar zie deze nergens om aan te schaffen, zou die helemaal eruit zijn?
Hoe zijn jullie bij de SUP gekomen waar jullie nu op varen?
Heb uit diverse SUP groepen deze tevoorschijn getoverd, maar wat nou goed is en stabiel is nog lastig te achterhalen.
Ook omdat ik wat onderzoek heb zitten doen ook in youtube video's en dat je ziet dat SUP's in lagere segmenten sneller doorbuigen bijv.
Feath-r-Lite 10′ All-round SUP set
305x76x15cm
maximale belastbaarheid is 150 kg.
https://watersport-meerstad.nl/.../feat ... sup-board/
Ik ken iemand met dit board en die is er tot nu toe wel erg tevreden over, zit in laagste prijsklasse. Heb hierover contact gehad met Watersport Meerstad en schijnt wel een veel aangekocht board te zijn ook met hondjes.
MOAI 10’6 All-round SUP set
320x81x15cm
https://watersport-meerstad.nl/product/ ... sup-board/
Dit vind ik qua omschrijving etc een erg mooie SUP maar is ook wel weer wat duurder.
AquaMarina Fusion 10’4 All-round SUP set
315x76x15cm
https://watersport-meerstad.nl/.../aqua ... on-104.../
Deze zag ik hier voorbij komen, vergeleken met de andere heeft deze 1 vin ipv 3, is daar nog een verschil in qua stabiliteit ofzo?
Fit ocean Magic glide sup Set (niet op voorraad)
https://www.wakestore.nl/Fit-Ocean-Magic-Glide-Blue
325cmx81cmx15cm
max.: gewicht: 300 kg
max.: gewicht rider: 150 kg
Collega van mij heeft deze, maar zie deze nergens om aan te schaffen, zou die helemaal eruit zijn?
Hoe zijn jullie bij de SUP gekomen waar jullie nu op varen?
- dre
- Zeer actief
Ik kreeg hem in mijn schoot geworpen tijdens een agility workshopJustJoyce schreef:Hoe zijn jullie bij de SUP gekomen waar jullie nu op varen?

Ik zou hem zelf niet uitgezocht hebben, maar het is wel fijn om nu te kijken hoeveel ik hem daadwerkelijk gebruik voor ik een duur droomboard aanschaf

De feathrlite heb ik ook op gesupt met Kenzi om te testen met een vriendin en die heeft hem ook gekocht.
Diegene is er ook erg blij, maar heeft er wel een andere, iets sportievere, bij genomen.
Verder zijn er gewoon genoeg leuke sups te vinden in het lagere segment en zou ik voor jezelf kijken of je een wat sportiever of stabieler board wil.

-
- Zeer actief
hahahah dat kan ook! Ja ik dacht zelf eerst inderdaad aan die FeathRLite, maar was een beetje bang voor het doorbuigen eerst, maar volgens het bedrijf hebben ze dat bij die nog nooit gezien of klachten over gehad. Ben inmiddels al heel veel kilo kwijt, maar zelf nog geen licht gewicht haha! Gelukkig heb ik nog even de tijd om alles lekker op mijn gemak uit te zoeken. Bij de eerste zonnestralen in 2021 wil ik erop zitten haha!
-
- Zeer actief
Nog wat rond gevraagd en informatie bekeken etc en Ik ga denk ik voor de MOAI. Nu alleen nog even wachten tot ik jarig ben whaha
- dre
- Zeer actief
Afgelopen weken was het nog best prima weer en dus had ik de sup nog een keer van zolder gehaald.
Dik ingepakt met thermokleding en extra truien, maar uiteindelijk ben ik binnen 100 meter in een trainingsbroek en thermoshirt verder gegaan
Volgende keer hoop ik sjuun en Kens mee te kunnen nemen, maar sjuun wordt ouder en had al extra beweging die dagen

Dik ingepakt met thermokleding en extra truien, maar uiteindelijk ben ik binnen 100 meter in een trainingsbroek en thermoshirt verder gegaan

Volgende keer hoop ik sjuun en Kens mee te kunnen nemen, maar sjuun wordt ouder en had al extra beweging die dagen