Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat de natuur haar gang gaan

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Laat de natuur haar gang gaan

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Als je het groen niet meteen weghaalt kan er soms zomaar wat moois tussen de tegels omhoog komen.

Afbeelding

Afbeelding

Dit bloemmetje (ik denk een viooltje) is niet groter dan een vinger top.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Laat de natuur haar gang gaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mooi he
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam! »

Mooi bloemetje.

.... als ik de natuur zijn gang laat gaan krijg ik: paardenstaarten, zevenblad, rode klaver, brandnetels en paardenbloemen in mijn tuin. :denken:
Laatst gewijzigd door Sam! op 22 apr 2022 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hier vette distels, en brandnetels vooral en kleefkruid bleeeh . De paardenbloemen in de border laat ik staan. Die zijn mooi. Maar helemaal haar gang laten gaan, nee dat doen we hier maar niet :schrik:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Paardenbloemen zijn bodemverbeteraars. Die zou je vooral moeten laten staan. Als de bodem goed is voor andere planten, verdwijnen de paardenbloemen weer
Sam!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam! »

Fotogravinnetje schreef: 22 apr 2022 20:27 Paardenbloemen zijn bodemverbeteraars. Die zou je vooral moeten laten staan. Als de bodem goed is voor andere planten, verdwijnen de paardenbloemen weer
Verwijderen lukt niet eens, al zou ik willen, er blijft altijd een stuk wortel zitten :jank: Ze zitten ook tussen de terrastegels en op de grindpaden... daar hoeft geen bodemverbetering plaats te vinden. De frustratie zit h'm ook in het feit dat ze meerdere groei/bloei cycli per jaar lijken te hebben. Elke 'verwijderde' paardenbloem komt weer terug en heb ik dus tig keer per jaar in mijn handen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Sam! schreef: 22 apr 2022 20:48
Fotogravinnetje schreef: 22 apr 2022 20:27 Paardenbloemen zijn bodemverbeteraars. Die zou je vooral moeten laten staan. Als de bodem goed is voor andere planten, verdwijnen de paardenbloemen weer
Verwijderen lukt niet eens, al zou ik willen, er blijft altijd een stuk wortel zitten :jank: Ze zitten ook tussen de terrastegels en op de grindpaden... daar hoeft geen bodemverbetering plaats te vinden. De frustratie zit h'm ook in het feit dat ze meerdere groei/bloei cycli per jaar lijken te hebben. Elke 'verwijderde' paardenbloem komt weer terug en heb ik dus tig keer per jaar in mijn handen.
Dat is hier ook het probleem.
De bodem onder mijn terras hoeft ook niet verbeterd te worden.
Als ik net even te laat ben met verwijderen heb ik van die ene paardenbloem de volgende ronde 3 of 4 staan. :schrik:
En dat gebeurt dus ook want ik heb niet steeds op tijd gelegenheid om ze weg te halen :tongue:

Hier ook een gevecht met zevenblad (niet zo erg als in mijn vorige tuin) en brandnetels.
En ook de grote berenklauw een of twee keer per jaar.
En die gaat er toch ook echt uit.
Claire met blaren en kapotte neus vind ik niet leuk.

Het bloemetje van Toos vind ik wel mooi :I:
Dat zou ik dus laten staan :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Hahaha, dat zijn de uitgelezen woorden van de hollandsche natuurliefhebbers. Daar waar alles moet wijken voor beton omdat we met z’n allen op een postzegel willen wonen, vermanen wij diegenen met een vierkante meter aan vrije ruimte om vooral de paardebloemn, de brandnetels en overig ‘wild’ groen te laten staan omdat die zo goed zijn voor de bodem en de beestjes en het algeheel welbevinden. :LOL:

Aardappels zijn ook bodemverbeteraars, en klavers, en de as uit je houtkachel, en bloedmeel, en compost, en, en, en. Tis maar net wat je wilt verbeteren aan je bodem namelijk.

Lekker ruimen die paardebloemen uit je tuin, dat geel is al ergerlijk maar tot daar aan toe. Die pluisjes zijn verschrikkelijk. En dat verbeteren van de grond kan met meer sielijke spullen.

Plus, grond waar niets aan verbeterd hoeft te worden staat nog steeds vol met paardebloemen. Dus. En dat zeiden die mevrouwen hierboven ook al :lol1:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ahhh kleefkruid, zo'n mensgemaakte enfant terrible. Gezond, vol mineralen en de honden lusten het (hier) ook graag. Onkruid is ook zo'n woord. groen is groen. Meer groen is beter.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Crescent schreef: 22 apr 2022 23:01 Ahhh kleefkruid, zo'n mensgemaakte enfant terrible. Gezond, vol mineralen en de honden lusten het (hier) ook graag. Onkruid is ook zo'n woord. groen is groen. Meer groen is beter.
Het barst hier van het kleefkruid. In kan het elke dag uit het teckelhaar plukken :schrik:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hier zie je periodes veel klaprozen ik hou we van
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Grond verbeteren onder de klinkers van mijn oprit hoeft van mij ook niet zo nodig :mrgreen:

Maar het bloemetje van TT is weer prachtig daarentegen.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

alm@ schreef: 22 apr 2022 23:23
Crescent schreef: 22 apr 2022 23:01 Ahhh kleefkruid, zo'n mensgemaakte enfant terrible. Gezond, vol mineralen en de honden lusten het (hier) ook graag. Onkruid is ook zo'n woord. groen is groen. Meer groen is beter.
Het barst hier van het kleefkruid. In kan het elke dag uit het teckelhaar plukken :schrik:
Ja, dat is minder 🙈
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”