Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rangorde dus niet op bank en stoel?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Hier word ook lekker op de bank gelegen hoor :mrgreen: en als het geen problemen oplevert(dat je je eigen bank dus niet meer op mag bv:mrgreen: ) is het toch geen probleem? ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Hier mogen ze ook op de bank en op bed. Baloe die gaat meteen aan de kant, ik heb van haar ook nog nooit een grommetje of wat dan ook gehoord wat dat betreft. Apollo is hier net, en die klimt gewoon meteen op schoot 8)
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

MARC_S schreef:
EvavT schreef:
Eline* schreef:
MARC_S schreef: Ze komt dan wel omdat ik het vraag, maar ligt als een geslagen hond met van die bange ogen te kijken van "ik hoor hier niet".
Als ik even iets te druk beweeg is ze ook gelijk weg. ;)
ja dat zal wel goed zijn voor de duidelijkheid maar dat hoeft van mij niet hoor :cry: :?
De qoute is van Eline ;)

Maar wat hier in staat is dat ze gewoon deemoedssignalen afgeeft, dat is prima. Geen angst of herinneringen aan klappen van Eline natuurlijk.
Ze geeft aan respect te hebben voor haar baas, dat verdien je en dus is het heel natuurlijk. Veel mensen vergeten voor het gemak hoe honden op elkaar reageren. Ook met veel meer lichaamstaal dan naar ons, ik zie het als een compliment dat mijn hond zo duidelijk in haar mimiek aangeeft wat er is, heel handig als je het kan lezen ;)
Hahahhaha, nee, al die klappen is ze wel weer vergeten hoop ik! :mrgreen:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel eens leuk zou vinden als ze lekker relaxed naast me zou liggen op de bank of op bed..ze heeft dat een periode wel gedaan, maar toen was er dus duidelijk onduidelijkheid in de rangorde. Ik was toen zelf lichamelijk niet in orde (knieproblemen) waardoor ik met name buiten een stuk gezag inboette , simpelweg omdat ik met krukken en op eén been mijn wandelingen maakte met haar(en dat schoot nooit zo op in de duinen hier :mrgreen: )
Ze kreeg toen gaanderweg steeds meer praatjes en dat zag je dus ook terug in haar gedrag in huis. Toen ik echter weer op twee benen liep was die grap weer over. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Mijn hond mag niet op de bank.
Anders heb ik niet genoeg ruimte om te liggen :mrgreen:

Zonder gekheid.
Even los van het harenargument speelt bij mij het volgende.
Ik heb 3 kinderen.
De oudste ziet Diesel als een speelmaatje. Dat is het kind waar je je bal op schoot gooit.
Mijn 2 dochters daar in tegen.
Die zijn goed voor broodkorsten, en verder niets.
Als ik ergens wil gaan zitten waar mijn hond ligt gaat hij opzij.
Maar als mijn dochters hetzelfde willen weet ik dat zo net nog niet.
Hij mag/gaat dus niet op de bank.
Zielig?
Nou, nee. Ik heb alleen die bank.
Hij heeft wel 5 favo- plekjes.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Daan schreef:Zielig?
Nou, nee. Ik heb alleen die bank.
Hij heeft wel 5 favo- plekjes.
Verder is het nog veel zieliger als hij in conflict komt met een van je kinderen, de gevolgen zijn dan groot en als hij hapt of zelfs bijt is het einde verhaal wat betreft de vertrouwensband. Op de bank geeft nou eenmaal status en met kleine kinderen in huis vind ik dat een hond zowiezo niet altijd en overal bij de kinderen moet kunnen, dan vraag je om problemen lijkt me. Het blijft een hond.
Het is voor een hond ook fijn als er regels zijn, niks zieligs aan. ;)
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Rossi ligt wel graag bij Menno op schoot maar niet bij mij. :jank:
Ik ben, denk ik, strenger tegen hem, of consequenter. Hij mag alleen als ik dat wil. En Menno geeft eerder toe. :roll:

Ik vind dat ook niet zo'n probleem. Ik heb afwisselend de drie poezebeesten... ;)
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Eline* schreef:
Marja schreef:Eline, bedoel je met die brom een grom?
Stapper heeft vandaag voor het eerst naar mijn man gegromt!! Hij moest opzij gaan en had daar geen zin in en begon te grommen.
Mijn man heeft hem toen een schop verkocht, ik was razend!!
Ik wil niet dat de honden een schop krijgen, maar mijn man reageerde eigelijk in een reflex, is ook nog nooit eerder gebeurt.

Maar wat doe je nou in zo'n geval?
Je man heeft "goed" gereageerd.Beter goed straffen dan niks doen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Nelson niet echt serieus neem met zijn gebrom en als hij bromt pest ik gewoon net zo lang totdat ie met een beledigde kop optieft! :mrgreen: Hij gromt ook niet echt, maar ik pest hem nog wel eens door met mijn tenen in zijn zij te porren of zo en dan bromt hij dus..geen lage diepe grom, maar gewoon gemopper. ;)

Oh gelukkig, ik dacht even dat we het "verpest" hadden:)
Ik snap nog steeds niet waarom Stapper ineens gromde, heeft dat nog nooit gedaan naar ons, ook niet naar andere mensen.
Maar goed eens moet het de eerste keer zijn, denk ik.........
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Nog even........
Dus als ik het goed begrijp moet je naar de verschillende manieren van grommen luisteren.
Een hele diepe lage grom is dus uit den boze.
Stapper kan tijdens het spelen met ons ook onwijs grommen, maar dat klinkt inderdaad heel anders.
Toch vraag ik me altijd af of we dat nou wel moeten toestaan?
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

MARC_S schreef:Van mij mogen alleen lieve domme honden op de bank en het bed.
Mijn hond is dom en lief. Chaya snapt gewoon niet dat iets wel of niet mag. Ookal verbied je het; ze blijft proberen.
Hier thuis mag ze nu op de bank (er ligt een kleed op). Als ze dat niet mag wordt ze heel ongedurig en vervelend. Ze had dat al vanaf dat ik haar kreeg, dat ze heel comfortabel wilde liggen. Ze doet het niet om hogerop te komen want dat hele roedelgedoe zal haar een worst wezen. Als ze maar lekker kan maffen, daar gaat het haar om.
Nina heeft dat niet, maar als ze wel naast me gaat liggen (doet ze alleen als ik haar uitnodig), dan word ze een beetje link tegen de andere honden.
Groetjes Rob
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Marja schreef:Toch vraag ik me altijd af of we dat nou wel moeten toestaan?
Grommen tijdens spel is competitie vanuit de hond. Persoonlijk vind ik dat het wel of niet grommen van de hond tijdens spel afhankelijk moet zijn van hoe stevig de rangorde is. Mijn honden mogen best grommen tijdens het spelen. Laika doet dat ook, Nelson niet, want die durft niet echt met me te spelen. :?
Heb je onduidelijkheden in je rangorde moet je het spel gewoon direct stoppen als de hond gaat grommen en die regel in de toekomst ook gewoon blijven hanteren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

mijn hondjes leggen ook op de bank en ze zijn nog steeds de baas :twisted:

als ik slaap dan :mrgreen:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Bij ons liggen de honden dus ook niet op de bank. Mijn moeder kwam destijds dus wel met het harenargument (wilde daar m.n. visite niet mee opzadelen), maar achteraf kijkend is het maar goed geweest dat we het niet hebben gedaan. Tagor heeft best een pittig karakter en ik denk dat hij idd ook op dit punt geprobeerd had om hoger te komen.
Later hadden we 2 honden en met 3 volwassenen en 2 grote honden (Goldens) had het behoorlijk krap geworden.
Bij een vroegere vriendin van mij mochten de honden wel op de bank en ik moet zeggen dat het ronduit een ramp was. Doordat zij haar honden nauwelijks borstelde (was niet nodig met kortharige honden vond ze) kwam je daar altijd onder de haren vandaan. Verder trapten de honden je letterlijk van de bank af als visite zijnde.
Jari is een keertje mee geweest op visite en mocht op de bank. Hij kwam wel naast/tegen mij liggen, maar voelde zich vreselijk ongemakkelijk. Toen ik hem liet gaan ging ie onmiddelijk van de bank en tegen mijn voeten liggen. Hij vond het trouwens ook te warm op de bank.
Nee, voor mij hoeft het niet zo nodig een hond op de bank.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”