Lothian schreef: ↑05 aug 2021 21:15
Mary O schreef: ↑05 aug 2021 21:01
Knap hoor

De riem om de schouder vind ik een goede tip. Lijkt me nog steeds hip/stap/sprong en rond draaien, maar dat kan ook aan mijn honden liggen. De een wil vooruit lopen (Joep) en de ander rustig snuffelen (Santos). De meiden ergens er tussen in
Dalí loopt graag aan het uiteinde van de riem dus die is altijd wel ideaal aan de heupriem. Word ik een beetje voortgetrokken

maar ik wissel het altijd af en soms is het wel een knoop wanneer Lucca weer eens in trance bij een graspol staat terwijl Dalí naar voren trekt en Taro een dansje doet.
Nou, dat herken ik, mijn honden zijn ook allemaal zo anders, waardoor het met vier honden wandelen echt niet vanzelf lekker loopt. Het fijnste was met Amy en Taar, omdat exact hetzelfde het liefste deden (in de hei, hoog gras of de bosjes struinen en graven), maar Amoz en Mila vinden dat heel saai en gaan mij dan aan staan kijken 'of het nog lang gaat duren'
Nadeel was dan wel weer dat Amy altijd full speed aan de lijn wil lopen en Taartje het liefst wat slenterde

Mila en Amoz gaan ook wel redelijk gelijk op, al is Amoz meer van het voluit rennen en wat ruimte nemen, maar qua tempo en interesses komen ze wel goed overeen.
Arlo past zich redelijk aan aan de andere hond waarmee hij wandelt. Maar als ik met allemaal tegelijk loop, past hij zich helaas aan het tempo van Amy aan en willen die twee alleen maar gáán, gáán, gáán. Gelukkig hoeft Mila nooit aan de riem, dus ik heb ook maximaal drie riemen vast dan. Amy is de enige die fijn loopt aan de heupgordel, maar dan wel met een redelijk korte lijn (2 meter) en ik heb haar eigenlijk liever aan een lange lijn van minimaal 10 meter, zodat ze wat meer haar gang kan gaan.
Nou ja, kortom, twee aan twee wandelen is véél relaxter voor mij

Meestal neem ik Amy en Mila samen mee en Amoz en Arlo en dan loop ik superrelaxt.