Sho is bijna 2 jaar (geschat).
Maare, Mercedes. Wat doen jullie als Rimpel wegloopt? (leuke naam trouwens!)
Komt ie zelf terug? Of blijven jullie net zolang zoeken en roepen totdat je hem 'gevangen' hebt?
We hebben voor Sho al een traphekje geplaatst op de trap, omdat hij dus deuren openmaakt en naar boven rende. We vinden onze klinken mooi, dus willen we niet het hele huis gaan aanpassen voor een hond. Hij heeft maar te luisteren, alleen doet ie dat niet

.
Als wij hem roepen, blijft ie ff staan, en loopt dan weer verder. Maar als we hem dan met de auto tegenkomen en hem vrolijk roepen, springt ie zo de auto in... Soms begrijp ik helemaal niks van hem...
Maare, das wel eng zeg, dat je hond wegloopt in een groot bos! Dan ga je dood van paniek denk ik!
Sho bleef redelijk goed op het pad gister, soms wel wat het bos in, maar hij kwam best snel als ik hem riep. Als hij een meter te ver het bos inliep, vond ik het al eng. En als ik te ver uit z'n buurt was, omdat hij gewoon sneller loopt, wachtte hij mooi. Het was de eerste keer, dus kende hij nog geen enkel spoor. Misschien is dat de volgende keer ook wel anders hoor...
Hier op straat durf ik hem niet los te laten. Ik durf het zowieso al niet zo goed, heb gister gewoon geprobeerd en vertrouwen proberen te krijgen in hem, maar hier in de buurt gaat ie er volgens mij echt vandoor. Zover zijn we nog niet
Maar dat komt nog! Sho is een deugniet, maar zeker ook heel lief en aanhankelijk!
Hij komt zo agressief over op straat, zo van 'laat ik alle honden eens lekker te pakken nemen', maar onder dat agressieve uiterlik schuilt een eigenlijk hele lieve, sociale hond. Sho zal niet snel beginnen met vechten, hij wacht eerst af. Wanneer hij zich in het nauw gedreven voelt, zal hij misschien uithalen. Maar daar staan Shar-Pei's ook om bekend, dat ze nooit zullen beginnen met aanvallen. Sho doet alleen zo als hij dus aan de riem zit, zo bleek gister. Allemaal extra informatie om aan de gedragstherapeute door te geven!