Dit bloemmetje (ik denk een viooltje) is niet groter dan een vinger top.
Moderator: moderatorteam
Verwijderen lukt niet eens, al zou ik willen, er blijft altijd een stuk wortel zittenFotogravinnetje schreef: ↑22 apr 2022 20:27 Paardenbloemen zijn bodemverbeteraars. Die zou je vooral moeten laten staan. Als de bodem goed is voor andere planten, verdwijnen de paardenbloemen weer
Dat is hier ook het probleem.Sam! schreef: ↑22 apr 2022 20:48Verwijderen lukt niet eens, al zou ik willen, er blijft altijd een stuk wortel zittenFotogravinnetje schreef: ↑22 apr 2022 20:27 Paardenbloemen zijn bodemverbeteraars. Die zou je vooral moeten laten staan. Als de bodem goed is voor andere planten, verdwijnen de paardenbloemen weerZe zitten ook tussen de terrastegels en op de grindpaden... daar hoeft geen bodemverbetering plaats te vinden. De frustratie zit h'm ook in het feit dat ze meerdere groei/bloei cycli per jaar lijken te hebben. Elke 'verwijderde' paardenbloem komt weer terug en heb ik dus tig keer per jaar in mijn handen.
Hahaha, dat zijn de uitgelezen woorden van de hollandsche natuurliefhebbers. Daar waar alles moet wijken voor beton omdat we met z’n allen op een postzegel willen wonen, vermanen wij diegenen met een vierkante meter aan vrije ruimte om vooral de paardebloemn, de brandnetels en overig ‘wild’ groen te laten staan omdat die zo goed zijn voor de bodem en de beestjes en het algeheel welbevinden.Fotogravinnetje schreef: ↑22 apr 2022 20:27 Paardenbloemen zijn bodemverbeteraars. Die zou je vooral moeten laten staan. Als de bodem goed is voor andere planten, verdwijnen de paardenbloemen weer
Het barst hier van het kleefkruid. In kan het elke dag uit het teckelhaar plukken
Ja, dat is minder