Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw op het forum met een serieus dilemma

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

martdonk
geregistreerd lid

Nieuw op het forum met een serieus dilemma

Ongelezen bericht door martdonk »

Hallo allemaal,

Wij zijn een samenwonend stel en zitten serieus te overwegen om een hondje groot te gaan brengen. Ons dilemma is dat we op een appartementje (1 hoog) wonen en dus geen tuin hebben. Daarbij heb ik een fulltime baan en volgt mijn vriendin een deeltijd studie (2,5 dag per week weg). Ik ben van kinds af aan opgegroeid met honden (als kind een franse basset en totdat ik op mezelf ging wonen een labrador). Dus de verantwoording ken ik. We zijn op zoek naar een lief vrolijk hondje (geen keffer of "felle" hond) en denken daarbij aan een beagle.

Graag willen we een rationeel beeld krijgen van onze mogelijheden. Hoe groot is het probleem van het wonen op een flat in combinatie met het 2,5 dag alleen zijn (tussen de middag kan het beestje wel uitgelaten worden).

Alvast bedankt.

M&D
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Om je eerlijk de waarheid te zeggen..alsjeblief, begin niet aan een beagle.
Ten eerste zijn dat in mijn ogen geen huishonden. De beagle is een meutehond met enorm veel behoefte aan beweging en kan ook erg moeilijk alleen zijn. Zeker in een appartement gaat dat voor problemen zorgen.
Een hond kan best 2 en een halve dag alleen zijn als je hem tussen de middag voorziet van een wandeling. Als je echter een pup besluit te nemen wordt dat moeilijker, want het alleen zijn moet je kalm en rustig opbouwen, wil je een hond krijgen die zich vertrouwd voelt tijdens het alleen zijn en dus niet gaat blaffen/slopen of onzindelijk zijn.
Dat betekend dus of een hele lange vakantie of een tussenoplossing met bv een oppas.
Orienteer je goed op de mogelijkheden. Je zou ook kunnen kiezen voor een herplaatser.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
marron
Actief

Ongelezen bericht door marron »

:zwaai: Van die beagle ben ik het helemaal mee eens,dat zijn honden waar je bijna de hele dag mee moet lopen,bij wijze van spreken dan.Waarom kijk je niet eens op internet bij asiels,zitten vaak hele lieve honden tussen.En nu praat ik over eigen ervaring, neem ook geen jack russel ik heb er 1 en 2 labradors, moet je raden waar ik het meeste werk mee heb :-D :-D Dat die kleine trouwens goed alleen kan zijn hoor, maar hij heeft zeker zoveel beweging nodig als mijn labjes(misschien een idee?een labrador)Maar zoals ik al schreef surf eens door de asiels en jullie kunnen misschien een hondje weer heel gelukkig maken.Je hoeft echt niet bang te zijn dat het misgaat want mijn jongste labje is ook een afdankertje en dat gaat prima, op de dingen na die de vorige eigenaars hebben verknald maar dat is dankzij goede training en adviezen van het forum ook al bijna over.(staat bij jachttraining heet apart apporteergedrag)Succes met jullie beslissing en laat nog wat horen . :zwaai: :zwaai: :zwaai:
groetjes Van Marron de labjes en Flup
martdonk
geregistreerd lid

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Wat betreft de beagle, dat is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant lees ik inderdaad op diverse sites dat hij vrij druk is en veel beweging nodig heeft maar aan de andere kant moet het ook een beestje zijn wat zichzelf goed kan vermaken en prima op een flat kan leven? Waar we ook aan zitten te denken is een cocker spaniel.
En lievere hond dan een labrador bestaat er volgens mij niet maar hij lijkt me wat groot voor een flat (zonder tuin).
marron
Actief

:oops: sorry staat bij het forum gedrag :oeps: :zwaai:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

martdonk schreef:Hoi hoi,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Wat betreft de beagle, dat is me niet helemaal duidelijk. Aan de ene kant lees ik inderdaad op diverse sites dat hij vrij druk is en veel beweging nodig heeft maar aan de andere kant moet het ook een beestje zijn wat zichzelf goed kan vermaken en prima op een flat kan leven? Waar we ook aan zitten te denken is een cocker spaniel.
En lievere hond dan een labrador bestaat er volgens mij niet maar hij lijkt me wat groot voor een flat (zonder tuin).
Ik woon zelf op een flat en ik heb 2 honden, werk 3 en een halve dag per week en als ik werk worden de honden uitgelaten. ;) Besef je dat een hond helemaal niet zoveel heeft aan een tuin. Een hond haalt zijn bevrediging uit wandelen en hollen door het park of bos. Het wel of niet hebben van een tuin hoeft mijns inziens helemaal geen overweging te zijn waarmee je rekening moet houden bij het uitkiezen van een hond.
Ik zie ook echt niet in waarom een lab niet op een flat kan wonen als je hem gewoon fatsoenlijk zijn beweging geeft. ;)
Laatst gewijzigd door Eline* op 21 apr 2004 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
marron
Actief

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: je hebt ook kleine modelletjes labradors :-D :-D en zowel de beagle als de cocker zijn druk en eigenwijs,wat jullie zoeken is een rustig hondje en dat zijn nu die twee niet bepaald hoor.Neem de tijd hiervoor doe niets overhaast, en misschien zijn er andere forumleden die een goed idee hebben.Maar wat vinden jullie nog meer leuke rassen dan? :zwaai: :zwaai:
marron
Actief

:ok: juistem eline :zwaai:
martdonk
geregistreerd lid

Tja welke rassen nog meer. We hebben de volgende eisen. Beestje moet dus op een flat kunnen leven, tijdelijk alleen kunnen zijn. Verder hou ik niet van een felle hond zoals een gemiddelde terrier en het moet ook geen keffer zijn. Gewoon een vriendelijk lief hondje. Het karakter van een lab is in principe perfect. Oh ja en hij moet met een hangoorkonijntje overweg kunnen. Maar een kleine lab?? [/img]
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

tja een zwiffer voldoet aan je eisen
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

martdonk schreef:Tja welke rassen nog meer. We hebben de volgende eisen. Beestje moet dus op een flat kunnen leven, tijdelijk alleen kunnen zijn. Verder hou ik niet van een felle hond zoals een gemiddelde terrier en het moet ook geen keffer zijn. Gewoon een vriendelijk lief hondje. Het karakter van een lab is in principe perfect. Oh ja en hij moet met een hangoorkonijntje overweg kunnen. Maar een kleine lab??
Ik hou ook niet van terriers of keffers. Ook wij zijn op een flat begonnen. Twee dagen per week waren wij samen werken, maar dan hadden wij dus een buuv die de hele dag met de hond op sjouw ging.
De schofthoogte van een hond is niet bepalend. Het gaat er inderdaad om dat je hem z'n beweging geeft. Wij hebben nu wel een grote tuin, daar liggen ze ook graag in hoor, maar zonder die tuin zouden ze net zo blij zijn.
Wij hebben golden retrievers trouwens. Zouden ook bij je konijn kunnen ;)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

martdonk schreef:maar aan de andere kant moet het ook een beestje zijn wat zichzelf goed kan vermaken en prima op een flat kan leven?
Hahahhaha, die beagle zal zich inderdaad wel vermaken, maar of je meubulair en je buren het leuk vinden is vraag twee! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
martdonk
geregistreerd lid

Een swiffer...wist niet dat dat ook een hond was :p: Maar is dat geen keffend fel hondje?? Wat dat zoek ik niet zo hoor. Dan wordt het maar een labrador.
En het meubulair...heb hier nog een oude houten klok staat die aangevreten is door een oh zo lieve lab pup dus die risico's ken ik wel. Gelukkig is zijn al de meubeltjes niet van dure topkwaliteit en zullen over een paar jaar (als we ooit verhuizen) wel vervangen worden.

Iemand nog leuke alternatieven qua ras?

PS de kleine lab?? is dat een ander ras of eentje die groeiremmers krijgt?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Afbeelding
Loulou is een leuke meid die een ander plekje moet zoeken omdat het tussen haar en de andere teefjes in huis niet meer klikt. Deze vijfjarige is een pientere tante die snel en gemakkelijk leert. Ze mag graag even pootje baden, maar is niet echt een zwemliefhebster. Ze is niet bang uitgevallen, niet agressief en is gewoon een leuke hond die goed met kinderen kan opschieten. Tot nu toe was ze eigenlijk nooit helemaal alleen in huis omdat de andere honden er ook waren. We verwachten echter op dat punt geen onoverkomelijke problemen.

Afbeelding

Wij, een nestje van 6, zijn vanaf vandaag vrij
voor plaatsing. We zijn dan 8 weken.
Mama is er ook en wil ook graag een nieuw baasje.
Papa is er niet, maar dat was een Griek.
Er zijn nog 3 reutjes.

Afbeelding

ik ben Teddy en ben verloren gelopen en mijn baasje moest me niet hebben, maar ik ben jong en ik wist niet dat ik dat niet mag doen gaan wandelen zonder baasje, wie wil me een tweede kans geven? ik zal goed luisteren en ben nog jong dus kan nog veel leren
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hahahah, wat sla jij ineens een infantiel taaltje uit Marc! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Eline* schreef:Hahahah, wat sla jij ineens een infantiel taaltje uit Marc! :mrgreen:
Dat zijn de medewerkers van de asielen schat! :mrgreen:

ik heb gecopy-paste
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Eline* schreef:Hahahah, wat sla jij ineens een infantiel taaltje uit Marc! :mrgreen:
Dat zijn de medewerkers van de asielen schat! :mrgreen:

ik heb gecopy-paste
Toch fijn dat ik het even vraag dan..red ik je imago weer mee!! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Das waar. :-D Vond het ook een erg onderontwikkeld bericht toen ik het terug las :p:
Afbeelding
marron
Actief

:mrgreen: :mrgreen: ja de labjes worden tegenwoordig kleiner gefokt, dat is handiger voor de stadsmensen is mij verteld.Dat gaat niet op voor die twee van mij hoor,twee meisjes met een schofthoogte vam 60 cm, en nog steeds in de groei :mrgreen: :mrgreen: wat dacht je van een TECKEL :mrgreen: :mrgreen: of een schotse terriër, nee doe maar een labje, volgens mij krijgen jullie daar heel veel plezier van :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

zwiffers zijn de honden uit mijn oderschrift en die witte weet niet wat keffen is en die anderre moet nog ondkeft woorden :pffff:
Afbeelding
marron
Actief

:mrgreen: :mrgreen: die zwiffers zijn ook wel gaaf :ok:
alma
Zeer actief

Ongelezen bericht door alma »

Je kan natuurlijk ook bij Inter toy`s een hondje kopen :p: Sommige lijken wel een beetje op een Zwiffer ;) Je hoeft ze niet uit te laten, ze piesen en poepen niet en..... erg handig je hoeft ze geen eten te geven... Je hoeft ze ook niet te kammen of te borstelen, ze bijten en ze keffen niet, je hoeft er ook geen hondenbelasting over te betalen, Je kan ze ook alleen thuis laten, ze slopen niets en je hangoor konijn zal hij ook niets doen, je hoeft er niet mee naar de Dierenarts, geen jaarlijkse entingen, geen wormen of vlooien en teken spray enz. ;) Ideaal toch ;) en.... Labjes hebben ze vast ook wel :mrgreen:
Veel Suc6 :zwaai:
Afbeelding

Groetjes van Alma
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

alma schreef:Je kan natuurlijk ook bij Inter toy`s een hondje kopen :p: Sommige lijken wel een beetje op een Zwiffer ;) Je hoeft ze niet uit te laten, ze piesen en poepen niet en..... erg handig je hoeft ze geen eten te geven... Je hoeft ze ook niet te kammen of te borstelen, ze bijten en ze keffen niet, je hoeft er ook geen hondenbelasting over te betalen, Je kan ze ook alleen thuis laten, ze slopen niets en je hangoor konijn zal hij ook niets doen, je hoeft er niet mee naar de Dierenarts, geen jaarlijkse entingen, geen wormen of vlooien en teken spray enz. ;) Ideaal toch ;) en.... Labjes hebben ze vast ook wel :mrgreen:
Waar slaat dit op? Martijn stelt toch geen onredelijke vragen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Een lab kan best op een flat, als je hem/haar voldoende beweging geeft. Je moet hem alleen het eerste jaar geen trappen laten lopen. Ik weet niet of jullie flat een lift heeft? De Labrador is een ras wat gevoelig is voor ED en HD, dus trappen lopen het eerste jaar is niet goed.

Er zijn trouwens veel herplaats labradors.

Iets anders: je vriendin doet nu een opleiding die 2,5 dag per week kost. Wat gaat ze doen als ze klaar is? Full time werken? Part time werken? Wat gebeurt er dan met de hond? Bij een full time baan moet je eigenlijk elke dag een uitlaatservice of een dagopvang inschakelen.
alma
Zeer actief

Ongelezen bericht door alma »

Eline* schreef:
alma schreef:Je kan natuurlijk ook bij Inter toy`s een hondje kopen :p: Sommige lijken wel een beetje op een Zwiffer ;) Je hoeft ze niet uit te laten, ze piesen en poepen niet en..... erg handig je hoeft ze geen eten te geven... Je hoeft ze ook niet te kammen of te borstelen, ze bijten en ze keffen niet, je hoeft er ook geen hondenbelasting over te betalen, Je kan ze ook alleen thuis laten, ze slopen niets en je hangoor konijn zal hij ook niets doen, je hoeft er niet mee naar de Dierenarts, geen jaarlijkse entingen, geen wormen of vlooien en teken spray enz. ;) Ideaal toch ;) en.... Labjes hebben ze vast ook wel :mrgreen:
Waar slaat dit op? Martijn stelt toch geen onredelijke vragen?
Nou, sorry hoor ik bedoel het zo kwaad niet :? Maar ik heb eigenlijk de indruk, dat Martijn nog niet helemaal klaar is voor een hond, mag geen keffer of fel zijn en moet toch ook geruime tijd alleen kunnen zijn, dat is voor een e.v. pupje toch al heel wat , want die hebben toch heel veel aandacht nodig en wat als vriendin full time gaat werken???? dan is het hondje er weer de dupe van.
Martijn sorry als ik een beetje cru overkomt, maar denk er wel goed overna, want een jonge hond opvoeden gaat heel veel tijd inzitten en om zo`n hondje voor lange tijd alleen te laten lijkt mij niet verstandig.
Heel veel suc6 voor een goede oplossing :p:
Afbeelding

Groetjes van Alma
Gast

alma schreef:Martijn sorry als ik een beetje cru overkomt, maar denk er wel goed over na
Volgens mij denken ze er ook goed over na. Ze weten precies waar de knelpunten zitten gezien hun vragen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:
alma schreef:Martijn sorry als ik een beetje cru overkomt, maar denk er wel goed over na
Volgens mij denken ze er ook goed over na. Ze weten precies waar de knelpunten zitten gezien hun vragen.
Juist...dat was ook mijn indruk! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

alma schreef:dat Martijn nog niet helemaal klaar is voor een hond, mag geen keffer of fel zijn en moet toch ook geruime tijd alleen kunnen zijn
Ik ben wel helemaal klaar voor een hond, en toch hou ik ook niet van gekef of felle honden :? :? :?
Gast

Saartje schreef:
alma schreef:dat Martijn nog niet helemaal klaar is voor een hond, mag geen keffer of fel zijn en moet toch ook geruime tijd alleen kunnen zijn
Ik ben wel helemaal klaar voor een hond
Jij mag geen hond meer! Jij hebt er al 2! :mrgreen: :mrgreen:
Marion.

sypke schreef:Jij mag geen hond meer! Jij hebt er al 2! :mrgreen: :mrgreen:
Ja maar, ja maar, ja maar.... :p: :p: :p:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”