Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat is er eigelijk erger

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

yamie schreef:
Zoie schreef:
yamie schreef:
Zoie schreef: Welnee , ik heb geen probleem .

Dat hondje van mij loopt gewoon met me mee en laat zich niet dekken .

Ik ben de baas van de reu ongelooflijk terwille dat ik hem de kans geef zijn hitsige reu aan te lijnen .

Maar als hij hem in Zandvoort wil ophalen , mij ook best :p:
hoe krom denk je nu?? :?
oke , ff serieus dan .

of ik daar nu aangelijnd loop met mijn teef of niet , dat maakt niet uit . Ik wil haar best aanlijnen , en stel dat ook voor . Maar het punt is , mag ik daar lopen , of niet ? Ik denk het wel .

Als je het anders ziet , moet je het zeggen .
volgens mij schrijf je toch ook in officieuse losloopgebieden........

en tja ik vind dat als je teef loops is, en je weet van een gebied, of het daar nu mag of niet dat er veel mensen hun honden daar loslaten, je daar dus niet moet komen.....en ja dan kun je zeggen zij zijn ook fout, maar ja je wist het wel........ga dan gewoon ergens lopen waar het geen gezeur oplevert.....
Oke , dat is een mening die ik niet deel .

Zoals gezegd , ik zoek de problemen niet op , maar ik vind dat mijn loopse teef ook recht heeft op een beetje bewegingsvrijheid . Niet in losloopgebieden , maar waar het officieel niet mag , daar moet je er met elkaar uit kunnen komen . Dat lukt ook bijna altijd , nooit een baas tegen gekomen die tegen mij gezegd heeft , je moet hier niet komen .
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zoie schreef:
yamie schreef:
Zoie schreef:
yamie schreef: hoe krom denk je nu?? :?
oke , ff serieus dan .

of ik daar nu aangelijnd loop met mijn teef of niet , dat maakt niet uit . Ik wil haar best aanlijnen , en stel dat ook voor . Maar het punt is , mag ik daar lopen , of niet ? Ik denk het wel .

en tja ik vind dat als je teef loops is, en je weet van een gebied, of het daar nu mag of niet dat er veel mensen hun honden daar loslaten, je daar dus niet moet komen.....en ja dan kun je zeggen zij zijn ook fout, maar ja je wist het wel........ga dan gewoon ergens lopen waar het geen gezeur oplevert.....

Zoals gezegd , ik zoek de problemen niet op , maar ik vind dat mijn loopse teef ook recht heeft op een beetje bewegingsvrijheid . Niet in losloopgebieden , maar waar het officieel niet mag , daar moet je er met elkaar uit kunnen komen . Dat lukt ook bijna altijd , nooit een baas tegen gekomen die tegen mij gezegd heeft , je moet hier niet komen .
Nee dat zullen ze ook nooit zeggen...zou een beetje raar staan als iemand dat zegt, maar dat je je teefje dan aangelijnd moet houden lijkt mij best vaak voorkomen dat ze dat tegen je zeggen.Als mijn reu losloopt en hij ruikt een teef, dan gaat hij eropaf, is jouw teefje aangelijnd is het dus mijn probleem, want ik hoor hem aan de lijn te hebben.Nu maak je ervan, dat wanneer je teefje losloopt het jouw probleem is, maar dat is het wel zeker, lijkt mij toch logisch?Als jouw teef dan gedekt wordt is het zeer zeker ook jouw probleem, of vindt je weer van niet??
Een reu die een loopse teef ruikt, kun je niet van verlangen dat hij gelijkt halt houd als je hem roept, das bij mijn reu thans niet te doen.
Maar goed, dat is jouw mening, alleen beetje extreem kort genomen bochtje.
Zoie
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Zoie schreef:
yamie schreef:
Zoie schreef: oke , ff serieus dan .

Nee dat zullen ze ook nooit zeggen...zou een beetje raar staan als iemand dat zegt, maar dat je je teefje dan aangelijnd moet houden lijkt mij best vaak voorkomen dat ze dat tegen je zeggen.Als mijn reu losloopt en hij ruikt een teef, dan gaat hij eropaf, is jouw teefje aangelijnd is het dus mijn probleem, want ik hoor hem aan de lijn te hebben.Nu maak je ervan, dat wanneer je teefje losloopt het jouw probleem is, maar dat is het wel zeker, lijkt mij toch logisch?Als jouw teef dan gedekt wordt is het zeer zeker ook jouw probleem, of vindt je weer van niet??
Een reu die een loopse teef ruikt, kun je niet van verlangen dat hij gelijkt halt houd als je hem roept, das bij mijn reu thans niet te doen.
Maar goed, dat is jouw mening, alleen beetje extreem kort genomen bochtje.
Als mijn teef los loopt en ze wordt gedekt , dan is dat mijn probleem

Als ik zeg dat het mij niet uitmaakt , dan bedoel ik dat ik mijn hond wel aan kan lijnen , of aangelijnd had kunnen hebben , maar dat dat het probleem niet oplost . Die reu blijft gewoon meelopen ( sommige )

Ik heb er alle begrip van de wereld voor dat niet alle baasjes hun hond dan niet onder appel hebben in zulke situaties . Maar normaal gesproken kan iemand z'n hond best even aanlijnen , en twee honderd meter verderop weer loslaten .

Dan heb je inderdaad honden bij wie dat niet kan . Zo'n baas moet dan een wandelingetje z'n hond aan de lijn houden op een plaats waar dat toch eigenlijk al moet . Moet ik dan 5 weken mijn hond daarvoor vast houden ?

Ik hou er wel rekening mee in die zin dat ik er niet ga lopen op tijden dat opeens heel nederland z'n hond uitlaat .
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

nog even een kleine toevoeging : als ze gedekt wordt is het natuurlijk vooral Zoe"s probleem die dan een prik moet hebben wat niet goed voor haar is . Maar het is wel mijn verantwoordelijkheid .
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya loopt los in de dagen dat het nog geen ''kwaad'' kan. Moet er wel bij zeggen dat ze dan goed luistert, dus zodra ik een hond tegenkom, gaat ze direct aan de lijn.
In de vruchtbare week, gaat ze aan de lijn. Of ik moet een heel goed overzicht hebben (bv op een veld) dat er geen andere honden zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Stang schreef:Kaya loopt los in de dagen dat het nog geen ''kwaad'' kan. Moet er wel bij zeggen dat ze dan goed luistert, dus zodra ik een hond tegenkom, gaat ze direct aan de lijn.
In de vruchtbare week, gaat ze aan de lijn. Of ik moet een heel goed overzicht hebben (bv op een veld) dat er geen andere honden zijn.
maar loop je dan wel in losloop gebieden?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck loopt ook vrijwel haar gehele loopsheid los, maar wel in een bos waar zelden of nooit andere hondeneigenaren komen. Ik ga niet naar een losloopgebied, en ook niet naar het bos waar loslopen gedoogd wordt. Waarom problemen opzoeken of veroorzaken als het gewoon anders kan? Gelukkig hebben wij hier die luxe ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
astra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door astra »

ff offtopic.......beseffen jullie wel hoe irritant dat eindeloze gequoot is???
Zoie
Zeer actief

Stang schreef:Kaya loopt los in de dagen dat het nog geen ''kwaad'' kan. Moet er wel bij zeggen dat ze dan goed luistert, dus zodra ik een hond tegenkom, gaat ze direct aan de lijn.
Ja , nog even dat aanlijnen , ik denk erover na . De reden dat ik Zoe in zulke gebieden niet aanlijn is omdat ik weet dat ze zich niet laat dekken , wegloopt , de reu afsnauwt , en goed blijft luisteren . Meestal is dat op zich al genoeg . Helaas niet altijd .

Maar nu ik erover na heb gedacht , het zou beter zijn Zoe wel aan te lijnen als ik een hond zie en die baas op afstand te verzoeken zijn hond ook aan te lijnen , kan hij zelf beslissen of hij zijn hond daarna nog loslaat .

Weer wat geleerd .

Blijf overigens wel van mening dat ik daar mag lopen .
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

astra schreef:ff offtopic.......beseffen jullie wel hoe irritant dat eindeloze gequoot is???
ja :mrgreen: :mrgreen:
Zoie
Zeer actief

Inge schreef:Marouck loopt ook vrijwel haar gehele loopsheid los, maar wel in een bos waar zelden of nooit andere hondeneigenaren komen. Ik ga niet naar een losloopgebied, en ook niet naar het bos waar loslopen gedoogd wordt. Waarom problemen opzoeken of veroorzaken als het gewoon anders kan? Gelukkig hebben wij hier die luxe ;)
Ja , natuurgebieden zat hier , maar allemaal beschermd , en daar ga ik niet lopen , zou ook niet kunnen trouwens , dus wat blijft er over ? Overal van waar ik weet dat er gedoogd wordt zie je honden lopen .
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

yamie schreef:
maar loop je dan wel in losloop gebieden?
Ja en nee.... hahahaha.

Het ''probleem'' is een beetje dat ik hier naast mijn huis een losloopgebied(je) heb en verder geen hondenuitlaatplek.
Hier loopt ze dus min of meer los, met vermelding dat Kaya nooit meer dan zo'n 15 meter van mijn zijde wijkt en ik haar direct aanlijn als ik een andere hond zie.
In de vruchtbare week zit ze wel continue aan de lijn, behalve als ik een veld werkelijk helemaal kan overzien.

In het bos, ook losloopgebied, gaat ze ook los, maar daar is het ontzettend rustig en kom ik 9 van de 10 wandelingen niemand tegen.

Het andere uitlaatgebied, Gaasperplas, daar ga ik niet naartoe met haar als ze loops is, omdat het daar altijd erg druk is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rob*
Zeer actief

yamie schreef:
astra schreef:ff offtopic.......beseffen jullie wel hoe irritant dat eindeloze gequoot is???
Oh dus ik ben niet de enigste die dat beseft? :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:
yamie schreef:
enige of enigste?? :twisted:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
yamie schreef:
:roll: :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
yamie schreef: ja :mrgreen: :mrgreen:
:roll: :roll:
het is hier al een keer uitgelegd: enige = alleen.... enigste = meest schattig :K (volgens Nieve)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Angel-eyes schreef: Ik schreef dus op hoogtijdagen loop ik niet in gebieden waar andere honden komen dus van een dekking kan geen sprake zijn. Flinke jongen die mijn teven gaat dekken hoor, met gevaar voor eigen leven.
Hoezo???Zijn ze zo gevaarlijk dan??Mijn reu duikt op alles wat dus lekker ruikt! :mrgreen: .....maakt hem niet uit welk ras, hij krijgt ze altijd om, de mazzel is dat hij niet weet hoe het moet! :mrgreen:[/quote]

Nee, zolang vreemde reuen ze niet willen verkrachten niet. Jouw reutje mag wel denken dat hij mijn teven om krijgt maar dat gaat echt niet lukken hoor als ze niet willen dan willen ze niet. En dan heeft hij wel 50 kilo pisnijd voor zich. Dat doet hij maar 1 keer.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Hutsje schreef:
Angel-eyes schreef: Ik schreef dus op hoogtijdagen loop ik niet in gebieden waar andere honden komen dus van een dekking kan geen sprake zijn. Flinke jongen die mijn teven gaat dekken hoor, met gevaar voor eigen leven.
Hoezo???Zijn ze zo gevaarlijk dan??Mijn reu duikt op alles wat dus lekker ruikt! :mrgreen: .....maakt hem niet uit welk ras, hij krijgt ze altijd om, de mazzel is dat hij niet weet hoe het moet! :mrgreen:
Nee, zolang vreemde reuen ze niet willen verkrachten niet. Jouw reutje mag wel denken dat hij mijn teven om krijgt maar dat gaat echt niet lukken hoor als ze niet willen dan willen ze niet. En dan heeft hij wel 50 kilo pisnijd voor zich. Dat doet hij maar 1 keer.[/quote]

En de 2-de keer en de 3-de keer, hij heeft het al vaker geflikt en als ik hem niet weghaald krijgtt hij alles omver, laatst een Bordeauxtje van bijna 70 kilo(volgens de eigenaar, vond het zelf heel extreem zo zwaar maar goed), hij snapt niet zo dat hij vanachteren erop kan duiken :mrgreen: ...nee hij moet een teef plat krijgen en maakt er een standje 69 van het is geen gezicht, maar dat is zijn manier, meestal trek ik hem ook weg natuurlijk maar soms gaat-ie te enthousiast door :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Angel-eyes schreef:
Hutsje schreef:
Hoezo???Zijn ze zo gevaarlijk dan??Mijn reu duikt op alles wat dus lekker ruikt! :mrgreen: .....maakt hem niet uit welk ras, hij krijgt ze altijd om, de mazzel is dat hij niet weet hoe het moet! :mrgreen:
Nee, zolang vreemde reuen ze niet willen verkrachten niet. Jouw reutje mag wel denken dat hij mijn teven om krijgt maar dat gaat echt niet lukken hoor als ze niet willen dan willen ze niet. En dan heeft hij wel 50 kilo pisnijd voor zich. Dat doet hij maar 1 keer.
En de 2-de keer en de 3-de keer, hij heeft het al vaker geflikt en als ik hem niet weghaald krijgtt hij alles omver, laatst een Bordeauxtje van bijna 70 kilo(volgens de eigenaar, vond het zelf heel extreem zo zwaar maar goed), hij snapt niet zo dat hij vanachteren erop kan duiken :mrgreen: ...nee hij moet een teef plat krijgen en maakt er een standje 69 van het is geen gezicht, maar dat is zijn manier, meestal trek ik hem ook weg natuurlijk maar soms gaat-ie te enthousiast door :mrgreen:[/quote]

Hij komt echt niet zo ver hier. En dan zou je hem weg moeten trekken om hem te redden ipv de teef :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:[ hij snapt niet zo dat hij vanachteren erop kan duiken :mrgreen: ...nee hij moet een teef plat krijgen en maakt er een standje 69 van het is geen gezicht, maar dat is zijn manier, meestal trek ik hem ook weg natuurlijk maar soms gaat-ie te enthousiast door :mrgreen:
standje 69 8O **proest** nou ja.. dan kan er ook niks gebeuren he... :V
Afbeelding
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Zoie schreef:
Laat ik het concreet maken . Van kraantje lek naar Zandvoort loopt een fiets / wandelpad door de duinen . Dat is geen officieel uitlaatgebied , maar je komt er best veel los lopende honden tegen . Nooit zie ik daar een hond aan de riem .

Mag ik daar nu niet lopen met mijn loopse teef ? Het is gewoon openbare weg . Aangelijnd of niet , het blijft hetzelfde probleem . Ik kan mijn hond aanlijnen als het moet , en verwacht van de reu-eigenaar hetzelfde .
Nou das lekker. Toevallig loop en fiets ik daar erg vaak met mijn honden. Honden mogen daar dus wel officieel loslopen en mijn honden lopen daar ook los. Zou leuk zijn als ik jou daar dan tegen kom, kan ik mijn hond de rest van de wandeling aangelijnd laten, want anders is ie weg. En als ik hem niet te pakken krijg, kan ik hem in Zandvoort op komen halen? Asociaal vind ik dat.

Als ik een aangelijnde hond tegenkom, worden mijn honden altijd aangelijnd. Dan weet ik tenminste dat er iets is, maar als een hond losloopt, neem ik aan dat mijn honden naar die hond toe mogen gaan.
Een klein beetje aan je medemens denken kan ook en niet alleen van mijn hond luistert dus de rest zoekt het maar uit.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Roos schreef:
Zoie schreef:
Laat ik het concreet maken . Van kraantje lek naar Zandvoort loopt een fiets / wandelpad door de duinen . Dat is geen officieel uitlaatgebied , maar je komt er best veel los lopende honden tegen . Nooit zie ik daar een hond aan de riem .

Mag ik daar nu niet lopen met mijn loopse teef ? Het is gewoon openbare weg . Aangelijnd of niet , het blijft hetzelfde probleem . Ik kan mijn hond aanlijnen als het moet , en verwacht van de reu-eigenaar hetzelfde .
Nou das lekker. Toevallig loop en fiets ik daar erg vaak met mijn honden. Honden mogen daar dus wel officieel loslopen en mijn honden lopen daar ook los. Zou leuk zijn als ik jou daar dan tegen kom, kan ik mijn hond de rest van de wandeling aangelijnd laten, want anders is ie weg. En als ik hem niet te pakken krijg, kan ik hem in Zandvoort op komen halen? Asociaal vind ik dat.

Als ik een aangelijnde hond tegenkom, worden mijn honden altijd aangelijnd. Dan weet ik tenminste dat er iets is, maar als een hond losloopt, neem ik aan dat mijn honden naar die hond toe mogen gaan.
Een klein beetje aan je medemens denken kan ook en niet alleen van mijn hond luistert dus de rest zoekt het maar uit.
Hoezo dan ? Zie daar nergens een bord staan dat het een hondenuitlaatplek is , dus is het voor mij gewoon openbare weg .

Voor de rest ga ik de discussie niet overdoen , ik heb al gezegd dat ik van inzicht ben verander en haar voortaan aanlijn als ik iemand zie .
Afbeelding
astra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door astra »

is dit eigenlijk niet een beetje een vreemde discussie??
de eigenaren van reuen vinden dat de eigenaren van teefjes hun honden moeten vasthouden en niet uit moeten laten op die gebieden waar veel honden lopen.....( als ze loops zijn ) en de eigenaren van teefjes vinden dat de eigenaren van reuen hun honden bij zich moeten houden.....
wie heeft er gelijk??
wel ik vind geen van beide!!
ik heb zelf een reu en een teefje en ik en niemand anders ben verantwoordelijk voor mijn honden.
ik sta mijn reu niet toe dat ie op iedere loopse teef duikt (ook niet op die van mij) en ik laat mijn teefje gewoon uit waar ik altijd mijn honden uitlaat, ook als ze loops is. ze blijft dan wel aan de riem.
ook mijn reu gaat subiet aan de riem als ik een teefje tegenkom waar meneer meer dan gewone belangstelling voor heeft.(natuurlijk verzoek ik de eigenaar van de teef wel om zijn/haar hond ook even aan te lijnen)
het kan en mag niet zo zijn dat ik met mijn loopse teefje niet in het bos mag wandelen omdat de eigenaren van reuen daar hinder van ondervinden.....net zoals het niet kan en mag zijn dat ik mijn reu moet aanlijnen zodat die loopse teef rustig los kan lopen.
bovendien vraag ik mij nu toch wel eens af of degene die hier zo'n probleem van maken zich ooit hebben gerealiseerd wat de consequenties zijn van het hebben van een teef of reu.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”