Dalton is behoorlijk aan het puberen met zijn 1,5 jaar,wat dus inhoudt dat hij niet meer weet wat "plaats" is,vergeet hoe hij moet gaan zitten en sinds kort dus ook een selectief gehoor heeft

Ia allemaal niet zo erg maar sinds een paar weken vindt hij dat hij de mannetjes in de buurt de baas moet zijn wat dus resulteert in flinke spierpijn in de armen en skipartijen over het gras

Ook niet erg,want er wordt aan gewerkt door flink te trainen samen.Maar gisteren was het raak,mijn man had hem uitgelaten en was bijna terug bij huis toen hij een bordeauxdog tegenkwam,die hij al eerder gezien had en waar hij ook regelmatig mee gespeeld heeft,ze waren even aan het snuffelen en de riemen waren in elkaar gedraaid.Dalton ging boven de hond staan en de andere hond gromde,is trouwens ook een reu van ong.8 maanden,en toen klapte Dalton erop.Gelukkig kregen ze de honden uitelkaar en had de dog niks.
Vandaag ben ik aan het wandelen en bij de eerste reu werd Dalton erg boos,hij gromde en trok behoorlijk aan de riem.
Toen kwam ik een puppie tegen en ik dacht dat het wel goed zou gaan maar toen ze even gesnuffeld hadden begon Dalton weer te grommen en wilde hij bijten.
Ik zorg altijd dat dalton flink onder appél staat als ik een hond aan zie komen en als hij begint dan corrigeer ik hem flink en roep FOEI.Doet hij niks dan beloon ik hem.
Ik vind dit erg vervelend gedrag en zeker omdat hij zo gruwelijk sterk is.
Wat kan ik nog meer doen?
Ik moet er nog wel even bijvertellen dat Dalton een aantal maanden geleden flink gegrepen is door een herdershond uit de buurt...