Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huisjes (met) ervaring

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Contacteer:

Huisjes (met) ervaring

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Hetzelfde idee als het camping topic:
deel hier de vakantiehuisjes waar je zelf geweest bent, waar het leuk was en waar anderen vooral heen moeten.

Hoeft geen uitgebreide beschrijving - die staat namelijk vaak wel op de site van de verhuurder, maar wel graag eigen beleving: wat was fijn, wat viel op, en waar moeten toekomstige huurder op letten. Kun je er fijn wandelen, is er zwemwater, maar ook is er kvv in de buurt te koop, hebben de buren katten :D Dat soort dingen.

En zet er vooral je eigen foto’s bij!

Geen afkrakerij aub (voor slechte ervaringen maakt iemand anders maar een topic :mrgreen: )
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

Re: Huisjes (met) ervaring

Ik trap af.

Frankrijk

de studio bij Brigitte net buiten Arbois in de Jura

Brigitte heeft in een hoekje van haar enorme boerderij een eenkamer studio gebouwd. Van alle gemakken voorzien - slapen op de slaapbank maar die is voor een paar nachten heel prima.

Ze heeft zelf een vijftal brakken, die niet loslopen maar wel vriendlijk groeten :lol1: Op het erf loopt nog een brakkenteefje en een border collie reu los. En kippen en ganzen. Onze honden gaan daar allemaal prima mee en de honden komen ook niet buurten, maar als je eigen honden daar niet mee om kunnen gaan dan is deze stek misschien niet zo’n goed idee.

Wandelen vanaf de boerderij kan, maar je moet wel even overleggen omdat het allemaal privé bos en terrein is en er op sommige dagen gejaagd wordt. Brigitte haar partner weet van de hoed en de rand.

De studio was de ideale startplek voor de trips die ik wilde maken, namelijk zoveel mogelijk watervallen, kloven en keteldalen bezoeken in drie dagen :mrgreen:

In de Jura wandelen is heerlijk. De honden mogen overal mee naartoe. Als er een aanlijgebod is staat dat aangegeven.

Een auto is wel essentieel. De studio ligt ver van de openbare weg. En het openbaar vervoer in ruraal Frankrijk is ruk :mrgreen:

Foto’s van de directe omgeving van de studio..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hazenrein op 06 dec 2021 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

Nog een.

Frankrijk
vakantiehuis nabij Langres, haute-marne

Dit is het huis van een vriendin. Een fijn huis op een open stuk midden in een rustig dorp.
Het huis ligt iets van de weg af, maar die toegang is niet afgesloten - want ook toegang tot weilanden achter het huis. De tuin ligt naast het huis en is (nog) niet afgesloten. Honden die er dus op uit zijn om steeds bij de baas weg te lopen kunnen beter aan de lange riem. :tongue:

Voor het huis is een riviertje. Prima om te poedelen en te drinken voor de hond, maar er staat niet echt genoeg water in om te zwemmen. Zwemmen kan wel prima in het meer op 15 autominuten afstand. Of in andere meren iets verder weg.

En alhoewel er 8 slaapplaatsen zijn, is het huis geschikter voor 6 volwassenen (met eventueel 2 kinderen).

Dit huis staat bij ons in de buurt. Wie geniet van mijn wandelomgeving moet hier dus naar toe :D
Want wandelen gaat vanuit dit huis uitstekend!
Korte rondjes of daglange tochten, het kan allemaal. Los of aangelijnd, net zo u wil.
(Buiten de bebouwde kom mogen honden die onder appél zijn namelijk los op wegen en paden in Frankrijk. Ze moeten in het zicht of binnen gehoorsafstand zijn zodat je ze terug kan roepen. Officieel geldt daarvoor wel een maximale afstand van 100 meter voor.)

Er is wel meer dan genoeg wild in de gehele omgeving. Ook al zie je ze niet altijd, de honden ruiken ze wel. Wie zijn hond qua jagen niet onder controle heeft neemt dus beter een riem mee.

Affijn, wat plaatjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

Ferienhaus Bellana in Losheim (Saarland)
www.bellana-ferien.de

We zijn er twee keer geweest ( Hier is een topic van de laatste ). Extreem hondvriendelijk. Op de foto's in dat topic zie je een keer een hele zwarte Saar, en toen de vrouw ons zo zag terugkomen na een wandeling moest ze heel hard lachen. I.p.v. huilen omdat Saar zo haar huisje binnen ging.
Geweldige omgeving. Enige nadeel is dat de supermarkt wel een eind rijden is (in mijn beleving een half uurtje ofzo). En een auto is sowieso nodig.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Helaas een onbeveiligde website Marion.
Ik heb via google wel even naar het huis gekeken (als dat het is, met de blauwe luiken?)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

ranetje schreef:Helaas een onbeveiligde website Marion.
Ik heb via google wel even naar het huis gekeken (als dat het is, met de blauwe luiken?)
Ja klopt. Ik kwam ook op een onbeveiligde site, maar dat zegt me niet zo veel.Het zijn maar programma regels die beslissen dat de site onveilig is Afbeelding
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

En nog één. Het nieuwe stekje van mijn vrienden.

KLIKKLIKKLIK VOOR DE WEBSITE >>> Maison Bellevue in Moux en Morvan

Afbeelding

4 prachtige gîtes op landgoed Bellevue in de Morvan. En alhoewel ik zelf niet de grootste fan ben van de Morvan :tongue: is het verbijf bij Paulien & Paul wel heerlijk. De gîtes zijn stuk voor stuk werkelijk prachtig mooi en luxe ingericht. Ontzettend comfortabel en alhoewel ik bevooroordeeld ben (Paulien & Paul zijn vrienden van mij) overdrijf ik niet. De foto’s op de site zijn in dit geval ook echt niet mooier dan de werkelijkheid.

Honden zijn welkom op Bellevue. P&P hebben zelf een hondje Suze en twee katten. Verder lopen er kippen in de wei.

In principe is het hele landgoed wel afgesloten maar wie een wegloper heeft moet daar toch zelf op letten. Er zijn meerdere poorten die gewoon wel eens open moeten.
Twee huizen (Bellevue en Marrakech) zijn onderdeel van het hoofdgebouw . De tuinen van deze twee gîtes lopen dan ook over in elkaar en in de grote cour. Versailles ligt wat meer privé, met een eigen entrée en tuin. En Perdue ligt nog geisoleerder in het grote weiland.

Wandeling in de omgeving kan prima. Wel een goede kaart meenemen en een auto :lol1:
Ikzelf ben verwend met mijn thuissituatie - waar ik zo vanuit huis urenlang door open land of bos over onverharde paden kan slenteren zonder iemand tegen te komen. Dus ik vind het al ‘tegenvallen’ als ik 5 minuten met de auto moet rijden voor een wandeling, maar dat slaat officieel natuurlijk nergens op.
Plus je kunt vanuit het landgoed zo het bos in lopen. Daar loopt echter ook een redelijk populaire mountainbike route. Zo druk als in Nederland met vtt’ers is het dan weer niet :tongue:

Zwemwater is in de buurt. Op een paar minuten rijden ligt het Lac de Setton, waar hond en baasjes op meerdere plekken goed het water in kunnen.

Ik heb wel foto’s maar daar staan allemaal andere mensen op dus die plaats ik niet. De foto’s van de site geven de sfeer echter prima weer.

Fijne vakantie!
Laatst gewijzigd door Hazenrein op 17 jul 2022 17:48, 2 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ziet er leuk uit :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat groot en mooi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”