Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

raar gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

qyan

Ongelezen bericht door qyan »

MARC_S schreef:
majelle schreef:Nu was Bas niet zo dat ie snel iets eng vond. Mensen en kinderen konden gewoon over de vloer, dat was gewoon en vertrouwt maar toch ook een keer erg fout gegaan. Een jongetje van 5 jaar die hij al die tijd al kende sprong met een plastic mes op mijn vader en mijn vader dacht dat mijn moeder de hond aan het uitlaten was. Dus mijn vader speelde het spelletje mee. En ja toen heeft die datzelfde jongetje vreselijk toegetakeld. Niet leuk als je het ziet gebeuren.
Ook kon iedereen hem aaien bij wijze van spreken. Hij was vriendelijk totdat er iets onverwachts gebeurde. Zag je zelf iemand aankomen om de weg te vragen dan was het goed maar tikte iemand je van achteren op je schouder omdat je diegene niet zag. HAP.
Iemand pakte mijn fiets om hem opzij te zetten en dan probeerde hij het ook. Het was ook geen zenuwachtige hond maar zelfs heel rustig alleen als er wat gebeurde was ie razend snel.
De baas beschermen maar ook al zijn bezittingen.
'Toch lijken mij het geen geschikte honden voor de sport, ze zouden het absoluut niet als spelletje zien. ik denk niet dat Bas na het pakwerk met de mauw zou zijn gaan lopen maar echt voor de man zou gaan. Veel te serieus maar als ik in een buitengebied zou wonen en bescherming zou willen zou ik voor dat type gaan.
Hahaha, nou dit is dus helemaal mijn hond ook. Nooit is iets eng inderdaad, alles is ok tot een bepaalde grens en daar horen zeker geen van achter op je schouder tikkende mensen bij, of dronkelappen die iets tegen je roepen als ze langsfietsen. Dat kind had hier dus ook kunnen gebeuren terwijl ze eigenlijk superlief is met kinderen.
Inderdaad ben ik het ook helemaal met je eens wat betreft de sport, veel te serieus en als het baasje bijten zegt wordt het ook echt bijten en geen spelletje waar los enzo bijzit. Bijten is immers beschermen en geen spel.

Grappig zeg, nogmaals een bevestiging van wat ik steeds weer zie.

Ik vind het ook de beste en trouwste hond die ik ooit gekend en gehad heb, maar inderdaad, buiten en met lekker veel ruimte is het helemaal ideaal, in de stad net te druk, verder ook inderdaad erg veilig :mrgreen:
:ok:
iets wat qyan dus ook heeft met bijten, pure ernst.
mouw is leuk zolang die aan de pakwerker vast zit, maar na het winnen van de mouw spuugt ie hem gewoon uit om terug te gaan naar de pakwerker.
en kreeg ie zijn zin niet, dan voldeed ik ook wel :?
dat was idd niet leuk sporten meer.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”