Ze gillen er nooit bij. Maken geen geluid ook. Zo gaat het hier iedere dag, anderhalf jaar. Trouwens, Saar 'speelt' altijd zo. Niet alleen nu met Miep, maar daarvoor deed ze al hetzelfde. Dat bovengebit zie ik echt altijd!ien schreef:dit doen die van mij ook zo..en een tijdje terug " gilden" ze er ook bij.
Ik denk dat het wel iets van aftasten is echter ze gaan nooit verder.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nekhaar omhoog
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
is dit moeder en dochterSaartje schreef:Ik zie hier echt alleen maar gebit tijdens het spel. En vooral boventandjes. Ook bij logéhondjes. Ook bij wandelingen met Tapaz (Annemieke, heb jij voorbeelden?)Eline* schreef:Spelagressie..de oren staan nog in spelstand zo te zien, maar het tonen van het gebit geeft wel aan dat het behoorlijk om het echie is.
Hier begon het, en het is nooit over gegaan:
Heb ik 2 tijdbommetjes in huis? Ik geloof het echt niet hoor....

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- jip007
- Erelid
Nee dan is het natuurlijk anders , als ze hier zo doen tegen mams ,of een andere oudere teef, dan worden ze gelijk tegen de grond gedrukt . Soms best zielig om te zien , maar ze doen het daarna nooit meerSaartje schreef:Nee, dit is Saar (rechts) en Miep (toen ze 24 uur bij ons in huis was).jip007 schreef:is dit moeder en dochter

Saar is de oudere teef. Maar Miep mag alles. Nog steeds.jip007 schreef:Nee dan is het natuurlijk anders , als ze hier zo doen tegen mams ,of een andere oudere teef, dan worden ze gelijk tegen de grond gedrukt . Soms best zielig om te zien , maar ze doen het daarna nooit meer
Overigens gaan bij Miep regelmatig de nekharen ook overeind. Dan heeft ze leuk uit lopen dagen bij een andere hond, en als die andere hond dan een beetje te brutaal wordt gaan d'r nekharen omhoog en dan rent ze snel achter Saar langs. Mag Saar het 'conflictje' weer oplossen. Doet ze dan ook braaf

- jip007
- Erelid
Hier pikken de oudere ook nog een hoop hoor , maar die draakjes weten precies bij wie ze moeten zijn, en tot hoe ver ze kunnen gaan
En het grappige is , dat ze Jetje , die boven aan het roedel staat, helemaal niet bekijken, alleen als ze loops zijn 

Ik heb niet zoveel keus als jij hebtjip007 schreef:Hier pikken de oudere ook nog een hoop hoor , maar die draakjes weten precies bij wie ze moeten zijn, en tot hoe ver ze kunnen gaanEn het grappige is , dat ze Jetje , die boven aan het roedel staat, helemaal niet bekijken, alleen als ze loops zijn

Voorlopig weet Miep heel erg goed tot waar ze kan gaan. Hoewel ik me afvraag hoe ze aan die grens komt, want Saar heeft haar bv nooit weggegromd als ze een bot wilde pikken. En toch pikt ze never nooit een bot van haar grote zus.
Het is wel een draakje. Maar wel een lief draakje

-
- Zeer actief
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Gebit laten zien is altijd een vorm van agressie (spel, angst, dominatie).....maar het houd niet automatisch in dat je een tijdbommetje hebt of dat honden meteen gaan vechten.Saartje schreef:Ik zie hier echt alleen maar gebit tijdens het spel. En vooral boventandjes. Ook bij logéhondjes. Ook bij wandelingen met Tapaz (Annemieke, heb jij voorbeelden?)Eline* schreef:Spelagressie..de oren staan nog in spelstand zo te zien, maar het tonen van het gebit geeft wel aan dat het behoorlijk om het echie is.
Hier begon het, en het is nooit over gegaan:
Heb ik 2 tijdbommetjes in huis? Ik geloof het echt niet hoor....
Dan heb ik 2 uitermate aggresieve honden in huis geloof ikSandro schreef:Gebit laten zien is altijd een vorm van agressie (spel, angst, dominatie).....maar het houd niet automatisch in dat je een tijdbommetje hebt of dat honden meteen gaan vechten.

Wat is trouwens spel-agressie? De drang om te "winnen"?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaach hoe bruteSaartje schreef:Da's heel normaal hier hoor. Saar wordt ook wel eens gebruikt als trekpop. Dan hangt Miep in de ene wang en Tapaz in de andere wang, en dan doen Miep en Tapaz een wedstrijdje wie het hardst kan trekkentwinkeltje schreef:deze lijkt wel heel gevaarlijk zit gewoon te kauwen op een wang 8O

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Dit ziet er wat raar uit!twinkeltje schreef:deze lijkt wel heel gevaarlijk zit gewoon te kauwen op een wang 8O
maar toch het ziet er niet uit als menis

Zeker een broodfokgolden met een kronkeltje!

Spelagressie is inderdaad de drang om te winnen...je kan het vergelijken met ruzie maken van mensen tijdens bv een potje kaarten. Men wil winnen en het gaat niet meer om het spelletje.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Owww, ik mag hopen dat de fokster dit niet leestEline* schreef:Zeker een broodfokgolden met een kronkeltje!![]()
![]()

Maar ze heeft wel een kronkel, dat klopt. Gelukkig geen gevaarlijke of besmettelijke

Precies wat ik dacht. Ik noem het alleen dat men niet tegen z'n verlies kan, ach nuance-verschilletje haha. Ik ga er eens op letten. Ik denk wel dat Miep spel-agressie vertoont. Heeft ze geluk dat ze Saar als huisgenoot getroffen heeft, want die heeft dat absoluut niet. "Jij de knuf Miep? Prima, neem jij de knuf maar!"Eline* schreef:Spelagressie is inderdaad de drang om te winnen...je kan het vergelijken met ruzie maken van mensen tijdens bv een potje kaarten. Men wil winnen en het gaat niet meer om het spelletje.