Emiel is hier putje winter toegekomen als kleine pup. Om dat kleine ukje warm te houden en de bench wat aantrekkelijk te maken, ligt er een soort deken in en een mandje. Dat ziet er zo uit:

Die bench is trouwens helemaal zijn plekje, vanaf dag één. Overdag staat het deurtje altijd open, dus hij kan er naar believen in en uit. Ook 's nachts gaat dat prima, dan doen we het deurtje wel dicht. Kwestie van het slopen te beperken

Maar intussen wordt het stilaan zomer en vraag ik me af wat te doen als het echt heel warm wordt. Ons huis is best wel koel, maar als het echt warm wordt, dagen op rij, dan kan je de hitte niet meer buiten houden.
Hoe doen jullie dit? Het lijkt me logisch om dan dat mandje en het deken weg te nemen, zodat hij wel koel kan liggen, maar dat lijkt me dan weer zo hard? En ik ben ook wat huiverig om met zijn 'plekje' te sollen. Hij blijft nu af en toe al eens een uurtje alleen (met deurtje dicht) en dat is ook zonder problemen gegaan. Gaat hij de bench nog wel ok vinden als ik daar aan ga prutsen?
Bovendien sukkelen we nog wat met zindelijkheid, hij heeft het nog niet helemaal door. Nog nooit een ongelukje in de bench, maar die wordt natuurlijk nu wel wat verkleind door dat mandje. Als ik het deken zou wegnemen, mandje laten staan en opzij schuiven, dan komt er een stuk (koele) onderkant vrij waar hij op zou kunnen liggen, maar gaat hij dan daar niet plassen? Omdat de bench ineens een stuk groter is?
Kopzorgen dus