Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nekhaar omhoog

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

ien schreef:dit doen die van mij ook zo..en een tijdje terug " gilden" ze er ook bij.
Ik denk dat het wel iets van aftasten is echter ze gaan nooit verder.
Ze gillen er nooit bij. Maken geen geluid ook. Zo gaat het hier iedere dag, anderhalf jaar. Trouwens, Saar 'speelt' altijd zo. Niet alleen nu met Miep, maar daarvoor deed ze al hetzelfde. Dat bovengebit zie ik echt altijd!
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Saartje schreef:
Eline* schreef:Spelagressie..de oren staan nog in spelstand zo te zien, maar het tonen van het gebit geeft wel aan dat het behoorlijk om het echie is. ;)
Ik zie hier echt alleen maar gebit tijdens het spel. En vooral boventandjes. Ook bij logéhondjes. Ook bij wandelingen met Tapaz (Annemieke, heb jij voorbeelden?)
Hier begon het, en het is nooit over gegaan:

Afbeelding

Heb ik 2 tijdbommetjes in huis? Ik geloof het echt niet hoor....
is dit moeder en dochter :?
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marion.

jip007 schreef:is dit moeder en dochter :?
Nee, dit is Saar (rechts) en Miep (toen ze 24 uur bij ons in huis was).
jip007
Erelid

Saartje schreef:
jip007 schreef:is dit moeder en dochter :?
Nee, dit is Saar (rechts) en Miep (toen ze 24 uur bij ons in huis was).
Nee dan is het natuurlijk anders , als ze hier zo doen tegen mams ,of een andere oudere teef, dan worden ze gelijk tegen de grond gedrukt . Soms best zielig om te zien , maar ze doen het daarna nooit meer ;)
Afbeelding
Marion.

jip007 schreef:Nee dan is het natuurlijk anders , als ze hier zo doen tegen mams ,of een andere oudere teef, dan worden ze gelijk tegen de grond gedrukt . Soms best zielig om te zien , maar ze doen het daarna nooit meer ;)
Saar is de oudere teef. Maar Miep mag alles. Nog steeds.
Overigens gaan bij Miep regelmatig de nekharen ook overeind. Dan heeft ze leuk uit lopen dagen bij een andere hond, en als die andere hond dan een beetje te brutaal wordt gaan d'r nekharen omhoog en dan rent ze snel achter Saar langs. Mag Saar het 'conflictje' weer oplossen. Doet ze dan ook braaf :mrgreen:
jip007
Erelid

Hier pikken de oudere ook nog een hoop hoor , maar die draakjes weten precies bij wie ze moeten zijn, en tot hoe ver ze kunnen gaan :mrgreen: En het grappige is , dat ze Jetje , die boven aan het roedel staat, helemaal niet bekijken, alleen als ze loops zijn ;)
Afbeelding
Marion.

jip007 schreef:Hier pikken de oudere ook nog een hoop hoor , maar die draakjes weten precies bij wie ze moeten zijn, en tot hoe ver ze kunnen gaan :mrgreen: En het grappige is , dat ze Jetje , die boven aan het roedel staat, helemaal niet bekijken, alleen als ze loops zijn ;)
Ik heb niet zoveel keus als jij hebt ;)
Voorlopig weet Miep heel erg goed tot waar ze kan gaan. Hoewel ik me afvraag hoe ze aan die grens komt, want Saar heeft haar bv nooit weggegromd als ze een bot wilde pikken. En toch pikt ze never nooit een bot van haar grote zus.
Het is wel een draakje. Maar wel een lief draakje :-D
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Hier ook altijd de haren overeind. Vanaf de staart tot aan de nek! nadat de foto was genomen ging ze gewoon met de hond spelen. Niks aan de hand dus. ;)
Afbeelding
Groet,
Dorien
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Floeboe borsteld ook bij vanalles en nog wat. Als ze achter de paarden aan rent, als ze een andere hond tegenkomt. Maar als ze gaat spelen dan is het zo weer weg.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Saartje schreef:
Eline* schreef:Spelagressie..de oren staan nog in spelstand zo te zien, maar het tonen van het gebit geeft wel aan dat het behoorlijk om het echie is. ;)
Ik zie hier echt alleen maar gebit tijdens het spel. En vooral boventandjes. Ook bij logéhondjes. Ook bij wandelingen met Tapaz (Annemieke, heb jij voorbeelden?)
Hier begon het, en het is nooit over gegaan:

Heb ik 2 tijdbommetjes in huis? Ik geloof het echt niet hoor....
Gebit laten zien is altijd een vorm van agressie (spel, angst, dominatie).....maar het houd niet automatisch in dat je een tijdbommetje hebt of dat honden meteen gaan vechten.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Marion.

Sandro schreef:Gebit laten zien is altijd een vorm van agressie (spel, angst, dominatie).....maar het houd niet automatisch in dat je een tijdbommetje hebt of dat honden meteen gaan vechten.
Dan heb ik 2 uitermate aggresieve honden in huis geloof ik :twisted: (foto's zijn 33 sec. na elkaar genomen)
Wat is trouwens spel-agressie? De drang om te "winnen"?

Afbeelding Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Afbeeldingdeze lijkt wel heel gevaarlijk zit gewoon te kauwen op een wang 8O
maar toch het ziet er niet uit als menis
Afbeelding
Marion.

twinkeltje schreef:deze lijkt wel heel gevaarlijk zit gewoon te kauwen op een wang 8O
Da's heel normaal hier hoor. Saar wordt ook wel eens gebruikt als trekpop. Dan hangt Miep in de ene wang en Tapaz in de andere wang, en dan doen Miep en Tapaz een wedstrijdje wie het hardst kan trekken :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Saartje schreef:
twinkeltje schreef:deze lijkt wel heel gevaarlijk zit gewoon te kauwen op een wang 8O
Da's heel normaal hier hoor. Saar wordt ook wel eens gebruikt als trekpop. Dan hangt Miep in de ene wang en Tapaz in de andere wang, en dan doen Miep en Tapaz een wedstrijdje wie het hardst kan trekken :mrgreen:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaach hoe brute :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

twinkeltje schreef:Afbeeldingdeze lijkt wel heel gevaarlijk zit gewoon te kauwen op een wang 8O
maar toch het ziet er niet uit als menis
Dit ziet er wat raar uit! :mrgreen: Miep heeft korte mondhoeken en ze toont haar tanden..dominante agressie, maar ze heeft wel haar oortjes weggetrokken naar opzij(spel)/achter.
Zeker een broodfokgolden met een kronkeltje! :mrgreen: ;)
Spelagressie is inderdaad de drang om te winnen...je kan het vergelijken met ruzie maken van mensen tijdens bv een potje kaarten. Men wil winnen en het gaat niet meer om het spelletje.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

Eline* schreef:Zeker een broodfokgolden met een kronkeltje! :mrgreen: ;)
Owww, ik mag hopen dat de fokster dit niet leest :-D
Maar ze heeft wel een kronkel, dat klopt. Gelukkig geen gevaarlijke of besmettelijke :mrgreen:
Eline* schreef:Spelagressie is inderdaad de drang om te winnen...je kan het vergelijken met ruzie maken van mensen tijdens bv een potje kaarten. Men wil winnen en het gaat niet meer om het spelletje.
Precies wat ik dacht. Ik noem het alleen dat men niet tegen z'n verlies kan, ach nuance-verschilletje haha. Ik ga er eens op letten. Ik denk wel dat Miep spel-agressie vertoont. Heeft ze geluk dat ze Saar als huisgenoot getroffen heeft, want die heeft dat absoluut niet. "Jij de knuf Miep? Prima, neem jij de knuf maar!" ;)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”