Ik heb me net voorgesteld op de daarvoor aangewezen plek en stel de vragen over opvoeding hier

Pretzel is een kruising kees/markiesje van 9,5 maand en Beertje is een kruising mechelse/duitse van 11 weken.
Ik begrijp dat ik me flink wat werk op mijn nek gehaald heb met 2 pups en heb veel positieve en ook veel negatieve ervaringen gelezen en wil uiteraard straks bij de groep van de positieve ervaringen horen!
Alleen, Pretzel is een zeer aanhankelijke hond die erg veel moeite had met alleen blijven, al was het maar een paar minuten. Dat WAS eraf.......echter, als ik nu met Beertje naar buiten ga om alleen te wandelen en te trainen, begint Pretzel weer net als voorheen onophoudelijk te huilen. Dit is een issue uiteraard want ik moet Beertje alleen kunnen trainen en ik weet dus niet hoe ik dit op moet lossen......
Daarnaast pakt hij alles af van Beertje. Ook als ik ze allebei iets geef, dan pakt hij gewoon weer dat van haar af, ik weet ook hiervan niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan.
Ik was met Pretz niet naar de cursus gegaan omdat ik nog vrij veel wist van de vorige (wel lang geleden, maar Pretzel hoefde niet zo 'strak' opgevoed te worden) Beertje daarentegen is een heel ander ras en dus een heel ander verhaal. Azra had ik destijds helemaal afgetraind dus ik weet wel hoe het moet (moet wel opgefrist worden) en ik ben niet bang voor grote honden.
Ik heb ook 2 boeken besteld over opvoeden en gedrag en eentje met allerlei trucjes die je ze aan kan leren om te zorgen dat Beertje zich niet gaat vervelen.
Beertje is hier trouwens net een week, over 4 dagen is ze 3 maanden.
Maar Pretz komt dus logischerwijs overal met zijn dikke vrolijke neus tussen, en als ik dat niet kan ondervangen door met beertje alleen buiten te trainen ......jullie begrijpen waarschijnlijk mijn probleem :/
Ik heb vrij veel tijd, ik ben per dag max 3 uur weg en dan gaan de honden naar mijn dochter maar die heeft zelf ook 2 honden, waarvan 1 een pup (nestzusje van Beertje)
Hoe leer ik nu Pretzel alleen te blijven als ik met Beertje ga trainen? (hij huilt echt direct als ik wegga, ben de straat nog niet uit....) En hoe doe je dat in huis als je thuis wat wilt oefenen?
Alvast hartelijk dank

Freya