Echt een aanrader! Sowieso is het een prachtig gebied, maar de uitgezette wandeling is echt heel leuk. Veel kleine eenmanspaadjes, langs landgoederen en kastelen (en door hun grondgebied). En Teun is echt ongeveer 35 van deze 40 km los geweest.
Wij begonnen in Vorden, omdat dat minder autokilometers voor ons is en Lochem leuker (groter) is om te overnachten. Hotel had ik van tevoren gecheckt op beschikbaarheid, en mede dankzij "Jouw trouwe viervoeter is ook van harte welkom in Hotel Hof van Gelre!
Geef bij de reservering aan dat je jouw hond meeneemt en wij zorgen voor een VIP (Very Important Pet) treatment (€25,- per huisdier per nacht)." zat ik me erop te verkneukelen. Maar niet gecheckt of er een hondenkamer vrij was, dus dat zou ik wel doen dan voorkom je dat je weer terug moet lopen naar Barchem, om bij Boetiekhotel Bonaparte te overnachten.
Maar goed, ons eigen tripje in woord en beeld:

Overal de Rhododendrons in bloei, prachtig

Even afkoelen in een vennetje op Landgoed Wildenborch. De kasteelvrouwe kwam ons achterop (ik herkende haar stem van een podcast) en zei lachend "loslopen mag niet he?" Dus ik zei dat ze alleen maar even los was om af te koelen. Teun blij, mevrouw vond het ook niet erg. Toen we even later langs de oprijlaan nog even van haar mooie huis zaten te genieten zwaaide ze ons hartelijk toe. Teun vond hun huisje ook wel leuk, maar vooral het leven boven het water heel interessant

Je loopt veel door bos, maar ook door dit soort paadjes

Maar ook dit soort paadjes

Het aantal koffiekopjes onderweg is tijdens deze route wel heel beperkt, zeker op maandag. Maar het dorpshuis in Barchem had koud bier. Weliswaar niet van de tap (stuk), maar wel uit een flesje. Ook goed. En het kind vond half op straat in Barchem liggen ook niet erg

De inwendige mens was versterkt, dus op naar de laatste 6 kilometer. De Lochemse berg, geloof ik (of de Zwiepse, daar wil ik van af zijn)

Nog een klein stukje naar het hotel pop!

Maar helaas, geen hondenkamer meer vrij dus

En toen kwamen we daar aan. Fijne tuinkamer, en ons Corona-pupje die nog nooit in een hotel heeft gezeten, doet het toch maar gewoon allemaal. Knap kind!

En als ze 25 euro vragen voor het schoonmaken, dan mag je ook op bed Teun! Daar kunnen ze de wasmachine 3x van laten draaien

Vanochtend buiten ontbeten (veel gezelliger met Teun er bij). Weer saai naar Lochem gelopen en daar maar wat ingeslagen bij de Jumbo - wat achteraf een heel juiste beslissing was want ook vandaag kom je weinig horeca tegen, en de route in Lochem weer opgepakt. Heel snel komen we op landgoed Ampsen, particulier bezit van ene Jonkheer Mr. Rudolph Everhard Willem van Weede.

Ik vind op particulier grondgebied dat je de regels van de eigenaar moet volgen, Pieter is daar makkelijker in

Maar op kleine verscholen beekjes enzo, mag ze wel even lekker spetteren

Toen ging ze aan de lijn, voor de vorm. Honderd meter verder kwamen we allerlei mensen en loslopende honden tegen. En dus haalt Pieter de lijn van Teun er ook weer af. Bleek dat de honden bij een ander hoorden, en degene die ons tegemoet kwam lopen de jonkheer zelf was. Maar die was alleen maar breed aan het grijnzen en zei dat die lekker afgekoeld was (Teun dus). Verder hebben we haar in zijn bos dus ook maar los laten lopen. En echt een prachtig bos. Een sterrenbos, in barokke stijl. Allemaal kruispunten van 6 paden, echt heel leuk.

En daarna heb ik weinig foto's meer gemaakt. We kregen regen over ons heen, en Pieter had geen jas mee. Jemigggg, moeten we nu alweer uitrusten?

En na deze bui, zijn we maar de kortste weg naar de auto gegaan. Dat laatste stukje waar we dingen hebben afgesneden doen we nog wel een keer. Teun vond niet dat ze moest schuilen hier. Maar ze is wel heel blij dat ze weer thuis is, buiten op haar eigen schaduwplekje en binnen op haar eigen bank. Achter baasje

Maar wie een tweedaagse wandeling zoekt, met veel variatie, dit is absoluut een aanrader!