Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwerven tussen Vorden en Lochem (2 dagen)

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Zwerven tussen Vorden en Lochem (2 dagen)

Ongelezen bericht door Marion. »

Deze route dus

Echt een aanrader! Sowieso is het een prachtig gebied, maar de uitgezette wandeling is echt heel leuk. Veel kleine eenmanspaadjes, langs landgoederen en kastelen (en door hun grondgebied). En Teun is echt ongeveer 35 van deze 40 km los geweest.
Wij begonnen in Vorden, omdat dat minder autokilometers voor ons is en Lochem leuker (groter) is om te overnachten. Hotel had ik van tevoren gecheckt op beschikbaarheid, en mede dankzij "Jouw trouwe viervoeter is ook van harte welkom in Hotel Hof van Gelre!
Geef bij de reservering aan dat je jouw hond meeneemt en wij zorgen voor een VIP (Very Important Pet) treatment (€25,- per huisdier per nacht).
" zat ik me erop te verkneukelen. Maar niet gecheckt of er een hondenkamer vrij was, dus dat zou ik wel doen dan voorkom je dat je weer terug moet lopen naar Barchem, om bij Boetiekhotel Bonaparte te overnachten.

Maar goed, ons eigen tripje in woord en beeld:
Afbeelding

Overal de Rhododendrons in bloei, prachtig
Afbeelding

Even afkoelen in een vennetje op Landgoed Wildenborch. De kasteelvrouwe kwam ons achterop (ik herkende haar stem van een podcast) en zei lachend "loslopen mag niet he?" Dus ik zei dat ze alleen maar even los was om af te koelen. Teun blij, mevrouw vond het ook niet erg. Toen we even later langs de oprijlaan nog even van haar mooie huis zaten te genieten zwaaide ze ons hartelijk toe. Teun vond hun huisje ook wel leuk, maar vooral het leven boven het water heel interessant :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Je loopt veel door bos, maar ook door dit soort paadjes
Afbeelding

Maar ook dit soort paadjes
Afbeelding

Het aantal koffiekopjes onderweg is tijdens deze route wel heel beperkt, zeker op maandag. Maar het dorpshuis in Barchem had koud bier. Weliswaar niet van de tap (stuk), maar wel uit een flesje. Ook goed. En het kind vond half op straat in Barchem liggen ook niet erg
Afbeelding

De inwendige mens was versterkt, dus op naar de laatste 6 kilometer. De Lochemse berg, geloof ik (of de Zwiepse, daar wil ik van af zijn)
Afbeelding

Nog een klein stukje naar het hotel pop!
Afbeelding

Maar helaas, geen hondenkamer meer vrij dus :F: Al kreeg Teun wel een VIP (very important pet) treatment van het personeel. Na een fijne Affligem en wat nootjes (en vergeefse belletjes naar B&B) toch maar teruglopen naar Bonaparte in Barchem. Saaie weg, maar het hotel ken ik van mijn werk, en ach 2,5 km is ook niet meer zo ver.
En toen kwamen we daar aan. Fijne tuinkamer, en ons Corona-pupje die nog nooit in een hotel heeft gezeten, doet het toch maar gewoon allemaal. Knap kind!
Afbeelding

En als ze 25 euro vragen voor het schoonmaken, dan mag je ook op bed Teun! Daar kunnen ze de wasmachine 3x van laten draaien
Afbeelding

Vanochtend buiten ontbeten (veel gezelliger met Teun er bij). Weer saai naar Lochem gelopen en daar maar wat ingeslagen bij de Jumbo - wat achteraf een heel juiste beslissing was want ook vandaag kom je weinig horeca tegen, en de route in Lochem weer opgepakt. Heel snel komen we op landgoed Ampsen, particulier bezit van ene Jonkheer Mr. Rudolph Everhard Willem van Weede.
Afbeelding

Ik vind op particulier grondgebied dat je de regels van de eigenaar moet volgen, Pieter is daar makkelijker in
Afbeelding

Maar op kleine verscholen beekjes enzo, mag ze wel even lekker spetteren
Afbeelding

Toen ging ze aan de lijn, voor de vorm. Honderd meter verder kwamen we allerlei mensen en loslopende honden tegen. En dus haalt Pieter de lijn van Teun er ook weer af. Bleek dat de honden bij een ander hoorden, en degene die ons tegemoet kwam lopen de jonkheer zelf was. Maar die was alleen maar breed aan het grijnzen en zei dat die lekker afgekoeld was (Teun dus). Verder hebben we haar in zijn bos dus ook maar los laten lopen. En echt een prachtig bos. Een sterrenbos, in barokke stijl. Allemaal kruispunten van 6 paden, echt heel leuk.
Afbeelding

En daarna heb ik weinig foto's meer gemaakt. We kregen regen over ons heen, en Pieter had geen jas mee. Jemigggg, moeten we nu alweer uitrusten?
Afbeelding

En na deze bui, zijn we maar de kortste weg naar de auto gegaan. Dat laatste stukje waar we dingen hebben afgesneden doen we nog wel een keer. Teun vond niet dat ze moest schuilen hier. Maar ze is wel heel blij dat ze weer thuis is, buiten op haar eigen schaduwplekje en binnen op haar eigen bank. Achter baasje :mrgreen:
Afbeelding

Maar wie een tweedaagse wandeling zoekt, met veel variatie, dit is absoluut een aanrader!
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Re: Zwerven tussen Vorden en Lochem (2 dagen)

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Lijkt me heerlijk zo in die mooie omgeving
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

twinkeltje schreef: 24 mei 2022 17:07 Lijkt me heerlijk zo in die mooie omgeving
Ja, met de scoot is geen doen :ugh:

Afbeelding
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Leuk zeg!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Marion. schreef: 24 mei 2022 17:08
twinkeltje schreef: 24 mei 2022 17:07 Lijkt me heerlijk zo in die mooie omgeving
Ja, met de scoot is geen doen :ugh:
Nee helaas vroeger liep ik veel of fietste nu geniet ik van de foto's
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een ontzettend leuke en mooie wandeling hebben jullie gemaakt!
Om jaloers op te worden :wink:
Volgende keer toch maar iets mee van een regencape voor noodgevallen :tongue: :lol1:

Was het bed zo kort of is Pieter zo lang? :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat heerlijk. Ouderwets sjouwen in een prachtige omgeving :E:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

ranetje schreef: 24 mei 2022 18:24 Wat een ontzettend leuke en mooie wandeling hebben jullie gemaakt!
Om jaloers op te worden :wink:
Volgende keer toch maar iets mee van een regencape voor noodgevallen :tongue: :lol1:

Was het bed zo kort of is Pieter zo lang? :tongue:
Lengte geen idee. Volgens mij hetzelfde bed als wij thuis hebben. Twee keer 90x200.
Ik heb lekker geslapen in elk geval

Afbeelding
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Wat een schitterende tocht en een leuk verslag.
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hammetime »

Mooie omgeving, lijkt veel op het Schwarzenbergerbos hier in Friesland waar ik wel eens loop.

https://www.eropuitinfriesland.nl/nl/lo ... nbergerbos
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”