Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reuengedrag,of niet?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Reuengedrag,of niet?

Ongelezen bericht door DogDalton »

Dalton is behoorlijk aan het puberen met zijn 1,5 jaar,wat dus inhoudt dat hij niet meer weet wat "plaats" is,vergeet hoe hij moet gaan zitten en sinds kort dus ook een selectief gehoor heeft :mrgreen: Ia allemaal niet zo erg maar sinds een paar weken vindt hij dat hij de mannetjes in de buurt de baas moet zijn wat dus resulteert in flinke spierpijn in de armen en skipartijen over het gras ;) Ook niet erg,want er wordt aan gewerkt door flink te trainen samen.Maar gisteren was het raak,mijn man had hem uitgelaten en was bijna terug bij huis toen hij een bordeauxdog tegenkwam,die hij al eerder gezien had en waar hij ook regelmatig mee gespeeld heeft,ze waren even aan het snuffelen en de riemen waren in elkaar gedraaid.Dalton ging boven de hond staan en de andere hond gromde,is trouwens ook een reu van ong.8 maanden,en toen klapte Dalton erop.Gelukkig kregen ze de honden uitelkaar en had de dog niks.
Vandaag ben ik aan het wandelen en bij de eerste reu werd Dalton erg boos,hij gromde en trok behoorlijk aan de riem.
Toen kwam ik een puppie tegen en ik dacht dat het wel goed zou gaan maar toen ze even gesnuffeld hadden begon Dalton weer te grommen en wilde hij bijten.
Ik zorg altijd dat dalton flink onder appél staat als ik een hond aan zie komen en als hij begint dan corrigeer ik hem flink en roep FOEI.Doet hij niks dan beloon ik hem.
Ik vind dit erg vervelend gedrag en zeker omdat hij zo gruwelijk sterk is.
Wat kan ik nog meer doen?
Ik moet er nog wel even bijvertellen dat Dalton een aantal maanden geleden flink gegrepen is door een herdershond uit de buurt...
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sho toont een beetje hetzelfde gedrag, alleen gromt hij niet, maar begint gewoon gek te doen.
Misschien heeft je hond zoiets van 'ik ga alvast maar in de aanval, voordat ze weer tegen mij beginnen...'
Zit je op cursus?? Anders kun je bij hun eens advies vragen, of bij een gedragstherapeut.
Succes!
Ca Cajuina
Zeer actief

Re: Reuengedrag,of niet?

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

DogDalton schreef:Dalton is behoorlijk aan het puberen met zijn 1,5 jaar,wat dus inhoudt dat hij niet meer weet wat "plaats" is,vergeet hoe hij moet gaan zitten en sinds kort dus ook een selectief gehoor heeft :mrgreen: Ia allemaal niet zo erg maar sinds een paar weken vindt hij dat hij de mannetjes in de buurt de baas moet zijn wat dus resulteert in flinke spierpijn in de armen en skipartijen over het gras ;) Ook niet erg,want er wordt aan gewerkt door flink te trainen samen.Maar gisteren was het raak,mijn man had hem uitgelaten en was bijna terug bij huis toen hij een bordeauxdog tegenkwam,die hij al eerder gezien had en waar hij ook regelmatig mee gespeeld heeft,ze waren even aan het snuffelen en de riemen waren in elkaar gedraaid.Dalton ging boven de hond staan en de andere hond gromde,is trouwens ook een reu van ong.8 maanden,en toen klapte Dalton erop.Gelukkig kregen ze de honden uitelkaar en had de dog niks.
Vandaag ben ik aan het wandelen en bij de eerste reu werd Dalton erg boos,hij gromde en trok behoorlijk aan de riem.
Toen kwam ik een puppie tegen en ik dacht dat het wel goed zou gaan maar toen ze even gesnuffeld hadden begon Dalton weer te grommen en wilde hij bijten.
Ik zorg altijd dat dalton flink onder appél staat als ik een hond aan zie komen en als hij begint dan corrigeer ik hem flink en roep FOEI.Doet hij niks dan beloon ik hem.
Ik vind dit erg vervelend gedrag en zeker omdat hij zo gruwelijk sterk is.
Wat kan ik nog meer doen?
Ik moet er nog wel even bijvertellen dat Dalton een aantal maanden geleden flink gegrepen is door een herdershond uit de buurt...
Dit is dus de reden dat je honden nooit aan de riem moet laten spelen. Vooral mij reuen vind ik dit een slecht idee. Wanneer het spel namelijk hoog oploopt kan geen van de twee weglopen. Ik zou Dalton los laten spelen en wanneer hij aan de riem loop heeft hij niet te grommen. Dus ook niet aan de riem snuffelen aan andere honden. Zorg dat andere reunen niet in de buurt komen wanneer hij aan de riem loopt. Hierdoor heeft hij over eentijd ook geen rede om de grommen aan de riem.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Dat hij gegrepen is door een andere hond heeft er me te maken en dat hij reu word. Zoals hij doet zich boven een ander reu wil verheffen is dominantie dit doen mijn reuen ook alleen weten ze dat ze niks mogen doen omdat ik de baas ben. Buiten huis doet Cashley het ook die is nu een jaar en probeert het bij vreemde honden. Ike geeft hem deze ruimte niet omdat hij de baas is. Dit is toch iets wat je in de gaten moet houden zou je er niks aan doen dan word het een nog groter probleem. Ga cursussen volgen dit kan helpen.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Ik heb met dalton een cursus gevolgd,2 zelfs.De puppycursus hebben we afgemaakt en de Elementaire gehoorzaamheid bijna,dit omdat dalton steeds iets mankeerde met zijn gezondheid.Op zich gaat het ook best goed hoor,het is gewoon dat ik niet wil dat het erger wordt.Aan de riem laat ik hem nu niet meer snuffelen,alleen als hij los loopt zou het wel kunnen maar dat probeer ik over een tijdje als dit goed gaat.Ik probeer consequent te zijn en te laten merken dat ik de baas ben.De afgelopen 2 dagen heb ik veel geoefend met hem door wat te trainen en door hem te belonen als hij zich netjes gedroeg tegenover een andere hond.
:ok:
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Falco
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Falco »

Ja hier wordt er ook sterk getrokken bij andere reuen... En aan de lijn gaat het helemaal niet. Dan moet je verschrikkelijk uitkijken. Rotweilers, herders en bouviers zijn niet zij favo kameraden :mrgreen: Kleine hondjes daarentegen zijn zijn grootste maatjes... Hij is bijna drie jaar maar vertoond nog tekenen van puberaal gedrag :ok:
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”