Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hills

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Hills

Ongelezen bericht door Tarz »

Als ik het huis uit ga, blijft Tarzan thuis.
Ik wil dat mijn moeder hem wel goed voer blijft geven. Zelf wilde ze Hills of Royal Canin gaan geven. Naar mijn ervaring is RC goed voer, maar wat zijn de ervaringen met Hills?
Dat kunnen we via de dierenarts krijgen en het schijnt vrij duur voer te zijn...
Groetjes Rob
Gast

Re: Hills

Ongelezen bericht door Gast »

Tarz schreef:Als ik het huis uit ga, blijft Tarzan thuis.
Ik wil dat mijn moeder hem wel goed voer blijft geven. Zelf wilde ze Hills of Royal Canin gaan geven. Naar mijn ervaring is RC goed voer, maar wat zijn de ervaringen met Hills?
Dat kunnen we via de dierenarts krijgen en het schijnt vrij duur voer te zijn...
Wat is de reden dat ze RC of Hills wil geven?
Tarz
Zeer actief

sypke schreef:
Hij krijgt nu even Biofood maar hij heet het niet.
Royal Canin at hij wel altijd goed en daar deed hij het wel goed op. Mijn moeder denkt dat Hills goed is, en ze wilt gewoon het beste voor Tarz. Hills en RC zijn duur, en duur word vaak opgevat als goed, vandaar ;)
Ik probeer haar nu Energique versvlees aan te praten, daar hoeft hij maar 1 schijfje per dag van en dan 's avonds wat rijst/groente oid van tafel.

Alleen hebben wij geen grote vriezer dus ik denk niet dat dat zal lukken.
Groetjes Rob
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dan zou ik RC kiezen, geloof ik. Dat lijkt me makkelijker als Hills bij de dierenarts gekocht moet worden. Fokker en Prins zijn trouwens ook goede brokken, geen kleur- en smaakstoffen toegevoegd en aanzienlijk goedkoper dan RC.
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Kan je moeder geen Rodi voeren misschien? Dat kan je nl ook gemakkelijk in de supermarkt kopen en dus ook meerdere malen in de week een kleine hoeveelheid.

groetjes Helen
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mm ben zelf absoluut niet weg van hills......ook niet echt van Rc trouwens, naar mijn mening te chemisch,

als je brok voert raad ik aan, FarmFood of prins.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Tarz schreef:
sypke schreef:
Hij krijgt nu even Biofood maar hij heet het niet.
Royal Canin at hij wel altijd goed en daar deed hij het wel goed op. Mijn moeder denkt dat Hills goed is, en ze wilt gewoon het beste voor Tarz. Hills en RC zijn duur, en duur word vaak opgevat als goed, vandaar ;)
Ik probeer haar nu Energique versvlees aan te praten, daar hoeft hij maar 1 schijfje per dag van en dan 's avonds wat rijst/groente oid van tafel.

Alleen hebben wij geen grote vriezer dus ik denk niet dat dat zal lukken.
Maar met maar 1 schijf per dag, heb je geen grote vriezer nodig ;)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Rob, ik denk dat je voor die hoeveelheid versvlees die Tarz krijgt niet echt een grote vriezer moet hebben ;)
En idd je kan Rodi bij de suup kopen, wat is er nou makkelijker, moet je alleen je moeder even duidelijk maken ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tarz
Zeer actief

Haha dat is waar!
Dan probeer ik te zorgen dat hij Rodi krijgt, of anders Prins brok..
Als ik versvlees koop koop ik meestal Energique en dan de 12 kilo verpakken. Dat kost 36 euro en dan zijn 120 schijven.
Tarz hoeft maar 1 schijf per dag dus dat kost niet zoveel.
Ik weet niet of de prijs met Rodi veel scheelt maar ik zal het overleggen met mijn moeder.
Groetjes Rob
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Tarz schreef:Haha dat is waar!
Als ik versvlees koop koop ik meestal Energique en dan de 12 kilo verpakken. Dat kost 36 euro en dan zijn 120 schijven.
Ik weet niet of de prijs met Rodi veel scheelt maar ik zal het overleggen met mijn moeder.
ik betaal geloof ik 89 cent voor een pak rodi en daar zitten vier schijven in :ok: whooper krijgt twee pakken per dag :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Tarz
Zeer actief

whoopy schreef:
ik betaal geloof ik 89 cent voor een pak rodi en daar zitten vier schijven in :ok: whooper krijgt twee pakken per dag :ok:
Van Rodi moet Tarzan 2 schijven per dag, dus dat is dan 89 cent per 2 dagen. Dat is dus goed te doen!
Groetjes Rob
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Tarz schreef:
whoopy schreef:
Van Rodi moet Tarzan 2 schijven per dag, dus dat is dan 89 cent per 2 dagen. Dat is dus goed te doen!
ja idd, dat is idd heel goed te doen, en dan heeft hij ook nog lekkere verse hamburgertjes :mrgreen: wat wil je nou nog meer ;) :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tank staat ook op Hill's en ondanks dat hij het er gewoon super op doet ben ik er niet echt weg van. Je kunt het trouwens ook gewoon bij sommige dierenwinkels kopen.
Donar heeft altijd op RC gestaan en die deed het daar super op terwijl Tank en Alano het er niet goed op doen.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Is het niet erg duur om Hills bij de DA te kopen? Zit er geen diervoedersgroothandel bij jou in de buurt, zal een stuk schelen.
Misschien ter vergelijking:

Growth/Puppy Kip 15kg € 47,50
Growth/Puppy Lambs&Rice 15kg € 49,50
Junior Large Breed Kip 15kg € 49,50
Volwassen Hond Large Breed 15kg € 39,50
Maintenance/Volwassen 15kg € 39,50
Maintenance/Volwassen Lam&Rice 15kg € 48,50
Seniorbrok Kip 15kg € 47,50
Senior Lamb & Rice 15kg € 48,50
Light Kip 15kg € 49,50
Perform Kip 15kg € 49,50
Hills blik 0,5 l p.s. € 1,75
Hills blik 12 stuks
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

lekker aan de rodi, hoor rob. ;) kost zo tussen de 0.8 en 1.4 euro, afhankelijk van de soort. en de supermarkt.

drie pakjes rodi, daar kan tarz dan zes dagen mee doen. mams gaat vast na zes dagen weer naar de supermarkt.
Tarz
Zeer actief

linlin schreef:lekker aan de rodi, hoor rob. ;) kost zo tussen de 0.8 en 1.4 euro, afhankelijk van de soort. en de supermarkt.

drie pakjes rodi, daar kan tarz dan zes dagen mee doen. mams gaat vast na zes dagen weer naar de supermarkt.
Ja dat dacht ik dus ook! Alleen heeft dat brokkenverhaal me weer even doen twijfelen. Dat brok beter zou zijn dan versvlees omdat het laatste een bom van eiwitten is (is gezegd door een 'ervaren' voedingsdeskundige). Haar verhaal klonk aannemelijk maar ik geloof het nog steeds niet echt :?
Groetjes Rob
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

sypke schreef:Dan zou ik RC kiezen, geloof ik. Dat lijkt me makkelijker als Hills bij de dierenarts gekocht moet worden. Fokker en Prins zijn trouwens ook goede brokken, geen kleur- en smaakstoffen toegevoegd en aanzienlijk goedkoper dan RC.
De geexpandeerde brok van prins is even duur als RC!!!!!
EvavT

Brigitte schreef:Tank staat ook op Hill's en ondanks dat hij het er gewoon super op doet ben ik er niet echt weg van.
hoezo?
Wat is er op Hills tegen?
Kun je daar wat over zeggen???
:zwaai:
EvavT

Tarz schreef:
linlin schreef:lekker aan de rodi, hoor rob. ;) kost zo tussen de 0.8 en 1.4 euro, afhankelijk van de soort. en de supermarkt.

Ja dat dacht ik dus ook! Alleen heeft dat brokkenverhaal me weer even doen twijfelen. Dat brok beter zou zijn dan versvlees omdat het laatste een bom van eiwitten is (is gezegd door een 'ervaren' voedingsdeskundige). Haar verhaal klonk aannemelijk maar ik geloof het nog steeds niet echt :?
Van Rodi moet je veel meer geven dan Energique, Duck ed
Dus 1 plakje en dan vergelijken gaat niet op
Hier is dierenarts en voedingsdeskundige ook anti vers vanwege de vele eiwitten, nierproblemen etc etc ik heb er niet voor gestudeerd zij wel
memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

een dierenarts is geen voedingsdeskundige.

Zelfs RC zegt tegenwoordig dat (veel) eiwitten niet schadelijk zijn. Ze moeten gewoon in balans zijn met andere noodzakelijke voedingstoffen zoals fosfor, calcium...
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
EvavT

[quote="Tarz"][quote="sypke"][quote="Tarz"]
quote]

1 schijfje per dag????
Bob weegt 12 kg krijgt 2 schijfjes en resten van tafel en dat is matig genoeg hoor
Ik denk dat ik 3 schijfjes ga geven want nu ga ik 's avonds nog brokjes bijgeven omdat ie zo'n honger heeft
Zijn ribben worden teveel zichtbaar :?
Tarz
Zeer actief

EvavT schreef: 1 schijfje per dag????
Ja!!!!!

Hij heeft van voer maar nodig voor een hond van 5 kilo, vandaar. En Tarz is echt niet te dun.
Laatst gewijzigd door Tarz op 11 jul 2004 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Rob
EvavT

Oh dan snap ik het....
verbruikt ie zo weinig ???
ofwel, wat is de reden want hij weegt toch wel meer dan 5kg zo te zien? :zwaai:
Tarz
Zeer actief

EvavT schreef:Oh dan snap ik het....
verbruikt ie zo weinig ???
ofwel, wat is de reden want hij weegt toch wel meer dan 5kg zo te zien? :zwaai:
Euhm je bedoelt de hond in mijn onderschrift?
Daar staat de naam Chaya boven dus dat is niet Tarz :roll: .
Tarz is een kruising Maltezer van 11 kilo die gewoon niet zoveel voer nodig heeft. Wat de reden is? Hij is niet erg actief en hij is gecastreerd.
Groetjes Rob
EvavT

:? hmmmm

stom stom ik had inderdaad aangenomen dat je het over de hond vd foto had :roll: :? :cry:

da's ook weer opgehelderd

Bob is Shih Tzu maltheser mix zonder castratie en met een goeie eetlust, dus :zwaai:

heb je een foto van Tarz? Ben ik wel benieuwd naar! 11 kg en mix, da's Bob like!
:ok:
:zwaai:
Tarz
Zeer actief

Dit is Tarzan (foto 1 is 4 jaar oud en foto 2 is 5 jaar oud..)

Afbeelding

Afbeelding

Het enige verschil met nu is dat hij wat dikker is geworden.
Groetjes Rob
~Angela~
Actief

Ongelezen bericht door ~Angela~ »

8O Stelletje afzetters hier in limboland!!
Bij ons kost een pak rodi 2,59 voor 4 plakken :roll:
I rather die standing, then live on my knees...
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

EvavT schreef:
Tarz schreef:

Van Rodi moet je veel meer geven dan Energique, Duck ed
Dus 1 plakje en dan vergelijken gaat niet op
Hier is dierenarts en voedingsdeskundige ook anti vers vanwege de vele eiwitten, nierproblemen etc etc ik heb er niet voor gestudeerd zij wel
Ik ken ook dierenartsen die juist pro vers zijn, onder andere vanwege het feit dat het de nieren juist minder belast dan brok. Dus ik denk dat ook de wetenschap er nog niet uit is. Kijk gewoon naar je hond, waar doet hij/zij het beste op.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”