Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jonge vrouw aangevallen in Den Haag
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Jonge vrouw aangevallen in Den Haag
Misschien moeten jullie even bij de politie informeren hoe het echt gegaan is, jeetje wat een aannames 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wilde het zo al niet brengen Cleva maar je snapt dat ook mijn berichten natuurlijk rechtstreeks hiermee verbonden zijn. Dapper heeft een keer de losgeschoten hond gegrepen van de buurman. In de portiek en die hond vloog Dapper aan. Maar dan was het Dapper die niet losliet en de buurman die gebeten werd door een van de twee honden bij het proberen los te maken. De buurt kwam nog effe gillen dat hij een pitbull was tijdens de RAD. Dus in feite had hij de dag erna in de kamer doodgeschoten kunnen worden als we dit soort praktijken goedkeuren ...
Eva idem. Wuilus heeft bij mijn pa ook een keer een agent gebeten die midden in de nacht op het balkon geklommen was. Mijn pa woonde op de begane grond in een appartement en liet de deur open zodat de hond naar buiten kon. Een agent vertrouwde het niet en is midden in de nacht op dat balkon geklommen en daarna gebeten door Wuilus. Mijn pa hoorde gestommel en is gaan kijken. Er reed een politieauto weg. Twee dagen later kreeg hij een brief....stel dat die agent geschoten had?
Eva idem. Wuilus heeft bij mijn pa ook een keer een agent gebeten die midden in de nacht op het balkon geklommen was. Mijn pa woonde op de begane grond in een appartement en liet de deur open zodat de hond naar buiten kon. Een agent vertrouwde het niet en is midden in de nacht op dat balkon geklommen en daarna gebeten door Wuilus. Mijn pa hoorde gestommel en is gaan kijken. Er reed een politieauto weg. Twee dagen later kreeg hij een brief....stel dat die agent geschoten had?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Hier ben ik ook nog wel benieuwd naar?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Gaat weer lekker met pitbull en co. Mijn grootste angst. Gelukkig kan je hier in Duitsland legaan pepperspray kopen om gevaarlijke dieren legaal mee te sprayen. Na het vreselijke verhaal hier op het forum heb ik direct bij de bouwmarkt een busje gekocht. De eerste hond die mijn hondjes in de bek neemt krijgt de hele bus pepperspray in zijn gezicht. Dat lijkt me veel effectiever dan slaan, schoppen en met mijn blote mensenhanden ertussen komen. Het is puur en alleen zelfverdediging maar het geeft mij een heel prettig gevoel. Ik zou het niet snel doen maar als een van mijn honden meer dan wat gegrauw en harenplukkerij in gevecht komt met een grote hond ga ik sprayen. Dan vallen er geen slachtoffers en kan ik waarschijnlijk hun dood voorkomen. Deze spray is drie keer zo sterk dan die van de politie en bedoelt voor honden en wilde zwijnen hier. Iedereen kan en mag het kopen en dragen in het bos. Dus niks illegaals aan.
Liggen voor 5 euro bij elk tankstation of bouwmarkt in de schappen.
Even voor het beeld. Mijn honden hebben nog nooit gevochten of ruzie gemaakt uit zichzelf. Dus ik vind het heel legitiem om een agressieve hond te sprayen. Vanuit mijn honden zal er nooit een bijterij ontstaan dus ze zijn altijd onschuldig als het uit de hand loopt. Vandaar dat ik het gerechtvaardigd vind om een grote hond te sprayen als die ze gaat bijten.
Liggen voor 5 euro bij elk tankstation of bouwmarkt in de schappen.

Even voor het beeld. Mijn honden hebben nog nooit gevochten of ruzie gemaakt uit zichzelf. Dus ik vind het heel legitiem om een agressieve hond te sprayen. Vanuit mijn honden zal er nooit een bijterij ontstaan dus ze zijn altijd onschuldig als het uit de hand loopt. Vandaar dat ik het gerechtvaardigd vind om een grote hond te sprayen als die ze gaat bijten.
- dagmar88
- Zeer actief
Tijdens de RAD is de lieve pitbull van een kennis van me in beslag genomen. Geen hond of mens agressie, wel verboden natuurlijk.laeken schreef: ↑16 dec 2020 09:09 Ik wilde het zo al niet brengen Cleva maar je snapt dat ook mijn berichten natuurlijk rechtstreeks hiermee verbonden zijn. Dapper heeft een keer de losgeschoten hond gegrepen van de buurman. In de portiek en die hond vloog Dapper aan. Maar dan was het Dapper die niet losliet en de buurman die gebeten werd door een van de twee honden bij het proberen los te maken. De buurt kwam nog effe gillen dat hij een pitbull was tijdens de RAD. Dus in feite had hij de dag erna in de kamer doodgeschoten kunnen worden als we dit soort praktijken goedkeuren ...
Die heeft de locatie niet gehaald, want de geleider heeft hem in een hok gepropt met zijn diensthond en er pas weer uitgehaald toen de roze spuit de enige resterende optie was.
De eigenaar mocht er geboeid naar kijken.
Je kunt het die mensen niet zelf in laten vullen.
-
- Zeer actief
Gadverdamme. Wat is dit nu voor gruwelijk verhaaldagmar88 schreef: ↑16 dec 2020 09:57Tijdens de RAD is de lieve pitbull van een kennis van me in beslag genomen. Geen hond of mens agressie, wel verboden natuurlijk.laeken schreef: ↑16 dec 2020 09:09 Ik wilde het zo al niet brengen Cleva maar je snapt dat ook mijn berichten natuurlijk rechtstreeks hiermee verbonden zijn. Dapper heeft een keer de losgeschoten hond gegrepen van de buurman. In de portiek en die hond vloog Dapper aan. Maar dan was het Dapper die niet losliet en de buurman die gebeten werd door een van de twee honden bij het proberen los te maken. De buurt kwam nog effe gillen dat hij een pitbull was tijdens de RAD. Dus in feite had hij de dag erna in de kamer doodgeschoten kunnen worden als we dit soort praktijken goedkeuren ...
Die heeft de locatie niet gehaald, want de geleider heeft hem in een hok gepropt met zijn diensthond en er pas weer uitgehaald toen de roze spuit de enige resterende optie was.
De eigenaar mocht er geboeid naar kijken.
Je kunt het die mensen niet zelf in laten vullen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Overschat pepperspray niet. Ik stond erbij dat iemand een bijtende Duitse herder flink met pepperspray bewerkte. Het had geen enkel effect. Al zal deze ervaring tot de uitzonderingen behoren. Ik vertrouw er in elk geval niet op.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- dagmar88
- Zeer actief
Alweer lang geleden, maar de laatste tijd zie je steeds meer buitenproportioneel geweld/eigen rechtertje spelen met of naar honden naar boven komen.
Er wordt een interne cultuur in stand gehouden waarbij dat in orde is en dit soort acties zijn daar onderdeel van.
-
- Zeer actief
Wat bedoel je daar precies mee Dagmar?dagmar88 schreef: ↑16 dec 2020 11:24Alweer lang geleden, maar de laatste tijd zie je steeds meer buitenproportioneel geweld/eigen rechtertje spelen met of naar honden naar boven komen.
Er wordt een interne cultuur in stand gehouden waarbij dat in orde is en dit soort acties zijn daar onderdeel van.
- dagmar88
- Zeer actief
Wat er staat. Als je de actualiteiten volgt, is dit geen feit dat op zich. Er worden met regelmaat honden in huis doodgeschoten.blondie schreef: ↑16 dec 2020 11:27Wat bedoel je daar precies mee Dagmar?dagmar88 schreef: ↑16 dec 2020 11:24Alweer lang geleden, maar de laatste tijd zie je steeds meer buitenproportioneel geweld/eigen rechtertje spelen met of naar honden naar boven komen.
Als ze binnen komen stampen, moet jouw hond dood, maar hun hond mag zonder reden mensen uit elkaar trekken terwijl de geleider ze staat te mishandelen en dan krijgen ze een promotiefilmpje.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
En het gemiddelde meisje van 18, loopt daar niet mee op zak. Maar iemand die zelf geen honden heeft weet ook doorgaans helemaal niet wat te doen. Waarschijnlijk sprong dat meisje op dat moment zonder nadenken zo voor de hond om dat kleine hondje te helpen. Natuurlijk is dat alles behalve slim. Maar de toetakeling is ongekend en onacceptabel.
Mijn mening is dat je veilig over straat moet kunnen. Ook met kleine hondjes, kinderen en mensen die een beperking hebben of gewoon als de dood zijn voor honden. (want ook dat zie je vaak, ja de mens liep om zich heen te slaan of te roepen, dat was de trigger voor mijn hond) . Los brekende vechthonden horen daar niet te zijn. En als je perse zo'n hond moet. Dan zorg je maar dat de omgeving veilig is. Is dit niet gelukt dan mag van mij alle schade verhaald worden bij die overantwoordelijke baas. En de hond die zoveel schade maakt die moet daar sowieso weg en een enkeltje naar de groene weide is dan voor mij het meest acceptabel voor de hond.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Voor zover ik het kan volgen wewt niemand wat er precies gebeurd is, voor en tijdens die politieactie. Vooralsnog vind ik het onwaarschijnlijk dat de politie zonder overleg bij de afwezige eigenaar naar binnen is gedrongen en zomaar is gaan schieten. Agressief gedrag van de hond lag in de lijn der verwachting, gezien het voorgaande incident en het was ook duidelijk dat het hier geen teckel betrof, maar een enorm sterke hond.
Ik bedenk dat als ze bij Jorla waren binnen gestormd terwijl ik er niet was, er aan de deur geschoten had moeten worden. Daar ging geen gegrom of gedreig aan een aanval vooraf. Die greep meteen de arm van degene die de deur open deed. En nog eens en nog eens. Lastig schieten ook wel.
Ik bedenk dat als ze bij Jorla waren binnen gestormd terwijl ik er niet was, er aan de deur geschoten had moeten worden. Daar ging geen gegrom of gedreig aan een aanval vooraf. Die greep meteen de arm van degene die de deur open deed. En nog eens en nog eens. Lastig schieten ook wel.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nou ja dat geldt niet alleen voor klapkaken hé?Nanna schreef: ↑16 dec 2020 12:01 Nou, we mogen immer van de klapkakenbrigade vernemen datte Diemon en Deenzjer zo geweldig lief zijn voor mensen. Compleet met foto’s van baby’s in de hondenmand en opmerkingen dat je wordt doodgelikt als je binnenkomt.
En nu is het opeens de normaalste zaak van de wereld dat Deenzjer meteen je klauw eraf wil rukken als je het pand betreedt?
Wat is het nou?
Er zullen heel wat honden niet vriendelijk reageren als er iemand binnen komt (stormt?) terwijl de baas niet thuis is.
Zelfs Ita zou dan "gevaarlijk" kunnen blaffen.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: ↑16 dec 2020 11:46 Dat is wel een bijzondere redenatie. Dan kun je ook wel zeggen van zij mogen ongestraft hun pistool trekken maar als ik het doe krijg ik een douw.
En ik ben het er ook niet mee eens dat er honden thuis worden doodgeschoten hoor. Maar dan wil ik wel eerst de hele context horen.
En wat je zelf al zei, beter thuis een kogel in je knar dan maandenlang in een laserasiel van je afkijken.

Ze horen je niet ongestraft af te kunnen tuigen met een diensthond, het gebeurt alleen wel. Er heerst een structurele geweldscultuur rondom honden.
Die context hoef ik niet. Ze zijn op dat moment hondenvanger. Doodmaken is niet hun taak, daar hebben we dierenartsen voor.
Geen direct gevaar is geen direct gevaar. Het er zelf op aansturen mag nooit een reden zijn om in een woonwijk te gaan lopen schieten.
Als je daar zin in hebt, ga je maar lekker pistooltje trekken in Zuid-Afrika.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja. Die houdt ook vol dat alles fantastisch gaat en honden vrijwel altijd terecht worden ingezet omdat er nooit geleiders berispt worden. Terwijl er geen protocollen zijn, beeldmateriaal "kwijtraakt" en de geleider "het niet heeft gedaan". Die beelden circuleren onderling heus wel.
Ik kan het nooit meer serieus nemen. Het is wc eend.
- dagmar88
- Zeer actief
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou heel eerlijk als iemand zomaar ons huis binnenkomt terwijl we niet binnen zijn dan heeft die persoon twee chihuahuas aan de been hangen. En ik gok zomaar dat er heel veel honden zijn ongeacht het ras die daar naar zullen handelen, en de hond verdient om het verdedigen van zijn huis niet de kogel.
Als je weet dat ergens zo'n hond zit ga je niet naar binnen om vervolgens te roepen het werd een levensbedreigende situatie. Dat wist je van te voren. Als er iemand bij was met ervaring met dit soort honden dan hadden ze dit anders aan kunnen pakken. Of ze hadden de vrouw een dwang bevel kunnen geven waarin zij die dag zich nog moest komen melden of een afspraak maken waarbij de vrouw gewoon thuis zou zijn. Briefje op de deur en kaartje door de bus.
Deze manier van handelen zeker omdat ze de vrouw (niet hadden gesproken) is wat mij betreft buiten proporties en zou ik als eigenaar van de hond ook niet bij laten zitten. Ongeacht wat er aan vooraf zou zijn gegaan.
Maar tegelijkertijd als mijn hond dit gedaan had dan had ik ipv naar huis als eerste naar de da gereden om me vervolgens uit mezelf te gaan melden bij de politie. Al zou het alleen maar zijn om te weten te komen hoe het met dat meisje ging. En om te melden dat de hond geen gevaar meer vormt.
Als je weet dat ergens zo'n hond zit ga je niet naar binnen om vervolgens te roepen het werd een levensbedreigende situatie. Dat wist je van te voren. Als er iemand bij was met ervaring met dit soort honden dan hadden ze dit anders aan kunnen pakken. Of ze hadden de vrouw een dwang bevel kunnen geven waarin zij die dag zich nog moest komen melden of een afspraak maken waarbij de vrouw gewoon thuis zou zijn. Briefje op de deur en kaartje door de bus.
Deze manier van handelen zeker omdat ze de vrouw (niet hadden gesproken) is wat mij betreft buiten proporties en zou ik als eigenaar van de hond ook niet bij laten zitten. Ongeacht wat er aan vooraf zou zijn gegaan.
Maar tegelijkertijd als mijn hond dit gedaan had dan had ik ipv naar huis als eerste naar de da gereden om me vervolgens uit mezelf te gaan melden bij de politie. Al zou het alleen maar zijn om te weten te komen hoe het met dat meisje ging. En om te melden dat de hond geen gevaar meer vormt.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Heb je nou nog een linkje met informatie over dat die pup zou zijn overleden? Want ik lees daar vooralsnog nergens iets over?
Ben ook wel benieuwd hoe het met die mensen zit? Waar waren die. Wat is hun rol kwa getuigen? Want ik zou als er mensen bij dat meisje waren en mijn hond dit gedaan had na uitwisseling van mijn telefoon nummer daar niet blijven om verdere escalatie te voorkomen. En een man heeft de hond van het meisje afgetrokken. Was dat de man van de andere hond (was er wel een andere hond?) Zoveel onduidelijkheden
Ben ook wel benieuwd hoe het met die mensen zit? Waar waren die. Wat is hun rol kwa getuigen? Want ik zou als er mensen bij dat meisje waren en mijn hond dit gedaan had na uitwisseling van mijn telefoon nummer daar niet blijven om verdere escalatie te voorkomen. En een man heeft de hond van het meisje afgetrokken. Was dat de man van de andere hond (was er wel een andere hond?) Zoveel onduidelijkheden
-
- Zeer actief
Dat is echt een ontzettende SBS6/Facebook wijk, waar iedereen maar dom loopt te lullen. Dus ik zou niet direct ervan uitgaan dat je kennis de waarheid spreekt.Nanna schreef: ↑16 dec 2020 12:48Dat hoeven ze je toch niet allemaal aan je neus te hangen? Je hebt helemaal geen recht op die informatie.Chihuahua-paws schreef: ↑16 dec 2020 12:37 Heb je nou nog een linkje met informatie over dat die pup zou zijn overleden? Want ik lees daar vooralsnog nergens iets over?
Ben ook wel benieuwd hoe het met die mensen zit? Waar waren die. Wat is hun rol kwa getuigen? Want ik zou als er mensen bij dat meisje waren en mijn hond dit gedaan had na uitwisseling van mijn telefoon nummer daar niet blijven om verdere escalatie te voorkomen. En een man heeft de hond van het meisje afgetrokken. Was dat de man van de andere hond (was er wel een andere hond?) Zoveel onduidelijkheden![]()
Van die pup hoorde ik van een kennis die daar in de buurt woont. Daarom zeg ik ook SCHIJNT overleden te zijn want ook dat weet ik niet zeker.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Mens ik was gewoon benieuwd.Nanna schreef: ↑16 dec 2020 12:48Dat hoeven ze je toch niet allemaal aan je neus te hangen? Je hebt helemaal geen recht op die informatie.Chihuahua-paws schreef: ↑16 dec 2020 12:37 Heb je nou nog een linkje met informatie over dat die pup zou zijn overleden? Want ik lees daar vooralsnog nergens iets over?
Ben ook wel benieuwd hoe het met die mensen zit? Waar waren die. Wat is hun rol kwa getuigen? Want ik zou als er mensen bij dat meisje waren en mijn hond dit gedaan had na uitwisseling van mijn telefoon nummer daar niet blijven om verdere escalatie te voorkomen. En een man heeft de hond van het meisje afgetrokken. Was dat de man van de andere hond (was er wel een andere hond?) Zoveel onduidelijkheden![]()
Van die pup hoorde ik van een kennis die daar in de buurt woont. Daarom zeg ik ook SCHIJNT overleden te zijn want ook dat weet ik niet zeker.
Maar ik ga er vanuit dat dit gewoon een lul verhaal is en dus niet waar.
-
- Zeer actief
Toen ik het bericht las ging ik er al van uit dat het om een of andere tokkenwijk ging.Floortje schreef: ↑16 dec 2020 13:31Dat is echt een ontzettende SBS6/Facebook wijk, waar iedereen maar dom loopt te lullen. Dus ik zou niet direct ervan uitgaan dat je kennis de waarheid spreekt.Nanna schreef: ↑16 dec 2020 12:48Dat hoeven ze je toch niet allemaal aan je neus te hangen? Je hebt helemaal geen recht op die informatie.Chihuahua-paws schreef: ↑16 dec 2020 12:37 Heb je nou nog een linkje met informatie over dat die pup zou zijn overleden? Want ik lees daar vooralsnog nergens iets over?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Het is bij lange na niet de slechtste wijk van Den Haag.Wolfsblut schreef: ↑16 dec 2020 14:01Toen ik het bericht las ging ik er al van uit dat het om een of andere tokkenwijk ging.Floortje schreef: ↑16 dec 2020 13:31Dat is echt een ontzettende SBS6/Facebook wijk, waar iedereen maar dom loopt te lullen. Dus ik zou niet direct ervan uitgaan dat je kennis de waarheid spreekt.Nanna schreef: ↑16 dec 2020 12:48Dat hoeven ze je toch niet allemaal aan je neus te hangen? Je hebt helemaal geen recht op die informatie.Chihuahua-paws schreef: ↑16 dec 2020 12:37 Heb je nou nog een linkje met informatie over dat die pup zou zijn overleden? Want ik lees daar vooralsnog nergens iets over?
Dit schreef ik een paar dagen gelden in dit topic:
Floortje schreef: ↑13 dec 2020 08:01
Deze wijk is een "tussenin" wijk. Geen achterstandsbuurt, veel koophuizen, maar toch wel wat laag niveau.
Ik heb soms het idee dat staffords en aanverwanten dáár het slechte af zijn. Echte aso's lopen er stoer mee rond aan tuigen en kettingen, die krijgen geen kans om chihuahua's op te eten.
In dit soort wijken komen ex-asielklanten in gezinnetjes terecht, "ligt het aan de opvoeding", en "wil hij alleen maar spelen". Een stuk gevaarlijker voor de omgeving.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik vind het wel echt grenzen aan twee hele slechte wijken. Schilderswijk en Spoorwijk. En dat ontmoet elkaar gewoon rond het Zuiderpark of bij de markt 
-
- Zeer actief
Dat kun je wel vinden, maar het is gebeurd op de Nunspeetlaan en niet in het Zuiderpark of de SchilderswijkChihuahua-paws schreef: ↑16 dec 2020 14:42 Ik vind het wel echt grenzen aan twee hele slechte wijken. Schilderswijk en Spoorwijk. En dat ontmoet elkaar gewoon rond het Zuiderpark of bij de markt![]()

Je kunt ook roepen dat Middelburg naast Amsterdam ligt, maar dat is gewoon niet zo.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het incident heeft plaats gevonden op de nunspeetlaan/diereselaan (daar zit een klein winkelstraatje)
Wel degelijk pauper
Wel degelijk pauper
-
- Zeer actief
En de hond die dood is geschoten waarvan politie na onderzoek blijkbaar zeker wist dat dit de hond betrof die de mevrouw had gebeten in het gezicht zat op een adres in Zoetermeer.
-
- Zeer actief
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
En het is de hond van de vrouw die het hondje aanviel.
De hond van de man die het meisje in haar gezicht beet die loopt volgens mij nog ergens vrolijk rond.
https://www.politie.nl/nieuws/2020/dece ... ident.html
De hond van de man die het meisje in haar gezicht beet die loopt volgens mij nog ergens vrolijk rond.
-
- Zeer actief
Gaat lekker dan. Een hond doodgeschoten in huis omdat hij gevochten heeft met een andere hond.Chihuahua-paws schreef: ↑16 dec 2020 17:12 En het is de hond van de vrouw die het hondje aanviel.

-
- Zeer actief
Ze verblijft op een ander adres? Dat verdient wat extra aandacht. Zou best wel eens een gevalletje uitkeringsfraude kunnen opleveren.