Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En nu is het basta!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

~Kimske schreef:ja joh, heb borderline! wist je dat niet?? bovendien een ernstige drang naar aandacht, sja dan ga je waarheden verdraaien he! enfin, ik denk dat JIJ niet alles naar waarheid kan inschatten, aangezien je max niet kent, mij niet kent, de situatie niet kent. je zal heus goed in je vak zijn, ik twijfel er niet aan, maar je kan simpelweg niet iets inschatten aan de hand van een aantal verhalen. Weet ik ook uit eigen ervaring, hoe vaak ik niet een telefoontje van een oppasadres krijg, met een verhaaltje en de vraag wat er met dat kind is... moeilijk in te schatten! Ook snap ik dat je wilt helpen, maar accepteer ook als ik zeg dat je de situatie verkeerd inschat
Spot er maar mee. :kotz:
Kim, jij beschouwt een kwispelende hond als blij, een hond met de oren naar achteren bang..en dan moet ik vol afgaan op je verhalen? Dat maakt internet zo lastig..het is niet dat ik je niet geloof, maar je hebt kennis te weinig om dingen goed in te schatten.
En als jij jezelf als mesjogge bestempeld?? Mij om het even hoor..veel plezier ermee! Denk alleen niet dat ik je zo ga behandelen.
Laatst gewijzigd door Eline* op 22 apr 2004 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

~Kimske schreef:
ja joh, heb borderline! wist je dat niet??
Ja joh spot er maar mee!
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

linlin schreef:
Eline* schreef: OOo leuk!!! Ik wil een munt!! En dan mijn harses erop en aan de zijkant "Martijn zij met u!" Gnuif..
Alleen nog een plekkie voor Lin bedenken... :mrgreen:
ik word minister-president.
Oh got, 8O

Ik ga emigreren! :zwaai:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wil de hond schreef:
linlin schreef:
Eline* schreef: OOo leuk!!! Ik wil een munt!! En dan mijn harses erop en aan de zijkant "Martijn zij met u!" Gnuif..
Alleen nog een plekkie voor Lin bedenken... :mrgreen:
ik word minister-president.
Oh got, 8O

Ik ga emigreren! :zwaai:
Ikke ook :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Cwazi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cwazi »

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Cwazi schreef:Het is een beeld dat je veel zal zien, maar ook een hond zonder winstervaring zal uit angst grommen naar in bedreigende situaties. Die hond die toen de baas voor het eerst boos werd en door bleef gaan terwijl de hond al braaf op de rug lag heeft nog steeds niet gebeten... Hij heeft alleen geleerd dat het niet helpt om bij mensen op de rug te gaan liggen, want ze houden zich niet aan de regels. Volgende keer zal hij, dus zonder winstervaring, hoogstwaarschijnlijk eerst grommen. Heeft dat succes wordt het volgende keer link. :)
Wij zijn het dus niet met elkaar eens. ;) Grommen duidt altijd op een bepaalde mate van competitief gedrag. Het laatste wat een bange hond zal doen is voer geven voor strijd, hij wil juist conflicten ontwijken.
In het voorbeeld wat jij schetst zal de hond dus de strijd aan gaan..en dat doet een bange hond niet. Die geeft zich over en helpt dat niet zal hij pogen te happen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Cwazi schreef:
Eline* schreef:
Cwazi schreef:
Eline* schreef:Een echt bange hond gromt niet.

Dat klopt niet altijd...

Een hond die met de vijand boven zijn blote nek staat zal inderdaad niet grommen, hij kijkt wel uit. Maar dit is een emotioneel gezonde hond in een voor de hond te begrijpen situatie die erop vertrouwd dat de ander niet bijten zal omdat hij zich immer volgens het boekje overgeeft.

Dat is een heel andere situatie dan een in zich het nauw gedreven voelend dier. Ook een dier dat uit ervaring weet dat op de rug gaan liggen bij een mens niet helpt omdat ze door blijven schreeuwen, slaan, schoppen en trekken zal zich een volgende keer wel bedenken voor hij zich dermate kwetsbaar opsteld. Zo'n hond zal 99% zeker wel degelijk grommen. Angstagressie heeft ook de eigenschap zich op te bouwen, een bange hond die gromt en succes haalt zoals je zelf al aangaf is de meest gevaarlijke. Eigenlijk is het een soort oversprong gedrag, je vermomt je angst met agressief gedrag, werkt het mooi, zo nee bijten en er van tussen.

Er is nog een subtiel verschil tussen angstbijten en angst-agressie. En dan is het ook nog afhankelijk tegen wie je het hebt, de hond die bijt uit angst zal bijvoorbeeld eerder geluidloos bijten naar de baas dan naar de vreemde. Je hoort namelijk niet te grommen naar je leider, dat is fout, heel erg fout, dus wacht je zo lang je durf en dan kan je niet anders meer en hapt. Die vreemde krijgt nog een waarschuwing, wie weet helpt het...
Zoals jij het beschrijft klopt, maar dan heb je het dus over een bange hond met winstervaringen. Die is dus niet meer bang, want hij heeft zijn probleem (de angst) hanteerbaar gemaakt door agressief te doen. Hij weet dat hij met die agressie wint, dus er is dan geen reden om bang te zijn. Zo'n hond noem ik dus op dat moment niet bang, want dat is ie niet. ;)
Angstig-agressieve honden happen allemaal geluidsloos, ook naar vreemden. Boekt dat winst en de hond voelt zich zekerder kunnen er dreigsignalen bijkomen. Maar dan hebben we het dus niet meer over een uitgesproken angstige hond, maar over een hond die zeker genoeg is om zich waar te maken.
Het is een beeld dat je veel zal zien, maar ook een hond zonder winstervaring zal uit angst grommen naar in bedreigende situaties. Die hond die toen de baas voor het eerst boos werd en door bleef gaan terwijl de hond al braaf op de rug lag heeft nog steeds niet gebeten... Hij heeft alleen geleerd dat het niet helpt om bij mensen op de rug te gaan liggen, want ze houden zich niet aan de regels. Volgende keer zal hij, dus zonder winstervaring, hoogstwaarschijnlijk eerst grommen. Heeft dat succes wordt het volgende keer link. :)
Ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring: ik heb dus een angstige hond, een echt angstige hond.
Het klopt dat de hond nooit op zijn rug gaat liggen (trouwens niet alleen niet bij mensen, maar ook niet voor andere honden), maar grommen doet hij echt niet voordat hij hapt, niet bij de baas, maar ook niet bij vreemden. Als je goed oplet, zie je hem een seconde verstijven en dan is er in alle stilte een hap. Over het algemeen trouwens geen hap die hard aankomt, want daar is hij te angstig voor (geen dubbele hap, maar 1 enkele razendsnelle beet).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb dus alles gelezen... Ik heb het idee dat je niet geheel de baas over Max bent. Nanni heb ik ook als herplaatser en gaat vreselijk te keer tegen mens in huis. Maar geen haar op mijn hoofd dat ik dat gedrag tolereer. Ik stuur haar meestal op der mat, dat doet ze, wel met een hoop commetaar. Ze moppert daar nog even na, ze wil net als vrouwtje laatste woord hebben, dus moet ze nog na mopperen :mrgreen: Dan is het daarna gelukkig goed.

Ik snap niet waarom je de adviezen niet voor lief neemt, we zeggen het niet zomaar hoor! Ik heb hier ook voor vele adviezen gekomen en heb niet (zoals jij) alle adviezen in de wind geslagen.

Ik zou zeggen, laat het er niet bij zitten, het loopt een keer uit de hand! Nanni heeft een hoop praatjes, maar trekt niet haar lip op!!
jidde

Ow en dan nog wat.... ;) Binnen 6 weken is de hond nog lang niet zichzelf. Mijn hond ging na 6 weken voor het eerst wakenm uitvallen en nog meer narigheid. Na een jaar was ze pas echt de hond die ze nu is. Je zal nog vele tegenvallen krijgen, ze gaan je natuurlijk uitproberen. Laat dit niet escaleren, want een hond die zijn lip optrekt en echt bezoekers wegjaagt is geen pretje!
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

eline, hoe kom jij aan alle kennis?
ben daar erg benieuwd naar. :-D
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Ik heb dus alles gelezen... Ik heb het idee dat je niet geheel de baas over Max bent. Nanni heb ik ook als herplaatser en gaat vreselijk te keer tegen mens in huis. Maar geen haar op mijn hoofd dat ik dat gedrag tolereer. Ik stuur haar meestal op der mat, dat doet ze, wel met een hoop commetaar. Ze moppert daar nog even na, ze wil net als vrouwtje laatste woord hebben, dus moet ze nog na mopperen :mrgreen: Dan is het daarna gelukkig goed.

Ik snap niet waarom je de adviezen niet voor lief neemt, we zeggen het niet zomaar hoor! Ik heb hier ook voor vele adviezen gekomen en heb niet (zoals jij) alle adviezen in de wind geslagen.

Ik zou zeggen, laat het er niet bij zitten, het loopt een keer uit de hand! Nanni heeft een hoop praatjes, maar trekt niet haar lip op!!
Heeft geen zin meer om tegen haar te praten; op de vorige pagina heeft ze weer gezegd dat ze weg is...... ze kan niet zo goed tegen advies ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

jidde

Stang schreef:
jidde schreef:Ik heb dus alles gelezen... Ik heb het idee dat je niet geheel de baas over Max bent. Nanni heb ik ook als herplaatser en gaat vreselijk te keer tegen mens in huis. Maar geen haar op mijn hoofd dat ik dat gedrag tolereer. Ik stuur haar meestal op der mat, dat doet ze, wel met een hoop commetaar. Ze moppert daar nog even na, ze wil net als vrouwtje laatste woord hebben, dus moet ze nog na mopperen :mrgreen: Dan is het daarna gelukkig goed.

Heeft geen zin meer om tegen haar te praten; op de vorige pagina heeft ze weer gezegd dat ze weg is...... ze kan niet zo goed tegen advies ;)
Tja, zei ze een paar pagina's geleden ook al, en toen kwam ze alsnog :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

honiahaka-kuckunniwi schreef:eline, hoe kom jij aan alle kennis?
Eline is daarvoor naar school geweest. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
Stang schreef:

Dat is waar, alleen kon ze toen nog steeds niet tegen advies :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

jidde

Zo te lezen is ze niet oud, dus moet ze het maar van mij als puber aannemen :pffff: :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

Eline* schreef:
gedragstherapie?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

honiahaka-kuckunniwi schreef:
Eline* schreef:
gedragstherapie?
Yep en als je meer wil weten graag via pb. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Eline* schreef:
Eline* schreef:
gedragstherapie?
ok. dan weet ik waarom je altijd zo wijs bent. :p:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Eline* schreef:
Eline* schreef: Eline is daarvoor naar school geweest. ;)
gedragstherapie?
slijmbal :pffff:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

twinkeltje schreef:
Eline* schreef:
honiahaka-kuckunniwi schreef: gedragstherapie?
slijmbal :pffff:
daar komt oma twink ook weer door de bocht. :pffff: :tong:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

jidde schreef:
Stang schreef:

Net onkruid, komt altijd weer terug. Verd*****e zevenblad. :twisted:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Cwazi
Vaste gebruiker

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Cwazi schreef: Ook ik heb wat voorbeelden uit eigen ervaring, zwervers in Spanje in dit geval. Ik vond in de campo een dobermann teef, dood ziek. Ze gromde naar me toen ik haar wou pakken, toch was ze doodsbang, plaste er zelfs bij en brobeerde weg te kruipen. Het grommen klonk dan ook niet dreigend, hoewel je het verschil natuurlijk wel moet kunnen horen. Honden grommen ook tijdens spel, ze kunnen zelfs van blijdschap een soort vreemde achter in de keel klinkende huilerige grom produceren die echt verre van dreigend klinkt.

Grappig trouwens dat je aanhaalt dat jouw hond niet op de rug gaat voor andere honden. Ik vaag mij namelijk af of het mogelijk is dat een door een hond opgejaagde hond zo bang kan zijn dat hij niet de normale deemoed toont en dus gebeten wordt omdat hij zolang hij blijft rennen niet op de bijtrem van de ander werkt...

P.s. Ik heb nog wel wat van die ervaringen met zwervers, en uiteraard kan ik niet zeggen dat ik zeker weet dat ze geen winstervaring hebben geboekt met bluf. Maar ik durf wel stellig te zeggen dat een angst-agresieve hond die vanuit ene lage positie gromt nog steeds onzeker en bang is, dat maakt hem extra onberekenbaar.
Het niet op de rug gaan voor vreemde honden is eigenlijk heel normaal gedrag. Het op de rug gaan voor vreemde honden is eigenlijk abnormaal. ;) Een bijtrem geldt binnen de roedel, buiten de roedel niet. Overgave aan een vreemde hond is dus geen garantie op het stoppen van de aanval en maakt je dus alleen maar reuze kwetsbaar. Gelukkig zijn veel van onze huishonden niet zo strikt en geven zich te pas en te onpas over, maar ik denk dat dat voor zwerfhonden inderdaad anders ligt. Als je je als zwerver begeeft op het terrein van een ander moet je daar weg en je niet op je platte rug laten vallen want dan ben je biefstuk. Mijn zwerver doet het ook niet. Die knalt wel op zijn rug voor mij, maar dat vindt hij dan ook meer dan genoeg! ;)

De situatie die jij beschrijft met betrekking tot het grommen, ik denk inderdaad dat daar winstervaringen aan ten gronde liggen. Het is namelijk heel bizar gedrag zoals je het beschrijft. Een hond met bv een kennelsyndroom naar mensen zal nooit grommen of bijten..die verstijven alleen maar, trillen, beven en piezen van zich af, maar grommen of bijten doen ze eigenlijk niet. Als je een matig gesocialiseerde hond neemt..dus wel in die mate "vertrouwd"met mensen dat hij geen kennelsyndroom heeft, maar weer te slecht gesocialiseerd om mensen als vertrouwd te zien zie je dus vaak een mengeling van angst en agressie. De hond is dan bang, maar wel wijs genoeg om te expirimenten met gedrag waarmee hij zichzelf kan veilig stellen..en dat kan dus pure echte agressie zijn.
Grommen tijdens spel geeft competitie aan, dus ook niet zomaar voor de lol wordt er dan gegromd.
Je kan overigens inderdaad goed het verschil horen
Een agressieve grom is laag en diep, het grommen tijdens spel fluctueert in hoogte en angst geeft hoge geluiden. Dit geldt ook voor blaffen..lage harde blaffen duiden vaak op agressie/ zelfverzekerdheid, hoge blaffen op angst en blaffen die van hoog naar laag gaan zijn gericht op spel.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Cwazi schreef:
Stang schreef:
Cwazi schreef:
Eline* schreef: Zoals jij het beschrijft klopt, maar dan heb je het dus over een bange hond met winstervaringen. Die is dus niet meer bang, want hij heeft zijn probleem (de angst) hanteerbaar gemaakt door agressief te doen. Hij weet dat hij met die agressie wint, dus er is dan geen reden om bang te zijn. Zo'n hond noem ik dus op dat moment niet bang, want dat is ie niet. ;)
Angstig-agressieve honden happen allemaal geluidsloos, ook naar vreemden. Boekt dat winst en de hond voelt zich zekerder kunnen er dreigsignalen bijkomen. Maar dan hebben we het dus niet meer over een uitgesproken angstige hond, maar over een hond die zeker genoeg is om zich waar te maken.
Het is een beeld dat je veel zal zien, maar ook een hond zonder winstervaring zal uit angst grommen naar in bedreigende situaties. Die hond die toen de baas voor het eerst boos werd en door bleef gaan terwijl de hond al braaf op de rug lag heeft nog steeds niet gebeten... Hij heeft alleen geleerd dat het niet helpt om bij mensen op de rug te gaan liggen, want ze houden zich niet aan de regels. Volgende keer zal hij, dus zonder winstervaring, hoogstwaarschijnlijk eerst grommen. Heeft dat succes wordt het volgende keer link. :)
Ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring: ik heb dus een angstige hond, een echt angstige hond.
Het klopt dat de hond nooit op zijn rug gaat liggen (trouwens niet alleen niet bij mensen, maar ook niet voor andere honden), maar grommen doet hij echt niet voordat hij hapt, niet bij de baas, maar ook niet bij vreemden. Als je goed oplet, zie je hem een seconde verstijven en dan is er in alle stilte een hap. Over het algemeen trouwens geen hap die hard aankomt, want daar is hij te angstig voor (geen dubbele hap, maar 1 enkele razendsnelle beet).
Ook ik heb wat voorbeelden uit eigen ervaring, zwervers in Spanje in dit geval. Ik vond in de campo een dobermann teef, dood ziek. Ze gromde naar me toen ik haar wou pakken, toch was ze doodsbang, plaste er zelfs bij en brobeerde weg te kruipen. Het grommen klonk dan ook niet dreigend, hoewel je het verschil natuurlijk wel moet kunnen horen. Honden grommen ook tijdens spel, ze kunnen zelfs van blijdschap een soort vreemde achter in de keel klinkende huilerige grom produceren die echt verre van dreigend klinkt.

Grappig trouwens dat je aanhaalt dat jouw hond niet op de rug gaat voor andere honden. Ik vaag mij namelijk af of het mogelijk is dat een door een hond opgejaagde hond zo bang kan zijn dat hij niet de normale deemoed toont en dus gebeten wordt omdat hij zolang hij blijft rennen niet op de bijtrem van de ander werkt...

P.s. Ik heb nog wel wat van die ervaringen met zwervers, en uiteraard kan ik niet zeggen dat ik zeker weet dat ze geen winstervaring hebben geboekt met bluf. Maar ik durf wel stellig te zeggen dat een angst-agresieve hond die vanuit ene lage positie gromt nog steeds onzeker en bang is, dat maakt hem extra onberekenbaar.
Mijn hond kon niet rennen, tenminste lange tijd niet. Hij werd gevonden toen hij 7 maanden was in de straten van Athene en daarna is hij in het asiel daar geplaatst.
Ik neem aan dat je bekend bent met buitenlandse asiels? Hier werden zo'n 50 tot 70 honden bij elkaar gegooid in een betonnen barak en ze mochten het uitzoeken. Er viel dus zeer weinig te rennen om te ontkomen aan andere honden. Hier heeft hij 1 jaar gezeten voordat hij naar Nederland kwam.
Moritz gaat nooit op zijn rug voor andere honden, maar hij heeft ook nooit ruzie met soortgenoten: hij beheerst de hondentaal als geen ander en weet iedere hond perfect in te schatten. Angst heeft hij ook absoluut niet, maar hij weet precies bij wie hij wel of niet moet zijn.
In 1,5 jaar tijd is hij 2 keer ''aangevallen'' en dan verweerd hij zich zeer netjes, geeft zich absoluut niet over, maar gaat ook niet door met vechten als er gestopt wordt. Het wordt ''keurig'' afgehandeld ;)

Ik vermoed dus inderdaad dat vreemde honden niet voor elkaar op de rug gaan liggen; het zal ongetwijfeld de dood betekenen. Alhoewel je van vreemde honden ook niet helemaal kan spreken omdat er tijdens dat jaar natuurlijk wel een roedel gevormd wordt :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Cwazi
Vaste gebruiker

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Cwazi schreef:Die heb ik nog niet eerder gehoord, dat een bijtrem enkel binnen de eigen roedel zou gelden en het dus geen zin heeft je voor een vreemde op de rug te laten vallen. Dat betekent dus dat hetgeen op bijvoorbeeld cursus wordt verteld niet klopt, namelijk dat een hond die de jouwe bijt terwijl hij op zijn rug ligt een onbetrouwbaar dier zou zijn?
Hetgeen wat op cursus verteld wordt klopt dus inderdaad niet. ;)
Als je kijkt naar de voorouders van onze honden, de wolven dus, geldt een bijtrem dus gewoon pertinent niet buiten de roedel.
Inmiddels is dat bij honden gelukkig veelal gewoon weggefokt, maar als een hond niet reageert op deemoedssignalen van een andere vreemde hond is dat geen gestoord gedrag. Daarom adviseert men ook om vreemde honden die met elkaar op de vuist gaan gewoon uit elkaar te halen, omdat ze elkaar echt lellijk kunnen beschadigen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Eline* schreef:
Cwazi schreef:Die heb ik nog niet eerder gehoord, dat een bijtrem enkel binnen de eigen roedel zou gelden en het dus geen zin heeft je voor een vreemde op de rug te laten vallen. Dat betekent dus dat hetgeen op bijvoorbeeld cursus wordt verteld niet klopt, namelijk dat een hond die de jouwe bijt terwijl hij op zijn rug ligt een onbetrouwbaar dier zou zijn?
Hetgeen wat op cursus verteld wordt klopt dus inderdaad niet. ;)
Als je kijkt naar de voorouders van onze honden, de wolven dus, geldt een bijtrem dus gewoon pertinent niet buiten de roedel.
Inmiddels is dat bij honden gelukkig veelal gewoon weggefokt, maar als een hond niet reageert op deemoedssignalen van een andere vreemde hond is dat geen gestoord gedrag. Daarom adviseert men ook om vreemde honden die met elkaar op de vuist gaan gewoon uit elkaar te halen, omdat ze elkaar echt lellijk kunnen beschadigen.

Wie is men?? Ik heb van een andere gedragstherapeut en in boeken juist het tegenovergestelde advies gehoord/gelezen???

Maar het komt wel logisch over.....Je eigen roedel is idd belangrijk ivm veiligheid en de daaruit vergrootte voortplantingskansen..een vreemde roedel kan enkel concurrentie inhouden......hmm..interessant...

En wat ik ook wel interessant vond om te lezen, is dat Boy zich idd nooit overgeeft t.o.v. een andere hond. Slecht gesocialiseerd denk jedan, maar het is eigenlijk normaal gedrag???
M.a.w. mijn hond is te normaal :mrgreen:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

joe schreef:En wat ik ook wel interessant vond om te lezen, is dat Boy zich idd nooit overgeeft t.o.v. een andere hond. Slecht gesocialiseerd denk jedan, maar het is eigenlijk normaal gedrag???
M.a.w. mijn hond is te normaal :mrgreen:
Zich nooit overgeven is idd geen afwijkend gedrag.
Ik heb Sandro nog nooit op zijn rug zien liggen voor een andere hond.
Het zou wat zijn zeg....als elke hond dat deed......geeft leuke taferelen op het uitlaatveld :mrgreen:
Volgens mij is jou hond heel normaal hoor.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Sandro schreef:Ik heb Sandro nog nooit op zijn rug zien liggen voor een andere hond.
Het zou wat zijn zeg....als elke hond dat deed......geeft leuke taferelen op het uitlaatveld :mrgreen:
Ja, en dan die hoofden van de bazen als de hond op staat en een lekker ruikende bruine kwak op zijn rug heeft :mrgreen:

Maar goed, toch vreemd dat dit de eerste keer is dat ik hoor dat dit normaal gedrag is...
Worden al die boeken niet gescreend ofzo???
En het was nog wel het Martin Gaus boek :evil:

Dusse Kimmie.....daar komt je onkunde vandaan. Je leest boeken!!
Moet je niet doen dus ..je moet dit topic goed en rustig lezen.

En ik vind dat je boft met de reacties hier. :ok:
Jou beledigen? Volgens mij weet je niet eens wat dat echt is, als je je in dit topic al beledigd voelt. Ik "zie" hier alleen maar mensen die je willen helpen en dan wel met een eindeloos geduld.........petje af hoor!
Ik had allang geen poging meer gedaan. Maar goed, het betreft hier idd het lot van een van de mens afhankelijk levend wezen en dan gaan echte dierenvrienden natuurlijk tot het uiterste :ok:
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Eline* schreef:
Eline* schreef:
gedragstherapie?
Hoezo? Schaam je je ervoor?
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”