Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cavom.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

~Angela~
Actief

Cavom.

Ongelezen bericht door ~Angela~ »

Nou ben ik een paar dagen bezig met Cavom bij te voeren bij de Carocroc, om de honden eraan te laten wennen, nou gaat het met Liz uitstekend, maar loopt Noah al de hele dag te slikken, en heeft al 2 keer gespuugd :? .
Ze heeft haar oortjes plat hangen, het is echt een triest gezicht :cry: . Hoe zou dit komen?
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Als ik verander van voer en dat heb ik tot nu toe drie keer gedaan het afgelopen jaar, ga ik altijd van de ene op de andere dag over op het andere voer. De eerste dag kan de hond lichtelijk aan de dunne zijn, heeft mijn hond overigens geen enkele keer last van gehad.
Waarom hij juist Cavom uitspuugt is mij ook niet duidelijk, maar zoals ik al zei, ga in één keer over, dan verplicht je het hem min of meer.

Hugo ;)
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Cavom is een zware brok en niet elke hond kan daar tegen.
Misschien is dat het probleem?
Nika had dat met FarmFood, regelmatig spugen. :?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
~Angela~
Actief

Inge schreef:Cavom is een zware brok en niet elke hond kan daar tegen.
Misschien is dat het probleem?
Nika had dat met FarmFood, regelmatig spugen. :?
Zou ze er mischien aan kunnen wennen?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Geen idee, dat zul je gewoon uit moeten proberen. Bij Nika is het niet gelukt, ze heeft bijna 2 jaar FF gegeten en in die tijd bleef het spugen terugkomen. Heb vanalles geprobeerd, Luvus heilaarde op advies van Gerrit de Weerd, hielp niet, karnemelk/yoghurt geven, hielp even, alleen versperiodes hielden het probleem daarna een tijdje weg.
Heel jammer, want ik vond het een goed voer waar ze het verder heel goed op deed.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Van Cavom geef je ook snel teveel. Mijn honden werden er moddervet van. Ramyra verdraagt ook geen geperste brok.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
~Angela~
Actief

Oke.. net kwam er een 3e keer Cavom uit gespuugt.. 8O
Ik heb haar nog geen handje gegeven, maar ook 1 zalmoliecapsule..
Mischien is ze daardoor zo ziek.. :roll:
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Ahh :cry2:
ik zou maar stoppen met die brokken en ook met die zalmoliecapsule.
Misschien een dagje rijst met kip? Kan het een beetje tot rust komen daarbinnen ;)
Royal Canin doet Bob het prima op. Vindt ie heerlijk, goede ontlasting.
Het kost wat maar dat heb ik er graag voor over.
Geperste brokken zijn voor hem ook zwaar te verteren, hij kreeg als pup al andere brokken en overstappen van geexpandeerde naar geperst doe ik niet meer.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

dit heb ik ook gehad met mijn honden, toen een mailtje gestuurd naar de cavom en als antwoord kreeg ik dit.

doe eens wat karnemelk of yoghurt door de brokken.

dit doe ik nu en de honden hebben niet meer gespuugd.
NaNzZz

Ongelezen bericht door NaNzZz »

thanks voor de tip. onze bo heeft ook cavom een spuugt regelmatig ook eet ie het eigenlijk bijna niet meer...we zaten al te denken om te gaan barven of een andere brok te nemen, maar zal eerst dit eens uit proberen!
~Angela~
Actief

Waarom zou yoghurt of karnemelk dan helpen?
Wat heeft dat voor een werking op het voer vroeg ik mij af?
Ik ga in ieder geval straks dan wat yoghurt halen, en even kijken of het help, ze heeft vanmorgen een handje Cavom gegeten, en alles gaat tot nu nog oke :-D .
Even afwachten tot vanavond, als ze na vandaag nog spuugt van de Cavom ga ik terug naar de Carocroc.
Daar ben ik mee gestopt omdat ik heb horen zeggen dat ze daardoor zo verschrikkelijk kan ruien. :cry:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Karnemelk of yoghurt heeft invloed op de zuurgraad in de maag geloof ik, en dat is weer gunstig voor de vertering/verdraagzaamheid van de wat zwaardere brokken.
Je kunt ook een tijdje vers geven om te kijken of ze daarna de Cavom beter verdraagt
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

t kan ook zijn dat je hond spuugt door de verschillen in de voeding (geperst tov geexpandeerd)
t ene zet nl uit in de maag (geexpandeerd) en t andere niet, als je mengt kan dat in "conflict" met elkaar komen en dat zou dus een reden van t spugen kunnen zijn

toen ik nog brokken voerde en als ik van merk wisselde deed ik dat (op advies van Damien zn fokker ;)) van de ene op de andere dag, ff een halve tot hele dag laten vasten zodat t oude uit t systeem is en dan gewoon gelijk t nieuwe voer, geeft totaal geen problemen :ok:
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Als je zo moet klooien met dat voer en er hondvreemde spullen aan toe moet voegen (karnemelk yoghurt) dan zou ik er al mee kappen hoor

Maar het moet allemaal goedkoop zijn natuurlijk :?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

EvavT schreef:Als je zo moet klooien met dat voer en er hondvreemde spullen aan toe moet voegen (karnemelk yoghurt) dan zou ik er al mee kappen hoor

wat is er mis met karnemelk en yoghurt???
is alleen maar goed hoor ;)
~Angela~
Actief

EvavT schreef:Als je zo moet klooien met dat voer en er hondvreemde spullen aan toe moet voegen (karnemelk yoghurt) dan zou ik er al mee kappen hoor

Pardon? Denk jij dat ik mijn honden extra goedkoop voer geef? :?
Cavom, is geen goedkoop voer, maar als ik haar van het spugen af kan helpen door middel van wat yoghurt wil ik dat graag proberen :roll:
Zo niet, dan zal ik die hele zak voer direct wegdoen!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

:V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V :V
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Angela&Nico schreef:

Cavom, is geen goedkoop voer, maar als ik haar van het spugen af kan helpen door middel van wat yoghurt wil ik dat graag proberen :roll:
laat je niet gek makuhhhh!!!

sammetje krijgt ook Cavom en ik ben daar heel tevreden over.

als jij met een beetje yoghurt je hond ook aan de cavom kan houden moet je dat gewoon doen!

laat je even weten of het werkt?
Afbeelding
~Angela~
Actief

Ik laat het zeker even weten of het werkt :ok:

Vandaag gaat het gelukkig goed :p:
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Angela&Nico schreef:

je moet maar zo denken, in cavom zit niet de troep die in bijvoorbeeld royal canin wel zit.
duur voer is niet altijd beter, maak je niet druk :mrgreen:

nog even mijn ervaringen met geperste brokken toen qyan nog brokken kreeg:
qyan heeft altijd moeite gehad met geperste brokken, van de ene geperste brok ging hij spugen (te zwaar op de maag) en van weer andere geperste brokken aan de diaree (konden zijn darmen niet aan.
een hond met een zwak maag/ darmstelsel.
op cavom heeft qyan het wel beter gedaan als op de rest, maar heb dit idd wel langzaam moeten introduceren en dan nog ging het soms fout.
ik weet niet hoe het nu zou zijn, qyan krijgt geen brokken meer, maar als ik ooit weer noodgewdongen brokken zou moeten voeren, dan worden dat voor qyan geen geperste brokken al heb ik die liever wel.
misschien dat nu hij al langer als een jaar compleet op versvlees staat er wel tegen zou kunnen, maar toen iig niet.
sommige honden verdragen geperst moeilijker als geexpandeerd omdat maag en darmen harder moeten werken.
misschien dat je eerst de hoeveelheid cavom moet verminderen en zowiezo geperst niet mengen met geexpandeerd!
en dan rustig opbouwen naar de hoeveelheid die je hond zou moeten hebben.
dus eerst niet meer mengen, vervolgens minder voer en dat rustig opbouwen en als dat dan nog niet werk kon je altijd nog yoghurt of karnemelk toevoegen en kijken hoe dat gaat.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Angela&Nico schreef:Ik laat het zeker even weten of het werkt :ok:

Vandaag gaat het gelukkig goed :p:
vandaag had je toch alleen Cavom gegeven,
want dan zou het dus echt kunnen komen door de combi geperst-geexpandeerd dat haar maag daar gewoon niet tegen kan....
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Nee is royal Canin zitten geen "hondvreemde" :roll: dingen? Rare opmerking dit. Ook helemal niet gefundeerd. Iemand vraagt waarom de hond spuugt krijgt hiervoor een tip en dan moet het allemaal goedkoop.

Ik zal het je sterker vertellen. De rede dat sommige hond niet tegen zo'n zware brok kunnen is omdat de maag etc niet gewend zijn te werken. Juist door deze dure goede merkenbrok!
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Inge schreef:Karnemelk of yoghurt heeft invloed op de zuurgraad in de maag geloof ik, en dat is weer gunstig voor de vertering/verdraagzaamheid van de wat zwaardere brokken.
Je kunt ook een tijdje vers geven om te kijken of ze daarna de Cavom beter verdraagt
als je hond gaat spugen van cavom kan het zijn dat hij/zij het hogere vetgehalte nog niet aan kan.

door een 1/2 kopje yoghurt of karnemelk bij de brokken te geven dat neutraliseerd het vet en gaat de hond niet meer spugen.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

:?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:je moet maar zo denken, in cavom zit niet de troep die in bijvoorbeeld royal canin wel zit.
duur voer is niet altijd beter, maak je niet druk :mrgreen:
:ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:Nee is royal Canin zitten geen "hondvreemde" :roll: dingen? Rare opmerking dit. Ook helemal niet gefundeerd.
Sterker nog; in Royal Canin zit véél meer troep dan in Cavom!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”