Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw op het forum met een serieus dilemma
Moderator: moderatorteam
- martdonk
- geregistreerd lid
Nieuw op het forum met een serieus dilemma
Hallo allemaal,
Wij zijn een samenwonend stel en zitten serieus te overwegen om een hondje groot te gaan brengen. Ons dilemma is dat we op een appartementje (1 hoog) wonen en dus geen tuin hebben. Daarbij heb ik een fulltime baan en volgt mijn vriendin een deeltijd studie (2,5 dag per week weg). Ik ben van kinds af aan opgegroeid met honden (als kind een franse basset en totdat ik op mezelf ging wonen een labrador). Dus de verantwoording ken ik. We zijn op zoek naar een lief vrolijk hondje (geen keffer of "felle" hond) en denken daarbij aan een beagle.
Graag willen we een rationeel beeld krijgen van onze mogelijheden. Hoe groot is het probleem van het wonen op een flat in combinatie met het 2,5 dag alleen zijn (tussen de middag kan het beestje wel uitgelaten worden).
Alvast bedankt.
M&D
Wij zijn een samenwonend stel en zitten serieus te overwegen om een hondje groot te gaan brengen. Ons dilemma is dat we op een appartementje (1 hoog) wonen en dus geen tuin hebben. Daarbij heb ik een fulltime baan en volgt mijn vriendin een deeltijd studie (2,5 dag per week weg). Ik ben van kinds af aan opgegroeid met honden (als kind een franse basset en totdat ik op mezelf ging wonen een labrador). Dus de verantwoording ken ik. We zijn op zoek naar een lief vrolijk hondje (geen keffer of "felle" hond) en denken daarbij aan een beagle.
Graag willen we een rationeel beeld krijgen van onze mogelijheden. Hoe groot is het probleem van het wonen op een flat in combinatie met het 2,5 dag alleen zijn (tussen de middag kan het beestje wel uitgelaten worden).
Alvast bedankt.
M&D
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Om je eerlijk de waarheid te zeggen..alsjeblief, begin niet aan een beagle.
Ten eerste zijn dat in mijn ogen geen huishonden. De beagle is een meutehond met enorm veel behoefte aan beweging en kan ook erg moeilijk alleen zijn. Zeker in een appartement gaat dat voor problemen zorgen.
Een hond kan best 2 en een halve dag alleen zijn als je hem tussen de middag voorziet van een wandeling. Als je echter een pup besluit te nemen wordt dat moeilijker, want het alleen zijn moet je kalm en rustig opbouwen, wil je een hond krijgen die zich vertrouwd voelt tijdens het alleen zijn en dus niet gaat blaffen/slopen of onzindelijk zijn.
Dat betekend dus of een hele lange vakantie of een tussenoplossing met bv een oppas.
Orienteer je goed op de mogelijkheden. Je zou ook kunnen kiezen voor een herplaatser.
Ten eerste zijn dat in mijn ogen geen huishonden. De beagle is een meutehond met enorm veel behoefte aan beweging en kan ook erg moeilijk alleen zijn. Zeker in een appartement gaat dat voor problemen zorgen.
Een hond kan best 2 en een halve dag alleen zijn als je hem tussen de middag voorziet van een wandeling. Als je echter een pup besluit te nemen wordt dat moeilijker, want het alleen zijn moet je kalm en rustig opbouwen, wil je een hond krijgen die zich vertrouwd voelt tijdens het alleen zijn en dus niet gaat blaffen/slopen of onzindelijk zijn.
Dat betekend dus of een hele lange vakantie of een tussenoplossing met bv een oppas.
Orienteer je goed op de mogelijkheden. Je zou ook kunnen kiezen voor een herplaatser.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
marron
- Actief
groetjes Van Marron de labjes en Flup
- martdonk
- geregistreerd lid
Hoi hoi,
Bedankt voor jullie snelle reactie. Wat betreft de beagle, dat is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant lees ik inderdaad op diverse sites dat hij vrij druk is en veel beweging nodig heeft maar aan de andere kant moet het ook een beestje zijn wat zichzelf goed kan vermaken en prima op een flat kan leven? Waar we ook aan zitten te denken is een cocker spaniel.
En lievere hond dan een labrador bestaat er volgens mij niet maar hij lijkt me wat groot voor een flat (zonder tuin).
Bedankt voor jullie snelle reactie. Wat betreft de beagle, dat is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant lees ik inderdaad op diverse sites dat hij vrij druk is en veel beweging nodig heeft maar aan de andere kant moet het ook een beestje zijn wat zichzelf goed kan vermaken en prima op een flat kan leven? Waar we ook aan zitten te denken is een cocker spaniel.
En lievere hond dan een labrador bestaat er volgens mij niet maar hij lijkt me wat groot voor een flat (zonder tuin).
-
marron
- Actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik woon zelf op een flat en ik heb 2 honden, werk 3 en een halve dag per week en als ik werk worden de honden uitgelaten.martdonk schreef:Hoi hoi,
Ik zie ook echt niet in waarom een lab niet op een flat kan wonen als je hem gewoon fatsoenlijk zijn beweging geeft.
Laatst gewijzigd door Eline* op 21 apr 2004 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
marron
- Actief
-
marron
- Actief
- martdonk
- geregistreerd lid
Tja welke rassen nog meer. We hebben de volgende eisen. Beestje moet dus op een flat kunnen leven, tijdelijk alleen kunnen zijn. Verder hou ik niet van een felle hond zoals een gemiddelde terrier en het moet ook geen keffer zijn. Gewoon een vriendelijk lief hondje. Het karakter van een lab is in principe perfect. Oh ja en hij moet met een hangoorkonijntje overweg kunnen. Maar een kleine lab?? [/img]
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
Marion.
Ik hou ook niet van terriers of keffers. Ook wij zijn op een flat begonnen. Twee dagen per week waren wij samen werken, maar dan hadden wij dus een buuv die de hele dag met de hond op sjouw ging.martdonk schreef:Tja welke rassen nog meer. We hebben de volgende eisen. Beestje moet dus op een flat kunnen leven, tijdelijk alleen kunnen zijn. Verder hou ik niet van een felle hond zoals een gemiddelde terrier en het moet ook geen keffer zijn. Gewoon een vriendelijk lief hondje. Het karakter van een lab is in principe perfect. Oh ja en hij moet met een hangoorkonijntje overweg kunnen. Maar een kleine lab??
De schofthoogte van een hond is niet bepalend. Het gaat er inderdaad om dat je hem z'n beweging geeft. Wij hebben nu wel een grote tuin, daar liggen ze ook graag in hoor, maar zonder die tuin zouden ze net zo blij zijn.
Wij hebben golden retrievers trouwens. Zouden ook bij je konijn kunnen
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahhaha, die beagle zal zich inderdaad wel vermaken, maar of je meubulair en je buren het leuk vinden is vraag twee!martdonk schreef:maar aan de andere kant moet het ook een beestje zijn wat zichzelf goed kan vermaken en prima op een flat kan leven?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- martdonk
- geregistreerd lid
Een swiffer...wist niet dat dat ook een hond was :p: Maar is dat geen keffend fel hondje?? Wat dat zoek ik niet zo hoor. Dan wordt het maar een labrador.
En het meubulair...heb hier nog een oude houten klok staat die aangevreten is door een oh zo lieve lab pup dus die risico's ken ik wel. Gelukkig is zijn al de meubeltjes niet van dure topkwaliteit en zullen over een paar jaar (als we ooit verhuizen) wel vervangen worden.
Iemand nog leuke alternatieven qua ras?
PS de kleine lab?? is dat een ander ras of eentje die groeiremmers krijgt?
En het meubulair...heb hier nog een oude houten klok staat die aangevreten is door een oh zo lieve lab pup dus die risico's ken ik wel. Gelukkig is zijn al de meubeltjes niet van dure topkwaliteit en zullen over een paar jaar (als we ooit verhuizen) wel vervangen worden.
Iemand nog leuke alternatieven qua ras?
PS de kleine lab?? is dat een ander ras of eentje die groeiremmers krijgt?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0

Loulou is een leuke meid die een ander plekje moet zoeken omdat het tussen haar en de andere teefjes in huis niet meer klikt. Deze vijfjarige is een pientere tante die snel en gemakkelijk leert. Ze mag graag even pootje baden, maar is niet echt een zwemliefhebster. Ze is niet bang uitgevallen, niet agressief en is gewoon een leuke hond die goed met kinderen kan opschieten. Tot nu toe was ze eigenlijk nooit helemaal alleen in huis omdat de andere honden er ook waren. We verwachten echter op dat punt geen onoverkomelijke problemen.
Wij, een nestje van 6, zijn vanaf vandaag vrij
voor plaatsing. We zijn dan 8 weken.
Mama is er ook en wil ook graag een nieuw baasje.
Papa is er niet, maar dat was een Griek.
Er zijn nog 3 reutjes.

ik ben Teddy en ben verloren gelopen en mijn baasje moest me niet hebben, maar ik ben jong en ik wist niet dat ik dat niet mag doen gaan wandelen zonder baasje, wie wil me een tweede kans geven? ik zal goed luisteren en ben nog jong dus kan nog veel leren
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahah, wat sla jij ineens een infantiel taaltje uit Marc! 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
laeken
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch fijn dat ik het even vraag dan..red ik je imago weer mee!!MARC_S schreef:Dat zijn de medewerkers van de asielen schat!Eline* schreef:Hahahah, wat sla jij ineens een infantiel taaltje uit Marc!
ik heb gecopy-paste
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
laeken
- Zeer actief
-
marron
- Actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
marron
- Actief
- alma
- Zeer actief
Je kan natuurlijk ook bij Inter toy`s een hondje kopen :p: Sommige lijken wel een beetje op een Zwiffer
Je hoeft ze niet uit te laten, ze piesen en poepen niet en..... erg handig je hoeft ze geen eten te geven... Je hoeft ze ook niet te kammen of te borstelen, ze bijten en ze keffen niet, je hoeft er ook geen hondenbelasting over te betalen, Je kan ze ook alleen thuis laten, ze slopen niets en je hangoor konijn zal hij ook niets doen, je hoeft er niet mee naar de Dierenarts, geen jaarlijkse entingen, geen wormen of vlooien en teken spray enz.
Ideaal toch
en.... Labjes hebben ze vast ook wel
Veel Suc6
:
Veel Suc6
Groetjes van Alma
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar slaat dit op? Martijn stelt toch geen onredelijke vragen?alma schreef:Je kan natuurlijk ook bij Inter toy`s een hondje kopen :p: Sommige lijken wel een beetje op een ZwifferJe hoeft ze niet uit te laten, ze piesen en poepen niet en..... erg handig je hoeft ze geen eten te geven... Je hoeft ze ook niet te kammen of te borstelen, ze bijten en ze keffen niet, je hoeft er ook geen hondenbelasting over te betalen, Je kan ze ook alleen thuis laten, ze slopen niets en je hangoor konijn zal hij ook niets doen, je hoeft er niet mee naar de Dierenarts, geen jaarlijkse entingen, geen wormen of vlooien en teken spray enz.
Ideaal toch
![]()
Veel Suc6:
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Gast
Een lab kan best op een flat, als je hem/haar voldoende beweging geeft. Je moet hem alleen het eerste jaar geen trappen laten lopen. Ik weet niet of jullie flat een lift heeft? De Labrador is een ras wat gevoelig is voor ED en HD, dus trappen lopen het eerste jaar is niet goed.
Er zijn trouwens veel herplaats labradors.
Iets anders: je vriendin doet nu een opleiding die 2,5 dag per week kost. Wat gaat ze doen als ze klaar is? Full time werken? Part time werken? Wat gebeurt er dan met de hond? Bij een full time baan moet je eigenlijk elke dag een uitlaatservice of een dagopvang inschakelen.
Er zijn trouwens veel herplaats labradors.
Iets anders: je vriendin doet nu een opleiding die 2,5 dag per week kost. Wat gaat ze doen als ze klaar is? Full time werken? Part time werken? Wat gebeurt er dan met de hond? Bij een full time baan moet je eigenlijk elke dag een uitlaatservice of een dagopvang inschakelen.
- alma
- Zeer actief
Nou, sorry hoor ik bedoel het zo kwaad nietEline* schreef:Waar slaat dit op? Martijn stelt toch geen onredelijke vragen?alma schreef:Je kan natuurlijk ook bij Inter toy`s een hondje kopen :p: Sommige lijken wel een beetje op een ZwifferJe hoeft ze niet uit te laten, ze piesen en poepen niet en..... erg handig je hoeft ze geen eten te geven... Je hoeft ze ook niet te kammen of te borstelen, ze bijten en ze keffen niet, je hoeft er ook geen hondenbelasting over te betalen, Je kan ze ook alleen thuis laten, ze slopen niets en je hangoor konijn zal hij ook niets doen, je hoeft er niet mee naar de Dierenarts, geen jaarlijkse entingen, geen wormen of vlooien en teken spray enz.
Ideaal toch
![]()
Veel Suc6:
Martijn sorry als ik een beetje cru overkomt, maar denk er wel goed overna, want een jonge hond opvoeden gaat heel veel tijd inzitten en om zo`n hondje voor lange tijd alleen te laten lijkt mij niet verstandig.
Heel veel suc6 voor een goede oplossing :p:
Groetjes van Alma
-
Gast
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Juist...dat was ook mijn indruk!sypke schreef:Volgens mij denken ze er ook goed over na. Ze weten precies waar de knelpunten zitten gezien hun vragen.alma schreef:Martijn sorry als ik een beetje cru overkomt, maar denk er wel goed over na
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Marion.
-
Gast
-
Marion.