Hoi! Ik heb op het moment geen hond, maar ik ben van plan om er in de toekomst 1 te adopteren. Nu probeer ik me in te lezen in welke hondenvoeding het beste is, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Van aan huis geleverde maaktijdpakketten tot baasjes die hun honden eendenlever, kaviaar en geitenhart geven.
Ik hoor ook veel over KVV, maar dat neemt veel ruimte in de vriezer in en lijkt me veel minder makkelijk dan brokken.
Het liefste zou ik dus gewoon (goede kwaliteit) brokjes voeren, maar ik heb gehoord dat je die moet laten weken in water (of geitenmelk) zodat de honden voldoende vocht binnenkrijgen. Terwijl anderen weer zeggen dat je dat vooral niet moet doen omdat dat slecht is voor de tanden. Mij lijkt dat een hond toch ook zelf gaat drinken als die vocht nodig heeft?
Ik heb goede verhalen gehoord over Eukanuba en Brit als hondenvoermerk, die zijn ook goed te bestellen via zooplus.
Mijn vraag is dus; is het oké om “gewoon” brokken te voeren en zijn de merken die ik net noemde geschikt?
Ik ga er ook vanuit dat elke hond anders is, maar het lijkt me handig om alvast een basis-idee te hebben in wat handig is. Ik heb geprobeerd om via Google te vinden wat geschikt is, maar dan krijg ik vooral teksten van fabrikanten die natuurlijk hun eigen voer aanprijzen
Alvast bedankt,
Anna.