Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench-vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

Bench-vraagje

Ongelezen bericht door miemot »

Een vraagje voor de bench-gebruikers hier.

Emiel is hier putje winter toegekomen als kleine pup. Om dat kleine ukje warm te houden en de bench wat aantrekkelijk te maken, ligt er een soort deken in en een mandje. Dat ziet er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Die bench is trouwens helemaal zijn plekje, vanaf dag één. Overdag staat het deurtje altijd open, dus hij kan er naar believen in en uit. Ook 's nachts gaat dat prima, dan doen we het deurtje wel dicht. Kwestie van het slopen te beperken :F:

Maar intussen wordt het stilaan zomer en vraag ik me af wat te doen als het echt heel warm wordt. Ons huis is best wel koel, maar als het echt warm wordt, dagen op rij, dan kan je de hitte niet meer buiten houden.
Hoe doen jullie dit? Het lijkt me logisch om dan dat mandje en het deken weg te nemen, zodat hij wel koel kan liggen, maar dat lijkt me dan weer zo hard? En ik ben ook wat huiverig om met zijn 'plekje' te sollen. Hij blijft nu af en toe al eens een uurtje alleen (met deurtje dicht) en dat is ook zonder problemen gegaan. Gaat hij de bench nog wel ok vinden als ik daar aan ga prutsen?

Bovendien sukkelen we nog wat met zindelijkheid, hij heeft het nog niet helemaal door. Nog nooit een ongelukje in de bench, maar die wordt natuurlijk nu wel wat verkleind door dat mandje. Als ik het deken zou wegnemen, mandje laten staan en opzij schuiven, dan komt er een stuk (koele) onderkant vrij waar hij op zou kunnen liggen, maar gaat hij dan daar niet plassen? Omdat de bench ineens een stuk groter is?

Kopzorgen dus :help:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Bench-vraagje

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Denk je dat hij daadwerkelijk zou gaan slopen? Overweeg dan voor de warme periode een ren om de bench heen. De bench is naar mijn idee te klein om hem echt genoeg vrijheid te geven om een koele plek op te zoeken.
Over de zindelijkheid zou ik me niet zo druk maken, eerlijk gezegd. Dat komt gewoonlijk vanzelf wel als ze genoeg kansen krijgen om het buiten te doen.

Ik zou echt eens kijken wat er gebeurt als je hem wat meer vrijheid geeft. Gaat hij echt slopen? Of houdt hij het gewoon bij z'n eigen speeltjes? En waar gaat hij plassen als je hem meer vrijheid geeft (als hij dat überhaupt gaat doen, want je maakt uiteraard in het begin de periodes tussen het uitlaten weer even wat korter, met eventueel een extra keer naar buiten in de nacht, om hem te helpen op de juiste plek te blijven plassen en niet binnen)? Zeker in de warme maanden verhuizen ze hier heel regelmatig van plaats om een nieuwe koele plek op te zoeken. En dat vraagt ruimte
miemot
Zeer actief

Een ren had ik ook al aan gedacht, dat geeft inderdaad meer ruimte. Die kleine draak is helaas ook een notoir ontsnapper dus dat zou al iets heel stevig moeten zijn om hem er in te houden. Ik bedacht me ook net dat zo'n traphekje voor kinderen misschien wel iets kan zijn. We hebben een open keuken, maar de doorgang naar de zitplaats is vrij smal, daar zou zo'n hekje perfect kunnen. In de keuken valt er weinig te slopen dus dat kan wel een oplossing zijn.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik een bench gebruik bij een hond. Heb daarvoor gekozen omdat hij zo ienieminie was bij aankomst (ook de eerste keer een kleine hond) en ik het toch maar eng vond om hem zo los in huis te houden. Boven bij ons in bed 's nachts was deze keer ook geen optie (zoonlief met allergieën, dus daar willen we het graag toch zo veel mogelijk allergenen-vrij houden), dus ik heb de eerste nachten langs hem geslapen beneden in de keuken.

Ik ga eens denken over dat hekje ja. Voelt ook wel fijner, als hij wat meer ruimte zou hebben.
Maar dan blijf ik me toch afvragen hoe anderen dat doen, bij honden die 's nachts altijd in de bench slapen?
miemot
Zeer actief

Oh, en slopen gaat hij sowieso doen als hij de kans krijgt :LOL:

Als er iemand in de buurt is, blijven de schoenen netjes in het kastje staan. Maar o wee als je even niet oplet, dan pikt hij ze en rent als een dolle weg om ze ergens stiekem op te vreten.

Ik hou er wel van trouwens, dat ondeugende. Lach me een breuk met die kleine.
Maar goed, ik hou ook wel van mijn meubels :F:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

miemot schreef: 22 mei 2022 11:23 Oh, en slopen gaat hij sowieso doen als hij de kans krijgt :LOL:

Als er iemand in de buurt is, blijven de schoenen netjes in het kastje staan. Maar o wee als je even niet oplet, dan pikt hij ze en rent als een dolle weg om ze ergens stiekem op te vreten.

Ik hou er wel van trouwens, dat ondeugende. Lach me een breuk met die kleine.
Maar goed, ik hou ook wel van mijn meubels :F:
Het is wel een teckel, dus ja het risico bestaat dat hij blijft slopen. :tongue:

Mijn teckels bleven altijd 's nachts in de bench.
Dat vonden ze ook echt veel prettiger dan los.
Vraag me niet waarom, ze hebben nooit bezwaar gemaakt.
Nadat ze een jaar oud waren waren ze overdag wel vrij als ik weg was (deurtje open).

Bij slopers is het dan wel zaak om de plek waar ze kunnen komen vrij te houden van te slopen zaken.
Zoals bij jou de keuken :ok:
Kijk dus inderdaad of dat hekje een effectief hulpmiddel is, want dat zou zeker kunnen.

In de bench had ik 's zomers van dat hele korte tapijt, precies op maat gesneden.
Met de bench op de plavuizen (en een metalen "bak" onder in de bench zoals meestal?) zoals bij jou, zou dat voldoende kunnen zijn.
Ik denk niet dat hij gaat plassen in de bench als hij dat tot nu toe niet heeft gedaan.
Die zindelijkheid komt wel.
De ene hond is gewoon later dan de andere.
Geen punt van maken, alleen blijven belonen als hij buiten plast.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb nooit een bench gebruikt voor mijn (teckel)pups. Ik vind het idee om een hond in een draadkooi te stoppen 10x niks maar dat is geheel persoonlijk. Bij mij konden ze wel de eerste maanden op de slaapkamer en beneden had ik een stevige puppenren met mandje, water en wat speelgoed. In de zomer sliepen ze inderdaad vaak gewoon op de koele grond. Is altijd goed gegaan en met een maand of 8 konden ze gewoon los zonder te slopen.
Afbeelding
miemot
Zeer actief

Update :D

Intussen een hekje aangeschaft om keuken en woonkamer van mekaar te scheiden. Dat loopt prima. Deurtje van de bench gaat nu dus ook nooit meer dicht. In principe kan dat ding dus weg, maar voorlopig laat ik hem maar staan, hij ligt er zo graag in :I:

Bedankt voor het meedenken allemaal!
ranetje
Zeer actief

miemot schreef: 13 jul 2022 11:42 Update :D

Intussen een hekje aangeschaft om keuken en woonkamer van mekaar te scheiden. Dat loopt prima. Deurtje van de bench gaat nu dus ook nooit meer dicht. In principe kan dat ding dus weg, maar voorlopig laat ik hem maar staan, hij ligt er zo graag in :I:

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Fijn dat het zo goed gaat :D
Als hij graag in de bench ligt zou ik die zeker laten staan :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
miemot
Zeer actief

Ff kort een update. En als iemand advies heeft, ook graag :D

Na een hele tijd het hekje te zetten (en Emiel dus in de keuken als hij alleen was) langzaamaan opgebouwd naar zonder hekje. Meneer had dus ook de zitkamer tot zijn beschikking. Inclusief de zetels. Vindt hij heerlijk. Ging allemaal goed, ook 's nachts.

Tot een paar weken geleden. Die kleine knackworst heeft ineens besloten dat de hoekjes van de kussens er af moeten :piew: Eerst lekker soppen en lebberen en dan gewoon een gat knauwen.
We doen dus maar een stapje terug en dat betekent dus weer in de keuken, als er geen toezicht is (dat is gelukkig nooit lang, hoewel ook 's nachts natuurlijk).

Het ligt niet aan te weinig uitdaging of aan verveling, er wordt meer dan genoeg gewandeld, gewerkt, gespeeld en geknuffeld. Hij houdt gewoon van slopen. Speeltjes moeten er ook allemaal aan. Zelfs de zogezegd onverwoestbare Kong-toestanden zijn binnen dit en een half uur gemold. Laatst dacht ik in de winkel 'doe es gek' en bracht ik dus voor hem zo'n rubberen kip mee. Tja, volgende keer kan ik evengoed 15 euro zo in de prullenbak zwieren. Evenveel plezier van :19:

Voorlopig leg ik me er maar bij neer. Ik heb officieel een sloop-teckel. Tenzij hier iemand de gouden tip heeft?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Oei ik heb ook geen oplossing als ik lees wat je al doet, ik denk wanneer de sloper alleen is weer achter het hekje voorlopig
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik vrees dat ik ook geen andere oplossing weet dan hem de kans niet geven dat sloopgedrag uit te voeren.
Dus achter het hekje.
Jammer maar helaas.
Afbeelding
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

even terug bij af.
en dan rustig opbouwen
hij is er blijkbaar nog niet aan toe om zich tegedragen

Hier een pup 5 en halve maand. slaapt sinds 1 week volledig tussen de andere 2, Ze doet voor nu niets in huis en sloopt ook niet.
Gebeurd dat wel dan doen we weer een stapje terug en word ze beperkt tot de woonkeuken incl de bench
Dit is hun slaap plek voor de nacht
Afbeelding
Afbeelding
GAIA
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”