Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kom er niet meer uit... (behendigheid)

Moderator: moderatorteam

MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Kom er niet meer uit... (behendigheid)

Ongelezen bericht door MarijeJoanne »

Dat is het eerste wat bij me opkwam qua titel, ook al slaat het niet echt op het onderwerp, alleen mijn gevoel :-D .

Maargoed, het probleem waar ik dus niet uitkom (alhoewel, probleem, groot woord :p: ).
Ik wil met Gizmo behendigheid gaan doen, maar ik weet absoluut nog niet waar, ook niet waar ik moet gaan zoeken (kheb al ff gezocht op het net, maar daar kom je overal en nergens op uit, dus dat schiet ook niet op).
Het moet dus in Overijssel zijn en ik wil wel een eindje rijden, maar ook weer niet zo ver, het moet dus in de buurt van Hengelo/Almelo/die omgeving zijn.

Ik train nu in Bentelo, prima te doen, is alleen geen behendigheid, maar gehoorzaamheid, en ik wil dus behendigheid met hem gaan doen.

En nu ben ik dus op zoek naar een club die wel behendigheid geeft.
Maar ik weet er niks van, niet welke clubs dat allemaal geven in de buurt, hoe en waar ik dat moet zoeken, en waar ik allemaal op moet letten, beetje de prijsrichting en die vragen.

Wie weet het wel en kan me een beetje verder op weg helpen?
Alle hints en tips wat betreft behendigheid zijn welkom!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Geen idee of het in de buurt is maar dit is wat ik zo snel kan vinden

http://www.dogcity.nl/ te Punthorst

http://ummels.sudus.nl/hondenschool/indexh.html te Markelo

http://www.hondenschooldarwin.com/ te Deventer
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
EvavT

THSV in Usselo!

Ongelezen bericht door EvavT »

Daar train ik sinds kort behendigheid :ok:
Heb ook een tijdje gezocht

Zij werken met vrijwilligers, het is er gezellig

De kosten zijn laag: lidmaatschapsgeld € 14 per jaar
Cursus van 12 lessen € 26

Je ontvangt ook een boekje enkele keren per jaar
20 juni feestdag!!! Met demonstraties ed!

Maandagavond zijn de lessen bij 't Spieker, Helmerstraat 320
Usselo

Secretariaat: 053-4779112

Met enkele weken tussenpoos na iedere cursus kun je weer een volgende doen. Dus 1 lidmaatschapsjaar kan 3 cursussen bevatten

Succes met je keuze! :ok:
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Hoi,

Ik zelf geef behendigheid bij Hondensportvereniging Almelo. (HSV)
De kosten zijn 23 euro voor de cursus en 12 euro lidmaatschap.
De cursus bestaat uit 12 lessen en een examen. Wij geven les op een ruim veld. Met allemaal gediplomeerde instructeurs. Behendigheidslessen worden gegeven op maandag avond, woensdagavond, donderdagavond en zaterdag ochtend. Kijk voor meer info even op de website
www.hsvalmelo.nl
EvavT

Ja alleen jammer dat Almelo Slipkettingen van groot belang vindt :mrgreen:
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Wat bedoel je met die slipketting??
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bedankt iedereen alvast.

Inge, Punthorst, geen idee waar dat ligt, zal dus vast en zeker te ver weg zijn, net als Deventer te ver weg is.
Markelo wat dichter bij, maar eigenlijk ook net weer iets te ver (zit dan denk ik 3 kwartier in de auto :-D ) .

EvaT, ik begreep uit je berichtje nou niet helemaal waar je nou trainde.
Maar ik zag de naam Usselo voorbij komen (en 053 telefoon nummer), dat is toch achter Enschede?
Dat is net weer iets te ver weg (zelfde verhaal als Markelo).

Nono, HSV ken ik, heb daar lange tijd geleden puppycursus gehad met Gizmo, stond al op mijn lijstje om toch eens te bellen, maar liever zoek ik wat dichter bij (moet nl eerst heel Almelo van het begin tot het eind door naar Wierden).

Tja, slipkettingen, heeft toch niet zoveel met behendigheid te maken?
Cursus gehoorzaamheid kan ik nog inkomen, maar behendigheid?
Nee, slipkettingen vind ik niet zo (ligt er natuurlijk wel aan welke hond, maar met geen van beide honden die ik nu heb, loop ik met slip, tijdens gehoorzaamheidstrainingen gebruik ik wel een obediencebandje) en als het zowiezo al verplicht is voor een cursus, terwijl men de hond nog niet eens kent?
Maargoed, ik heb het toen iig niet hoeven gebruiken, was ook puppycursus, ik weet niet hoe het met de andere cursussen stond.
Er staat me wel iets bij dat je bepaalde diploma's moest hebben?

Maargoed, voor ik wat dan ook besluit, wil ik toch eerst eens een keer komen kijken. En dan het liefst bij meerdere, zodat ik kan vergelijken.
En dan nog kijken naar de dagen dat er getraind word, want ik kan ook niet altijd.

Bij MG hondenschool in Zenderen heb ik ook behendigheid-materiaal zien staan, maar weet niet of ze het daar ook daadwerkelijk doen. Ben niet zo gecharmeerd van MG opzich, maar als ze de MG methode weglaten, tis wel dichtbij.
Zit er niks in Hengelo dan?
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

De MG school in Zenderen geeft ook behendigheidslessen. Ik volg er speuren met Sacha. In Hengelo zou je even moeten bellen. Als je zoekt via www.telefoongids.nl en dan rubriek hondenschool oid ingeeft, krijg je 3 resultaten terug.
Groetjes Lisa
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

In Hengelo is er geen behendigheid. Mogelijkheden in Almelo de KC (vrijdagavond) en de HSV, Zenderen is mogelijk maar MG ( ze zijn volgen mij niet meer aangesloten bij MG) is duur. Anders Eibergen of Markelo.
Als je telefoonummers wilt geef maar een seintje

Jan
Jan
Afbeelding
EvavT

Als je iets in Hengelo zoekt, is Usselo toch niet zo heel ver weg???
Tja 14 km welgeteld maar Almelo is minstens zo ver toch
Helaas in Hengelo zelf geen behendigheid wel frisbee..
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Jan, seintje is onderweg :p: .

EvavT, Enschede is toch een stuk verder voor mij hoor, ik woon in een klein gaat achter Borne, en naar Hengelo of Almelo toe, ben ik al ff onderweg, maar het ligt er natuurlijk ook aan waar in Enschede, eerst heel Hengelo door en dan nog half Enschede is wat anders dan als het vlak bij de snelweg is, dus als je voor Hengelo erop gaat en vlak bij de club de snelweg weer af gaat.
Maargoed, ben me nog aan het orienteren, wil een club die bij mij en mijn hond(en) past, en heel ver wil ik niet rijden, maar ben wel bereid om voor een geschikte club een stukje verder te rijden, maar dus ook weer niet te ver.
Haha, moeilijk ben ik he? :p: :p: :p:
EvavT

:p: hoi MarijeJoanne,

Ik begrijp je helemaal hoor
Had hetzelfde
volgens mij is Almelo dan het handigst vanuit Borne, dan zou je daar even moeten kijken
Ik rijd nu ook iedere week 30 km op en neer voor 40 min behendigheid, dat had ik liever dichterbij gehad.
De puppycursus was vlakbij, met fiets te doen, dat is leuk :ok:
helaas lukt dat niet altijd
en ik wil ook een leuke en goede hondenschool da's ook nog ff zoeke :? :zwaai: :zwaai: :zwaai:
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Lisa, handige site.
Kreeg in totaal 15 adressen, waar je er meteen al wat van weg kon strepen ivm te ver weg.
Daarnaast, na een boel gebel, nog meer wegstrepen aangezien de meeste geen behendigheid gaven.
Bleven er maar weinig over dus.

De Twentse Kynologen Vereniging (Enschede) geeft op het moment geen behendigheid, waarschijnlijk pas vanaf het najaar weer.

MG in Zenderen wel, wacht tot er een groep is en mooi weer, moest over 2 weken maar weer bellen.
Was volgens hun een seizoensgebonden bezigheid, dus cursus in de zomer (8 lessen, 90 euro) en daarnaast (daarna?) kon je een seizoensabbonement nemen, dan kon je dus vrij trainen, weet niet hoeveel dit kost.
Dit is dus maar luttele maanden per jaar en dit is niet wat ik zocht.
Ook was dit recreatief, als je daadwerkelijk wedstrijden wou gaan lopen, moest je bij een ander zijn.

De HSV en KC in Almelo en de THV in Enschede waren vanmiddag niet bereikbaar, probeer het vanavond wel weer.
Voordeel van deze 3 is dat ik iig weet dat ze wel behendigheid geven :p: .

Wordt dus, denk ik toch, Almelo, Enschede is toch wel wat verder weg.

Pff, wordt er dan maar zo sporadisch behendigheid gegeven?
Ik dacht dat het een vrij populaire hondensport was en dat ik wel een of andere verenigingetje kon vinden wat dichter in de buurt was die behendigheid geeft.
Albergen, Delden, Hengelo, die richting, maar niet dus.
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ben ik weer, er heeft even een tijdje tussen gezeten, de HSV in Almelo nog steeds niet te pakken kunnen krijgen, de KC in Almelo eindelijk vanmiddag.
Steeds proberen te bellen, kijk ik vanmiddag eens goed op mijn papier, denk ik, dat nummer lijkt verdacht veel op een andere en jahoor, had het verkeerde nummer.
Wel de goeie doorgekregen, alleen de verkeerde opgeschreven :p: .

MG ga ik dus niet heen, veel betalen, er weinig voor krijgen, staat me dus niet zo aan.
THV Enschede begint pas na de zomervakantie weer, duurt dus nog een paar maandjes.
Pluspunt is dat het binnen wordt gegeven (tja, je bent verwend of niet, haha :-D ), 12 lessen voor 26 euro (plus 14 euro lidmaatschap), niet zo gek duur dus.
Nadeel is dat het eigenlijk iets te ver weg is voor mij en je moet nog heel lang wachten en de lessen worden gegeven op maandagavond, opzich niet zo erg, maar komt niet zo goed uit omdat mijn moeder er pas laat weer is met de auto (tja, we delen de auto 8) ) op maandag en als de lessen tussen 7 en 9 worden gegeven en je moet er om 7 uur zijn (als je bij de 1e groep zit bedoel ik dan he), dan red ik dat niet dus.
Je hebt daar een beginners, gevorderdenen en een wedstrijdgroep.

De KC in Almelo geeft op vrijdagavond les van 7 tot 8, dan heb ik de auto wel op tijd, dus dat kan ik wel redden.
Je moet 10 euro lidmaatschap en 2,50 euro eenmalige inschrijfkosten betalen en dan 35 euro tot het einde van het jaar, voor een heel jaar 60 euro.
In verhouding niet zo duur, deze geeft dus niet cursussen van een paar weken, maar gaat door.
Hoe het zit met wedstrijden ben ik vergeten te vragen, maar ik wil morgenavond gaan kijken als ik op tijd achter het adres kan komen 8) en dan vraag ik die dingen wel waar ik vandaag niet aan toe ben gekomen.

HSV heb ik dus nog steeds niet te pakken kunnen krijgen :cry: , maar zoals Nono hierboven schreef, ze geven les in behendigheid op maandag, woensdag en donderdag avond en de zaterdagochtend.
Maandag en donderdag avond komt me niet zo goed uit ivm de auto, of het moet later op de avond zijn, maar dat zal wel niet.
Woensdagavond is goed te doen, zaterdagochtend weer minder.
Dus als het op woensdagavond is?
Prijs is goed te doen, maar het loopt niet door, je hebt dus steeds cursussen van een paar weken, dat is wel jammer.

Heeft iemand het adres van de KC Almelo voor mij?
Het adres waar wordt getraind?
Kan ze niet in het telefoonboek vinden (in de echte en op het net niet) en heb het vanmiddag niet gevraagd om dat ik dacht dat ik hem wel had, maar dat was dus niet zo.
Wie o wie kan me helpen?
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Routebeschrijving naar het veld van de KC Almelo en Omstreken

Vanaf N36 richting Hardenberg:
na afslag Vriezenveen de 2e afslag Vriezenveen nemen, dit is tevens richting Almelo
Bij 1e stoplichten, afslag Schelfhorst (linksaf) tot gebouw met rode dakrand
daarna verder A volgen (zie onderaan)

Vanaf richting Wierden:
over de brug 1e kruising linksaf (Ringweg op) doorrijden tot gebouw met rode dakrand,
daarna verder A volgen.

Vanaf richting A1/A35 richting Hengelo / Deventer:
Nadat u rechtsaf over het industrieterrein van Almelo rijdt gaat u bij het
3e stoplicht linksaf en volgt u de Ringweg langs het Stadion van SC Heracles.
U steekt meerdere kruispunten over tot en met de kruising met richting Ommen,
daarna ziet u links een gebouw met rode dakrand volg hier beschrijving A.

Beschrijving A
Ga voor het gebouw met de rode dakrand linksaf, richting Sportpark Schelfhorst.
Blijf deze weg volgen tot volgende voorrangskruising, steek deze rechtover.
Na de brug begint de Veenenlandenweg.
Rij door tot u links een groot P. terrein ziet, aan het einde links parkeren op dit terrein.
Vervolg de weg te voet langs de Tennishal, linksaf om de hal ligt het
veld en clubgebouw van de KC Almelo en omstreken.

http://www.kcalmelo.nl/

;)

Jan
Jan
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Contacteer:

HSV heb ik dus nog steeds niet te pakken kunnen krijgen , maar zoals Nono hierboven schreef, ze geven les in behendigheid op maandag, woensdag en donderdag avond en de zaterdagochtend.
Maandag en donderdag avond komt me niet zo goed uit ivm de auto, of het moet later op de avond zijn, maar dat zal wel niet.
Woensdagavond is goed te doen, zaterdagochtend weer minder.
Dus als het op woensdagavond is?
Prijs is goed te doen, maar het loopt niet door, je hebt dus steeds cursussen van een paar weken, dat is wel jammer
HSV kun je bereiken op de maandag/woensdag/donderdag 's avonds tussen 19.15-21.00 uur. Op zaterdag tussen 9.30 en 11.45 uur
Tel. 0546 - 57 38 85. Wij beginnen met een beginnerscursus van 12 lessen en een examen. Als je hier je diploma voor haalt dan ga je door naar de handlerscursus (16 lessen) + examen. Als je hier je diploma voor haalt kun je naar de gevorderden en train je het hele jaar door m.u.v winterstop (3 weken) en zomerstop (6 weken) in de zomerstop kun je wel iedere maandag avond vrij trainen.
Meer info; kijk even op de site www.hsvalmelo.nl
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

janinca2002 schreef:Routebeschrijving naar het veld van de KC Almelo en Omstreken

Vanaf N36 richting Hardenberg:
na afslag Vriezenveen de 2e afslag Vriezenveen nemen, dit is tevens richting Almelo
Bij 1e stoplichten, afslag Schelfhorst (linksaf) tot gebouw met rode dakrand
daarna verder A volgen (zie onderaan)

Vanaf richting Wierden:
over de brug 1e kruising linksaf (Ringweg op) doorrijden tot gebouw met rode dakrand,
daarna verder A volgen.

Vanaf richting A1/A35 richting Hengelo / Deventer:
Nadat u rechtsaf over het industrieterrein van Almelo rijdt gaat u bij het
3e stoplicht linksaf en volgt u de Ringweg langs het Stadion van SC Heracles.
U steekt meerdere kruispunten over tot en met de kruising met richting Ommen,
daarna ziet u links een gebouw met rode dakrand volg hier beschrijving A.

Beschrijving A
Ga voor het gebouw met de rode dakrand linksaf, richting Sportpark Schelfhorst.
Blijf deze weg volgen tot volgende voorrangskruising, steek deze rechtover.
Na de brug begint de Veenenlandenweg.
Rij door tot u links een groot P. terrein ziet, aan het einde links parkeren op dit terrein.
Vervolg de weg te voet langs de Tennishal, linksaf om de hal ligt het
veld en clubgebouw van de KC Almelo en omstreken.

http://www.kcalmelo.nl/

;)

Jan
Heb je net een pb gestuurd, met bedankt voor het nummer, maar ik zocht het adres.
Kom ik hier, zie ik je routebeschrijving en de website en heb het adres gevonden.
Nogmaals bedankt dus :p: .
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Twee weken geleden op een vrijdag ben ik bij de KC wezen kijken (klein meetinkje gehad met Jan die speciaal daar naar toe was gekomen omdat ik misschien zou komen kijken, leuk :ok: ) en afgelopen vrijdag daar een proeflesje meegetraind.
Leuke gezellige kleine club, beginners en gevordenen trainen op het moment door elkaar.
Ik had beide honden bij me en het ging knudde.
Gizmo was veels te geinterreseerd in alle geurtjes, dat hij weer behendigheid mocht doen vond hij wel ok, maar die geurtjes waren even interresanter.
Hij lette dus totaal niet op.
Max lette meer op, maar op het eind sprong hij net ff iets te snel van de wip af voordat ik kon ingrijpen, ik had zoiets van, ach ja, kan gebeuren, eigen schuld dikke bult, dus ik liep door naar de volgende hindernis.
Werd er ineens geroepen, stop maar.
Dacht, van wat heb ik nu fout gedaan dan?
Maar zij hadden dus in de gaten dat Max niet goed liep.
Ik nog denken, ach, dat zal dat JR-loopje wel zijn, maar toen ik keek, was het toch wel wat anders.
Maargoed, paar pasjes hinken en het was al weer zo goed als over (vroegen ze nog of hij kleinzerig was, hij? nee joh, hoe kom je daar nou bij 8) ).
Toch Max maar weer aan de kant gezet (he, wat klinkt dat cru ;) ) en Gizmo maar weer gepakt (klinkt net zo cru ;) ).
Ik had daarna nog een afspraak en moest dus echt om 8 uur weg, vraag ik op een gegeven moment de tijd, is het al tien voor half 9.
Snel weg en haasten dus 8) .
KC is trouwens nog redelijk dichtbij, maar 20 tot 25 minuutjes in de auto (en als ik haast heb, ff wat sneller, maar dan moet ik de politie niet tegen komen of een flitsapparaat ;) ), tenminste, als je allerlei achteraf weggetjes neemt en dwars door woonwijken gaat :P .

Ook bij de HSV ben ik wezen kijken (woensdag 2 weken geleden), toevallig die woensdag dus dat er net geen behendigheid werd gegeven 8O .
Maargoed, ff wat informatie gevraagd en gehoorzaamheidscursussen gekeken.
Ach, daar kom je de avond ook wel mee door, maar daar kwam ik dus niet voor.
Waarschijnlijk aankomende woensdag nieuwe poging.
EvavT

En....hoe staat het nu? :wink:
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Sorry sorry voor de late reactie :roll: .
Was hier al een tijd niet meer geweest, en nu zag ik dat er een vraag aan me gesteld was.

Lesje kijken bij de HSV heb ik niet meer gedaan, ben lid geworden bij de KC in Almelo.
Kwam me wat beter uit, de dagen, de afstand, de financieen en dat je 2 honden mee mag nemen en die dingen.
Bevalt me goed.

Met Gizmo gaat het zeer goed, al soms nog wat te enthousiast.
Behalve de paaltjes gaan alle andere onderdelen dus goed.
De klimdingen vind hij super, ook het springen vindt hij geweldig, en tunnels ed doet hij zonder moeite (al draait hij bij de slurf nog wel eens om, maar de laatste keer had hij het door volgens mij :idea: ).
Ook met Max gaat het goed, alleen op een iets andere manier dan Gizmo, maargoed, daar zijn het dan ook 2 zeer verschillende honden voor.
Ook hij heeft wat moeite met de paaltjes, en springen is niet zijn leukste bezigheid, die klimdingen en tunnels ed daarintegen vind hij leuk.
perro
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door perro »

Slipketting met behendigheid.
Het is de bedoeling dat als je behendigheid gaat doen dat je je hond al zover onder appel hebt dat je geen slipketting nodig hebt.
Behendigheid is een sport en moet zowel voor de baas maar zeker voor de hond leuk blijven.
In het begin train je nog aangelijnd en als je dan een slipketting omdoet bij je hond krijgt hij elke keer als hij een hindernis over springt een correctie.
Dit hoef je maar een paar keer te doen en de hond zal er niks meer aan vinden! :evil:
DUS BEHENDIGHEID ZONDER SLIPKETTING!! :neenee:
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

perro schreef:Slipketting met behendigheid.
Het is de bedoeling dat als je behendigheid gaat doen dat je je hond al zover onder appel hebt dat je geen slipketting nodig hebt.
Behendigheid is een sport en moet zowel voor de baas maar zeker voor de hond leuk blijven.
In het begin train je nog aangelijnd en als je dan een slipketting omdoet bij je hond krijgt hij elke keer als hij een hindernis over springt een correctie.
Dit hoef je maar een paar keer te doen en de hond zal er niks meer aan vinden! :evil:
DUS BEHENDIGHEID ZONDER SLIPKETTING!! :neenee:
Goede redenatie hoor Perro, maar zoals ik al zei, bij gehoorzaamheid gebruik ik niet eens de slip (maar zo'n halve slip, obediencebandje noemen ze dat, of een half-check volgens mij), en verplicht stellen vind ik helemaal onzinnig.
En al helemaal bij behendigheid.
Ze hebben gewoon hun tuigje om, en als ik moet ingrijpen, gebeurt dat meestal al op stem en anders dus aan hun tuigje.
Ze hebben er dan wel ook nog hun halsband bij om (een gewone, of die ik hierboven zei), maar die gebruik ik dan niet.
Wel tijdens het warmlopen (ff de aandacht op mij gericht) en voor en na de tijd, maar niet tijdens het parcourslopen zelf.
Ook niet tijdens het vastliggen, vind ik niks (net als tijdens het fietsen), gebeurt gewoon aan hun tuigje.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”