Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje van 8 doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Meisje van 8 doodgebeten

Ongelezen bericht door kooi »

Wanneer stopt dit? Wat moet er nog gebeuren voordat mensen stoppen met krokodillen als huisdier te nemen? :ugh: :(:
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Nanna schreef: 12 jul 2021 22:22 Kind van acht dat ‘s avonds om elf uur alleen thuis is. Het allooi kunnen we ook wel weer raden.
Dit is wat ik dus dacht. Waarom zit een 8 jarige om 23u alleen thuis?? Met zo,n klapkaak :80:
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Nanna schreef: 12 jul 2021 22:03 Door haar eigen hond.
Honden zijn van moeders partner, staat in het artikel. Hoe lang de verkering aan is staat er niet bij, het kan dus zijn dat hond en kind elkaar nog amper kenden. Maar goed het is in elk geval weer triest, een zaak met alleen maar verliezers.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Kind van 8 alleen met honden en dan zeker dit type want met Jimi zou ik het nog wel aandurven, wat bezielt je :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Pauline schreef: 13 jul 2021 03:17
Honden zijn van moeders partner, staat in het artikel. Hoe lang de verkering aan is staat er niet bij, het kan dus zijn dat hond en kind elkaar nog amper kenden. Maar goed het is in elk geval weer triest, een zaak met alleen maar verliezers.
Dat lijkt me dan helemaal dat je extra voorzichtig bent en ze niet alleen laat .
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Tineke schreef: 13 jul 2021 04:57
Pauline schreef: 13 jul 2021 03:17
Dat lijkt me dan helemaal dat je extra voorzichtig bent en ze niet alleen laat .
Maar het zijn toch nanny dogs, dus dat moet kunnen :19:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara81 schreef: 12 jul 2021 22:35 Op marktplaats staat het nog steeds vol van staffords al knuffelend met kinderen. Of aan de lijn, met aan het andere eind een kind.

Het stopt niet hoor. Als de stafford zijn taak noodgedwongen neer legt staat er weer een ander type hond op die zo gefokt wordt om agressief te kunnen zijn naar mens en soortgenoten.
Dat ontstaat niet zomaar.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Persistence schreef: 13 jul 2021 07:28
Tineke schreef: 13 jul 2021 04:57

Maar het zijn toch nanny dogs, dus dat moet kunnen :19:
Laat ik het zo zeggen, ik ken mijn honden en ze zijn hartstikke lief, maar no chance in hell dat ik ze achter zou laten bij iemand die zegt van mijn dochter van 8 kan er vanavond wel even op passen, ik ga er van tussen dan :hmmm:
dagmar88
Zeer actief

Tamara81 schreef: 13 jul 2021 08:53
Nee, okay, maar over een x aantal generaties wel. In ieder geval geeft het dan een pauze als de huidige vechthond uit dooft :)
Oh. Waar zou je zelf die aanleg vandaan trekken wanneer dat HR-hond verbod er zou komen?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

De pijn en de angst van dat kind, onvoorstelbaar.
Ik heb het artikel gedeeld op facebook. Als we dat allemaal blijven doen, dan wordt die nannydog-liga misschien een keer stevig tegengesproken. Die hebben een achterlijk grote achterban, ook onder eigenaren van andere rassen. Ik heb bijvoorbeeld een zus die positieve berichten en berichten als ' ut leg an de opfoeding' deelt.

Tegengas, massaal.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Tamara81 schreef: 13 jul 2021 10:51
dagmar88 schreef: 13 jul 2021 10:29
Nee, okay, maar over een x aantal generaties wel. In ieder geval geeft het dan een pauze als de huidige vechthond uit dooft :)
Oh. Waar zou je zelf die aanleg vandaan trekken wanneer dat HR-hond verbod er zou komen?
Je neemt bijvoordbeeld een Dobermann of Rottweiler, deze laat je dan aan hondengevechten deelnemen en selecteert telkens op de meest agressieve honden die er op uit zijn om hun soortgenoten te doden. Daar kruis je dan wat berdere types in met grote kaken en meer kracht, en je krijgt een nieuw type. Haha, okay, dit gaat wel heel ver nu ik het zo op papier zet. :LOL:
Terriër-rassen waar ze in eerste instantie ook uit gefokt zijn. In de Duitse Jachtterrier schijnen bepaalde lijnen hondagressief te zijn. Scheutje mechelaar erbij, scheutje dobermann, engelse bulldog doet het misschien voor de breedheid wel lekker. Boxer zal er wel in gegooid worden. Iers terriër misschien?

Het is bizar dat er weer een hond de kans heeft gekregen een kind te molesteren. Het gaat nergens over.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Het arme kind, geboren in het totaal verkeerde milieu. Wat moet ze een triestig leven gehad hebben, hopelijk is ze nu beter af.
dagmar88
Zeer actief

Tamara81 schreef: 13 jul 2021 10:51 Je neemt bijvoordbeeld een Dobermann of Rottweiler, deze laat je dan aan hondengevechten deelnemen en selecteert telkens op de meest agressieve honden die er op uit zijn om hun soortgenoten te doden. Daar kruis je dan wat berdere types in met grote kaken en meer kracht, en je krijgt een nieuw type. Haha, okay, dit gaat wel heel ver nu ik het zo op papier zet. :LOL:
:mrgreen:

En die rottkwijler is HR. Net zo goed onbetrouwbare sujetten ja, die hype van de jaren 90 wil je inderdaad niet terug. Het zijn waakhonden, geen grenzeloze plezierslopers met lang uithoudingsvermogen. Naar een gevecht moet toch iemand komen kijken. Een beetje grauwen, wat gaatjes en weglopen trekt geen volle zalen.
Game gefokte terriers zijn amper beschikbaar voor jan met de pet. Daar moet dan nog iets redelijk scherps tegenover, en die moet weer clandestien geïnsemineerd worden.
Je kunt als fokker geen 20 teven uitzetten in de hoop dat er een of twee rotte appels met een klein beetje stoer uiterlijk tussen zitten om daar mee verder te fokken. Dat is al niet rendabel en wie wil ze? Delano met z'n minipiemel niet hoor. Shenaya met haar drie boyz ook niet.
Ik zie buiten die lijst echt geen combinatie die dermate problematisch zou kunnen worden. Niet dat die lijst perfect is hoor. Engelse mastiff x terrier is nog steeds een zak hooi. Patterdale x akita te rank.
Zelfs stafford x whippet wordt op geen enkel vlak indrukwekkend. Ja, kleine hondjes opjagen. Zijn huskies ook goed in.
Al nemen ze een bull arab :U: Met die nieuwe registratieplicht en DNA testen kun je toch aantonen wat je in huis hebt.

De meeste vechthonden worden al heel lang niet meer op die eigenschap gefokt. Verreweg de meeste honden komen terecht bij mensen die denken dat het aan de opvoeding ligt. Als ze maar aandacht krijgen en ze ze "de baas zijn" komt, likken ze je dood.
Als die geen vechthond meer kunnen houden, is het ver opgelost. De echte boefjes gaan geen nieuwe types opzetten. Die houden gewoon hun illegale vechthond. Buiten beeld heb je daar zelf in ieder geval geen last van.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Welke moeder laat haar kind zo [ laat ] alleen en dan ook nog bij honden, ongeacht welk ras.

Dom mens...
Afbeelding

So Sweet :I:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef: 13 jul 2021 10:29
Laat dat AUB niet aan mij over want ik heb dat zo in elkaar geflanst :engel: . Men neme een patterdale en een mechelaar. Dan neme men nog een patterdale en een rottweiler. Dat ga je daarna onderling op elkaar zetten en dan ben je al een heel eind. Manscherpte. Doorzettingsvermogen en de neiging om te killen en dan wat hele dominante waakzame rottweilergenen erin. Dat een paar keer onderling "lijntelen" op kort haar en een dikke kop en ik hoef ze voor geen goud meer. :engel: En die moet je ook absoluut niet alleen laten bij je kinderen :blont:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: 13 jul 2021 16:23 Laat dat AUB niet aan mij over want ik heb dat zo in elkaar geflanst :engel: . Men neme een patterdale en een mechelaar. Dan neme men nog een patterdale en een rottweiler. Dat ga je daarna onderling op elkaar zetten en dan ben je al een heel eind. Manscherpte. Doorzettingsvermogen en de neiging om te killen en dan wat hele dominante waakzame rottweilergenen erin. Dat een paar keer onderling "lijntelen" op kort haar en een dikke kop en ik hoef ze voor geen goud meer. :engel: En die moet je ook absoluut niet alleen laten bij je kinderen :blont:
En nu zonder die rottweiler.

De Rijksoverheid heeft een overzicht gepubliceerd van hondenrassen, lookalikes en kruisingen met een hoog risico op agressief gedrag.

De volgende honden, look-alikes en alle kruisingen met of tussen deze honden vallen in elk geval onder de categorie hoog-risico hond:

Akita
American Bulldog
American Pitbull Terriër
American Staffordshire Terrier
Boerboel
Bull Mastiff
Bull Terrier
Cane Corso
Dogo Argentino
Dogo Canario
Staffordshire Bull Terrier.
Rottweiler
Tosa
Fila Brasileiro
Anatolische herder,
Zuid-Russische Owcharka
Kaukasische Owcharka
Pitbull achtigen: alle kruisingen met een pitbull: pocket bully, micro bully, pocket pitbull, extreme pocket bully, Regular bully, Regular Pitbull, xl en xxl pitbull, xl en xxl bully, rednose pitbull, rednose bully
Bully Kuta
Alano
Bandog
laeken
Zeer actief

Vervang rottweiler door Engelse of Franse bulldog. Het gaat alleen maar om het vasthoudend angstloze. Er zijn genoeg draken van bulldoggen te vinden voor de samenstelling van een nieuwe ellende.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Kind om 11 uur alleen thuis met een nannydog van moeder's nieuwste vlam, jawel. We zijn er weer. Het complete plaatje.
Wat een gruwelijke dood voor dat arme kind. Voor de ouders wens ik slechts gevangenisstraf voor deze ellende, hoe KUN je je eigen kind zo in de steek laten. Maar ja, dat schijnt bij dat slag nogal normaal, kinderen op bed en zelf lekker stappen... en als er wat gebeurd, nou ja, dat zien we dan bij thuiskomst wel weer...
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Of een gezellige Rhodesian ridgeback.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

maart schreef: 13 jul 2021 12:20 Het arme kind, geboren in het totaal verkeerde milieu. Wat moet ze een triestig leven gehad hebben, hopelijk is ze nu beter af.
Dit vind ik toch echt te ver gaan..
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef: 13 jul 2021 21:44 En de nieuwe vlam is een klant. Zullen we even dingen noemen zoals ze heten?

en zij was naar de nachtwinkel voor een fles boswandeling.
Hakuna Matata
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Nakisha schreef: 13 jul 2021 21:17 Kind om 11 uur alleen thuis met een nannydog van moeder's nieuwste vlam, jawel. We zijn er weer. Het complete plaatje.
Wat een gruwelijke dood voor dat arme kind. Voor de ouders wens ik slechts gevangenisstraf voor deze ellende, hoe KUN je je eigen kind zo in de steek laten. Maar ja, dat schijnt bij dat slag nogal normaal, kinderen op bed en zelf lekker stappen... en als er wat gebeurd, nou ja, dat zien we dan bij thuiskomst wel weer...
En moet je voorstellen hoe het voor de vader van het kind zal zijn.
Maar ja dat slag mensen kunnen beter geen kinderen krijgen denk ik soms dan...
laeken
Zeer actief

Cleva schreef: 13 jul 2021 22:06
Nanna schreef: 13 jul 2021 21:47 En waar kun je je kind nou beter achterlaten dan bij een echte nanny die ook nog bescherremt🙄
Omdat de hond ook bescherming tegen het kind nodig heeft.

Zo'n boos moment van een dreumes en je krijgt een pits met een stuk speelgoud. Ik denk dat heel veel honden dat hebben als ze in een gezin wonen.
Kleine kinderen zijn echt de smerigste dierenbeulen die er zijn. Die gaan lammetjes lopen schoppen enzo. Maakt niet uit want een peuterschop stelt niet zo geweldig veel voor maar als je er mee op ooghoogte staat en jouw enige houvast in de wereld net met jou op je bank zat....dan kan een hond boos worden.
Wat er daarna gebeurt is dan weer volstrekt rasafhankelijk.

Een greyhound praat nooit meer met je. Dan ben je dood.
Een terrier gaat er plezier in scheppen pom je te ergeren. Dan kun je ook lachen.
En zo'n afstammeling van de beren- en bullenbijters loopt amok. Dat is waar ze voor gefokt zijn.
Guus kan heel goed omgaan met kinderen die vervelend doen. Hij gaat gewoon heel hard tegen ze opspringen en in hun gezicht gillen. Ze zijn zo klaar met hem plagen want hij is nogal volhardend en niet bepaald uit het veld te slaan. Ik denk dat hij in Spanje kinderspeelgoed was want hij is enorm bedreven in kinderen manipuleren en angstig maken om respect af te dwingen. Hij doet niks en is poeslief met lieve kinderen. Kalm zelfs en super schattig. Maar in zijn oor knijpen of hem vastklemmen of optillen gaat geen kind lukken. Hij lijkt dan gewoon lief en enthousiast maar ik zie precies wat hij doet en zeg dan meteen dat de kinderen hem met rust moeten laten. Hij gaat dan ook heel hardhandig tegen zo'n kind opspringen met zijn voorpoten duwend. Dat vinden kinderen niet leuk. 😇 Bas laat zich nog nietjes in de ogen steken en snapt dan hooguit in de lucht. 😢 Die respecteert kinderen. Dus ondergaat hun gezag. Guus respecteert kinderen niet en laat zich dus niks aanmeten. Eigenlijk respecteert Guus weinig mensen 🤭
Afbeelding
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Hakuna Matata schreef: 13 jul 2021 22:43
Nakisha schreef: 13 jul 2021 21:17 Kind om 11 uur alleen thuis met een nannydog van moeder's nieuwste vlam, jawel. We zijn er weer. Het complete plaatje.
Mijn ouders vonden het een goed idee dat ik de hond bleef uitlaten, ook na het bijtincident met mijn vader. De bouvier van 35 kilo had mijn vader gebeten en hij was naar het ziekenhuis geweest voor behandeling van de wond. Het was s avonds laat, dus ik heb het niet gezien en wist niet precies hoe het was gegaan. ( ik was 11 of 12 jaar)
In de week dat mijn ouders de tijd namen om te beslissen of de hond ingeslapen moest worden, liet ik hem dagelijks uit. Als er visite kwam moest de bouvier apart liggen, want het was een gevaarlijke hond.
De hond werd ingeslapen, en pas na een half jaar toonde mijn vader de littekens : 5 wonden, elke boven en onderarm had beschadigde huid, en 1 plek op zijn borstkas.

Hoe kan je als vader of als moeder je kind niet willen beschermen , maar juist gevaar laten lopen? Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Nanna schreef: 12 jul 2021 22:22 Kind van acht dat ‘s avonds om elf uur alleen thuis is. Het allooi kunnen we ook wel weer raden.

Dit vat toch eigenlijk alles samen :19:
Daar zit het hele probleem, combinatie type hond en type mens.
Dieptriest.
laeken
Zeer actief

lilalila schreef: 14 jul 2021 09:21
Mijn ouders vonden het een goed idee dat ik de hond bleef uitlaten, ook na het bijtincident met mijn vader. De bouvier van 35 kilo had mijn vader gebeten en hij was naar het ziekenhuis geweest voor behandeling van de wond. Het was s avonds laat, dus ik heb het niet gezien en wist niet precies hoe het was gegaan. ( ik was 11 of 12 jaar)
In de week dat mijn ouders de tijd namen om te beslissen of de hond ingeslapen moest worden, liet ik hem dagelijks uit. Als er visite kwam moest de bouvier apart liggen, want het was een gevaarlijke hond.
De hond werd ingeslapen, en pas na een half jaar toonde mijn vader de littekens : 5 wonden, elke boven en onderarm had beschadigde huid, en 1 plek op zijn borstkas.

Hoe kan je als vader of als moeder je kind niet willen beschermen , maar juist gevaar laten lopen? Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
:O:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Zo dan. Was jij niet bang voor de hond? Best wel raar van je ouders.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Als onze bouvier vroeger dat had geflikt, dan hadden mijn ouders geen week nagedacht of die ingeslapen zou worden, dat zou de volgende ochtend meteen gebeuren, en ik had er niet meer bij gemogen :O:
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

@ Gonnie, ik was op dat moment niet bang voor de hond, omdat ik dacht dat het om een enkele bijt ging. Toen ik er later achterkwam dat het om 5 bijtwonden ging schrok ik wel, en snapte echt niet meer dat mijn ouders mij de hond nog hebben laten uitlaten.

@ GoldenGizmo, ja dat is een stuk verstandiger !
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Maar als de man des huizes 5x gebeten is dan is de oorzaak voor mij niet meer zo belangrijk.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”