Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Taro koos de route

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Taro koos de route

Ongelezen bericht door Lothian »

Hij is alweer een jaar oud :cheer: oud genoeg om een keer de route te mogen bepalen.

En hij wist precies hoe hij wilde lopen. En waar hij wilde markeren :Q:

Afbeelding

Hier gaan we naar rechts!

Afbeelding

Aan dit bosje moest minutenlang gesnuffeld worden.

Afbeelding

En hier heeft iets wat jeuk weggewreven.

Afbeelding

Naar links!

Afbeelding

Afbeelding

Ik was helemaal blij want hij koos een prachtige route.

Afbeelding

Berkenbosjes zijn mijn favoriet.

Afbeelding

Afbeelding

Ook hier rook het interessant.

Afbeelding

We hoorden hier een schot. Er wordt nu gejaagd. Maar zagen kort daarna wel een (rustige) groep edelherten :cheer:

Afbeelding

Het is zo heerlijk wandelen met Taro.

Afbeelding

Hier zagen we zwijnen, en kort daarvoor reeën. Ik denk dat wel duidelijk is waarom dit geen losloopwandeling is :pop:

Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Taro koos de route

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gefeliciteerd met de knappe jarige! :cheer: Wat een mooie omgeving ook om zijn verjaardag te vieren :D
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk, mooie omgeving :ok:

Als Vusi de route mag bepalen zie je me de eerst volgende dagen niet meer op HF :wink:
Lothian
Zeer actief

Er komt altijd een punt waar ik de wandeling maar overneem :mrgreen: Taro wou wel richting het geluid van het schot, haha. Nope
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Wat een heerlijke wandeling zeg! Taro doet mij soms aan Abel denken, terwijl het twee totaal verschillende honden zijn. Maar die vastberadenheid is heel leuk en heel herkenbaar :-). Je hebt geweldig leuke honden.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Liep je alleen, als mens. Of met zijn tweeën?
Want in je eentje drie honden aan een flexriem...en foto's maken...respect!! Ik zou helemaal in de knoop liggen :80:

Wel mooie foto's, leuke wandeling :lol1:
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera

Ongelezen bericht door Mary O »

Emma schreef: 05 aug 2021 17:59 Liep je alleen, als mens. Of met zijn tweeën?
Want in je eentje drie honden aan een flexriem...en foto's maken...respect!! Ik zou helemaal in de knoop liggen :80:

Wel mooie foto's, leuke wandeling :lol1:
Dit vroeg ik mij ook af. Gisteren ben ik alleen met de honden naar een aanlijngebied geweest, maar heel ongehoorzaam van mij gaat Joep dan los. Op een grote open vlakte heb ik ze alle vier los gehad, maar richting het bos 3 weer aangelijnd. En hoe mooi ik het daar ook vind, dit ga ik alleen niet vaak doen.
Lothian
Zeer actief

Ik heb 1 aan een heupriem en 2 aan de flex. Andere samenstellingen raak ik ook volledig van in de knoop :D wat ook nog werkt als je geen heupriem hebt is 1 riem om je schouders en daar een lijn aan geklikt, bijvoorbeeld een politielijn/dressuurlijn.

Bij foto's gaan de 2 flexen in 1 hand :mrgreen:
Afbeelding
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera

Ongelezen bericht door Mary O »

Lothian schreef: 05 aug 2021 20:17 Ik heb 1 aan een heupriem en 2 aan de flex. Andere samenstellingen raak ik ook volledig van in de knoop :D wat ook nog werkt als je geen heupriem hebt is 1 riem om je schouders en daar een lijn aan geklikt, bijvoorbeeld een politielijn/dressuurlijn.

Bij foto's gaan de 2 flexen in 1 hand :mrgreen:
Knap hoor :D De riem om de schouder vind ik een goede tip. Lijkt me nog steeds hip/stap/sprong en rond draaien, maar dat kan ook aan mijn honden liggen. De een wil vooruit lopen (Joep) en de ander rustig snuffelen (Santos). De meiden ergens er tussen in :hmmm:
Lothian
Zeer actief

Cleva schreef: 05 aug 2021 20:38 Met Hein kon ik hem de route laten bepalen en met Eva helemaal.
Maar Mira en Echo gaan een half uur een pol gras uitkammen. Dat kan ik niet opbrengen. Dat zijn helemaal geen wandelhonden. Ze spelen heel graag buiten maar kilometers maken zegt ze niets.
Taro is echt wel van het wandelen. Ook wel van een half uur lang een muizenhol uitgraven maar als we gaan wandelen wil hij ook lekker gaan. Lucca niet, daar kan je beter een stoel meenemen want die besnuffelt het liefst elke vierkante centimeter.
Mary O schreef: 05 aug 2021 21:01 Knap hoor :D De riem om de schouder vind ik een goede tip. Lijkt me nog steeds hip/stap/sprong en rond draaien, maar dat kan ook aan mijn honden liggen. De een wil vooruit lopen (Joep) en de ander rustig snuffelen (Santos). De meiden ergens er tussen in :hmmm:
Dalí loopt graag aan het uiteinde van de riem dus die is altijd wel ideaal aan de heupriem. Word ik een beetje voortgetrokken :F: maar ik wissel het altijd af en soms is het wel een knoop wanneer Lucca weer eens in trance bij een graspol staat terwijl Dalí naar voren trekt en Taro een dansje doet.
natalie schreef: 05 aug 2021 17:07 Wat een heerlijke wandeling zeg! Taro doet mij soms aan Abel denken, terwijl het twee totaal verschillende honden zijn. Maar die vastberadenheid is heel leuk en heel herkenbaar :-). Je hebt geweldig leuke honden.
Ze hebben allebei een soort relaxed optimisme denk ik :D
Heavy schreef: 05 aug 2021 13:30 Alweer een jaar wat vliegt de tijd . Mooie wandeling zo zal ik binnenkort ook lopen denk ik. Aangelijnd en gespitst op wild
Dat eerste jaar gaat veel te hard vind ik, geniet er maar extra van!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lothian schreef: 05 aug 2021 21:15
Mary O schreef: 05 aug 2021 21:01 Knap hoor :D De riem om de schouder vind ik een goede tip. Lijkt me nog steeds hip/stap/sprong en rond draaien, maar dat kan ook aan mijn honden liggen. De een wil vooruit lopen (Joep) en de ander rustig snuffelen (Santos). De meiden ergens er tussen in :hmmm:
Dalí loopt graag aan het uiteinde van de riem dus die is altijd wel ideaal aan de heupriem. Word ik een beetje voortgetrokken :F: maar ik wissel het altijd af en soms is het wel een knoop wanneer Lucca weer eens in trance bij een graspol staat terwijl Dalí naar voren trekt en Taro een dansje doet.
Nou, dat herken ik, mijn honden zijn ook allemaal zo anders, waardoor het met vier honden wandelen echt niet vanzelf lekker loopt. Het fijnste was met Amy en Taar, omdat exact hetzelfde het liefste deden (in de hei, hoog gras of de bosjes struinen en graven), maar Amoz en Mila vinden dat heel saai en gaan mij dan aan staan kijken 'of het nog lang gaat duren' :hmmm: :roll:
Nadeel was dan wel weer dat Amy altijd full speed aan de lijn wil lopen en Taartje het liefst wat slenterde :F:
Mila en Amoz gaan ook wel redelijk gelijk op, al is Amoz meer van het voluit rennen en wat ruimte nemen, maar qua tempo en interesses komen ze wel goed overeen.
Arlo past zich redelijk aan aan de andere hond waarmee hij wandelt. Maar als ik met allemaal tegelijk loop, past hij zich helaas aan het tempo van Amy aan en willen die twee alleen maar gáán, gáán, gáán. Gelukkig hoeft Mila nooit aan de riem, dus ik heb ook maximaal drie riemen vast dan. Amy is de enige die fijn loopt aan de heupgordel, maar dan wel met een redelijk korte lijn (2 meter) en ik heb haar eigenlijk liever aan een lange lijn van minimaal 10 meter, zodat ze wat meer haar gang kan gaan.
Nou ja, kortom, twee aan twee wandelen is véél relaxter voor mij :engel: Meestal neem ik Amy en Mila samen mee en Amoz en Arlo en dan loop ik superrelaxt.
Lothian
Zeer actief

Taro en Dalí zijn qua wandelenergie een prima match. Lekker doorlopen en regelmatig even stoppen om te snuffelen en te markeren. Maar het is voor Lucca wel goed om voldoende te blijven lopen dus aanlijnwandelingen doe ik toch wel heel vaak met of alledrie, of juist alleen Dalí.

Losloopgebieden zijn dan weer prima met Taro en Lucca want die zijn allebei sociaal (genoeg in ieder geval, haha) en dan kan Taro lekker racen terwijl Lucca scharrelt. En Dalí neem ik alleen maar mee als ik met z'n tweeën ben. Een iemand die Dalí onder zijn hoede heeft en 1 iemand die de andere twee doet. Met twee honden tegelijk lopen is dan inderdaad wel een stuk makkelijker :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”