DeDiana schreef: ↑02 jul 2021 23:24
Caro. schreef: ↑02 jul 2021 23:06
Awww wat een heerlijk stel!

echt zo leuk als ze zo heerlijk bij elkaar liggen en zo goed samengaan
Een keerzijde heeft het zeker, wat jij zegt en ik heb het ook al meegemaakt: ze kregen dus allebei Panacur, maar eten uit hetzelfde bakje. Lola schrokt alles naar binnen en
Ravi eet met wat lange tanden en is kieskeurig. Zodra hij maar de pasta proefde, stopte hij met eten. Dat ging dus niet, want Lola kreeg teveel binnen en Ravi te weinig.
Dus ik dacht 'gescheiden eten geven'... Ravi in de ene kamer en Lola in de andere kamer. Nou vergeet het maar! Lola vrat wel, maar Ravi eet niets zonder zijn zusje, hij werd
heel onrustig en ging haar meteen zoeken.
Dus dat is nog een gepuzzel geweest om dat bij beide goed naar binnen te krijgen zonder 'harde' maatregelen (direct de bek in doen, ik wilde dat alleen in uiterste nood doen
om ze niet bang te maken).
O, dat is heel lastig ja! Zo te lezen zijn de verhoudingen een beetje hetzelfde als hier: de dame is zelfstandiger, eigengereider en durft meer, de kater is een zoet watje

Ik duw bij katten de pillen altijd gewoon naar binnen (omdat er hier vier uit dezelfde bakjes eten en in ieder geval Lola sowieso voer niet eet als ik er medicatie doorheen doe) en ik heb nog nooit een kat gehad die daardoor bang werd. Lekker eten en spelen daarna en ze zijn het binnen een seconde weer vergeten
Ik heb ze allebei tegelijk laten castreren toen ze zes maanden waren. Nena was net een paar dagen van tevoren krols geworden
Heb ik ook altijd gedaan hoor: oppakken, bek open, pillenschieter achter in de keel en hoppa 'hier hebbie wat lekkers' en het was een keer schudden en klaar.
Maar Lola en Ravi werden ziek op de tweede dag dat ze hier waren en ze waren toen nog echt wel bang en renden voor ons weg, ze waren ook nog niet aan te halen ofzo.
Dus met een heleboel geduld en gedoe, is het met het voer gelukt om ze het 5 dagen te kunnen geven. Gelukkig vandaag de laatste dag en ik hoop dat het hiermee klaar is,
in ieder geval voelen ze zich een stuk beter.
Ja Lola is inderdaad zelfstandiger en zeer eigengereid

Ravi is een softie, een held op sokken haha, alhoewel hij dus wel de leiding nam toen zijn zusje ziek was.
Nu pakt ze het echter al snel weer over, de bitch haha.
Lotje, de enige poes die we hiervoor ook als kitten hadden, die werd al met 5 maanden krols toen

Gelukkig hadden we toen alleen gecastreerde katers, dus was
dat niet zo erg, maar ja... nu kater en poes, dus het zal echt wel op tijd gedaan moeten worden of wellicht eerst de kater en dan het poesje. Ik moet even kijken wat ze
adviseren, maar zelf heb ik het idee dat het beter tegelijkertijd kan.