Val je anders om danEline* schreef:
Proest...ik ga er even voor zitten!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Amar en Senna vreselijk gevochten
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik schuif wel even bij jullie aan, als jullie het goed vinden?! 
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
chrico
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dorien
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb drie teven in huis, maar ik heb wel heel bewust rekening gehouden met de karakters van de honden, de leeftijden en de aanwezigheid van een baarmoeder
Ze zijn 7,9 en 10 jaar oud. De dominantste is niet gesteriliseerd, de 2e op de rang wel (was al zo toen ik haar kreeg) en de 3e is voelt zich harstikke lekker onderaan de rang. De hond die ik het langst heb is ook de dominantste en de andere twee accepteerden dat vrijwel meteen. Natuurlijk zijn er af en toe wel eens schermutselingen, maar dat zoeken ze lekker zelf uit.
Dit zeggende zou ik er nu nooit een dominante jonge teef bij doen, omdat dit vragen is om problemen. Ik heb geen zin om scheidsrechter te moeten spelen tussen mijn honden.
Ik kan ook nergens in dit topic vinden dat er gezegd wordt dat twee teven bij elkaar sowieso problemen geeft. Je hebt alleen een grote kans op problemen als je twee dominante teven van dezelfde leeftijd bij elkaar zet. Willen ze allebei hoger in rang zijn dan de ander dan vechten ze net zo lang door tot dat eentje het opgeeft, en met 2 koppige teven is dat meestal pas als er eentje dood is.
Ik zou in jouw situatie dan ook niet te lang twijfelen, en (hoe moeilijk dat ook is) zo snel mogelijk een goed huis vinden voor Senna. De beste keuze is soms helaas ook de moeilijkste...
Ze zijn 7,9 en 10 jaar oud. De dominantste is niet gesteriliseerd, de 2e op de rang wel (was al zo toen ik haar kreeg) en de 3e is voelt zich harstikke lekker onderaan de rang. De hond die ik het langst heb is ook de dominantste en de andere twee accepteerden dat vrijwel meteen. Natuurlijk zijn er af en toe wel eens schermutselingen, maar dat zoeken ze lekker zelf uit.
Dit zeggende zou ik er nu nooit een dominante jonge teef bij doen, omdat dit vragen is om problemen. Ik heb geen zin om scheidsrechter te moeten spelen tussen mijn honden.
Ik kan ook nergens in dit topic vinden dat er gezegd wordt dat twee teven bij elkaar sowieso problemen geeft. Je hebt alleen een grote kans op problemen als je twee dominante teven van dezelfde leeftijd bij elkaar zet. Willen ze allebei hoger in rang zijn dan de ander dan vechten ze net zo lang door tot dat eentje het opgeeft, en met 2 koppige teven is dat meestal pas als er eentje dood is.
Ik zou in jouw situatie dan ook niet te lang twijfelen, en (hoe moeilijk dat ook is) zo snel mogelijk een goed huis vinden voor Senna. De beste keuze is soms helaas ook de moeilijkste...
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Valt me nou tegen..tegen mij was je nog zo strijdlustig toen ik zo ongeveer hetzelfde zei als Caroline!Scooby schreef:Ik schuif wel even bij jullie aan, als jullie het goed vinden?!
Ga m'n chippie's maar weer opbergen..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Dorien
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ooooo, maar laat ik daar nou helemaal niet bang voor zijn!Dorien80 schreef:Ja, daar ben ik het helemaal mee eens Eline! Ik vind dat Caroline ook de volle laag moet krijgen!![]()
Maar Karen heeft vast al even teruggelezen wat ik heb gezegd..... in eerste instantie heb ik duidelijk gezegd dat ik persoonlijk hier niet voor zou kiezen om bij Kaya een teef te plaatsen.
Verder wil ik trouwens ook best de discussie nog even aanwapperen hoor
Dat het bij Karen goed gaat, dat vind ik alleen maar fijn voor haar. Dat meen ik oprecht. Wellicht dat Doggen wat dat betreft iets makkelijker zijn of vanwege het leeftijdsverschil.
Persoonlijk vind ik het in de meeste gevallen (dus niet in alle gevallen) vragen om moeilijkheden.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Stang schreef:Ooooo, maar laat ik daar nou helemaal niet bang voor zijn!Dorien80 schreef:Ja, daar ben ik het helemaal mee eens Eline! Ik vind dat Caroline ook de volle laag moet krijgen!![]()
Hahahahahaha.
Maar Karen heeft vast al even teruggelezen wat ik heb gezegd..... in eerste instantie heb ik duidelijk gezegd dat ik persoonlijk hier niet voor zou kiezen om bij Kaya een teef te plaatsen.
Verder wil ik trouwens ook best de discussie nog even aanwapperen hoorwant eigenlijk vind ik dus inderdaad dat je in principe geen twee teven bij elkaar moet plaatsen, en al helemaal niet van dezelfde leeftijd en van een ras als een Dobermann of Rottweiler (vanwege de baasgerichtheid en jaloezie die er dan in het spel komt).
Dat het bij Karen goed gaat, dat vind ik alleen maar fijn voor haar. Dat meen ik oprecht. Wellicht dat Doggen wat dat betreft iets makkelijker zijn of vanwege het leeftijdsverschil.
Persoonlijk vind ik het in de meeste gevallen (dus niet in alle gevallen) vragen om moeilijkheden.
Helaas spreek ik uit ondervinding,ook bij doggen kan het fout gaan

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja inderdaad Ans, dat is waardogluna schreef:Stang schreef:Ooooo, maar laat ik daar nou helemaal niet bang voor zijn!Dorien80 schreef:Ja, daar ben ik het helemaal mee eens Eline! Ik vind dat Caroline ook de volle laag moet krijgen!![]()
Hahahahahaha.
Verder wil ik trouwens ook best de discussie nog even aanwapperen hoorwant eigenlijk vind ik dus inderdaad dat je in principe geen twee teven bij elkaar moet plaatsen, en al helemaal niet van dezelfde leeftijd en van een ras als een Dobermann of Rottweiler (vanwege de baasgerichtheid en jaloezie die er dan in het spel komt).
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
Dorien
- Zeer actief
Een vriendin van mij had eens een teef. Hierna heeft ze er een andere teef van vrijwel dezelfde leeftijd bijgenomen. Gevolg: enorme strijd. Ze is toen aan de slag gegaan met een gedragstherapeut en er bleek een hoop mis te zijn mbt dominantie etc. Veel geprobeerd, maar uiteindelijk is de "nieuwkomer" herplaatst.....
Groet,
Dorien
Dorien
-
chrico
- Zeer actief
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Ja daarom ook genoeg leeftijd verschilchrico schreef:En dat waren nog wel moeder en dochterdogluna schreef:
En als ik hier zo de leeftijd grens lees voor het nemen van een pup,zit er nooit meer een pup voor ons in :cry2: :cry2: :cry2:

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom ben ik de gebeten hond?!Stang schreef:Maar Karen heeft vast al even teruggelezen wat ik heb gezegd..... in eerste instantie heb ik duidelijk gezegd dat ik persoonlijk hier niet voor zou kiezen om bij Kaya een teef te plaatsen.
Maar Karen kan helemaal niets meer teruglezen, want op de één of andere manier is dit nog de enige pagina van deze discussie die ik kan openen!?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, begin jij ook nog even!M@ri@nne schreef:Ik zou er ook nooit meer voor kiezen om 2 teven bij elkaar te houden hoor.
Groetjes, Karen