Het is niet de enige hond die het op cursus geweldig doet en verder een rampenplan is.BieneMaya schreef: ↑17 jun 2021 10:07Maar jij geeft het tenminste toedagmar88 schreef: ↑16 jun 2021 22:45BieneMaya schreef: ↑16 jun 2021 16:17 _Tiny_,s verhaal doet me denken aan een jack russel van een kennis. Ze is ermee naar puppycursus en vervolg cursus geweest. Daar luisterde gizmo errug goed. Dus ook alles met een dikke 10 afgerond.
Maar thuis en tijdens uitlaten is het een klote hond! Kom ik daar op de koffie en gizmo rats met zn poten over je arm omdat ie aandacht wil. Sprong ook zo op de salontafel om de koekjes te pakken, buiten trekken aan de lijn en blaffen tegen alles. Los kan niet want komt niet terug. Enz enz.
Ik heb haar wel eens gevraagd waarom ze de dicipline op het cursusveld niet doorvoerde in haar huis en buiten.
"Nou hij doet het toch goed! Wel geslaagd met een dikke 10 hoor!"
Zucht.
![]()
Hier hadden ze voor de pandemie al te weinig volk over de vloer om zich routinematig te gedragen. En mensen maken het heel lastig, die luisteren gewoon niet. Of je blijft van ze af, of je moet tongen en je taartje delen. Eigen verantwoordelijkheid.![]()
En ik heb met Maya precies hetzelfde. Ik krijg ook zo weinig volk hier dat Maya uitzinnig wordt als er wel iemand komt.
En helemaal als mijn zus langskomt. Scheelt dat bij mijn zus ik niets hoef te doen of zeggen want zij weet hoe ze met Maya om moet gaan. De rest helaas niet dus dan heb je een 30 kilo wriemelende uitzinnige hond op je.![]()
Toch iets niet begrepen denk ik?
Ik gaf er ook altijd theorie bij toen ik nog les gaf.
Sommige mensen sluiten zich daar voor af lijkt het.

Ik krijg elke dag mensen over de vloer.
Dat is voor mijn jongste hond geen reden om er aan gewend te raken

Gelukkig is het alleen bij binnenkomen even bal.
Daarna keert de rust wel terug