Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat dee die anders nooit...
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Dat dee die anders nooit...
Fijn dat je er eindelijk klaar mee bent. Met wat dan ook, maar goed, dat is dus klaar.
Als je me even je rek nr pb't, stort ik je die steun wel even zo. Dan hoeft dat standbeeld er ook niet te komen en hoef je niet meer te roepen hoe aardig je wel bent.
Als je me even je rek nr pb't, stort ik je die steun wel even zo. Dan hoeft dat standbeeld er ook niet te komen en hoef je niet meer te roepen hoe aardig je wel bent.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Oke , blijkbaar gaan jullie nu elk woord wat ik zeg verkeerd uitleggen......voelt 't goed? veel plezier ermee dan
-
- Zeer actief
Ik ben niet zoals jullie, en hoef al helemaal geen standbeeld! maar met zijn allen op 1 persoon duiken geeft wel jullie mentaliteit weer...en vooral de jouwe! op willen komen voor iemand die gepest word....hypocriet!

-
- Zeer actief
Tuurlijk. Het is altijd een ander. 

-
- Zeer actief
En met het hebben van een kuthond is niets mis. Ik heb er ook 1.
Loop er vooral voor om, graag zelfs, doe jij het niet , dan doe ik het wel en indien onmogelijk, keer ik wel om en geef het ook duidelijk aan waarom ik dat doe.
Gans de wereld mag het met me eens zijn dat het een kuthond is, vooral het forum. Maakt niet dat ik er verder gewoon hartstikke trots op ben, want het is MIJN kuthond.
Ik hoop er alleen niet nog zo 1 te hebben in de toekomst
Loop er vooral voor om, graag zelfs, doe jij het niet , dan doe ik het wel en indien onmogelijk, keer ik wel om en geef het ook duidelijk aan waarom ik dat doe.
Gans de wereld mag het met me eens zijn dat het een kuthond is, vooral het forum. Maakt niet dat ik er verder gewoon hartstikke trots op ben, want het is MIJN kuthond.

Ik hoop er alleen niet nog zo 1 te hebben in de toekomst

- dagmar88
- Zeer actief
Ja. Je ging vooraf al uit je panty om niks.stoffeltje schreef: ↑20 mar 2021 07:39Jullie kennen mij niet en jullie kennen Max niet! toch krijg ik van jullie een lading shit over me heen. is mijn reactie dan vreemd?
Niemand heeft er behoefte aan te horen hoe geweldig je vechthond is opgevoed in een topic over een opengereten hondje.
Dat hoor je te begrijpen. Open zelf een gezellig fototopic, kan me niet herinneren dat je dat ooit hebt gedaan. Jij laat je keer op keer kennen, inderdaad kent niemand je hond. Heel apart op een hondenforum.
Izzy er bij halen is helemaal debiel. Wat denk je wel niet. Dat was een uk waar geen kwaad in zat en als dat wel zo was geweest was Sandra de eerste om haar verantwoordelijkheid te nemen.
Die is daar vanaf het begin hyperalert op geweest.
Zo is het ook he, volledig naar verwachting. Je bent geen hondenliefhebber, je houdt van je eigen hond. Geen enkel fatsoen, inlevingsvermogen, een kort lontje, ronduit dom en het eeuwige slachtoffer. Niet bepaald het voorbeeld van hoe het ook kan.

Het is me wat.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nanna schreef: ↑20 mar 2021 10:02 Laten we in plaats van vechthonden eens naar Whippets kijken.
Ik heb er eentje gehad. Jager eerste klas. Als ze een nijn zag dan ging ze.
Kwam dat omdat ik haar niet goed opgevoed had? Welnee, ieder specifiek gefokt ras beschikt over een genetische code en bij Whippets is dat nou eenmaal achter konijnen aanjakkeren. Dan gaat de knop om. Als ik wil dat ze dat niet doet moet ik haar aanlijnen want opvoeden heeft er geen zak mee te maken.
In de wijk lopen mijn Puli’s los. Ze kwamen van de week een kat tegen en dat is bolle lol en dikke pret. Kat een hoge rug en zij er vrolijk blaffend omheen. Maar poes wordt geen haar gekrenkt. Had ik nou Topsi loslopen dan had ze acuut die hele kat zijn nek omgedraaid. Daarom liep ze in de wijk altijd vast.
Was Topsi dus slechter opgevoed dan mijn Puli’s? Welnee.
Voor de laatste keer HET HEEFT GEEN ENE DONDER MET OPVOEDING TE MAKEN MAAR ALLES MET RASEIGENSCHAPPEN.
Helaas is het vechthondenfront te dom of te ontkennend om dat te snappen. Die zien alles als een persoonlijke aanval op hun Demon of Tyson. En als elders een vechthond een ouwe poedel doodbijt komt dat omdat ie niet opgevoed is.![]()
Hou daar toch eens mee op. Die hele hond is gefokt op hondagressie. Als je dat zo tegenstaat kóóp zo’n hond dan niet. Maar ga het niet lopen ontkennen of het op de opvoeding gooien.
En inderdaad, er zijn vechthonden die nooit aan de knok gaan al had je het graag. Net zoals er Whippets zijn die met droge ogen een vertrekkend konijn nakijken. Maar ga er niet van uit dat dat de regel is, of dat dat komt omdat je hem zo goed opgevoed hebt.

Dat is al zo vaak hier op het forum besproken dat het begint te verbazen als iemand dan toch weer vertelt dat de hond niets doet "omdat hij goed is opgevoed".
-
- Zeer actief
Mijn Max is inmiddels bijna 5! Dus jouw redenatie gaat hier al dik mank Martijn!Cleva schreef: ↑20 mar 2021 14:55 Daarnaast is je hond gewoon niet vanaf dag één opgevoed.
Tegen de tijd dat je een goed beleerde stafford hebt ben je dik 2,5 jaar verder. Dan zijn de dooien allang gevallen.
En nee, je kunt hem niet tot die tijd aanlijnen en muilkorven want dan kun je hem niet leren hoe met andere honden om te gaan.
Het kan gewoon niet. Je mist grote stukken van de puzzel.
Nou. Stoffeltje bezorgt me af en toe ook rollende ogen door deze discussies over opvoeding, maar laten we ook de andere kant zien; voor zover wij weten heeft hij (zij? Sorry, geen idee of er een man of vrouw achter de username zit) nooit voor een incident gezorgd met zijn Staffords. Hij zegt ook al jaren dat ze alleen aangelijnd uitgelaten worden en niet in losloopgebied. Dat stuk juich ik toe, dat is al meer dan ik ooit deed want Izzy liep altijd los in het bos
Dan zou ik toch echt een onverantwoordelijker baas zijn dan hem. Izzy was echter zichtbaarder op het forum en Max niet - onbekend maakt ook onbemind.
Ik herken het willen verdedigen van 'je ras' op topics als deze ook wel, ik heb heel vaak op mijn handen gezeten. Want de meeste Staffords die ik ken (met 'normale' bazen die weten wat ze doen) maken geen oude poedeltjes dood. Krijgen ze geen kans voor of het zit er niet in. En toch zou ik er geen meer willen, juist vanwege de kans dat ik er wel 1 tref die kleine hondjes als tandenstoker gebruikt. Het is Russische roulette met die joekeltjes. Erg jammer, want ik ken geen fysiek aantrekkelijker hondjes - nee ook de windhonden niet. D'r gaat niks boven zo'n stevige knots van een hond.

Ik herken het willen verdedigen van 'je ras' op topics als deze ook wel, ik heb heel vaak op mijn handen gezeten. Want de meeste Staffords die ik ken (met 'normale' bazen die weten wat ze doen) maken geen oude poedeltjes dood. Krijgen ze geen kans voor of het zit er niet in. En toch zou ik er geen meer willen, juist vanwege de kans dat ik er wel 1 tref die kleine hondjes als tandenstoker gebruikt. Het is Russische roulette met die joekeltjes. Erg jammer, want ik ken geen fysiek aantrekkelijker hondjes - nee ook de windhonden niet. D'r gaat niks boven zo'n stevige knots van een hond.
-
- Zeer actief
Ik erger me er alleen wel aan dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen als raseigenschappen negatief worden besproken.
Ik zit in zo'n domme Facebookgroep voor mensen met husky's. Je moet die reacties eens lezen als er weer eens één op schapenmoord-tour is gegaan.
Waarom voel je de behoefte te vertellen dat jouw hond heus wel lief is als er net een bloedbad is aangericht door de hond van een ander?
Ik vind dat gewoon niet de plaats.
Ik zit in zo'n domme Facebookgroep voor mensen met husky's. Je moet die reacties eens lezen als er weer eens één op schapenmoord-tour is gegaan.
Waarom voel je de behoefte te vertellen dat jouw hond heus wel lief is als er net een bloedbad is aangericht door de hond van een ander?
Ik vind dat gewoon niet de plaats.
-
- Zeer actief
Dat is emotie over ratio.. vroeg of laat leren ze het wel af
het is inderdaad niet zinnig, maar we worden allemaal wel eens off guard getroffen zeg maar

-
- Zeer actief
dit ging over het verbaal verdedigen en niet over het dagelijks leven de wandelingen, maar volgens mij snap je dat prima , ik ben ook wel eens pissed of over opmerkingen maar ik hou mijn kaken op elkaar en doe wat ik denk dat goed is en dat dient me prima .. het gaat al jaren helemaal goed, zonder dat ik terug hoeft te duwen zeg maar,