Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Koekeroe
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): bastaard uit Sierra Leone
Aantal honden: 1
Contacteer:

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Koekeroe »

Hoi,
ik ben Hans, het baasje van Tompey.
Tompey is een teef van 3 jaar en geboren in Sierra Leone. Als pup zonder moeder gevonden en meegebracht door iemand uit Nederland en even later gegeven aan hun alleenstaande moeder.
Zij kreeg later een relatie en had geen tijd meer voor de hond, omdat zij regelmatig op vakantie gingen met de zeilboot. Zodoende kwam ik een advertentie tegen waarin voor Tompey een goed tehuis werd gezocht.
Onze kat was inmiddels overleden en ik wilde altijd wel weer een hond (dit is mijn derde). Mijn huidige vrouw had nog nooit een hond gehad, maar dit leek ons wel wat.
Ze is heel lief, luistert goed, maar was vooral de eerste weken erg argwanend. Zeker naar mannen toe. Dat wordt nu steeds beter.
Op het moment dat ik dit schrijf is ze 3,5 weken bij ons en heeft haar draai helemaal gevonden.
Zoals gezegd, luistert ze goed, maar heeft bepaalde "afwijkingen". Ze eet graag gras met aarde en stokjes die ze tussen de struiken vindt. En spelen is maar voor een beperkte tijd, na 1 of 2 keer iets achterna gaan houdt ze het voor gezien 😂 Naast mij lopen gaat ook nog niet rustig, ze trekt best wel aan de lijn (welke wij kort houden). Als ze weet dat ze wat lekkers krijgt, kijkt ze wel op naar mij. Maar eenmaal gekregen, gaat ze weer harder lopen haha. Het is gewoon net een puber 😂
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom op het forum :ok:
Spelen kan ik de loop van de tijd steeds beter gaan als Tompey meer vertrouwd is bij jullie
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Koekeroe
geregistreerd lid
Contacteer:

Bedankt, we gaan het zien ;-)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ach ze is er net komt vast goed, of ze is gewoon niet zo speelster.

Welkom op het forum
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Welkom. Ik heb er 3. 2 spelen graag en de derde helemaal niet. Gemiddeld duurt het wel 4 tot 6 maanden voor een herplaatser helemaal gewend is en haar draai gevonden heeft. Komt goed met veel geduld.
Afbeelding
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

Welkom
Afbeelding
GAIA
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Welkom op het forum.

Peer was eigenlijk de dag dat hij bij mij kwam meteen mijn "schaduw".
Toch heeft het zeker langer dan een paar weken geduurd voordat hij zich helemaal bloot gaf.
Met man Peter heeft het nog wat langer geduurd.
Gras eten doen meer honden. Peer doet het omdat hij sommige jonge sprieten gewoon erg lekker vindt.
Aarde, steentjes en stokjes kan je beter even in de gaten houden.

Ziet eruit als een leuk hondje waar je veel plezier mee gaat hebben.
Fotospammen wordt zeer gewaardeerd :W:
Koekeroe
geregistreerd lid
Contacteer:

Bedankt allen.
Als we maar 5 minuten naar boven zijn geweest, ontvangt ze ons alsof wij 1 week zijn weggeweest 😄 Ze straalt dan zo'n blijdschap uit.
Het eten van stokjes is echt iets waarvan ze weet dat het niet mag, maar snel toch gewoon doet. Ik zal mij eens verdiepen hoe dat tegen te gaan. Dat doet ze natuurlijk helemaal als ze los loopt.

Afbeelding

Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Wat een pracht hond. Doet een beetje denken aan een canaän hond
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Koekeroe schreef: 23 mar 2022 18:35
Het eten van stokjes is echt iets waarvan ze weet dat het niet mag, maar snel toch gewoon doet. Ik zal mij eens verdiepen hoe dat tegen te gaan. Dat doet ze natuurlijk helemaal als ze los loopt.

Dat doen doe van mij momenteel ook. Alleen in het voorjaar. Waarom? Geen idee. Een paar weken verder en het is weer over. Mooie hond :ok:
Afbeelding
Qaatje
Actief
Mijn ras(sen): Wetterhoun

Ongelezen bericht door Qaatje »

Misschien zijn de stokjes dan gewoon lekkerder.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuke hond :ok:
Mijn hond eet al jaren stokjes.
Ik zeg er niets van, leidt haar af als ze te lang bezig blijft.
Pick your battles :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Tompey is leuk! Welkom.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ha! Die komt me bekend voor! Leuk dat ze nu bij jullie is. Bijzonder hondje met een bijzonder verhaal. En welkom hier.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Welkom hier!

Wat een leuke hond.
Dat niet of weinig spelen herken ik wel van een aantal herplaatsers die wij hebben.
Dat kost gewoon wat tijd, hier heeft er een nog op een leeftijd van toen 10 jaar nog geleerd dat een bal leuk kan zijn :lol1:
Afbeelding
Koekeroe
geregistreerd lid
Contacteer:

Crescent schreef: 24 mar 2022 00:03 Ha! Die komt me bekend voor! Leuk dat ze nu bij jullie is. Bijzonder hondje met een bijzonder verhaal. En welkom hier.
Dank je. Ik ken het verhaal waar ik mijn posting mee begon. Zijn er nog andere bijzondere dingen om te vermelden?
Het is echt een lieverd.
Ik kan haar alleen van de stokjes afkrijgen als ik naar haar toe ga en het verbied. Op afstand luistert ze niet op zo'n moment.
Ze was erg gewend aan het telkens een snoepje krijgen, maar ik vond dat veel te veel. Echt alleen als het verdiend is. Daardoor is ze wel mijn aandacht kwijt en gaat ze liever snuffelen. Dus denk ik dat ik maar beter een snoepje in mijn hand moet blijven houden en het geven op het moment dat ze het verdient. 's Kijken of ze dan haar aandacht wel bij mij kan houden.
(raar... deze afbeelding is echt horizontaal genomen en te zien op mijn telefoon...)

Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Koekeroe schreef: 24 mar 2022 17:48
Crescent schreef: 24 mar 2022 00:03 Ha! Die komt me bekend voor! Leuk dat ze nu bij jullie is. Bijzonder hondje met een bijzonder verhaal. En welkom hier.
Dank je. Ik ken het verhaal waar ik mijn posting mee begon. Zijn er nog andere bijzondere dingen om te vermelden?
Het is echt een lieverd.
Ik kan haar alleen van de stokjes afkrijgen als ik naar haar toe ga en het verbied. Op afstand luistert ze niet op zo'n moment.
Ze was erg gewend aan het telkens een snoepje krijgen, maar ik vond dat veel te veel. Echt alleen als het verdiend is. Daardoor is ze wel mijn aandacht kwijt en gaat ze liever snuffelen. Dus denk ik dat ik maar beter een snoepje in mijn hand moet blijven houden en het geven op het moment dat ze het verdient. 's Kijken of ze dan haar aandacht wel bij mij kan houden.
(raar... deze afbeelding is echt horizontaal genomen en te zien op mijn telefoon...)

Afbeelding
Haar eerste baasje heeft me verteld over hoe ze gevonden was. Ik kan je wel PB-en als je dat wilt?
-Nothing but the rain…
Koekeroe
geregistreerd lid
Contacteer:

Dat is goed hoor.
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Crescent schreef: 24 mar 2022 19:49
Het is echt een lieverd.

Afbeelding
Haar eerste baasje heeft me verteld over hoe ze gevonden was. Ik kan je wel PB-en als je dat wilt?
Waarom moet dat per pb? Zijn bij dat verhaal staatsgeheimen betrokken?
Crescent
Zeer actief

Hazenrein schreef: 25 mar 2022 19:16
Crescent schreef: 24 mar 2022 19:49
Het is echt een lieverd.

Afbeelding
Staatsgeheimen van wereldniveau :pffff: verrie top siekret

Nee, uiteraard niet. Maar TS mag wel zelf bepalen wat er online komt, toch? Ik zou er niet zo gecharmeerd van zijn als een mij vreemde persoon, openbaar in detail vertelt over de start van mijn vorige herplaatsers. In een mailwisseling of per PB is dat toch heel anders. En er zijn ook baasjes die gewoon "move on" willen, focussen op de toekomst en geen strings attached met het verleden - daarbij zijn verhalen van jaren oud uit de tweede hand niet wenselijk of nodig.
-Nothing but the rain…
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Crescent schreef: 26 mar 2022 01:04
Hazenrein schreef: 25 mar 2022 19:16

Staatsgeheimen van wereldniveau :pffff: verrie top siekret

Nee, uiteraard niet. Maar TS mag wel zelf bepalen wat er online komt, toch? Ik zou er niet zo gecharmeerd van zijn als een mij vreemde persoon, openbaar in detail vertelt over de start van mijn vorige herplaatsers. In een mailwisseling of per PB is dat toch heel anders. En er zijn ook baasjes die gewoon "move on" willen, focussen op de toekomst en geen strings attached met het verleden - daarbij zijn verhalen van jaren oud uit de tweede hand niet wenselijk of nodig.
Ja is al goed, maakt mij ook niets uit.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Welkom, je hebt een hele leuke hond die met z´n Afrikaanse kontje in de nederlandse roomboter is gevallen :I:

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het verhaal over hoe hij gevonden is niet openbaar wil schrijven, je kunt daar nl hele vervelende reakties op krijgen.
Het omgaan met dieren "hier" is echt verschillend van Nederland ........ alhoewel als ik af en toe berichten lees uit de krant kun je daar ook weer aan twijfelen :ugh:

Wat betreft het gras en stokjes eten zou ik zeggen maak je geen zorgen, je zou hem eventueel met een muilkorfje kunnen laten lopen.
Ik heb ook een hond gehad die niet speelde, verder niks mis met de hond is vrolijk 13 jaar geworden :W:
Koekeroe
geregistreerd lid
Contacteer:

Als ik er goed bovenop zit, denk ik dat ik haar wel hiervan af kan brengen. Het spelen daar moet ik gewoon wat geduld mee hebben.
Ben ondertussen wel erg benieuwd naar wat Crescent mij te vertellen heeft…

Afbeelding
Koekeroe
geregistreerd lid
Contacteer:

Crescent kon mijn kennis over Tompey uitbreiden met nuttige informatie toen ze nog een pup was. Als gevolg van medische problemen destijds heeft ze groeiproblemen gehad. Of ze nu groter had moeten zijn of dat dit haar uiteindelijke afmetingen zijn, maakt mij niet uit, ze is voor ons prima zo. Wel fijn om die achtergrondinformatie te weten.
Ik had dus eerder een hond gehad en dat was zo'n lieverd, dat ik van mening was dat geen andere hond daarbij in de buurt kon komen. Maar Tompey is dat wel gelukt, een match "made in heaven" 😍
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”