Ook willen we graag iets doen waar Rossi zijn zelvertrouwen wat mee vergroot.

Wat vinden jullie? Wij hebben geen enkele ervaring met deze spelletjes.
Moderator: moderatorteam
8O 8O 8OGolden Stanley schreef:Ik sta Ik vind Flyball een echte Border-sport. Mijn vriendin doet het en je ziet alleen Borders, een enkele Herder, een Bobtail en een Parson Jack Russel.
Ga wel 's kijken en die honden hebben zo'n fixatie op die bal, dat is echt niet normaal meer. En een snelheid dat ze ontwikkelen, maar ook heel veel stress. Afblafstress om aan de beurt te mogen, terwijl jij uit alle macht je hond op zijn plaats moet houden (letterlijk naar achterleunend terugtrekken) omdat je hond zo graag wil maar nog niet mag. Ik zie mij dat echt niet met Stanley doen, die sleurt mij heel dat parcours door en ik heb denk ik binnen notime rugklachten van het tegentrekken.
Maar 't is wel een gave sport om te zien.
Maar doe jij wedstrijden als er 2 honden van hetzelfde ras in 1 team zitten? Bij m'n vriendin zijn het zowat allemaal Borders. En die zijn sneller dan het licht. Over een half jaar gaan ze zo'n wedstrijdteam samenstellen.Lysette schreef:8O 8O 8OGolden Stanley schreef:Ik sta Ik vind Flyball een echte Border-sport. Mijn vriendin doet het en je ziet alleen Borders, een enkele Herder, een Bobtail en een Parson Jack Russel.
Ga wel 's kijken en die honden hebben zo'n fixatie op die bal, dat is echt niet normaal meer. En een snelheid dat ze ontwikkelen, maar ook heel veel stress. Afblafstress om aan de beurt te mogen, terwijl jij uit alle macht je hond op zijn plaats moet houden (letterlijk naar achterleunend terugtrekken) omdat je hond zo graag wil maar nog niet mag. Ik zie mij dat echt niet met Stanley doen, die sleurt mij heel dat parcours door en ik heb denk ik binnen notime rugklachten van het tegentrekken.
Bordersport??? Er mogen maar maximaal 2 honden van hetzelfde ras in een team dus er zijn nog altijd 4 plaatsen over voor andere rassen. Wij hebben zelf allerlei rassen in het team zitten en dat is harstikke leuk![]()
En dat van dat trekken dat zie je bij ons toch echt niet!!! Het is maar net wat je ze aanleert. Net voordat ze moeten lopen fok je ze wel ff op natuurlijk maar daarna is het bij mij gewoon rustig liggen of zitten.
Als je hond van ballen houdt is flyball zeker aan te raden. Floor is helemaal wild van flyball, als we het veld op lopen gaat haar staartje al kei hard kwispelenIk moet trouwens zeggen dat Floor er ook een stuk gemakkelijker door is geworden. Eerst moest ze niet zo veel van vreemde mensen en situaties hebben. Nu kan bijna iedereen haar benaderen en op drukke gelegenheden loopt ze heel vrolijk mee en kijkt ze me aan, wat gaan we doen vrouwtje?
Ja ik loop wedstrijden (met mijn kruising westie). Bij de FHN is het zo dat er maar 2 rassen of kruisingen van dat ras in één team mogen zitten. Bovendien is het voor de hoogte altijd wel fijn als er 1 of liever 2 kleine hondjes in het team zitten (zoals mijn joekel :p: ). Maar op de crufts zag ik ook alleen maar borders dus ik weet niet hoe het bij andere instellingen geregeld is.Golden Stanley schreef:Maar doe jij wedstrijden als er 2 honden van hetzelfde ras in 1 team zitten? Bij m'n vriendin zijn het zowat allemaal Borders. En die zijn sneller dan het licht. Over een half jaar gaan ze zo'n wedstrijdteam samenstellen.Lysette schreef:8O 8O 8OGolden Stanley schreef:Ik sta Ik vind Flyball een echte Border-sport. Mijn vriendin doet het en je ziet alleen Borders, een enkele Herder, een Bobtail en een Parson Jack Russel.
Bordersport??? Er mogen maar maximaal 2 honden van hetzelfde ras in een team dus er zijn nog altijd 4 plaatsen over voor andere rassen. Wij hebben zelf allerlei rassen in het team zitten en dat is harstikke leuk![]()
En dat van dat trekken dat zie je bij ons toch echt niet!!! Het is maar net wat je ze aanleert. Net voordat ze moeten lopen fok je ze wel ff op natuurlijk maar daarna is het bij mij gewoon rustig liggen of zitten.
Als je hond van ballen houdt is flyball zeker aan te raden. Floor is helemaal wild van flyball, als we het veld op lopen gaat haar staartje al kei hard kwispelenIk moet trouwens zeggen dat Floor er ook een stuk gemakkelijker door is geworden. Eerst moest ze niet zo veel van vreemde mensen en situaties hebben. Nu kan bijna iedereen haar benaderen en op drukke gelegenheden loopt ze heel vrolijk mee en kijkt ze me aan, wat gaan we doen vrouwtje?
Wat ik bedoel met dat tegenhouden/terugtrekken is dat die honden op het moment dat ze moeten zo vol met adrenaline zitten, dat ze echt moeten worden tegengehouden om te gaan. Dat uiten ze in hysterisch gegil en op 't moment dat ze eindelijk mogen, dan flitsen ze echt dat parcours over. Zo gefocussed zijn ze op die bal, maar dat is ook als de andere deelnemers moeten. Maarja, misschien is dat er nog uit te krijgen.
Leuk dat je hond z'n zelfvertrouwen daardoor is gegroeid. 1 ding is zeker, die honden hebben er veel plezier in.
En even voor de laatste keer Off topic (sorrie Rossi):
Nog bedankt voor de tel.nrs. Speurneus Carola!
Kiera is best wel onzeker, wou de eerste keer ook absoluut niet door de tunnel. Maar ik denk, dat als je hond zijn angst heeft overwonnen, dat zijn zelfvertrouwen wel groeit. Kiera vind nu helaas de wip nog steeds heel eng (maar we hebben nu een nieuwe, die kan je eerst heel laag zetten, ben benieuwd hoe dat gaatRossi schreef:Wat zou het meest geschikt zijn voor Rossi? Het is nou niet de meest dapperste hond die er is, en zal ongetwijfeld eerst niet door tunnels etc willen.
Ook willen we graag iets doen waar Rossi zijn zelvertrouwen wat mee vergroot.Maar hij is altijd reuze enthousiast, redelijk dol op ballen en springen is ook geen punt. Andere honden vindt hij heel leuk.
Wat vinden jullie? Wij hebben geen enkele ervaring met deze spelletjes.
Ook in het dagelijks leven pas ik behendigheid toe hoor. Dat hoeft echt niet alleen op het trainingveld of met wedstrijden. In het bos gebruik ik een rij bomen voor de paaltjes (in uit in uit etc) Een omgevallen boom, een hekje, een bankje en piknicktafel dienen als hindernis. Op de trimbaan staan een aantal hordes, die ik ook met de hond oefen. Ook in speeltuintjes of op schoolpleien spring hij over zandbakranden, loopt hij tussen bokspringpaaltje etc etc.speurneus carola schreef:wel lol in de behendigheid maar in het dagelijks leven dan? daar blijf je altijd enge dingen tegenkomen ondanks dat ie behendigheid doet, want dat doet ie alleen op dat ene veld, en pas na aardig wat training ga je eens een wesdtrijdje ergens anders doen. met speuren en zoeken moet je wil je het goed doen onder zo veel mogelijk andere omstandigheden trainen op zo veel mogelijk andere locaties, dus je komt tijdens de training heel veel verschillende omstandigheden tegen
neemt niet weg hoor dat behendigheid heel erg leuk is om te doen, doe het ook al 14 jaar. vindt het leuker dan flyball, je bent samen met je hond bezig.
en speuren in midden nl. is op het moment een beetje moeilijk, want omgeving velsen, daar is de instructeur helemaal met lesgeven gestopt,
deze misschien? maar weet dat ze het heel erg druk heeft.
Alert, trainingscentrum voor baas en hond
Speur instructeur:Yvette van Veldhuysen
Oude Zwolseweg 147
7345 DG Wenum (gem. Apeldoorn)
tel.: 055 - 312 10 86
of deze, maar denk dat deze te ver weg zijn voor midden nederland.
Martin Gaus Hondenschool
Overijssel-Oost
Speur instructeur: Erna Klein
Hertmerweg 40
7625 RH Zenderen
tel: 074 - 267 23 12
Speurhondenschool Twente, Almelo
Instructeur: Jolanda Broshuis
tel: 0546-868095