Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond overal mee naar toe?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Daan

hond overal mee naar toe?

Ongelezen bericht door Daan »

De aanleiding voor mijn vraag is dat ik met het naderende vakantieseizoen weer veel vragen zie over hondvriendelijke bestemmingen, maar ook vragen over honden mee in de dierentuin, etc.

In mijn ogen is een hondvriendelijke bestemming afhankelijk van wat je zelf doet en onderneemt.
Wij gaan dus wederom naar Spanje, we weten dat het parkje 'hondvriendelijk' is, want je mag een hond meenemen.
Op het strand geldt een hondenverbod, dus daar gaan we elke dag met de hond zwemmen 's morgens vroeg, als de badgasten nog in bed liggen.
(en het strand bevolkt wordt met hondenbaasjes met hetzelfde idee, en de lokale agent daar ook met zijn hond loopt ;) ) Gewoon een kwestie van een lang en breed strand uitzoeken.
En 's avonds door de velden zwerven, waar er echt geen haan kraait naar en loslopende hond, dat vinden wij allemaal erg gezellig met en voor Diesel.
Maar terrasjes en Restaurantjes? Ik zou het niet weten of die hondvriendelijk zijn, want het lijkt mij dat Diesel er geen bal aan vindt om lange tijd onder mijn stoel te liggen. Die laat ik rond die tijd lekker thuis.
Waarom zou ik hem ergens mee naar toe nemen als ik hem er geen plezier mee doe.
Net zoals een dierentuin of een pretpark.
Wat heeft het voor meerwaarde om je hond mee te nemen.
Of ben ik nou heel naief? Of mis ik iets.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ligt wat mij betreft aan het hondje, een klein minihondje dat je lekker in een tasje doet en dat daar dus heerlijk kan gaan pitten ok, maar Wuilus bv die haar kont niet kan keren op een terras en gelijk met haar hoofd op hoogte van de tafels zit, of in de dierentuin constant in het gedrang komt neem ik dus ook niet mee. Wel ergens op bezoek maar op een vakantie niet mee naar uitstapjes, wel zorg ik dat ze er zelf ook een leuke vakantie aan heeft, maar dat ben jij duidelijk ook van plan ;)
Afbeelding
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Op vakantie stemmen wij veel af op de hondjes. (Ik gebruik meervoud omdat we met een groep gaan met meerdere honden). Maar als we een keer naar een stad willen, of iets anders wat hondjes gewoon niet leuk vinden (en met name ook niet praktisch is om met vijf honden te doen) dan delen we de mensen op in groepen en zorgen de thuisblijvers voor de beestjes terwijl de anderen op stap gaan. En omgekeerd. Komt helemaal goed.

Daarbij vind ik echter niet dat Terra altijd alles maar leuk hoeft te vinden, het komt best wel eens voor dat we in een situatie komen die ze niet leuk vindt en dan doet ze het er maar even mee. Heb ik ook wel eens. Maar ik zal mijn best doen dit te voorkomen. Ik ben blijer als mijn hondje blij is. En andersom. :mrgreen: Soms.
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Ja, meestal neem ik haar niet mee naar de stad of het terras ofzo. Ze heeft er gewoon niets aan.
Maarja, soms kan het niet anders en dan gaat ze met veel gemopper toch maar onder de tafel liggen.

Ik vertrouw haar ook niet voor 100% in drukke situaties. Ze is namelijk al eens iutgevallen naar een vrouw, die ze toen bijna gebeten heeft. Dus ik moet altijd heel erg opletten als ik haar meeneem naar drukke gelegenheden. Toch neem ik haar wel eens mee om haar er aan te laten wennen.
Gelukkig heeft ze al een hele tijd niet meer naar iemand uitgevallen, maarja ik moet haar toch wel goed in de gaten houden.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik neem Moos als het even kan overal mee naartoe, maar dan wel alleen als ik weet dat hij het daar leuk heeft, of in ieder geval net zo prettig als wanneer hij alleen thuis zou zijn.

Als ik uit eten ga gaat hij bijna altijd mee. Hij is zo klein dat ie met gemak helemaal uitgestrekt naast ( of onder) mijn stoel kan liggen zonder iemand te storen. Geef hem nog een botje erbij en meneer is best tevreden volgens mij.

Als het echt niet anders kan wil ik hem nog weleens mee winkelen nemen, maar over het algemeen laat ik hem dan thuis. Ik heb niet het idee dat ik hem er een groot plezier mee doe om winkel in winkel uit te lopen (ook al wordt hij dan in de winkels het grootste deel van de tijd gedragen. Meneertje houdt wel van dat geknuffel :mrgreen: ).

Ik pas elke vrijdag (en vaak ook nog meer dagen ) op bij twee meisjes van 2 en 6 maanden. Van hun ouders is Moos daar meer dan welkom, en het meisje van 2 vraagt ook zodra ik binnen kom "Hondje nou?"
Toch neem ik hem alleen maar mee als ik 's avonds oppas en de kindjes bijna naar bed moeten als ik kom. Als de kindjes allebei wakker zijn moet ik Moos teveel in zijn bewegingsvrijheid beperken omdat ik hem nooit alleen wil laten met een van de twee kindjes. Dat betekent dus dat ik hem ergens vast moet leggen en dat doe ik dus niet. Dan blijft hij lekker thuis, is hij volgens mij veel gelukkiger, ook al is hij erg graag onder de mensen.
Als ik kom als de kindjes al (bijna) in bed liggen neem ik hem wel mee, met zijn mand en een paar speeltjes. Dan kan hij gewoon rondlopen, en lekker in zijn eigen mand liggen slapen. Alleen het baby'tje wordt dan nog wakker voor een flesje, maar die heb ik dan altijd op schoot, of in de box, dus dan kan Moos er toch niet bij komen.

Ik heb wel het idee dat het misschien wat makkelijker is om een klein hondje overal mee naartoe te nemen. Hij past in een restaurant makkelijk onder mijn stoel, en heeft overal gewoon minder ruimte nodig.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Stanley gaat zeker altijd mee op vakantie of lange weekendjes weg.
Dat vindt hij net zo leuk als dat wij het vinden en ook al is het een groot bakbeest, hij ligt ons niks in de weg. Vaak gaan wij wat drinken in een restaurantje als we met hem op pad zijn geweest en dan ligt ie gewoon naast m'n stoel. Sjieke bedoeningen zoeken we nooit op, maar meestal vragen we wel of ie binnen mag en ik heb nog nooit te horen gekregen dat 't niet mocht. Geven ze vaak al zonder te vragen een bak water en bij sommige zelfs een plakkie ham. Naar pretparken gaat ie nooit mee, kan me niet voorstellen dat het leuk is voor een hond. Naar dierenparken eigenlijk wel, maar dat is meer omdat ik hem dan geen hele dag alleen wil laten. En hij is er al een paar keer geweest en vindt het echt hartstikke leuk. Er zijn zat honden die er helemaal hyper van worden, maar wat dat aangaat is Stan heel wat gewend en vindt ie alles even prachtig.
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

een enkele keer heb ik de twee meiden bij me als ik een restaurant in ga. maar dat komt vaak doordat ik dan al de hele dag met hen op stap geweest ben. En het onzinnig vind eerst de meiden thuis te brengen om dat weer uit eten te gaan. Het restaurant waar ik kom vind het overigens geen probleem.
Beiden liggen onder tafel en zie of hoor je niet. Ideaal vind ik het niet maar bij hoge uitzondering moet het kunnen.
Verder gaan de honden mee op vakantie omdat die ervoor uitgezocht wordt.
maar met winkelen blijven ze gewoon thuis evenals pretparken, dierentuinen, musea enz. enz.
En heel soms komt het voor dat ik ook even geen zin heb in de meiden terwijl ik iets leuks wil doen en dan blijven ze ook thuis. Uiteraard met goed uitgelaten zijn, iemand die uitlaat. Dan kan dit baasje er ook weer ff tegen.
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

wat ik me wel afvraag als mensen naar een heel warm land gaan waar de hond ook nog met muilkorf moet lopen (ik heb dat wel gehoord dat dat in sommige landen verplicht is)doe je je hond daar plezier mee :roll:
is een hond dan niet beter af bij een goed logeeradres :roll: en waar laat je je hond als je in een warm land in een tent of caravan zit en je gaat naar het strand waar de hond niet mag komen :roll:
ik pas mijn vakantie aan aan mijn honden lekker in nederland :-D een hondvriendelijk huisje :ok: ik kan ze niet zolang missen muts die ik ben ik weet het :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik neem Tirsa ook alleen maar mee als ik weet dat zij daar ook iets aan heeft. Zie hier zo vaak ook op zaterdagmiddag mensen met hun hond in de stad die dan tussen al die benen in lopen. Kan me niet voorstellen dat de hond dat leuk vind. Af en toe vroeg op zaterdagochtend naar het winkelcentrum, ja da's gezellig. Nog haast niemand aanwezig gewoon even naar de dierenwinkel en dan weer terug.

Ik denk dat je op een gegeven moment zelf wel weet wat je hond wel of niet leuk vind en daarop beslist of hij/zij meegaat.
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

alles gaat hier mee, nu zijn dat er 9 maar vroeger toen wij er nog maar 3 hadden gingen ze ook mee.

natuurlijk gaan wij niet in het hoogseizoen, begin mei of eind oktober is het lekker, nog niet te heet alleen een trui is wel gewenst. maar we gaan zo wel meestal 2 of 3x per jaar weg.

toen wij er 3 hadden gingen wij nog naar een camping nabij benidorm, hebben zelf ook honden en is nooit een probleem geweest. ook op de terrasjes en restaurants in het algemeen geen probleem, zeker niet wanneer je er al een keertje geweest bent en ze hebben gemerkt dat je honden gehoorzaam, en rustig zijn, dan vragen ze je zelfs de volgende avond weer binnen (kunnen ze opscheppen to collega's denk ik). er zijn wel enkele terrasjes waar ze niet toegestaan zijn, er zit dan een sticker op de deur, wanneer het duidelijk is aangegeven heb ik daar geen moeite mee. willen we toch per see daar eten of wat drinken, dan doen wij dat later op de avond, wanneer de honden in de auto kunnen blijven met de ventialtor aan, daar hebben ze geen moeite mee, zijn autojunks hier.

nu hebben wij er 9, locatie is iets aangepast, mijn vader woont is alfas, dorpje naast benidorm, niet alle honden passen in de auto wanneer we alleen met de auto weggaan, maar er zijn erbij die rustig in de caravan of aan de caravan kunnen achter blijven, de rest gaat dan in de auto mee, nu hebben we ook een auto met airco, dus kunnen ze makkelijk daarin blijven. eventueel blijft alles achter in de auto bij de caravan en gingen we met mijn vaders auto ergens wat eten of drinken.

ook in tjechie hebben wij zo ons adresje, daar kunnen we ook de honden achter laten of meenemen. over het algemeen is het overal zeer makkelijk om met 1 of 2 honden binnen te komen, zeker wanneer ze zien dat ze opgevoed gehoorzaam en rustig zijn, alleen in frankrijk hebben ze geen geduld om af te wachten of je honden dat wel zijn en sturen ze je vaak gelijk weg, maar spreek dan ook geen frans en kan het ze ook niet uitleggen. maar spanje, oostenrijk, tjechie, en eigenlijk italie en natuurlijk duitsland zijn eigenlijk nooit een probleem geweest.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Rataplan is zeer mensvriendelijk die kan ik overal mee naar toe nemen. Hij vind het niet erg. Hij houdt niet van te warm dus daar houden we rekening mee. Wij houden van bergen en lopen in de bergen. Dat was vroeger waanzinnig met 3 honden de hele dag lopen om de top te bereiken of een of ander meer (waar ze gelijk gingen zwemmen natuurlijk :mrgreen: )
Nu hebben we kleine kinderen waarvan Keanu erg goed kan lopen (ook de hele dag) en Indyra dan in een wagen moet (niet erg makkelijk in de bergen).
Wij passen ons ook aan aan de behoeften van de kinderen en die van Rataplan. Misschien ook een weekje aan het strand (al hou ik dat niet erg lang vol :? )schepje emmertje en dan maar een keertje met zijn tweeen cultuursnuiven ergens dat kan ook. Wij hebben dus nog niets vastgelegd :?.
Thuis heb ik ook alles wat ik nodig heb en de zon schijnt hier ook :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Met een Ferro is het lastig hem overal mee naar toe te nemen. Gelukkig kunnen de honden vaak terecht bij mijn schoonouders, dan hebben zij het naar hun zin en kan ik met gerust hart even weg (natuurlijk missen we ze wel...)

Het laatste anderhalf jaar zijn we niet op vakantie geweest omdat we de honden toen niet bij hun konden onderbrengen. We hebben wel zitten denken over een husije huren oid maar dat blijft lastig: met Ferro naar stad of drukke gebieden is voor hem en ons niet leuk, en hele einden wandelen buitenaf zit er voor Nora niet meer in.

Als je je hond meeneemt moet je je ook aanpassen daarop, vind ik. Geldt trouwens ook voor kinderen hoor... hoe vaak ik niet in het buitenland mensen met twee, drie kleine kinderen door een kerk of museum zie strompelen met blerende koters aan alle kanten... natuurlijk vinden die daar nog niets aan, wacht daar dan een paar jaar mee...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tja, ik pas eigenlijk alles aan de hond aan :?
Als ik ga winkelen, ga ik maar een paar uurtjes om weer op tijd terug te zijn voor de honden. Dierentuin lijkt me niks voor mijn honden en op vakantie naar een warm land..... nee, dat doe ik ze niet aan die autoreis of vliegreis.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

nou wat dan nog, dan moet je je aanpassen aan je hond(en) daar heb je ze toch voor? niet om een ander er mee lastig te vallen zeg ik altijd maar.

wanneer je kinderen hebt ga je je daar ook aan aanpassen.

nogal logisch hoor, je hebt er zelf voor gekozen en wanneer je dan bepaalde dingen niet meer kan omdat je ze hebt, jammer dan had je ze niet moeten nemen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

speurneus carola schreef:nou wat dan nog, dan moet je je aanpassen aan je hond(en) daar heb je ze toch voor? niet om een ander er mee lastig te vallen zeg ik altijd maar.

wanneer je kinderen hebt ga je je daar ook aan aanpassen.

nogal logisch hoor, je hebt er zelf voor gekozen en wanneer je dan bepaalde dingen niet meer kan omdat je ze hebt, jammer dan had je ze niet moeten nemen.
Heb je het nou tegen mij of in het algemeen???? 8O :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
corinne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

Ik neem Isa ook niet altijd mee, natuurlijk wel wanneer we ergens naar toe gaan waar ze het leuk vindt. (bijvoorbeeld naat m'n ouders met de grote tuin ;) )
Soms gaat ze ook mee naar de stad, maar alleen wanneer we eigenlijk niets hoeven te hebben en eventjes op het terras gaan zitten. Ik nam haar in het begin ook mee naar de supermarkt in een draagtas, dit doe ik nu niet meer omdat ze nu heel goed eventjes alleen kan blijven en eigenlijk mogen er geen honden in de supermarkt.

Dit jaar gaan we voor het eerst met Isa op vakantie, wordt waarschijnlijk gewoon hier in Nederland aan de kust, weet iemand of dat er in Nederland ook stranden zijn waar honden niet mogen komen?
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Wij hebben dit jaar een vakantie geboekt uit een gids "erop uit met je hond" Het park is dus hondvriendelijk, de omgeving is ook hondvriendelijk maar ik ga echt niet Szandor meenemen naar een terras :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wat dacht je als een dog enthousiast is en een heerlijke lange staart heeft hahahaahah nou dan betaal ik me dus arm aan stomerij kosten. Of.............hij heeft lekker gelopen en we gaan wat drinken, en Szandor moet even flapperen (kop schudden) denk dat de mede mens niet echt gelukkig met mij is. :mrgreen: :mrgreen:
Nee, ik heb ook vakantie dus af en toe mag hij lekker op het huis passen en uitrusten. (Shanti dus ook maar die is gemakkelijker op een terras, maar gelijke nonnen gelijke kappen de één niet mee, de ander dus ook niet) :p:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

magda schreef:is een hond dan niet beter af bij een goed logeeradres :roll: en waar laat je je hond als je in een warm land in een tent of caravan zit en je gaat naar het strand waar de hond niet mag komen :roll:
dan maar niet naar het strand of om de beurten.. ja simpel hoor je hebt honden en bij mij gaan ze allemaal mee... kan er niet zonder en in een pension.. nee hoor.. dat wil ik niet.
wij gaan altijd met de caravan en dat lukt prima.. ja het is behelpen.. maar dat is de charme van camperen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Mijn ouders (of mijn moeder en ik samen) gaan eigenlijk altijd met de caravan weg. Voor de honden prima te doen. Als ze het te warm vinden gaan ze onder de caravan liggen en daar is het echt het koelste.
Verder gaan mijn ouders eigenlijk altijd naar landen met bergen/heuvels (Duitsland, Oostenrijk, etc.). Voor de honden is dat ook geweldig want tijdens de wandelingen in de bergen weten Tagor en Jari elk modderig karrespoor, waterbak (die houten dingen), beekje of meertje te vinden en liggen ze erin. En omdat mijn ouders op vakantie zijn en dus meestal buiten leven kan dat makkelijk.
Het strand hebben ze eigenlijk nooit opgezocht. Ook omdat we er zelf maar een paar km vanaf wonen en er nog nauwelijks heengaan.
Een restaurant zien we eigenlijk zelden van binnen en als we gaan blijven de honden bij de caravan. Meestal liggen ze dan achter/onder de caravan of als het niet te warm is in de caravan. Pretparken en musea zijn niet echt aan mijn ouders besteed.
Kortom de honden meenemen past prima bij het soort vakanties dat wij/mijn ouders houden.
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Op vakantie gaat Rossi niet mee. Simpelweg om het feit dat we Rossi er geen plezier mee doen. Autorijden vindt hij prima om te doen maar het is niet zijn favoriete bezigheid. Rossi houdt niet van een warme atmosfeer. 8)
Ook is Rossi geen ster in het 'alleen kunnen zijn'. Vooral niet op onbekende plaatsen. :cry:
Bovendien gaat Rossi altijd naar mijn moeder. En daar is hij veel gelukkiger. ;) Hondenmekka. :p:

Moet ik er bij zeggen dat we ook niet lang op vakantie gaan en dan ook nog altijd naar andere honden kijken en ons mokkel dan toch ook weer missen. :roll:

Daan: hoe doen jullie dat naar Spanje, hond mee in de auto? En kun je Diesel dan wel alleen laten, bijvoorbeeld boodschappen doen ofzo? Even praktische nieuwsgierigheid. ;)
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wij gaan al jaaaaaaaren naar dezelfde camping. Het is een zeer hondvriendelijke camping. In de buurt zijn de VEssemse Vennen. En er is overal groen. Je kan lekker in de bossen wandelen.

Nanni gaat soms ook mee naar de kantine. Dit omdta ze anders alleen is, en madam gaat liggen en die hoor je niet meer.
We zeggen wel eens: Nanni is een kroeghond :mrgreen:

Naar dierentuinen of pretparken gaat ze niet mee. Ik regel dan oppas voor haar of we gaan niet
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Rossi schreef:Op vakantie gaat Rossi niet mee. Simpelweg om het feit dat we Rossi er geen plezier mee doen. Autorijden vindt hij prima om te doen maar het is niet zijn favoriete bezigheid. Rossi houdt niet van een warme atmosfeer. 8)
Ook is Rossi geen ster in het 'alleen kunnen zijn'. Vooral niet op onbekende plaatsen. :cry:
Bovendien gaat Rossi altijd naar mijn moeder. En daar is hij veel gelukkiger. ;) Hondenmekka. :p:

Moet ik er bij zeggen dat we ook niet lang op vakantie gaan en dan ook nog altijd naar andere honden kijken en ons mokkel dan toch ook weer missen. :roll:

Daan: hoe doen jullie dat naar Spanje, hond mee in de auto? En kun je Diesel dan wel alleen laten, bijvoorbeeld boodschappen doen ofzo? Even praktische nieuwsgierigheid. ;)
Dat gaat heel goed, autorijden is geen enkel probleem, en vanaf de eerste avond, (overnachting in een motel bij lyon) werd al duidelijk hoe makkelijk hij is.
Wij gingen beneden wat eten, en ik liet hem in de hotelkamer.
Babyfoon mee... Wij hoorden hem drinken, en toen was het stil.
Wij huren een huisje in spanje, en daar kan hij goed thuis blijven.
Hij is wel elke dag alleen thuis als wij een paar uurtjes naar het strand gaan, en 's avonds als we gaan eten, maar er staat veel tegenover.
Maar Diesel is dus makkelijk.
Zou hij niet alleen thuis kunnen blijven in een vreemde omgeving, dan zou ik hem niet meenemen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij passen onze vakanties aan op de honden. Hoewellll, nee dat is niet waar denk ik. Een weekje Lanzarote vinden we alletwee nou niet echt het summum van vakantie.
Dus meestal gaan wij kamperen in gebieden met veel natuur. Niet ver weg ook, het verst weg was Denemarken geloof ik. En meestal gaan we dan veel lopen. Dus ja, als we dan onderweg terrasjes pakken dan gaan de honden onder tafel. En dat vinden ze zéker niet erg ;) We proberen wel eens een stad-dagje te doen, maar ik denk dat wij ons dan eerder vervelen dan de honden :mrgreen:
En in zo'n vakantie heb ik absoluut geen behoefte aan restaurants. Sowieso vind ik het geen prettig idee als de honden alleen zijn in een tentje. Maar ik zit ook veel liever met een afgehaalde pizza voor het tentje, dan in m'n gestreken rokje in een restaurant.

Ik sjouw ze zo tussendoor zeker niet overal mee naar toe. Pretparken doen we wel, maar dan wel apart (ik met mijn vriendjes bijvoorbeeld :twisted: ). Dierentuin neem ik ze zeker wèl mee, dat vinden ze ook erg leuk namelijk ;)
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Ik neem mijn hond zoveel mgoelijk mee, maar alleen als't voor hem leuk blijft. Ga hem niet bij de supermarkt aan een paaltje binden omdat ik hem zelf zonodig mee moest slepen ofzoow...
Aan de andere hand sleep ik hem wel eens mee naar bijvoorbeeld het winkelcentrum of ergens anders waar't best druk is. Soms moet ie wel es met het ov bijvoorbeeld, en hij is heel bang voor drukte, dus ik probeer hem aan veel vreemde mensen te laten wennen terwijl we lekker van huis naar winkelcentrum wandelen, en daarna lekker verder langs het strand enzo. Zo hoort het winkelcentrum een beetje bij de (weer erg leuke) wandeltocht, en hij weet dat alstie door de drukte heen is hij weer heerlijk kan ravotten, dus stapt nu ook steeds beter door als't ergens wat drukker is...
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

In principe gaan de honden overal mee naar toe.
Helaas lukt het 1 keer per jaar niet om ze mee te nemen en dat is met mijn bedrijfsuitje. :cry: Dus dan moeten ze uit logeren, 1 nachtje, en dat vind ik al echt vervelend.
Maar verder gaan ze overal mee.
Als we op visite gaan bij mensen die ze liever niet over de vloer hebben, gaan we niet of maar heel kort.
Vakantie zonder mijn honden is voor mij geen vakantie, dus ze gaan altijd mee. Eigenlijk altijd naar Frankrijk omdat daar veel mogelijk is met de honden. Zelfs naar Parijs. :mrgreen: (ok, we zijn dan ook nergens binnen wezen kijken in de musea, maar voor de rest is Parijs fantastisch met de honden. :mrgreen: ) Wij hebben een sleurhutje en staan op campings, dus lekker veel buiten. Ik laat ze echter nooit alleen in de caravan. Op een camping waar we veel komen blijven ze soms een paar uurtjes even in de auto als wij op het terras wat gaan eten, maar meestal nemen we ze gewoon mee, als het niet te druk is.
Kanoën, zwemmen, maakt niet uit, ze gaan mee of we gaan om de beurt.
Alleen de grotten en musea mogen ze niet in, maar dan blijven ze gewoon een uurtje in de auto en dat gaan we alleen doen als het bewolkt weer is. Winkelen houden we niet echt van, dus dat doen we niet op vakantie. Wel lekker oude stadjes bezoeken en een terrasje pakken, jongens onder de tafel en klaar. Alleen blijf je dan misschien iets minder lang zitten dan zonder honden. :mrgreen: En wij doen ook eerst altijd een lekkere hondenwandeling en dan pas de stad in, dan zijn ze lekker uit gelaten en rustig. Het is ook grappig om te zien hoe ze juist in superkrappe straatjes of in drukke mensenomgevingen veel braver zijn dan dat ze de ruimte hebben. Niks vervelend doen, gewoon braaf naast onze benen volgen. :roll:
Nu de oude mannen echt oud worden houden we er gewoon rekening mee en gaan we gewoon vakantie houden op een manier die ook voor hen prettig is, dus dan maar niet naar Zuid of Midden Frankrijk, maar gewoon naar Texel. Reistijden moeten gewoon iets korter en het moet niet te warm zijn. En dit jaar hebben we voor Jackie een bolderkar bij ons, zodat we toch lekker kunnen wandelen. Dan kan hij na een half uurtje ofzo gewoon in de bolderkar en kunnen we nog lekker doorlopen. Daar hadden we ons vorig jaar wat op verkeken, hij kan gewoon niet meer echt mee lopen. Maar dat is dus ook opgelost. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Daan schreef:
Rossi schreef:Op vakantie gaat Rossi niet mee. Simpelweg om het feit dat we Rossi er geen plezier mee doen. Autorijden vindt hij prima om te doen maar het is niet zijn favoriete bezigheid. Rossi houdt niet van een warme atmosfeer. 8)

Dat gaat heel goed, autorijden is geen enkel probleem, en vanaf de eerste avond, (overnachting in een motel bij lyon) werd al duidelijk hoe makkelijk hij is.
Wij gingen beneden wat eten, en ik liet hem in de hotelkamer.
Babyfoon mee... Wij hoorden hem drinken, en toen was het stil.
Wij huren een huisje in spanje, en daar kan hij goed thuis blijven.
Hij is wel elke dag alleen thuis als wij een paar uurtjes naar het strand gaan, en 's avonds als we gaan eten, maar er staat veel tegenover.
Maar Diesel is dus makkelijk.
Zou hij niet alleen thuis kunnen blijven in een vreemde omgeving, dan zou ik hem niet meenemen.
Oh, makkelijk zeg. :p: Mag Rossi bij Diesel in de leer? :-D
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Wij blijven in Nederland en dan nog niet eens zo ver van huis.
We huren een appartement bij de kust aan het bos. In dat bos kan Harrie overdag loslopen en bij warm weer hebben we dan ook wat koelte.
's Avonds om 19.00 uur mogen we dan het strand op en dat doen we dagelijks.
Als het slecht weer is gaan we overdag ook strandwandelingen maken want dan controleren ze toch niet.
Of uren lopen door de duinen (moet wel aangelijnd).
Eten doen we makkellijk gewoon magnetronmaaltijden van AH en als het bv een hangmiddag met regen is braad ik nog wel een kippepoot o.i.d..
Uit eten doen we misschien 1 of 2 x in een restaurantje buiten aan het strand. Ik hoop dat we dit jaar niet van die vreselijke warme dagen krijgen want dat is minder voor Harrie.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Wij passen de vakantie aan aan de honden.
De tent die we hebben is niet al te klein en er is s'nachts genoeg ruimte voor de honden. Verder nemen we ze overal mee naar toe, we laten ze zelfs niet achter in de auto.
Uit eten doen we niet zo vaak en als we het doen zorgen we dat we een terras vinden waar we in een hoekje kunnen zitten. Sandro en Yildah liggen dan onder tafel en laten zich niet zien of horen.
Musea bezoeken doen we zelden, tenzij het iets is wat we heel graag willen zien, we gaan dan omstebeurd naar binnen.
Verder wandelen we natuurlijk veel en een paar jaar geleden hadden we een waterfiets gehuurd en Sandro heeft lekker meegevaren.

Omdat we altijd naar Frankrijk gaan is het niet handig om overdag te reizen. We hebben geen airco dus moeten we s'nachts op pad.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Ik neem Boris mee als het leuk voor hem is. Ik ga elk jaar enkele dagen op citytrip en daar doe ik hem echt geen plezier mee, hij blijft dan bij mijn ouders. De andere vakanties gaat hij mee, als we kamperen laat ik hem nooit alleen. Hij gaat mee naar het strand met zijn eigen parasol en gaat ook mee uit eten, we kiezen dan wel voor een ruim terras zodat hij wat ruimte heeft om te liggen. Als we in een huisje gaan, blijft hij soms een paar uurtjes alleen, hij heeft daar geen probleem mee want door de lange wandelingen slaapt hij toch.
Als ik thuis uitga, neem ik hem zelden mee. Ik neem hem wel regelmatig mee naar de markt en de winkels, dingen die hij niet zo geweldig vindt, maar ik vind dat hij er toch aan gewend moet blijven.
groetjes!Afbeelding
Marion.

Re: hond overal mee naar toe?

Ongelezen bericht door Marion. »

Daan schreef:Maar terrasjes en Restaurantjes? Ik zou het niet weten of die hondvriendelijk zijn, want het lijkt mij dat Diesel er geen bal aan vindt om lange tijd onder mijn stoel te liggen. Die laat ik rond die tijd lekker thuis.
Nog even een toevoeging. Ik weet natuurlijk niet hoe lang jij op terrasjes zit, maar als wij 20 km gelopen hebben (met de hondjes natuurlijk :mrgreen: ) dan zijn ze blij dat ze even mogen uitrusten op een terrasje. Kan ze geen bal schelen dat wij zitten te genieten van een wit biertje. Als zij maar even in de schaduw mogen liggen. Geloof niet dat mijn hondjes blijer zijn als ik ze eerst naar de hotelkamer breng, en dat wij dan vervolgens lekker in de buitenlucht gaan zitten :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”