ik ben Hans, het baasje van Tompey.
Tompey is een teef van 3 jaar en geboren in Sierra Leone. Als pup zonder moeder gevonden en meegebracht door iemand uit Nederland en even later gegeven aan hun alleenstaande moeder.
Zij kreeg later een relatie en had geen tijd meer voor de hond, omdat zij regelmatig op vakantie gingen met de zeilboot. Zodoende kwam ik een advertentie tegen waarin voor Tompey een goed tehuis werd gezocht.
Onze kat was inmiddels overleden en ik wilde altijd wel weer een hond (dit is mijn derde). Mijn huidige vrouw had nog nooit een hond gehad, maar dit leek ons wel wat.
Ze is heel lief, luistert goed, maar was vooral de eerste weken erg argwanend. Zeker naar mannen toe. Dat wordt nu steeds beter.
Op het moment dat ik dit schrijf is ze 3,5 weken bij ons en heeft haar draai helemaal gevonden.
Zoals gezegd, luistert ze goed, maar heeft bepaalde "afwijkingen". Ze eet graag gras met aarde en stokjes die ze tussen de struiken vindt. En spelen is maar voor een beperkte tijd, na 1 of 2 keer iets achterna gaan houdt ze het voor gezien