Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn jullie evaringen met Gedrags therapeuten?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

twinkeltje schreef:ik denk zelf eerlijk gezegt geen standaard regeltjes zijn om een hond met problemen te helpen maar dat het iduvuweel is elke hond zal zo zijn eigen aanpak nodig hebben
En ik denk eerlijk gezegd, dat je heeeeeeel wijs gezegd hebt :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

twinkeltje schreef:ik denk zelf eerlijk gezegt geen standaard regeltjes zijn om een hond met problemen te helpen maar dat het iduvuweel is elke hond zal zo zijn eigen aanpak nodig hebben
een baas heeft ieder gevval een engelen geduld nodig en veel fantasie en gevoelsommige dingen leer je niet uit een boekje maar in de praktijk
Er zijn ook geen standaard regels voor, maar het is wel een feit dat een doodsbange hond geen brokje uit je handen gritst!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Stang schreef:
een baas heeft ieder gevval een engelen geduld nodig en veel fantasie en gevoelsommige dingen leer je niet uit een boekje maar in de praktijk
Er zijn ook geen standaard regels voor, maar het is wel een feit dat een doodsbange hond geen brokje uit je handen gritst!
Een pissende, trillende, bevende, met de ogen rollende, schuimbekkende, ingesnoerde doodbange hond wel te verstaan! :G
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Stang schreef:
nee oke een uitgehongerde mischien
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Stang schreef:Er zijn ook geen standaard regels voor, maar het is wel een feit dat een doodsbange hond geen brokje uit je handen gritst!
Misschien is de definitie van doodsbange hond dan niet hetzelfde voor iedereen? Ik durf wel degelijk te beweren dat Saar doodsbang is zodra ze een ballon ziet. En nee, dan grist ze geen brokje uit je handen. Maar dat zal ze normaal ook al nooit doen :pffff:
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Mijn ervaring met een gedragstherapeut is heel positief. Via het forum ben ik er op attent gemaakt. Ik wist niet eens dat ze bestonden. Tommie blafte altijd als ik wegging. Zijn onderkende dat het geen verlatingsangst was maar een dominantie probleem. Ik wist niet dat Tommie dominant was als hij naar mijn hand graaide om geaaid te worden. Ik zei altijd: Tommie komt wel als hij aandacht nodig heeft. En ik vond het gezellig dat hij de hele dag achter me aan liep. Misschien vinden jullie me nu een echt dom blondje, maar Tommie is mijn eerste hond en ik wist het niet. Op de gehoorzaamheid cursus was er niets aan de hand. Daar hadden ze ook niets opgemerkt.
Maar het belangrijkste is dat Tommie weer alleen kan zijn. En ik weet dat ik de touwtjes in handen moet houden. In die moeilijke periode heb ik heel veel steun aan het forum gehad. Dus tips van ervaringsdeskundigen en een professional. Prima combinatie.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nu contact gezocht met een gedragstherapeut.
Ik zou eerst geholpen worden door een man die 'probleem gevallen' zocht, zoals in het algemene gedeelte staat.
Toch ga ik naar een ander persoon, gewoon omdat zij al wel gediplomeerd is en al heel veel ervaring heeft met andere honden. Wij hebben veel individuele begeleiding nodig, veel advies, veel 1 op 1 trainen.
Met mijn instructeur van de cursus kan ik veel doen en vragen, en daarnaast kan ik straks dingen afstemmen met mijn therapeut en instructeur. Ze kunnen mij allebei individueel begeleiden, en dat is wat Sho en ik nodig hebben. Wij hebben niet genoeg aan 1 dagje, uurtje, lesje of wat dan ook. Het wordt met Sho steeds erger. Bij ons is hij lief, visite moet ie niet zien! Op straat wil hij niks van andere honden hebben. Ik wil dus niet te laat zijn en daarom heb ik een therapeut ingeschakeld, tenminste. Ik heb nog niet met haar gesproken, maar ze zal me zo snel mogelijk terug bellen. Ben benieuwd wat ze wil gaan doen. Ik wil alles proberen om maar te zorgen dat het met Sho goed gaat. Want dat manneke is in die paar maanden al zoveel voor me gaan betekenen dat wij er alles aan willen doen hem te helpen een lieve, gehoorzame hond te worden die fijn met andere honden kan spelen en misschien even blaft als er visite komt, maar daarna lekker in zijn mand gaat liggen. :ok:
Dus wat mijn ervaringen zijn??? :U
Dat weet ik nog niet, maar ik zal het jullie vertellen als we zover zijn!
Mizz Bo
geregistreerd lid
Contacteer:

Gedragstherapeuten

Ongelezen bericht door Mizz Bo »

Ik heb zelf ook zeer goede ervaringen, Bo had een rangorde probleem wat best wel heftig was (zie topic rangordeprobleem). Ronald, de kynoloog had gezegd dat het wel zwaar zou worden en dat ik in alles consequent moest blijven. Om een heel lang verhaal kort te maken, Bo loopt zelfs los, luistert en haar ongewenste gedrag is bijna nihil...ik ben blij dat ik doorgezet heb...heel veel succes!!
Jippie, ik loop los!!

Kom even kijken op mijn site en laat een pootje achter in mijn gastenboek!
www.dogoargentino.qmotion.cc
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Hoi Natascha
Leuk om te horen dat het zo goed gaat met Bo!
Geslaagd voor de cursus?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”