Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Amsterdams asiel krijgt dagelijks ‘coronahuisdieren’ terug"

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: "Amsterdams asiel krijgt dagelijks ‘coronahuisdieren’ terug"

Ongelezen bericht door ranetje »

BieneMaya schreef: 17 jun 2021 10:07
dagmar88 schreef: 16 jun 2021 22:45
BieneMaya schreef: 16 jun 2021 16:17 _Tiny_,s verhaal doet me denken aan een jack russel van een kennis. Ze is ermee naar puppycursus en vervolg cursus geweest. Daar luisterde gizmo errug goed. Dus ook alles met een dikke 10 afgerond.

Maar thuis en tijdens uitlaten is het een klote hond! Kom ik daar op de koffie en gizmo rats met zn poten over je arm omdat ie aandacht wil. Sprong ook zo op de salontafel om de koekjes te pakken, buiten trekken aan de lijn en blaffen tegen alles. Los kan niet want komt niet terug. Enz enz.

Ik heb haar wel eens gevraagd waarom ze de dicipline op het cursusveld niet doorvoerde in haar huis en buiten.
"Nou hij doet het toch goed! Wel geslaagd met een dikke 10 hoor!"

Zucht.

:LOL:

Hier hadden ze voor de pandemie al te weinig volk over de vloer om zich routinematig te gedragen. En mensen maken het heel lastig, die luisteren gewoon niet. Of je blijft van ze af, of je moet tongen en je taartje delen. Eigen verantwoordelijkheid.
Maar jij geeft het tenminste toe :F:

En ik heb met Maya precies hetzelfde. Ik krijg ook zo weinig volk hier dat Maya uitzinnig wordt als er wel iemand komt.
En helemaal als mijn zus langskomt. Scheelt dat bij mijn zus ik niets hoef te doen of zeggen want zij weet hoe ze met Maya om moet gaan. De rest helaas niet dus dan heb je een 30 kilo wriemelende uitzinnige hond op je. :E:
Het is niet de enige hond die het op cursus geweldig doet en verder een rampenplan is.
Toch iets niet begrepen denk ik?
Ik gaf er ook altijd theorie bij toen ik nog les gaf.
Sommige mensen sluiten zich daar voor af lijkt het. :tongue:

Ik krijg elke dag mensen over de vloer.
Dat is voor mijn jongste hond geen reden om er aan gewend te raken :tongue:
Gelukkig is het alleen bij binnenkomen even bal.
Daarna keert de rust wel terug :ok:
Laatst gewijzigd door ranetje op 17 jun 2021 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

De dames denken visite 🤢 donder liever op😁.
Jimi vindt visite leuk en schuift bij iedereen aan .
Toen hij pas hier was werd hij enorm opgewonden als er visite was , dan was hij vrij opdringerig, dat is nu over.

Wij hebben wel cursussen gedaan met onze honden, gewoon omdat we het leuk vonden en ook wat workshops en speurwerk.
Dat was gewoon voor de lol maar wat speurwerk betreft hebben we er ook best wat van opgestoken.
We speuren met Luus nog regelmatig, Abra vindt er weinig aan dus dan hoeft het ook niet
Die speurt wel maar voornamelijk naar smerige zaken om in te rollen of op te eten :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

_Tiny_ schreef: 16 jun 2021 15:32 Puppycursusen zijn enorm leuk en zinvol, maar het effect ervan wordt door sommigen wel overschat. Trainen is niet hetzelfde als opvoeden. Je kunt een goed getrainde hond hebben die nog steeds je huis onderpist en de buurt bij elkaar blaft en daarom gedumpt wordt. In de hondenscholen waar ik door de jaren heen met mijn pups ben geweest, lag de nadruk vooral op het aanleren van commando's. Er was nauwelijks voorlichting over hoe je een pup verder begeleidt. Soms was er wel gelegenheid tot vragen stellen, maar dat was maar kort. Daarna snel verder want vandaag behandelen we het commando wacht. De
slechtste school waar ik ooit geweest ben gooide alle pups tegelijk los met nauwelijks ingrijpen of sturen. Ik zag timide pups die daar beslist niet hebben geleerd dat andere honden leuk en veilig zijn en brutale pups die enorm groeiden in hun winnaarservaringen. Die hondjes hebben daar heel veel verkeerde dingen geleerd. Het werd ook vreemd gevonden wanneer ik mijn pup uit de situatie haalde en niet meer liet dollen. Dit was een hele populaire school waar zo'n beetje iedereen in de omgeving naartoe ging. Maar ook bij de minder slechte scholen was er nauwelijks aandacht voor opvoeding en goede levensvaardigheden. Natuurlijk zijn er ook echt goede hondenscholen, maar die zijn in mijn ervaring veruit in de minderheid. Een leek die niks van honden weet moet daar dan maar net per toeval terecht komen. De kans is groter dat ze bij die andere scholen terecht komen. Zit je nog steeds met een pup die juist op cursus dingen leert die je liever niet ziet.
Zeker een Martin Gaus hondenschool?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

_Tiny_ schreef: 16 jun 2021 15:32 Puppycursusen zijn enorm leuk en zinvol, maar het effect ervan wordt door sommigen wel overschat. Trainen is niet hetzelfde als opvoeden. Je kunt een goed getrainde hond hebben die nog steeds je huis onderpist en de buurt bij elkaar blaft en daarom gedumpt wordt. In de hondenscholen waar ik door de jaren heen met mijn pups ben geweest, lag de nadruk vooral op het aanleren van commando's. Er was nauwelijks voorlichting over hoe je een pup verder begeleidt. Soms was er wel gelegenheid tot vragen stellen, maar dat was maar kort. Daarna snel verder want vandaag behandelen we het commando wacht. De
slechtste school waar ik ooit geweest ben gooide alle pups tegelijk los met nauwelijks ingrijpen of sturen. Ik zag timide pups die daar beslist niet hebben geleerd dat andere honden leuk en veilig zijn en brutale pups die enorm groeiden in hun winnaarservaringen. Die hondjes hebben daar heel veel verkeerde dingen geleerd. Het werd ook vreemd gevonden wanneer ik mijn pup uit de situatie haalde en niet meer liet dollen. Dit was een hele populaire school waar zo'n beetje iedereen in de omgeving naartoe ging. Maar ook bij de minder slechte scholen was er nauwelijks aandacht voor opvoeding en goede levensvaardigheden. Natuurlijk zijn er ook echt goede hondenscholen, maar die zijn in mijn ervaring veruit in de minderheid. Een leek die niks van honden weet moet daar dan maar net per toeval terecht komen. De kans is groter dat ze bij die andere scholen terecht komen. Zit je nog steeds met een pup die juist op cursus dingen leert die je liever niet ziet.
Ik zag laatst een vrouw met een jonge hond op het terras, die het perfecte voorbeeld was van wel getraind, maar niet opgevoed. Echt nul respect, maar als die vrouw 'zit' zijn ging ie braaf zitten en kreeg een koekje. En dan 10 tellen later stond ie weer over het terras te blaffen en sleurde die vrouw met stoel en al van haar tafel af hahaha
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef: 21 jun 2021 09:37 De man van mijn vriendin had een zwaar afgerichte Duitse herder. Zij moest dat beest overdag uitlaten en werd van lantaarnpaal naar lantaarnpaal getrokken😂 O, luisteren kon ie wel maar luisteren was voor het africhtingsveldje. Daarbuiten was alles anders.
Geef mij dan maar mijn Hongaren die geen enkel commando kennen maar die los meekunnen door de wijk. En die zich overal keurig gedragen. Zonder cursus.
De grootste en toch ook wel voortdurende fout die gemaakt wordt door mensen.
Helaas :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

yep dat soort opvoeding is plaats bepaald, ik ben gelukkig wijzer geweest met mijn zootje ongeregeld.. ik herkende dit namelijk al van de mechelaar die de ouders van mijn vriendin hadden, t beest kon alles, certificaat na certificaat, tot de poort van het veld en dan ging de motor erop
ranetje
Zeer actief

S@ndr@ schreef: 21 jun 2021 13:45 yep dat soort opvoeding is plaats bepaald, ik ben gelukkig wijzer geweest met mijn zootje ongeregeld.. ik herkende dit namelijk al van de mechelaar die de ouders van mijn vriendin hadden, t beest kon alles, certificaat na certificaat, tot de poort van het veld en dan ging de motor erop
:LOL:
Daar heb ik heel wat puppycursisten op gewezen.
Het beklijft niet altijd :tongue:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef: 21 jun 2021 12:49
Nanna schreef: 21 jun 2021 09:37 De man van mijn vriendin had een zwaar afgerichte Duitse herder. Zij moest dat beest overdag uitlaten en werd van lantaarnpaal naar lantaarnpaal getrokken😂 O, luisteren kon ie wel maar luisteren was voor het africhtingsveldje. Daarbuiten was alles anders.
Geef mij dan maar mijn Hongaren die geen enkel commando kennen maar die los meekunnen door de wijk. En die zich overal keurig gedragen. Zonder cursus.
De grootste en toch ook wel voortdurende fout die gemaakt wordt door mensen.
Helaas :wink:
Ik heb op zeker beeld.. ik zie nog mijn moeder tegen een lantaarnpaal aangeplakt staan omdat Finn achter mij aan Kruidvat in wilde. Pas toen ik zei af en blijf bleef hij rustig liggen :8):
Maar goed, die was ook buiten trainingsveld wel ok opgevoed. Hij luisterde ook wel naar anderen, maar eigenlijk alleen als ik er niet bij was.
Zelfde gold voor Bluf trouwens... al was zij wat koppiger met vreemden.. die presteerde het om een gebod te negeren en te vertrekken uit het park. Pa in paniek.. was ze naar huis gegaan en zat ze daar bij de voordeur te wachten :pffff:

Maar goed mijn vader was dan ook in de veronderstelling (en nog) dat honden van een bepaalde leeftijd al alle gangbare commando's kennen. Dat je ze die wel moet aanleren dringt nog steeds niet echt tot hem door.
Bij Bluf was dat ("ze luistert nog niet echt goed hoor") en bij Chara die hij nu een paar keer heeft gezien idem. Ik ben juist enorm trots op de vorderingen. Ze kan al af, maar dan moet ik dat nog steeds met mijn hand ook erbij gebaren, want op de klank alleen doet ze het nog niet altijd. :F:

Toen ik nog wel op veld trainde oefende ik bepaalde dingen ook trouwens bij loslopen. Want ik zag ook wel perfect volgende honden op het veld, maar daarbuiten konden er nog wel uitvallende projectielen tussen zitten, daar had ik bij mijn eigen honden niet zoveel trek in :idea:
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef: 21 jun 2021 15:47 Tot zover dus het nut van de puppycursus. Mensen zullen er heus wel wat opsteken maar dat je hond een ongeleid geval wordt als je daar niet heen gaat, dat weiger ik te geloven.
Een hond kan een ongeleid projectiel worden als je geen benul hebt van honden en/of van het opvoeden van honden.
Mensen die geïnteresseerd zijn, maar nog niet handig, daarbij heeft het nut.
De Nanna's die goed gewend zijn met honden om te gaan, daarvoor heeft een puppycursus zeker niet altijd meerwaarde. :tongue: :lol1:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef: 21 jun 2021 16:15
ranetje schreef: 21 jun 2021 16:00 De Nanna's die goed gewend zijn met honden om te gaan, daarvoor heeft een puppycursus zeker niet altijd meerwaarde. :tongue: :lol1:
Daar geloof ik ook niet zo in. Ik geloof in het kiezen van een hond die bij je past. Daar is al 90% mee gewonnen.
:mrgreen:
Ja Nanna, dat kan jij. :D
Hoeveel mensen die een hond zoeken kunnen dat?
Een hond is toch gewoon een hond? :oeps:
4 poten, een staart die kan kwispelen (is altijd lief) en zegt waf :U:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zelluf nadenken, ehm wattes, daar hebben we goochel voor.. mijn interieur is wit met bruin.. wat past daarbij :Q:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

sbientje schreef: 21 jun 2021 09:22 Ik zag laatst een vrouw met een jonge hond op het terras, die het perfecte voorbeeld was van wel getraind, maar niet opgevoed. Echt nul respect, maar als die vrouw 'zit' zijn ging ie braaf zitten en kreeg een koekje. En dan 10 tellen later stond ie weer over het terras te blaffen en sleurde die vrouw met stoel en al van haar tafel af hahaha
Kan ook nergens meer anoniem meer terrasjes oefenen met die kleine terror...
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef: 21 jun 2021 17:04
ranetje schreef: 21 jun 2021 16:25 Een hond is toch gewoon een hond? :oeps:
Zelf nadenken is ook leuk. Je snapt heus wel dat als je een druk gezin met vier jonge kinderen hebt je niet een high drive mechelaar daar bij moet zetten. Hoop ik dan.
Of dat je die peinzend kijkende klapkaak uit het asiel 'redt' omdat het allemaal aan de opvoeding ligt :roll: Dan kun je naar cursus totdat je omvalt, het is niks en het wordt niks.
:lol1:
Alleen al het feit dat je die voorbeelden kan geven bewijst dat het wel gebeurt :D
Ondanks dat "zelf nadenken"
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Persistence schreef: 21 jun 2021 18:44
sbientje schreef: 21 jun 2021 09:22 Ik zag laatst een vrouw met een jonge hond op het terras, die het perfecte voorbeeld was van wel getraind, maar niet opgevoed. Echt nul respect, maar als die vrouw 'zit' zijn ging ie braaf zitten en kreeg een koekje. En dan 10 tellen later stond ie weer over het terras te blaffen en sleurde die vrouw met stoel en al van haar tafel af hahaha
Kan ook nergens meer anoniem meer terrasjes oefenen met die kleine terror...
Hahha nou het was een bruine labrador. Ik wist niet dat jij zon goeie smaak had ;)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nanna schreef:
ranetje schreef: 21 jun 2021 18:48
Zelf nadenken is ook leuk. Je snapt heus wel dat als je een druk gezin met vier jonge kinderen hebt je niet een high drive mechelaar daar bij moet zetten. Hoop ik dan.
Of dat je die peinzend kijkende klapkaak uit het asiel 'redt' omdat het allemaal aan de opvoeding ligt :roll: Dan kun je naar cursus totdat je omvalt, het is niks en het wordt niks.
Afbeelding1:
Alleen al het feit dat je die voorbeelden kan geven bewijst dat het wel gebeurt :D
Ja. Mijn punt is meer dat dan een puppycursus ook niks meer oplost. Omdat dat tegenwoordig in de media als Heilige Graal wordt gepresenteerd.
Puppycursus is zeker niet zaligmakend.
Maar jij neemt zomaar aan dat mensen weten wat drive is in een hond. Die kopen een mechelaar omdat dinges er ook ene heeft of had en die luistert altijd zo goed. Of een labrador omdat die altijd lief en vrolijk zijn. Of een doodle omdat die hypoallergeen is een bekend staat als lief en makkelijk.
Uiteraard worden die gehoorzaam geboren en onderhoud die vacht zichzelf tussen de trimbeurten.
Peinzend kijken herkennen ze sowieso niet en een klapkaak wil alleen maar spelen. Die worden vals gemaakt door alle mensen die hun hond er niet mee laat spelen.

Als mensen nu eens wat meer aan voorbereiding zouden doen en eens eerlijk bij zichzelf zouden nagaan wat ze willen en kunnen en welke rassen/ honden daarbij passen, zou dat echt heel veel schelen. Dat ben ik met je eens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

ranetje
Zeer actief

Nanna schreef: 21 jun 2021 19:31
ranetje schreef: 21 jun 2021 18:48
:lol1:
Ja. Mijn punt is meer dat dan een puppycursus ook niks meer oplost. Omdat dat tegenwoordig in de media als Heilige Graal wordt gepresenteerd.
Eens, dat lukt dan niet meer. :ok:
Hooguit als daar het advies gegeven zou worden om een beter huisje voor de hond te zoeken :tongue:

Of de media zo'n cursus als heilige graal zien weet ik niet.
Ze zijn veel in het nieuws omdat hondenscholen al enige tijd in gevecht zijn om te kunnen blijven bestaan en weer een beetje geld te verdienen.
Dat snap ik dan weer wel.
De redenen waarom ze heel lang geen les mochten geven vond ik niet bepaald steekhoudend en varieerde ook nogal eens per veiligheidsregio.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wij hadden op een gegeven moment een markiesje te logeren. Teefje van een paar weken jonger dan Elco, op dat moment bijna anderhalf jaar oud. Die kende inderdaad veel commando's, volgde ze ook goed op. Elco kende veel minder commando's, maar gedroeg zich een stuk netter. Dat viel het baasje toch ook wel op. Dus ik heb uitgelegd dat trainen en opvoeden 2 verschillende dingen zijn en dat je opvoeden niet op bepaalde vaste momenten kunt doen, maar dat dat een voortdurend proces is. En dat wij de nadruk leggen op de opvoeding. Training is leuk voor erbij en sommige commando's zijn best handig.
Een getrainde hond zonder goede opvoeding is minder handig in de praktijk dan een ongetrainde, maar wel goed opgevoede hond
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
Nee dat snappen mensen niet als ik naar de mails met aanvragen kijk…..
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Bij puppycursus eens mensen met een mechelaar gehad. Ik vraag altijd aan cursisten waarom ze voor het ras van hun hond gekozen hebben. Zij vonden het wel stoer zo'n hond en ze wilden gezellig op de bank zitten met de hond. Het kwartje is niet gevallen dat ze dan eerst met die hond aan het werk moeten, helaas.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ranetje schreef: 11 jun 2021 21:56 Ik zag ergens op Fb ook al zo'n verhaal.
Het zou me niet echt verbazen, maar als ik kijk naar wat er wordt aangeboden bij de asiels zijn dat niet direct grote hoeveelheden honden.
Nog niet in ieder geval.
Misschien is het een waarschuwing voor wat ze denken dat komen gaat
precies. ik zie die "enorme aanwas" nog niet op de sites van diverse asiels

net als het al jaren is: klapkaken, een paar herders en een verdwaalde roemeen/spanjaard
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

S@ndr@ schreef: 21 jun 2021 17:15 Zelluf nadenken, ehm wattes, daar hebben we goochel voor.. mijn interieur is wit met bruin.. wat past daarbij :Q:
en de doedel. die past bij iedereen. iemand in het gezin allergisch maar toch met alle geweld een hond willen? een doedel past altijd!
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Misschien niet op de asielsites maar er worden momenteel best veel jongen honden tussen 6 en 12 maanden herplaatst.
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Tineke schreef: 22 jun 2021 10:02 Misschien niet op de asielsites maar er worden momenteel best veel jongen honden tussen 6 en 12 maanden herplaatst.
Meer dan anders Tineke?
Jij hebt daar meer zicht op dan ik.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

ranetje schreef: 22 jun 2021 10:22
Tineke schreef: 22 jun 2021 10:02 Misschien niet op de asielsites maar er worden momenteel best veel jongen honden tussen 6 en 12 maanden herplaatst.
Meer dan anders Tineke?
Ja naar mijn idee zeker meer.
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Tineke schreef: 22 jun 2021 11:37
ranetje schreef: 22 jun 2021 10:22
Meer dan anders Tineke?
Ja naar mijn idee zeker meer.
Triest :(:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Als ik het goed begrepen heb zijn er vorig jaar naar verwachting 10% meer honden/pups gekocht, dus dat zijn er zo'n 15.000 meer. Dat daarvan een groter gedeelte nu herplaatst wordt, verbaast me niet. In Nederland is het aantal herplaatsingen normaal heel laag, maar als dat in de extra groep het dubbele is, betekent dit toch al 20% meer aangeboden honden. T.o.v. wat er verkocht is nog steeds een heel klein aantal, maar dat valt wel meer op. Er wordt wat ik zo op marktplaats zie overigens vaak nog wel zo'n 1000 euro voor een puber gevraagd en de doorloopsnelheid lijkt vrij hoog (weinig oudere advertenties).
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

_Tiny_ schreef: 22 jun 2021 09:45 In het asiel van Drachten zitten precies 3 honden :LOL:
Een herder en 2 klapkaken :mrgreen:
Leiden idem hoor, en de makkelijke zijn zo weg, maar 1 mechel zit er nu al bijna 2 jaar volgens mij.

Wat ik vaak te pas en te pas voorbij zie komen zijn adviezen om naar gedragstherapeuten te gaan. Met name dus bij honden uit het buitenland. En eerlijk, denk dat wij in onze handen mogen knijpen met hoe onze dame is, maar ik lees soms dingen over gedrag of onbegrepen gedrag dat ik denk oeioei.. vaak toch ook wel types waar zo op het oog toch HR honden inzitten of overduidelijk wel wat herder trekjes. M.i. toch wel honden met een kop erop en als je dan niet weet hoe je er het best mee om kunt gaan.. dan is gebrek aan hondenscholen toch wel een dingetje.
Het is niet zaligmakend, maar een beetje basis en alleen al wat bewuster met je nieuwe hond bezig zijn kan daar wel al verschil in maken.

Overgrote deel van honden die weg moeten zie ik trouwens op martplaats aangeboden.
Niet via asiel, en ook niet via Verhuisdieren.
Bij Verhuisdieren volgens mij nu ook toch nog wel veel honden van een stichting die rechtstreeks uit buitenland komen.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Zie je wel.
ranetje
Zeer actief

Als je op de pagina's van veel asielen kijkt zijn er inderdaad niet zo veel honden.
Dat heb ik eens nagezocht bij een vorige melding over het "dumpen van coronapups".
Wie weet valt het uiteindelijk wel heel erg mee.
We zullen zien.
So far so good dus eigenlijk. :ok:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Coronapups zijn in de regel voor de hoofdprijs aangeschaft , die gaan niet zo snel naar het asiel gebracht worden, die worden denk ik eerder via andere plaatsen aangeboden waarbij er nog geld voor kan worden gevraagd.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”