Moderator: moderatorteam
Hahahhaha, nee, al die klappen is ze wel weer vergeten hoop ik!MARC_S schreef:EvavT schreef:De qoute is van ElineEline* schreef:ja dat zal wel goed zijn voor de duidelijkheid maar dat hoeft van mij niet hoorMARC_S schreef: Ze komt dan wel omdat ik het vraag, maar ligt als een geslagen hond met van die bange ogen te kijken van "ik hoor hier niet".
Als ik even iets te druk beweeg is ze ook gelijk weg.![]()
Maar wat hier in staat is dat ze gewoon deemoedssignalen afgeeft, dat is prima. Geen angst of herinneringen aan klappen van Eline natuurlijk.
Ze geeft aan respect te hebben voor haar baas, dat verdien je en dus is het heel natuurlijk. Veel mensen vergeten voor het gemak hoe honden op elkaar reageren. Ook met veel meer lichaamstaal dan naar ons, ik zie het als een compliment dat mijn hond zo duidelijk in haar mimiek aangeeft wat er is, heel handig als je het kan lezen
Verder is het nog veel zieliger als hij in conflict komt met een van je kinderen, de gevolgen zijn dan groot en als hij hapt of zelfs bijt is het einde verhaal wat betreft de vertrouwensband. Op de bank geeft nou eenmaal status en met kleine kinderen in huis vind ik dat een hond zowiezo niet altijd en overal bij de kinderen moet kunnen, dan vraag je om problemen lijkt me. Het blijft een hond.Daan schreef:Zielig?
Nou, nee. Ik heb alleen die bank.
Hij heeft wel 5 favo- plekjes.
Eline* schreef:Je man heeft "goed" gereageerd.Beter goed straffen dan niks doen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Nelson niet echt serieus neem met zijn gebrom en als hij bromt pest ik gewoon net zo lang totdat ie met een beledigde kop optieft!Marja schreef:Eline, bedoel je met die brom een grom?
Stapper heeft vandaag voor het eerst naar mijn man gegromt!! Hij moest opzij gaan en had daar geen zin in en begon te grommen.
Mijn man heeft hem toen een schop verkocht, ik was razend!!
Ik wil niet dat de honden een schop krijgen, maar mijn man reageerde eigelijk in een reflex, is ook nog nooit eerder gebeurt.
Maar wat doe je nou in zo'n geval?Hij gromt ook niet echt, maar ik pest hem nog wel eens door met mijn tenen in zijn zij te porren of zo en dan bromt hij dus..geen lage diepe grom, maar gewoon gemopper.
Mijn hond is dom en lief. Chaya snapt gewoon niet dat iets wel of niet mag. Ookal verbied je het; ze blijft proberen.MARC_S schreef:Van mij mogen alleen lieve domme honden op de bank en het bed.
Grommen tijdens spel is competitie vanuit de hond. Persoonlijk vind ik dat het wel of niet grommen van de hond tijdens spel afhankelijk moet zijn van hoe stevig de rangorde is. Mijn honden mogen best grommen tijdens het spelen. Laika doet dat ook, Nelson niet, want die durft niet echt met me te spelen.Marja schreef:Toch vraag ik me altijd af of we dat nou wel moeten toestaan?