Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enige opwinding

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marion.

Enige opwinding

Ongelezen bericht door Marion. »

Miep is 1,5 jaar oud en loops. En dus het 'zorgenkindje' voor Saar, want nu moet Miep nog meer dan normaal schoongelikt worden. Komt ook nog bij dat Saar een paar dagen later zelf ook loops is geworden, dus zichzelf ook nog moet schoonhouden. Jaaaa, je kunt er maar druk mee zijn :mrgreen:

Nu heb ik dus voor het eerst 2 meiden samen loops. Ik hoopte er al een beetje op, want Saar is met haar 3,5 pas 2x loops geweest (met 1 en 2,5 jaar).

Maar nu is het echt feest. Miep is een slettebel. Ook aantrekkelijk voor reuen. Saar is dat helemaal niet, geloof ik. Doet er zelf ook niks op uit. Die kan ik ongeveer de hele loopsheid normaal loslaten.
Maar Miep is nu geloof ik dekrijp. Ze hebben werkelijk de hele avond samen gedold in de tuin. Miep steeds maar weer dat kontje richting kop van Saar draaien, staart opzij. Saar (sul) steeds maar weer likken, niks dekken natuurlijk (wat ze trouwens normaal wel regelmatig doet bij Miep, ze is echt nog steeds dominant over Miep; Moeder en baby, anders kan ik het niet typeren). En Miep mag absoluut niet aan Saar's kont ruiken, hoewel dat ook wel apart ruikt natuurlijk.

Maar goed, ze zijn echt dol. Is het normaal dat ze na het laatste rondje lekker naar bed gaan, nu niet. Van buiten, naar boven, naar binnen. En maar spelen. En door blijven gaan. Ik heb ze net maar binnen gehaald. Denk dat anders de buurtjes gaan klagen hahaha.

Maar ehhh... iemand ervaring met zo'n situatie? Hoe lang duren die dol-dwaze dagen?
(Ze spelen normaal ook heel veel samen hoor, maar niet uren achtereen. En zeker niet nà het laatste rondje. Volgens mij komt dit echt door die loopsheden tegelijkertijd)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nou....bij Marouck duurde dat van dag 6 tot de allerlaatste dag, ze is tijdens de loopsheid echt een sloerie. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Inge schreef:Nou....bij Marouck duurde dat van dag 6 tot de allerlaatste dag, ze is tijdens de loopsheid echt een sloerie. :mrgreen:
En ook dat gedol met Nika enzo? Ik bedoel, ik heb de hele dag hard gewerkt enzo, vind het heerlijk de meiden weer te zien, maar ze zien me ongeveer niet eens staan :evil:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ja, Nika was ook slachtoffer. Nu trekt Nika zichzelf wel terug als ze er geen zin in heeft, maar ze heeft het "zwaar" tijdens die weken. Er wordt door Marouck dan ook continu op haar gereden.
Danco was ook regelmatig de pineut, die snapt er helemaal niets van. :mrgreen: Hij vindt haar wel lekker ruiken, maar weet niet zo goed wat ie daarmee aan moet verder. Uiteindelijk gaat ie maar in zijn mand liggen als ie rust wil.
http://www.boxerhollander.nl/Verleiden/verleiden.html
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Ik heb Miep werkelijk nog nooit op Saar zien rijden. Wel andersom. En Miep draait dus gewoon haar staart opzij, voor degene die haar steeds schoon houdt 8O
Denk dat het de hoogste tijd wordt dat we Mieppie aan de lijn moeten houden :mrgreen: Grrrrr, ik ga de slettebel laten castreren hahaha.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:Ik heb Miep werkelijk nog nooit op Saar zien rijden. Wel andersom. En Miep draait dus gewoon haar staart opzij, voor degene die haar steeds schoon houdt 8O
Denk dat het de hoogste tijd wordt dat we Mieppie aan de lijn moeten houden :mrgreen: Grrrrr, ik ga de slettebel laten castreren hahaha.
Marouck is ook de baas van de twee en vindt blijkbaar dat ze dat tijdens haar loopsheid iets vaker moet benadrukken. :roll:
Inderdaad, als er maar naar haar achterkant gewezen wordt gaat die staart opzij. :? De eerste loopsheid was dat vanaf dag 8, de tweede loopsheid dus vanaf dag 6 al. Ze gaat er echt voor staan. :?
Castreren is geen optie hier, is zo lastig om dan dat eventuele nest te fokken. :mrgreen: Ze is nu een week of 6 van haar loopsheid af, maar ruikt blijkbaar nog steeds interessant, want tijdens de behendigheid komen er altijd een paar hitsige borderreuen even snuffelen en likken. Maar daar heeft Marouckje geen zin meer in en dat maakt ze snel duidelijk. :twisted:
Groetjes Inge
Afbeelding

Marion.

Inge schreef:Marouck is ook de baas van de twee en vindt blijkbaar dat ze dat tijdens haar loopsheid iets vaker moet benadrukken. :roll:
Inderdaad, als er maar naar haar achterkant gewezen wordt gaat die staart opzij. :? De eerste loopsheid was dat vanaf dag 8, de tweede loopsheid dus vanaf dag 6 al. Ze gaat er echt voor staan. :?
Castreren is geen optie hier, is zo lastig om dan dat eventuele nest te fokken. :mrgreen: Ze is nu een week of 6 van haar loopsheid af, maar ruikt blijkbaar nog steeds interessant, want tijdens de behendigheid komen er altijd een paar hitsige borderreuen even snuffelen en likken. Maar daar heeft Marouckje geen zin meer in en dat maakt ze snel duidelijk. :twisted:
Volgens mij is het hier net andersom. Miep van 1,5 is het babietje, Saar van 3,5 het moedertje. En Miep wil dat moeders haar gaat dekken ofzo.
Ik heb trouwens wel gewoon examen met haar gelopen, toen Miep loops was dus. De reuen zijn niet geslaagd, Miep wel :twisted: :twisted: :twisted:
Marion.

Inge schreef:Castreren is geen optie hier, is zo lastig om dan dat eventuele nest te fokken. :mrgreen:
Castreren is hier trouwens helemaal geen optie hoor. Maar op avonden als vanavond gaan je gecachten er soms toch naar uit hahaha
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
Inge schreef:Castreren is geen optie hier, is zo lastig om dan dat eventuele nest te fokken. :mrgreen:
Castreren is hier trouwens helemaal geen optie hoor. Maar op avonden als vanavond gaan je gecachten er soms toch naar uit hahaha
Hihihihi.......ik ging er ook niet vanuit dat je het seieus meende gezien je reacties in de topics over castreren ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Marion.

Enne..... het gaat dus gewoon door he? Oké, vanmorgen moesten de dames om 9 uur gewekt worden om uitgelaten te worden. Ze waren nog diep in slaap. Maar daarna is het feest weer begonnen, en niet meer opgehouden.
Dit komt echt omdat ze alletwee op hun toppunt zijn denk ik. Ik hoef maar met één vingertje op hun rug te strijken en die staarten gaan opzij :twisted:
Pfff, ik heb twee Dolle Mina's in huis 8O
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”