Moderator: moderatorteam
Honden zijn van moeders partner, staat in het artikel. Hoe lang de verkering aan is staat er niet bij, het kan dus zijn dat hond en kind elkaar nog amper kenden. Maar goed het is in elk geval weer triest, een zaak met alleen maar verliezers.
Dat lijkt me dan helemaal dat je extra voorzichtig bent en ze niet alleen laat .
Maar het zijn toch nanny dogs, dus dat moet kunnenTineke schreef: ↑13 jul 2021 04:57Dat lijkt me dan helemaal dat je extra voorzichtig bent en ze niet alleen laat .
Dat ontstaat niet zomaar.Tamara81 schreef: ↑12 jul 2021 22:35 Op marktplaats staat het nog steeds vol van staffords al knuffelend met kinderen. Of aan de lijn, met aan het andere eind een kind.
Het stopt niet hoor. Als de stafford zijn taak noodgedwongen neer legt staat er weer een ander type hond op die zo gefokt wordt om agressief te kunnen zijn naar mens en soortgenoten.
Laat ik het zo zeggen, ik ken mijn honden en ze zijn hartstikke lief, maar no chance in hell dat ik ze achter zou laten bij iemand die zegt van mijn dochter van 8 kan er vanavond wel even op passen, ik ga er van tussen dan
Terriër-rassen waar ze in eerste instantie ook uit gefokt zijn. In de Duitse Jachtterrier schijnen bepaalde lijnen hondagressief te zijn. Scheutje mechelaar erbij, scheutje dobermann, engelse bulldog doet het misschien voor de breedheid wel lekker. Boxer zal er wel in gegooid worden. Iers terriër misschien?Tamara81 schreef: ↑13 jul 2021 10:51Je neemt bijvoordbeeld een Dobermann of Rottweiler, deze laat je dan aan hondengevechten deelnemen en selecteert telkens op de meest agressieve honden die er op uit zijn om hun soortgenoten te doden. Daar kruis je dan wat berdere types in met grote kaken en meer kracht, en je krijgt een nieuw type. Haha, okay, dit gaat wel heel ver nu ik het zo op papier zet.![]()
Tamara81 schreef: ↑13 jul 2021 10:51 Je neemt bijvoordbeeld een Dobermann of Rottweiler, deze laat je dan aan hondengevechten deelnemen en selecteert telkens op de meest agressieve honden die er op uit zijn om hun soortgenoten te doden. Daar kruis je dan wat berdere types in met grote kaken en meer kracht, en je krijgt een nieuw type. Haha, okay, dit gaat wel heel ver nu ik het zo op papier zet.![]()
Laat dat AUB niet aan mij over want ik heb dat zo in elkaar geflanst
En nu zonder die rottweiler.laeken schreef: ↑13 jul 2021 16:23 Laat dat AUB niet aan mij over want ik heb dat zo in elkaar geflanst. Men neme een patterdale en een mechelaar. Dan neme men nog een patterdale en een rottweiler. Dat ga je daarna onderling op elkaar zetten en dan ben je al een heel eind. Manscherpte. Doorzettingsvermogen en de neiging om te killen en dan wat hele dominante waakzame rottweilergenen erin. Dat een paar keer onderling "lijntelen" op kort haar en een dikke kop en ik hoef ze voor geen goud meer.
En die moet je ook absoluut niet alleen laten bij je kinderen
![]()
En moet je voorstellen hoe het voor de vader van het kind zal zijn.Nakisha schreef: ↑13 jul 2021 21:17 Kind om 11 uur alleen thuis met een nannydog van moeder's nieuwste vlam, jawel. We zijn er weer. Het complete plaatje.
Wat een gruwelijke dood voor dat arme kind. Voor de ouders wens ik slechts gevangenisstraf voor deze ellende, hoe KUN je je eigen kind zo in de steek laten. Maar ja, dat schijnt bij dat slag nogal normaal, kinderen op bed en zelf lekker stappen... en als er wat gebeurd, nou ja, dat zien we dan bij thuiskomst wel weer...
Guus kan heel goed omgaan met kinderen die vervelend doen. Hij gaat gewoon heel hard tegen ze opspringen en in hun gezicht gillen. Ze zijn zo klaar met hem plagen want hij is nogal volhardend en niet bepaald uit het veld te slaan. Ik denk dat hij in Spanje kinderspeelgoed was want hij is enorm bedreven in kinderen manipuleren en angstig maken om respect af te dwingen. Hij doet niks en is poeslief met lieve kinderen. Kalm zelfs en super schattig. Maar in zijn oor knijpen of hem vastklemmen of optillen gaat geen kind lukken. Hij lijkt dan gewoon lief en enthousiast maar ik zie precies wat hij doet en zeg dan meteen dat de kinderen hem met rust moeten laten. Hij gaat dan ook heel hardhandig tegen zo'n kind opspringen met zijn voorpoten duwend. Dat vinden kinderen niet leuk.Cleva schreef: ↑13 jul 2021 22:06Omdat de hond ook bescherming tegen het kind nodig heeft.
Zo'n boos moment van een dreumes en je krijgt een pits met een stuk speelgoud. Ik denk dat heel veel honden dat hebben als ze in een gezin wonen.
Kleine kinderen zijn echt de smerigste dierenbeulen die er zijn. Die gaan lammetjes lopen schoppen enzo. Maakt niet uit want een peuterschop stelt niet zo geweldig veel voor maar als je er mee op ooghoogte staat en jouw enige houvast in de wereld net met jou op je bank zat....dan kan een hond boos worden.
Wat er daarna gebeurt is dan weer volstrekt rasafhankelijk.
Een greyhound praat nooit meer met je. Dan ben je dood.
Een terrier gaat er plezier in scheppen pom je te ergeren. Dan kun je ook lachen.
En zo'n afstammeling van de beren- en bullenbijters loopt amok. Dat is waar ze voor gefokt zijn.
Mijn ouders vonden het een goed idee dat ik de hond bleef uitlaten, ook na het bijtincident met mijn vader. De bouvier van 35 kilo had mijn vader gebeten en hij was naar het ziekenhuis geweest voor behandeling van de wond. Het was s avonds laat, dus ik heb het niet gezien en wist niet precies hoe het was gegaan. ( ik was 11 of 12 jaar)Hakuna Matata schreef: ↑13 jul 2021 22:43En moet je voorstellen hoe het voor de vader van het kind zal zijn.Nakisha schreef: ↑13 jul 2021 21:17 Kind om 11 uur alleen thuis met een nannydog van moeder's nieuwste vlam, jawel. We zijn er weer. Het complete plaatje.
Wat een gruwelijke dood voor dat arme kind. Voor de ouders wens ik slechts gevangenisstraf voor deze ellende, hoe KUN je je eigen kind zo in de steek laten. Maar ja, dat schijnt bij dat slag nogal normaal, kinderen op bed en zelf lekker stappen... en als er wat gebeurd, nou ja, dat zien we dan bij thuiskomst wel weer...
Maar ja dat slag mensen kunnen beter geen kinderen krijgen denk ik soms dan...
lilalila schreef: ↑14 jul 2021 09:21Mijn ouders vonden het een goed idee dat ik de hond bleef uitlaten, ook na het bijtincident met mijn vader. De bouvier van 35 kilo had mijn vader gebeten en hij was naar het ziekenhuis geweest voor behandeling van de wond. Het was s avonds laat, dus ik heb het niet gezien en wist niet precies hoe het was gegaan. ( ik was 11 of 12 jaar)Hakuna Matata schreef: ↑13 jul 2021 22:43En moet je voorstellen hoe het voor de vader van het kind zal zijn.Nakisha schreef: ↑13 jul 2021 21:17 Kind om 11 uur alleen thuis met een nannydog van moeder's nieuwste vlam, jawel. We zijn er weer. Het complete plaatje.
In de week dat mijn ouders de tijd namen om te beslissen of de hond ingeslapen moest worden, liet ik hem dagelijks uit. Als er visite kwam moest de bouvier apart liggen, want het was een gevaarlijke hond.
De hond werd ingeslapen, en pas na een half jaar toonde mijn vader de littekens : 5 wonden, elke boven en onderarm had beschadigde huid, en 1 plek op zijn borstkas.
Hoe kan je als vader of als moeder je kind niet willen beschermen , maar juist gevaar laten lopen? Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Zo dan. Was jij niet bang voor de hond? Best wel raar van je ouders.lilalila schreef: ↑14 jul 2021 09:21Mijn ouders vonden het een goed idee dat ik de hond bleef uitlaten, ook na het bijtincident met mijn vader. De bouvier van 35 kilo had mijn vader gebeten en hij was naar het ziekenhuis geweest voor behandeling van de wond. Het was s avonds laat, dus ik heb het niet gezien en wist niet precies hoe het was gegaan. ( ik was 11 of 12 jaar)Hakuna Matata schreef: ↑13 jul 2021 22:43En moet je voorstellen hoe het voor de vader van het kind zal zijn.Nakisha schreef: ↑13 jul 2021 21:17 Kind om 11 uur alleen thuis met een nannydog van moeder's nieuwste vlam, jawel. We zijn er weer. Het complete plaatje.
In de week dat mijn ouders de tijd namen om te beslissen of de hond ingeslapen moest worden, liet ik hem dagelijks uit. Als er visite kwam moest de bouvier apart liggen, want het was een gevaarlijke hond.
De hond werd ingeslapen, en pas na een half jaar toonde mijn vader de littekens : 5 wonden, elke boven en onderarm had beschadigde huid, en 1 plek op zijn borstkas.
Hoe kan je als vader of als moeder je kind niet willen beschermen , maar juist gevaar laten lopen? Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Als onze bouvier vroeger dat had geflikt, dan hadden mijn ouders geen week nagedacht of die ingeslapen zou worden, dat zou de volgende ochtend meteen gebeuren, en ik had er niet meer bij gemogenlilalila schreef: ↑14 jul 2021 09:21Mijn ouders vonden het een goed idee dat ik de hond bleef uitlaten, ook na het bijtincident met mijn vader. De bouvier van 35 kilo had mijn vader gebeten en hij was naar het ziekenhuis geweest voor behandeling van de wond. Het was s avonds laat, dus ik heb het niet gezien en wist niet precies hoe het was gegaan. ( ik was 11 of 12 jaar)Hakuna Matata schreef: ↑13 jul 2021 22:43En moet je voorstellen hoe het voor de vader van het kind zal zijn.Nakisha schreef: ↑13 jul 2021 21:17 Kind om 11 uur alleen thuis met een nannydog van moeder's nieuwste vlam, jawel. We zijn er weer. Het complete plaatje.