Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup met zes poten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Re: Pup met zes poten

Ongelezen bericht door kipo »

Kun je 2 nestjes tegelijk fokken met 1 teef, kassa! :Q:

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik ga er vanuit dat het mentale aspect van het inslapen van zo'n pril ding gewoon zwaar weegt en men er dan mee gaat hannessen :-(

Trouwens, 7 zware operaties voor een tweede levensjaar, dat is een leven lang in de medische mallemolen...
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik snap niet waarom zo,n diertje ,gered, moet worden :schrik:
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Het is een 'miracle'? Voeger noemden we dat een foutje van de natuur en werd het ingeslapen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Oh dit wordt weer zo'n internet hit. Waarbij de eigenaar zich vol op de borst klopt, wat voor goeds ie allemaal voor dat hondje doet.
Dat op allerlei kunstgrepen in leven gehouden wordt.
En als de urinewegen toch problemen geven, haken we er wel ergens een stoma zakje aan.
En natuurlijk crowd funding, om alle operaties te betalen en het rolstoelkarretje.

Na ja, vroeger was het natuurlijk ook drama. Werden er pups met het verkeerde kleurtje verzopen.
Dus ja :hmmm:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik snap niet dat je tros kunt zijn op het in leven houden van een pup met een dergelijke handicap.
Voor het hondje zelf waarschijnlijk een zegen als het niets hoeft te ondergaan en gewoon mag inslapen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Pup met zes poten

Ongelezen bericht door crutz »

Ik volg ze al een tijdje.
Snap ook echt niet dat deze pup in leven gehouden is :( de moeder verstootte het ook werd gezegd.
Ze is wat ik begreep ook niet meer bij de fokker, maar bij haar eigenaar

Afgelopen week is de pup blijkbaar heel slecht geweest, opgenomen en was sprake van CT/MRI, alles natuurlijk om geld binnen te halen lijkt het wel. Want hoe zieliger het verhaal, hoe meer donaties.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Emma schreef: 23 mar 2021 16:01 Oh dit wordt weer zo'n internet hit. Waarbij de eigenaar zich vol op de borst klopt, wat voor goeds ie allemaal voor dat hondje doet.
Dat op allerlei kunstgrepen in leven gehouden wordt.
En als de urinewegen toch problemen geven, haken we er wel ergens een stoma zakje aan.
En natuurlijk crowd funding, om alle operaties te betalen en het rolstoelkarretje.

Na ja, vroeger was het natuurlijk ook drama. Werden er pups met het verkeerde kleurtje verzopen.
Dus ja :hmmm:
Precies dit ja. :kotz:
Afbeelding
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

crutz schreef: 23 mar 2021 17:55 Ik volg ze al een tijdje.
Snap ook echt niet dat deze pup in leven gehouden is :( de moeder verstootte het ook werd gezegd.

Afgelopen week is de pup blijkbaar heel slecht geweest, opgenomen en was sprake van CT/MRI, alles natuurlijk om geld binnen te halen lijkt het wel. Want hoe zieliger het verhaal, hoe meer donaties.
:80: dus de fokker heeft een pasgeboren misvormde pup verkocht of weggegeven aan iemand die er eens leuk een medische mallemolen op los gaat laten?

Met alle dieren en mensen in nood op de wereld, is het wel heel triest dat hier geld naartoe gaat. Er zijn 1000 betere bestemmingen voor te vinden...
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Floortje schreef: 23 mar 2021 14:13 Het is een 'miracle'? Voeger noemden we dat een foutje van de natuur en werd het ingeslapen.
Juist. Met alleen een pootje teveel, of te weinig, redden ze het maar dubbele organen enzo. Dat moet problemen gaan geven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kipo schreef: 23 mar 2021 11:10 Kun je 2 nestjes tegelijk fokken met 1 teef, kassa! :Q:
:mrgreen: Er was ooit een juffrouw met vier borsten, drie benen en twee punani die ze allebei verkocht.

Wat bezielt die lui? Ieder normaal mens schrikt zich een hoedje en regelt direct een roze spuit.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pauline schreef:
crutz schreef: 23 mar 2021 17:55 Ik volg ze al een tijdje.

:80: dus de fokker heeft een pasgeboren misvormde pup verkocht of weggegeven aan iemand die er eens leuk een medische mallemolen op los gaat laten?

Met alle dieren en mensen in nood op de wereld, is het wel heel triest dat hier geld naartoe gaat. Er zijn 1000 betere bestemmingen voor te vinden...

Yup. Familie
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”