Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dwelf

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Dwelf

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

sirene schreef: 28 dec 2020 12:41 Ik reageer straks langer. Maar de reden dat ik me aangevallen voel is omdat jij maar blijft beweren dat het zielig is. En dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Ik reageer daarop omdat ik geen zin heb om door mensen met meningen zoals die van jou straks naakthonden verboden zie worden.
Nou zo'n vaart zal het niet lopen.
Er zijn meer haarloze dieren. Bijvoorbeeld de olifant.
Honden die haarloos zijn hebben nou eenmaal een sterkere huid (vandaar dat ik de olifant benoem, ik heb nooit gehoord dat ze zielig zijn omdat ze geen haar hebben 😂) waardoor de huid minder snel een kras oploopt dan als bijvoorbeeld een behaarde hond kaal zou zijn.
Dat vind ik bijvoorbeeld wel zielig.

Een mening is verder maar een mening 😉 en dat moet wel geuit kunnen worden.

Zoveel mensen hebben meningen de een vind dit niet kunnen en de ander dat niet. Het is niet anders. Persoonlijk lig ik nooit wakker van meningen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef: 28 dec 2020 12:54
sirene schreef: 28 dec 2020 12:41 Ik reageer daarop omdat ik geen zin heb om door mensen met meningen zoals die van jou straks naakthonden verboden zie worden.
Er zijn ook mensen met meningen over Mopsen en Bulldoggen. Dan mag dat ook niet?
Die hele naaktheid zou mij verder trouwens wurscht zijn hoor. Wat mij meer tegenstaat bij de naakthonden zijn de abominabele gebitten.

Alle naakthonden in het bezit van het dominante naaktgen (N) hebben een min of meer incompleet of gedegenereerd gebit.
Het naaktgen, de mutatie van FOXI3 gelegen op chromosoom 17 veroorzaakt een onderdrukking van het eiwit wat voor de aanleg van de tanden zorgt.

Mijn zus had een nakerdje. Afgezien van het feit dat die maar over 1 hersencel beschikte, had ie geen tand meer in die bek staan. Ik vind daar wat van.
Als het dermate veel impact heeft of kan hebben wil ik mijn mening best voor me houden. Geen probleem. Ik ben er niet op uit om mensen stress te geven. Mij valt wel op dat het van het ene ras gewoon wel gezegd mag en kan worden en blijkbaar niet van alle rassen. Die katten zijn al verboden. En mopsen en Franse bullen ook. Dat vind ik wel terecht ook. Ik heb nooit gehoord van ernstig medisch lijden bij naakthonden dus dat zal neem ik aan zo'n vaart niet lopen. Wat ik er verder van vind lijkt me niet relevant voor wetgeving. Gelukkig ook maar.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: 28 dec 2020 13:44
Als het dermate veel impact heeft of kan hebben wil ik mijn mening best voor me houden. Geen probleem. Ik ben er niet op uit om mensen stress te geven. Mij valt wel op dat het van het ene ras gewoon wel gezegd mag en kan worden en blijkbaar niet van alle rassen. Die katten zijn al verboden. En mopsen en Franse bullen ook. Dat vind ik wel terecht ook. Ik heb nooit gehoord van ernstig medisch lijden bij naakthonden dus dat zal neem ik aan zo'n vaart niet lopen. Wat ik er verder van vind lijkt me niet relevant voor wetgeving. Gelukkig ook maar.
Jij ligt vanavond zeker weer met Carola te appen he :mrgreen:

Houd op hoor, het zou wat zijn als je je mening niet mag hebben. En ongenuanceerd ben je ook al niet.
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef: 28 dec 2020 14:53

Houd op hoor, het zou wat zijn als je je mening niet mag hebben. En ongenuanceerd ben je ook al niet.
Ik lig zelden met Carola te appen. Wie is dat? :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef: 28 dec 2020 15:07 SCHOUTEN! Grote god, ik moet je ook alles voorkeuren.
Heb ik even gegoogled... :lol1:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

laeken schreef: 28 dec 2020 11:56 Wat is nu de reden dat je je zo aangevallen voelt als ik aangeef geen blote hond te willen en het ook niet helemaal ok vind? Ik snap dat je daar zelf geen problemen mee hebt en ik heb ook helemaal geen problemen met de naakthonden bij een ander. Ik vind het leuk en prima dat jij graag je naakthonden hebt. Ik geef slechts aan dat ik het zelf niet nodig vind om een hond naakt te laten zijn. Liever niet. Ik vind het niet leuk als een hond kleren aan moet.
Niet leuk, lelijk of eng (nee, dat zeg jij niet), kleertjes...allemaal prima. Het enige waar ik op blijf reageren zijn de reacties die gewoon niet waar zijn. Ze zijn niet zielig of gemankeerd. Het niet hebben van haar is geen mankement. Ik reageer daar inderdaad zo heftig op omdat er in sommige landen/deelstaten al een verbod is op het fokken van haarloze honden en omdat het met regelmaat opduikt in de ideeën van organisaties als Dier & Recht. De RvB had 2 jr geleden uit het niets verzonnen dat we geen naakt x naakt mogen doen (alleen naakt x behaard) en dat terwijl ik met een vriendin 3 jr bezig ben geweest om naakt x behaard toe te laten voor de fok bij de RvB :LOL: want dat was eerst niet eens toegestaan in Nl bij de Mexicaan en Peruaan.
En natuurlijk snap ik dat ze niet verboden worden op basis van jouw mening, maar er zijn wel mensen die jouw mening weer overnemen omdat ze dat hebben gelezen.
Bijvoorbeeld die flauwekul over koud, niet mee naar het strand kunnen, winkelhaken en scheuren. Ik wind me daar over op omdat het niet waar is.
Wat is de reden precies van het hebben van een ander soort huid? Want je geeft aan dat de huid van jouw honden een soort leer is geworden. Hoe komt dat? Want dat is dan wel iets wat ik me meteen af ga vragen? Als de huid leerachtig wordt zonder haar en zacht en soepel is onder het haar dan is dat wel een dingetje. Ben dus erg benieuwd hoe dat komt. Of worden ze ook echt met een dikkere huid geboren door het naaktgen?
Ze worden inderdaad met een dikkere opperhuid geboren. Die is nog steeds zacht en soepel hoor, het zijn geen olifanten. Maar wel steviger en een fractie dikker denk ik. Met enten en chippen heeft de da daar last van. Je komt met een injectienaald lastiger door de huid in de nek en met chippen heeft de da ook altijd wat meer moeite bij de nakers.
Je gaat echt in de tegenaanval. Onder de vlooien etc. en warmte en middelen tegen ongedierte. Dus ik ben benieuwd waarom? Want ik neem aan dat jouw mening over vlooien en warmte net zo valide is als mijn mening over kou en kaalheid toch? Het is ieders eigen ding en keuze. Als je dol bent op naakthonden en het geen enkel probleem vind om je honden kleren aan te doen is dat toch prima? Zolang een hond zelf nergens last van heeft door de goede zorgen van zijn baas zal je mij niet horen. Dit topic ging erover en wat je er van vindt. Dan geef ik aan dat ik dat niks vind. Dat zegt niks over wat ik van jou of van jouw honden vind. Die vind ik vast geweldig.
Ik begon over die vlooienbestrijding omdat jij er ook van alles bij haalt. Ze kunnen niet tegen de warmte en niet tegen de kou volgens jou. Niet mee naar het strand? Ik heb mijn honden nog nooit met zonnebrand ingesmeerd.

Tuurlijk vind je mijn honden geweldig :pffff: dat kan helemaal niet anders. Het zijn de leukste allrounders die je ooit hebt meegemaakt en je kan het hele jaar door leuke dingen met ze doen. Alleen als je van sneeuwvakanties houdt zo ik niet voor naakthonden gaan.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Alfilillo schreef: 27 dec 2020 21:24 Naakthonden zoals de Peruanen van Sirene of Taxi vind ik niet sneu, maar ik zou er niet voor kiezen. Ik vind een vachtje net wat aaibaarder. Ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk: kroel je een naakthond net zoals een behaarde?
Het fijne aan een hond zonder haar is juist dat je die overal en alle kanten op kunt kroelen (geen haarrichting). Een mens kroel je toch ook niet perse in zijn haar?
Als ik een vacht wilde om te aaien leg ik wel een schapenvacht of een stuk pluche op de bank.
Juist dat warme zachte vel van een naakthond is heerlijk :I:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: 28 dec 2020 12:54
sirene schreef: 28 dec 2020 12:41 Ik reageer daarop omdat ik geen zin heb om door mensen met meningen zoals die van jou straks naakthonden verboden zie worden.
Er zijn ook mensen met meningen over Mopsen en Bulldoggen. Dan mag dat ook niet?
Die hele naaktheid zou mij verder trouwens wurscht zijn hoor. Wat mij meer tegenstaat bij de naakthonden zijn de abominabele gebitten.

Alle naakthonden in het bezit van het dominante naaktgen (N) hebben een min of meer incompleet of gedegenereerd gebit.
Het naaktgen, de mutatie van FOXI3 gelegen op chromosoom 17 veroorzaakt een onderdrukking van het eiwit wat voor de aanleg van de tanden zorgt.

Mijn zus had een nakerdje. Afgezien van het feit dat die maar over 1 hersencel beschikte, had ie geen tand meer in die bek staan. Ik vind daar wat van.
Ik zeg toch helemaal nergens dat het niet mag? Ik zeg dat ik daarom (aangevallen) reageer.
Die incomplete gebitten zijn een feit. Gelukkig hebben ze van het ontbreken van tanden geen last. Ze kunnen prima eten en kluiven en zelfs voor hun eigen kostje zorgen als dat moet. Tja, daar mag je van alles van vinden. Behalve dat ze niet geschikt zijn voor pakwerk heb ik er nog geen nadelen van gezien.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: 28 dec 2020 17:08 Er zijn wel meer vachten die sneeuw niet goed trekken😂

Afbeelding
Hebben ze de straat schoongeveegd met de hond? :80:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

sirene schreef: 28 dec 2020 17:08
Alfilillo schreef: 27 dec 2020 21:24 Naakthonden zoals de Peruanen van Sirene of Taxi vind ik niet sneu, maar ik zou er niet voor kiezen. Ik vind een vachtje net wat aaibaarder. Ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk: kroel je een naakthond net zoals een behaarde?
Het fijne aan een hond zonder haar is juist dat je die overal en alle kanten op kunt kroelen (geen haarrichting). Een mens kroel je toch ook niet perse in zijn haar?
Als ik een vacht wilde om te aaien leg ik wel een schapenvacht of een stuk pluche op de bank.
Juist dat warme zachte vel van een naakthond is heerlijk :I:
Ik zou het wel eens willen voelen. Heb echt geen idee!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Zeker wel.

Die uitstaande poolhondenvacht kun je trouwens ook alle kanten op aaien. Heeft het nog een voordeel.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef: 28 dec 2020 17:46
:mrgreen: Zeker wel.

Die uitstaande poolhondenvacht kun je trouwens ook alle kanten op aaien. Heeft het nog een voordeel.
Ik weet nog een voordeel van poolhondenvacht. Die kun je zelfs kroelen als de hond niet thuis is! :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

sirene schreef: 28 dec 2020 17:52 Ik weet nog een voordeel van poolhondenvacht. Die kun je zelfs kroelen als de hond niet thuis is! :mrgreen:
De laatste keer dat ik er fatsoenlijk uitzag was augustus 2009 en nog een keer een uitvaart tussendoor :LOL:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Voor die uitvaart heb je je bij de aula omgekleed?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

dagmar88 schreef:
sirene schreef: 28 dec 2020 17:52 Ik weet nog een voordeel van poolhondenvacht. Die kun je zelfs kroelen als de hond niet thuis is! :mrgreen:
De laatste keer dat ik er fatsoenlijk uitzag was augustus 2009 en nog een keer een uitvaart tussendoor Afbeelding
Koop kleding en houd deze ver van je af. Kleed je om in een ruimte waar je hond nog nooit geweest is. Kom niet in de buurt van je hond. Ga niet in je eigen auto.
Koop ook een nieuwe jas. En tas.

Dan kan ik me wellicht redelijk haarvrij vertonen.
Als mijn schoenen eerst afgeklopt waren. En mijn haren gewassen en uitgeblazen. En ik niet thuis geweest ben.

Ons kind zit ook al onder de haren :D Meteen goed ingeburgerd in huize Manuma.
dagmar88
Zeer actief

sirene schreef: 28 dec 2020 18:09 Voor die uitvaart heb je je bij de aula omgekleed?
Kleren rechtstreeks vanuit de droger in een zak, omkleden in een onthaarde hal en meteen de deur uit.

Nu heb ik gewoon een plastic Nomad broek en truien waar niets aan plakt, maar deftig is anders.
Manuma schreef: 28 dec 2020 18:23Koop kleding en houd deze ver van je af. Kleed je om in een ruimte waar je hond nog nooit geweest is. Kom niet in de buurt van je hond. Ga niet in je eigen auto.
Koop ook een nieuwe jas. En tas.

Dan kan ik me wellicht redelijk haarvrij vertonen.
Als mijn schoenen eerst afgeklopt waren. En mijn haren gewassen en uitgeblazen. En ik niet thuis geweest ben.

Ons kind zit ook al onder de haren :D Meteen goed ingeburgerd in huize Manuma.
140 rijden met alle ramen open, is je auto meteen uitgeblazen. Het is echt heel erg, maar in mijn haarborstel zit altijd meer haar van de naap dan van mezelf.
Als je zoon gaat kruipen kun je volgens mij beter 10 boeren overalletjes kopen. :mann: Kun je ze alle drie een zakdoek om knopen.
En ach, de jonge kinderen van de pupkopers zijn prima groot geworden met 2 x 2 en 1 x 4 huskies :schrik:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

dagmar88 schreef: 28 dec 2020 14:53

Ja natuurlijk mag dat, maar Sirene mag vervolgens ook weer reageren met haar mening. Grappig hoe dat werkt, he.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Lothian schreef: 28 dec 2020 19:33
Ja natuurlijk mag dat, maar Sirene mag vervolgens ook weer reageren met haar mening. Grappig hoe dat werkt, he.
Daarom. Als Laeken die voortaan voor zich houdt, kom je nergens. Ik hoor liever waarom Sirene vindt dat het nergens op slaat.

Ik had geen idee dat er van naakt na al het gedoe opeens zo'n issue wordt gemaakt :o
dagmar88
Zeer actief

.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

De enige dieren die hier vrijwillig de regen in gaan waren de zijdehoenders. Verzopen kippen iedere keer. De leghennen gaan dan nog wel naar buiten, maar gaan dan onder de tafel scharrelen. De rest: paarden (waaronder shetten), schapen, 3 rassen kippen en honden ontwijken allemaal het nat worden. Als je langs schapen in weides rijdt terwijl het regent kijken ze vaak ook echt chagrijnig. Ze kunnen er wel tegen, maar tof vinden ze het niet, ook niet dik in de vacht (wel overigens als het heet is, want ook schapen hebben het dan stikheet in die "tegen de warmte isolerende" vacht als ze nog geschoren moeten worden. Met open bek hijgen en slechter eten en al).
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef: 28 dec 2020 20:59
dagmar88 schreef: 28 dec 2020 20:51 Ik hoor liever waarom Sirene vindt dat het nergens op slaat.
Ik ben sirene niet maar ik vind het uit de lucht gegrepen gezwets.
Als vachten ineens de hond moeten dienen om zo minder zorg nodig te hebben kun je de helft uit de toepoel scheuren.
En wat heb je dan? Nog véél minder diversiteit terwijl dat juist wel een echt probleem is.

Als je naakthonden niet leuk of mooi of zelfredzaam genoeg vindt pak je toch gewoon de behaarde variant? Ik snap de principekwestie niet. Ja, dat alles natuurlijk moet zijn maar goed, we hebben het over honden en wat er natuurlijk en zelfredzaam aan een yorkiekruising is ontgaat me echt ten enenmale.

Mira heeft het snel koud. Weet je hoe ze dat oplost als ze geen jas krijgt? Dan verrot ze het om naar buiten te gaan. Probleem opgelost.
Hein heeft een pels als een wild beest en die wil ook de regen niet in. Cleo idem.
Gelukkig wil de baas het zelf ook niet dus het is niet bepaald een probleem.
:mrgreen: Ja, ik ook.

Zelfredzaamheid is geen criterium in een land waar daar helemaal geen plaats voor is. Een hond die jou niet nodig heeft en dat weet veilig en tevreden houden is erg onpraktisch.
Net als amechtig hijgend in een ruimte met centrale verwarming liggen.
Van die survivalaars sluiten gewoon niet aan op de huidige behoeften en dus heeft die hond er ook alleen maar last van. Een husky die schapen molt ligt dezelfde dag bij de dierenarts voor de finale spuit of zit een jaar in het asiel een kutleven te hebben.
Ik hoef hem ook niet want ik zit al op de derde opgevroten bank kamillethee met haar te drinken.

Zus heeft een ideale vacht. Je vindt er amper wat van, 2 x per jaar borstelen volstaat, ze heeft het zelden warm of koud, is na het zwemmen zo weer droog en als ze vies is gaat er een zeem over.
Die kakt onder tafel omdat ze te mooi is voor de regen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

In Duitsland zijn ze er al jaren over en mee bezig, maar de plannen om alle naakthondenrassen te verbieden worden steeds concreter.
Iemand is al een petitie gestart.
https://www.openpetition.eu/petition/on ... uFvUE1S1pM
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

als er al jaren over gesproken wordt, is het wel meer dan één wolventruidoos helaas. Hopelijk zorgen de naakthondliefhebbers in Duitsland voor voldoende publiciteit zodat iedereen goed geïnformeerd kan zijn.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat zelfs om Duitsland en Oostenrijk. En de plannen zijn al wel verder gevorderd dan de FB pagina van een wolventruiendoos :mrgreen:

Hier in Nl ook zo'n leuke verrassing gehad een paar jaar terug. Ik zat toen in de rasgroep 5 vergadering. De middag voor de vergadering kwam er nog even een "nagekomen notitie". Er was ineens een wijziging in het kynologisch reglement.
In het nieuwe KR stond ineens dat het verboden is honden te kruisen met een (sub)lethale factor.

Gewoon ff tussen neus en lippen door. Ik was boos! :80: Echt uit het niets. Niets met rv's besproken. Nooit van gehoord.
Waren ze even vergeten te bespreken. De reden dat het niet doorgevoerd is, is niet dat het helemaal geen leed met zich meebrengt. De reden is dat er in de stambomen database van de RvB nooit goed is ingevoerd of een hond naakt dan wel behaard was. De meeste honden schijnen niet te kloppen in de database.

Tijdens de vergadering bleek ook dat mensen gewoon echt het verschil niet snappen tussen lethaal en sublethaal. Is allemaal zielig :roll:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

sirene schreef: 01 mei 2021 08:33 In Duitsland zijn ze er al jaren over en mee bezig, maar de plannen om alle naakthondenrassen te verbieden worden steeds concreter.
Iemand is al een petitie gestart.
https://www.openpetition.eu/petition/on ... uFvUE1S1pM
Ik heb even niet de moeite genomen om de hele tekst door te waden, maar iets met een gendefect? Ik dacht dat fokkers van de xolo en de peruaan altijd naakt x behaard fokken om zo een niet al te groot gebrek aan tanden en dergelijke te kweken?

Maargoed iets in mij zegt heerlijk om zoveel vrije tijd te hebben dat je een petitie kan starten tegen het fokken van naakte oerhonden. Want ernstig overgewicht bij de meeste huishonden is te saai..?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Crescent schreef: 02 mei 2021 00:40 Maargoed iets in mij zegt heerlijk om zoveel vrije tijd te hebben dat je een petitie kan starten tegen het fokken van naakte oerhonden.
Waar staat die dan, heb je een link? De link die Sirene plaatste is naar een petitie voor het behoud van de naaktrassen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Crescent schreef: 02 mei 2021 00:40
Ik heb even niet de moeite genomen om de hele tekst door te waden, maar iets met een gendefect? Ik dacht dat fokkers van de xolo en de peruaan altijd naakt x behaard fokken om zo een niet al te groot gebrek aan tanden en dergelijke te kweken?
Nee, er wordt niet speciaal naakt x behaard gefokt. Dat heeft geen zin. De, en dergelijke, bestaat niet. Of je moet haren bedoelen? Er is bij naakthonden altijd een gebrek aan tanden, dit hangt samen met de mutatie voor de naaktheid. Het heeft dus geen zin om met behaarde honden of zelfs andere rassen te kruisen. Een naakte hond heeft gewoon een incompleet gebit. Dat is niet iets waar ze onder lijden. Ze kunnen gewoon eten, drinken en spelen als iedere andere hond. Zelfs dragende botten van de kip en het konijn zijn geen probleem :mrgreen: (grapje!)
Maargoed iets in mij zegt heerlijk om zoveel vrije tijd te hebben dat je een petitie kan starten tegen het fokken van naakte oerhonden. Want ernstig overgewicht bij de meeste huishonden is te saai..?
Deze petitie is tegen het voorgenomen beleid. Dus niet tegen het fokken van de honden :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

sirene schreef: 01 mei 2021 16:15De reden is dat er in de stambomen database van de RvB nooit goed is ingevoerd of een hond naakt dan wel behaard was. De meeste honden schijnen niet te kloppen in de database.
Nou, wat handig voor de chemisch onthaarde chinezen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef: 02 mei 2021 10:17
sirene schreef: 01 mei 2021 16:15De reden is dat er in de stambomen database van de RvB nooit goed is ingevoerd of een hond naakt dan wel behaard was. De meeste honden schijnen niet te kloppen in de database.
Nou, wat handig voor de chemisch onthaarde chinezen.
Een DNA test moet uitwijzen of de hond naakt of behaard is. Met het blote oog zie je het niet :D
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

sirene schreef: 02 mei 2021 08:51
Crescent schreef: 02 mei 2021 00:40
Nee, er wordt niet speciaal naakt x behaard gefokt. Dat heeft geen zin. De, en dergelijke, bestaat niet. Of je moet haren bedoelen? Er is bij naakthonden altijd een gebrek aan tanden, dit hangt samen met de mutatie voor de naaktheid. Het heeft dus geen zin om met behaarde honden of zelfs andere rassen te kruisen. Een naakte hond heeft gewoon een incompleet gebit. Dat is niet iets waar ze onder lijden. Ze kunnen gewoon eten, drinken en spelen als iedere andere hond. Zelfs dragende botten van de kip en het konijn zijn geen probleem :mrgreen: (grapje!)
Deze petitie is tegen het voorgenomen beleid. Dus niet tegen het fokken van de honden :wink:
LOL! Maar merci, ik snap hem nu! :oohja: :engel:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”