En nog één. Het nieuwe stekje van mijn vrienden.
KLIKKLIKKLIK VOOR DE WEBSITE >>> Maison Bellevue in Moux en Morvan
4 prachtige gîtes op landgoed Bellevue in de Morvan. En alhoewel ik zelf niet de grootste fan ben van de Morvan

is het verbijf bij Paulien & Paul wel heerlijk. De gîtes zijn stuk voor stuk werkelijk prachtig mooi en luxe ingericht. Ontzettend comfortabel en alhoewel ik bevooroordeeld ben (Paulien & Paul zijn vrienden van mij) overdrijf ik niet. De foto’s op de site zijn in dit geval ook echt niet mooier dan de werkelijkheid.
Honden zijn welkom op Bellevue. P&P hebben zelf een hondje Suze en twee katten. Verder lopen er kippen in de wei.
In principe is het hele landgoed wel afgesloten maar wie een wegloper heeft moet daar toch zelf op letten. Er zijn meerdere poorten die gewoon wel eens open moeten.
Twee huizen (Bellevue en Marrakech) zijn onderdeel van het hoofdgebouw . De tuinen van deze twee gîtes lopen dan ook over in elkaar en in de grote cour. Versailles ligt wat meer privé, met een eigen entrée en tuin. En Perdue ligt nog geisoleerder in het grote weiland.
Wandeling in de omgeving kan prima. Wel een goede kaart meenemen en een auto
Ikzelf ben verwend met mijn thuissituatie - waar ik zo vanuit huis urenlang door open land of bos over onverharde paden kan slenteren zonder iemand tegen te komen. Dus ik vind het al ‘tegenvallen’ als ik 5 minuten met de auto moet rijden voor een wandeling, maar dat slaat officieel natuurlijk nergens op.
Plus je kunt vanuit het landgoed zo het bos in lopen. Daar loopt echter ook een redelijk populaire mountainbike route. Zo druk als in Nederland met vtt’ers is het dan weer niet
Zwemwater is in de buurt. Op een paar minuten rijden ligt het Lac de Setton, waar hond en baasjes op meerdere plekken goed het water in kunnen.
Ik heb wel foto’s maar daar staan allemaal andere mensen op dus die plaats ik niet. De foto’s van de site geven de sfeer echter prima weer.
Fijne vakantie!