Stang schreef:Verder wil ik trouwens ook best de discussie nog even aanwapperen hoor

want eigenlijk vind ik dus inderdaad dat je in principe geen twee teven bij elkaar moet plaatsen, en al helemaal niet van dezelfde leeftijd en van een ras als een Dobermann of Rottweiler (vanwege de baasgerichtheid en jaloezie die er dan in het spel komt).
Dat het bij Karen goed gaat, dat vind ik alleen maar fijn voor haar. Dat meen ik oprecht. Wellicht dat Doggen wat dat betreft iets makkelijker zijn of vanwege het leeftijdsverschil.
Ho, stoppppp. Ik heb hier dus ook een teef. Vreselijk baasgericht. Zowel op Pieter als op mij, maar net effe iets meer op Pieter. Jaloers ook, want ze was altijd 'enigste kind', en als je het goed beschouwd vreselijk verwend. Ik denk als we haar de keuze hadden gelaten, dat ze dan enig kind was gebleven.
Maar omdat wij er zo nodig persé een tweede bij wilden hebben, vond ze dat ook goed. En ik weet dus echt voor 99.9% zeker dat wij er goed aan hebben gedaan om er een teefje bij te nemen (zelfde ras, zelfde moeder, 2 jaar verschil). Ja, tegen alle adviezen van de kenners in. Maar iedereen die Saar kende, was het er mee eens.
En er is nog nooit een grom gevallen. Er is nog nooit lelijk gedaan. Nog nooit bitcherig. Geen seconde. Maar ja, dat zal ook wel weer afgedaan worden als "dat ligt aan het ras".
Ik denk dat de keuze van de tweede hond heel erg af hangt van het karakter van de eerste. En zoals Whera al zegt, of je hem als pup krijgt of niet. Ik vind in elk geval de stelling 'geen 2 teven naast elkaar van hetzelfde ras, en al zeker niet van dezelfde leeftijd' iets te stellig!