Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hills
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Hills
Als ik het huis uit ga, blijft Tarzan thuis.
Ik wil dat mijn moeder hem wel goed voer blijft geven. Zelf wilde ze Hills of Royal Canin gaan geven. Naar mijn ervaring is RC goed voer, maar wat zijn de ervaringen met Hills?
Dat kunnen we via de dierenarts krijgen en het schijnt vrij duur voer te zijn...
Ik wil dat mijn moeder hem wel goed voer blijft geven. Zelf wilde ze Hills of Royal Canin gaan geven. Naar mijn ervaring is RC goed voer, maar wat zijn de ervaringen met Hills?
Dat kunnen we via de dierenarts krijgen en het schijnt vrij duur voer te zijn...
Groetjes Rob
Re: Hills
Wat is de reden dat ze RC of Hills wil geven?Tarz schreef:Als ik het huis uit ga, blijft Tarzan thuis.
-
- Zeer actief
Hij krijgt nu even Biofood maar hij heet het niet.sypke schreef:Wat is de reden dat ze RC of Hills wil geven?Tarz schreef:Als ik het huis uit ga, blijft Tarzan thuis.
Royal Canin at hij wel altijd goed en daar deed hij het wel goed op. Mijn moeder denkt dat Hills goed is, en ze wilt gewoon het beste voor Tarz. Hills en RC zijn duur, en duur word vaak opgevat als goed, vandaar

Ik probeer haar nu Energique versvlees aan te praten, daar hoeft hij maar 1 schijfje per dag van en dan 's avonds wat rijst/groente oid van tafel.
Alleen hebben wij geen grote vriezer dus ik denk niet dat dat zal lukken.
Groetjes Rob
-
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Maar met maar 1 schijf per dag, heb je geen grote vriezer nodigTarz schreef:Hij krijgt nu even Biofood maar hij heet het niet.sypke schreef:Wat is de reden dat ze RC of Hills wil geven?Tarz schreef:Als ik het huis uit ga, blijft Tarzan thuis.
Royal Canin at hij wel altijd goed en daar deed hij het wel goed op. Mijn moeder denkt dat Hills goed is, en ze wilt gewoon het beste voor Tarz. Hills en RC zijn duur, en duur word vaak opgevat als goed, vandaar![]()
Ik probeer haar nu Energique versvlees aan te praten, daar hoeft hij maar 1 schijfje per dag van en dan 's avonds wat rijst/groente oid van tafel.
Alleen hebben wij geen grote vriezer dus ik denk niet dat dat zal lukken.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Rob, ik denk dat je voor die hoeveelheid versvlees die Tarz krijgt niet echt een grote vriezer moet hebben
En idd je kan Rodi bij de suup kopen, wat is er nou makkelijker, moet je alleen je moeder even duidelijk maken

En idd je kan Rodi bij de suup kopen, wat is er nou makkelijker, moet je alleen je moeder even duidelijk maken

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
Haha dat is waar!
Dan probeer ik te zorgen dat hij Rodi krijgt, of anders Prins brok..
Als ik versvlees koop koop ik meestal Energique en dan de 12 kilo verpakken. Dat kost 36 euro en dan zijn 120 schijven.
Tarz hoeft maar 1 schijf per dag dus dat kost niet zoveel.
Ik weet niet of de prijs met Rodi veel scheelt maar ik zal het overleggen met mijn moeder.
Als ik versvlees koop koop ik meestal Energique en dan de 12 kilo verpakken. Dat kost 36 euro en dan zijn 120 schijven.
Ik weet niet of de prijs met Rodi veel scheelt maar ik zal het overleggen met mijn moeder.
Groetjes Rob
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik betaal geloof ik 89 cent voor een pak rodi en daar zitten vier schijven inTarz schreef:Haha dat is waar!

groetjes
caroline, whooper en orbis
-
- Zeer actief
Van Rodi moet Tarzan 2 schijven per dag, dus dat is dan 89 cent per 2 dagen. Dat is dus goed te doen!whoopy schreef:ik betaal geloof ik 89 cent voor een pak rodi en daar zitten vier schijven inTarz schreef:Haha dat is waar!
Ik weet niet of de prijs met Rodi veel scheelt maar ik zal het overleggen met mijn moeder.whooper krijgt twee pakken per dag
Groetjes Rob
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ja idd, dat is idd heel goed te doen, en dan heeft hij ook nog lekkere verse hamburgertjesTarz schreef:Van Rodi moet Tarzan 2 schijven per dag, dus dat is dan 89 cent per 2 dagen. Dat is dus goed te doen!whoopy schreef:ik betaal geloof ik 89 cent voor een pak rodi en daar zitten vier schijven inTarz schreef:Haha dat is waar!
Ik weet niet of de prijs met Rodi veel scheelt maar ik zal het overleggen met mijn moeder.whooper krijgt twee pakken per dag

groetjes
caroline, whooper en orbis
-
- Zeer actief
Is het niet erg duur om Hills bij de DA te kopen? Zit er geen diervoedersgroothandel bij jou in de buurt, zal een stuk schelen.
Misschien ter vergelijking:
Growth/Puppy Kip 15kg € 47,50
Growth/Puppy Lambs&Rice 15kg € 49,50
Junior Large Breed Kip 15kg € 49,50
Volwassen Hond Large Breed 15kg € 39,50
Maintenance/Volwassen 15kg € 39,50
Maintenance/Volwassen Lam&Rice 15kg € 48,50
Seniorbrok Kip 15kg € 47,50
Senior Lamb & Rice 15kg € 48,50
Light Kip 15kg € 49,50
Perform Kip 15kg € 49,50
Hills blik 0,5 l p.s. € 1,75
Hills blik 12 stuks
Misschien ter vergelijking:
Growth/Puppy Kip 15kg € 47,50
Growth/Puppy Lambs&Rice 15kg € 49,50
Junior Large Breed Kip 15kg € 49,50
Volwassen Hond Large Breed 15kg € 39,50
Maintenance/Volwassen 15kg € 39,50
Maintenance/Volwassen Lam&Rice 15kg € 48,50
Seniorbrok Kip 15kg € 47,50
Senior Lamb & Rice 15kg € 48,50
Light Kip 15kg € 49,50
Perform Kip 15kg € 49,50
Hills blik 0,5 l p.s. € 1,75
Hills blik 12 stuks
-
- Zeer actief
Ja dat dacht ik dus ook! Alleen heeft dat brokkenverhaal me weer even doen twijfelen. Dat brok beter zou zijn dan versvlees omdat het laatste een bom van eiwitten is (is gezegd door een 'ervaren' voedingsdeskundige). Haar verhaal klonk aannemelijk maar ik geloof het nog steeds niet echtlinlin schreef:lekker aan de rodi, hoor rob.kost zo tussen de 0.8 en 1.4 euro, afhankelijk van de soort. en de supermarkt.
drie pakjes rodi, daar kan tarz dan zes dagen mee doen. mams gaat vast na zes dagen weer naar de supermarkt.

Groetjes Rob
Van Rodi moet je veel meer geven dan Energique, Duck edTarz schreef:Ja dat dacht ik dus ook! Alleen heeft dat brokkenverhaal me weer even doen twijfelen. Dat brok beter zou zijn dan versvlees omdat het laatste een bom van eiwitten is (is gezegd door een 'ervaren' voedingsdeskundige). Haar verhaal klonk aannemelijk maar ik geloof het nog steeds niet echtlinlin schreef:lekker aan de rodi, hoor rob.kost zo tussen de 0.8 en 1.4 euro, afhankelijk van de soort. en de supermarkt.
drie pakjes rodi, daar kan tarz dan zes dagen mee doen. mams gaat vast na zes dagen weer naar de supermarkt.
Dus 1 plakje en dan vergelijken gaat niet op
Hier is dierenarts en voedingsdeskundige ook anti vers vanwege de vele eiwitten, nierproblemen etc etc ik heb er niet voor gestudeerd zij wel
- memo
- Actief
[quote="Tarz"][quote="sypke"][quote="Tarz"]
quote]
1 schijfje per dag????
Bob weegt 12 kg krijgt 2 schijfjes en resten van tafel en dat is matig genoeg hoor
Ik denk dat ik 3 schijfjes ga geven want nu ga ik 's avonds nog brokjes bijgeven omdat ie zo'n honger heeft
Zijn ribben worden teveel zichtbaar
quote]
1 schijfje per dag????
Bob weegt 12 kg krijgt 2 schijfjes en resten van tafel en dat is matig genoeg hoor
Ik denk dat ik 3 schijfjes ga geven want nu ga ik 's avonds nog brokjes bijgeven omdat ie zo'n honger heeft
Zijn ribben worden teveel zichtbaar

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Euhm je bedoelt de hond in mijn onderschrift?EvavT schreef:Oh dan snap ik het....
verbruikt ie zo weinig ???
ofwel, wat is de reden want hij weegt toch wel meer dan 5kg zo te zien?:
Daar staat de naam Chaya boven dus dat is niet Tarz

Tarz is een kruising Maltezer van 11 kilo die gewoon niet zoveel voer nodig heeft. Wat de reden is? Hij is niet erg actief en hij is gecastreerd.
Groetjes Rob
-
- Zeer actief
- ~Angela~
- Actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ken ook dierenartsen die juist pro vers zijn, onder andere vanwege het feit dat het de nieren juist minder belast dan brok. Dus ik denk dat ook de wetenschap er nog niet uit is. Kijk gewoon naar je hond, waar doet hij/zij het beste op.EvavT schreef:Van Rodi moet je veel meer geven dan Energique, Duck edTarz schreef:Ja dat dacht ik dus ook! Alleen heeft dat brokkenverhaal me weer even doen twijfelen. Dat brok beter zou zijn dan versvlees omdat het laatste een bom van eiwitten is (is gezegd door een 'ervaren' voedingsdeskundige). Haar verhaal klonk aannemelijk maar ik geloof het nog steeds niet echtlinlin schreef:lekker aan de rodi, hoor rob.kost zo tussen de 0.8 en 1.4 euro, afhankelijk van de soort. en de supermarkt.
Dus 1 plakje en dan vergelijken gaat niet op
Hier is dierenarts en voedingsdeskundige ook anti vers vanwege de vele eiwitten, nierproblemen etc etc ik heb er niet voor gestudeerd zij wel
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby