Daar heeft vast Caroline voor gezorgdScooby schreef:Waarom ben ik de gebeten hond?!Stang schreef:Maar Karen heeft vast al even teruggelezen wat ik heb gezegd..... in eerste instantie heb ik duidelijk gezegd dat ik persoonlijk hier niet voor zou kiezen om bij Kaya een teef te plaatsen.![]()
Maar Karen kan helemaal niets meer teruglezen, want op de één of andere manier is dit nog de enige pagina van deze discussie die ik kan openen!?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Amar en Senna vreselijk gevochten
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Dorien
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee joh Karen, jeetje..... je bent niet de gebeten hond, maar jij noemt mijn naam dat ik iets gezegd zou hebben wat ik dus helemaal niet gezegd heb (in eerste instantie).Scooby schreef:Waarom ben ik de gebeten hond?!Stang schreef:Maar Karen heeft vast al even teruggelezen wat ik heb gezegd..... in eerste instantie heb ik duidelijk gezegd dat ik persoonlijk hier niet voor zou kiezen om bij Kaya een teef te plaatsen.![]()
Maar Karen kan helemaal niets meer teruglezen, want op de één of andere manier is dit nog de enige pagina van deze discussie die ik kan openen!?
Je vat het zo persoonlijk op
Het is toch fijn dat het bij jou goed gaat!!! Maar je kan ook niet de statistieken ontkennen en alle verhalen dat het nu eenmaal vaak misgaat met twee teven.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohooooooo, stooktrol!!!!chrico schreef:Daar heeft vast Caroline voor gezorgdScooby schreef:Waarom ben ik de gebeten hond?!Stang schreef:Maar Karen heeft vast al even teruggelezen wat ik heb gezegd..... in eerste instantie heb ik duidelijk gezegd dat ik persoonlijk hier niet voor zou kiezen om bij Kaya een teef te plaatsen.![]()
-
chrico
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Het schijnt juist bij moeder en dochter de grootste problemen te kunnen geven. Martijn heeft daar eens een verhandeling over geschreven.dogluna schreef:Ja daarom ook genoeg leeftijd verschilchrico schreef:En dat waren nog wel moeder en dochterdogluna schreef:
Helaas spreek ik uit ondervinding,ook bij doggen kan het fout gaan
En als ik hier zo de leeftijd grens lees voor het nemen van een pup,zit er nooit meer een pup voor ons in :cry2: :cry2: :cry2:

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Gelukkig gaat het ook vaak goed!Stang schreef:Maar je kan ook niet de statistieken ontkennen en alle verhalen dat het nu eenmaal vaak misgaat met twee teven.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
chrico
- Zeer actief
Zeg, respect voor ouderen heStang schreef:Ohooooooo, stooktrol!!!!chrico schreef:Daar heeft vast Caroline voor gezorgdScooby schreef:Waarom ben ik de gebeten hond?!Stang schreef:Maar Karen heeft vast al even teruggelezen wat ik heb gezegd..... in eerste instantie heb ik duidelijk gezegd dat ik persoonlijk hier niet voor zou kiezen om bij Kaya een teef te plaatsen.![]()
Maar Karen kan helemaal niets meer teruglezen, want op de één of andere manier is dit nog de enige pagina van deze discussie die ik kan openen!?![]()
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
Als het dan zo'n onzin is waarom hoor ik jou dan nog zo vaak?Stang schreef:8O waar haal je die onzin nu weer vandaan???????M@ri@nne schreef:Scooby schreef:Ja, begin jij ook nog even!M@ri@nne schreef:Ik zou er ook nooit meer voor kiezen om 2 teven bij elkaar te houden hoor.
Ook ik heb recht op een mening.
Groetjes, Marianne.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
*proest* zo'n oud dakkie ben je toch ook weer niet????chrico schreef:Zeg, respect voor ouderen heStang schreef:Ohooooooo, stooktrol!!!!chrico schreef:Daar heeft vast Caroline voor gezorgdScooby schreef: Waarom ben ik de gebeten hond?!![]()
Maar Karen kan helemaal niets meer teruglezen, want op de één of andere manier is dit nog de enige pagina van deze discussie die ik kan openen!?![]()
![]()
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
Toch niet zo vaak als jij denkt denk ik.Scooby schreef:Gelukkig gaat het ook vaak goed!Stang schreef:Maar je kan ook niet de statistieken ontkennen en alle verhalen dat het nu eenmaal vaak misgaat met twee teven.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Bij katten dan juist weer nietHutsje schreef:Het schijnt juist bij moeder en dochter de grootste problemen te kunnen geven. Martijn heeft daar eens een verhandeling over geschreven.dogluna schreef:Ja daarom ook genoeg leeftijd verschilchrico schreef:En dat waren nog wel moeder en dochterdogluna schreef:
Helaas spreek ik uit ondervinding,ook bij doggen kan het fout gaan
En als ik hier zo de leeftijd grens lees voor het nemen van een pup,zit er nooit meer een pup voor ons in :cry2: :cry2: :cry2:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik heb altijd reuen gehad, eerst 3 bouviers en nu 2 terriers maar op een paar kleine knokpartijtjes geen probleem.Stang schreef:Jahaaaaaaaa muts!Scooby schreef:Gelukkig gaat het ook vaak goed!Stang schreef:Maar je kan ook niet de statistieken ontkennen en alle verhalen dat het nu eenmaal vaak misgaat met twee teven.![]()
(en toch kan ik het niet laten: reu/teef combinatie gaat vaker goed)
Groetjes Els
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
:N nee heeeeeeRataplan schreef:Bij katten dan juist weer nietHutsje schreef:Het schijnt juist bij moeder en dochter de grootste problemen te kunnen geven. Martijn heeft daar eens een verhandeling over geschreven.dogluna schreef:Ja daarom ook genoeg leeftijd verschilchrico schreef: En dat waren nog wel moeder en dochter
Gooien we ook nog even een kattendiscussie erdoorheen 8O
-
chrico
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
We hadden het over twee TEVEN en niet over twee REUENbilly schreef:Ik heb altijd reuen gehad, eerst 3 bouviers en nu 2 terriers maar op een paar kleine knokpartijtjes geen probleem.Stang schreef:Jahaaaaaaaa muts!Scooby schreef:Gelukkig gaat het ook vaak goed!Stang schreef:Maar je kan ook niet de statistieken ontkennen en alle verhalen dat het nu eenmaal vaak misgaat met twee teven.![]()
![]()
![]()
Groetjes Els
Owwww, ik ga naar bed
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
Geen idee :UStang schreef:Ja m'n mannie ook....... en????chrico schreef:Ik hou van old timers heStang schreef:
*proest* zo'n oud dakkie ben je toch ook weer niet????![]()
Maar weer on topic, een oldtimer teef bij een teef kan dus meestal wel voor problemen zorgen, hoe je het draaid of keert
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- billy
- Erelid
Jij begint over reu/teef , mag ik ook wat zeggen over reu/reuStang schreef:billy schreef:Ik heb altijd reuen gehad, eerst 3 bouviers en nu 2 terriers maar op een paar kleine knokpartijtjes geen probleem.Stang schreef:Jahaaaaaaaa muts!Scooby schreef: Gelukkig gaat het ook vaak goed!![]()
![]()
![]()
Groetjes Els
We hadden het over twee TEVEN en niet over twee REUEN![]()
![]()
Owwww, ik ga naar bedwat een rotforum
Groetjes Els
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Neebilly schreef:Jij begint over reu/teef , mag ik ook wat zeggen over reu/reuStang schreef:billy schreef:Ik heb altijd reuen gehad, eerst 3 bouviers en nu 2 terriers maar op een paar kleine knokpartijtjes geen probleem.Stang schreef: Jahaaaaaaaa muts!![]()
![]()
![]()
Groetjes Els
We hadden het over twee TEVEN en niet over twee REUEN![]()
![]()
Owwww, ik ga naar bedwat een rotforum
![]()
![]()
Groetjes Els
-
chrico
- Zeer actief
Ja en dan hoor je niet dat ze beter een reu erbij konden nemen want daar is spontaan plek voor gekomen als twee teven gaan muitenM@ri@nne schreef:En als het misgaat gaat het vaak ook goed mis.Scooby schreef:Gelukkig gaat het ook vaak goed!Stang schreef:Maar je kan ook niet de statistieken ontkennen en alle verhalen dat het nu eenmaal vaak misgaat met twee teven.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- billy
- Erelid
-
Marion.
Ho, stoppppp. Ik heb hier dus ook een teef. Vreselijk baasgericht. Zowel op Pieter als op mij, maar net effe iets meer op Pieter. Jaloers ook, want ze was altijd 'enigste kind', en als je het goed beschouwd vreselijk verwend. Ik denk als we haar de keuze hadden gelaten, dat ze dan enig kind was gebleven.Stang schreef:Verder wil ik trouwens ook best de discussie nog even aanwapperen hoorwant eigenlijk vind ik dus inderdaad dat je in principe geen twee teven bij elkaar moet plaatsen, en al helemaal niet van dezelfde leeftijd en van een ras als een Dobermann of Rottweiler (vanwege de baasgerichtheid en jaloezie die er dan in het spel komt).
Dat het bij Karen goed gaat, dat vind ik alleen maar fijn voor haar. Dat meen ik oprecht. Wellicht dat Doggen wat dat betreft iets makkelijker zijn of vanwege het leeftijdsverschil.
Maar omdat wij er zo nodig persé een tweede bij wilden hebben, vond ze dat ook goed. En ik weet dus echt voor 99.9% zeker dat wij er goed aan hebben gedaan om er een teefje bij te nemen (zelfde ras, zelfde moeder, 2 jaar verschil). Ja, tegen alle adviezen van de kenners in. Maar iedereen die Saar kende, was het er mee eens.
En er is nog nooit een grom gevallen. Er is nog nooit lelijk gedaan. Nog nooit bitcherig. Geen seconde. Maar ja, dat zal ook wel weer afgedaan worden als "dat ligt aan het ras".
Ik denk dat de keuze van de tweede hond heel erg af hangt van het karakter van de eerste. En zoals Whera al zegt, of je hem als pup krijgt of niet. Ik vind in elk geval de stelling 'geen 2 teven naast elkaar van hetzelfde ras, en al zeker niet van dezelfde leeftijd' iets te stellig!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
En wat schrijf ik ook nog?????? Van bepaalde rassen zeker niet zoals de Dobermann en Rottweiler.Saartje schreef:Ho, stoppppp. Ik heb hier dus ook een teef. Vreselijk baasgericht. Zowel op Pieter als op mij, maar net effe iets meer op Pieter. Jaloers ook, want ze was altijd 'enigste kind', en als je het goed beschouwd vreselijk verwend. Ik denk als we haar de keuze hadden gelaten, dat ze dan enig kind was gebleven.Stang schreef:Verder wil ik trouwens ook best de discussie nog even aanwapperen hoorwant eigenlijk vind ik dus inderdaad dat je in principe geen twee teven bij elkaar moet plaatsen, en al helemaal niet van dezelfde leeftijd en van een ras als een Dobermann of Rottweiler (vanwege de baasgerichtheid en jaloezie die er dan in het spel komt).
Dat het bij Karen goed gaat, dat vind ik alleen maar fijn voor haar. Dat meen ik oprecht. Wellicht dat Doggen wat dat betreft iets makkelijker zijn of vanwege het leeftijdsverschil.
Maar omdat wij er zo nodig persé een tweede bij wilden hebben, vond ze dat ook goed. En ik weet dus echt voor 99.9% zeker dat wij er goed aan hebben gedaan om er een teefje bij te nemen (zelfde ras, zelfde moeder, 2 jaar verschil). Ja, tegen alle adviezen van de kenners in. Maar iedereen die Saar kende, was het er mee eens.
En er is nog nooit een grom gevallen. Er is nog nooit lelijk gedaan. Nog nooit bitcherig. Geen seconde. Maar ja, dat zal ook wel weer afgedaan worden als "dat ligt aan het ras".
Ik denk dat de keuze van de tweede hond heel erg af hangt van het karakter van de eerste. En zoals Whera al zegt, of je hem als pup krijgt of niet. Ik vind in elk geval de stelling 'geen 2 teven naast elkaar van hetzelfde ras, en al zeker niet van dezelfde leeftijd' iets te stellig!
Ik denk toch dat een GR net iets makkelijker is, wat trouwens niet wil zeggen dat het standaard goed gaat bij een GR.
Maar goed, we kunnen natuurlijk alle gevallen gaan opnoemen waarbij het wel goed gaat......