Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragstherapie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gast

Gedragstherapie

Ongelezen bericht door Gast »

Vanavond ga ik met Sho voor de eerste keer naar gedragstherapie... Ben benieuwd wat we gaan doen. Het op straat lopen gaat zo moeizaam... Sho begint al te blaffen en trekken zodra hij een hond ziet, of een kat, of een watervalletje, of rolluiken die mensen naar beneden doen... zucht... en ik ben zo moe als ik met hem heb gelopen. Hij trekt me gewoon omver, ik ben niet zo groot en sterk... :roll: Het bezoek thuis, dus zo aanvallen gaat nu heel goed, ben benieuwd wat die vrouw gaat zeggen of doen...

Goed, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Maartje
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik ben benieuwd Maartje. Ik hoop dat hij/zij je kan helpen, want ik kan me voorstellen dat je zo niet echt ontspannen een wandelingetje met je hond maakt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Hopelijk helpt het!!! Ben benieuwd wat voor adviezen ze geeft!
Ginna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ginna »

Ik ben benieuwd....veel succes ;)

Ginna
wie liefde geeft, zal liefde krijgen!
Gast

He he, ik ben klaar met gedragstherapie hoor, tenminste voor deze avond...
Poeh, we hebben een hele weg te gaan, maar Isabelle heeft er vertrouwen in en heeft ergere gevallen meegemaakt, dus valt het nog mee :-)
Sho was trouwens weggelopen daar!! Stom he? Ze hadden een klein muurtje en tja, meneer is graag op ontdekkingstocht. Liep hij over de drukke straat en was zo bij de buren beland, bijna binnen... tjonge jonge. Had ie wat wondjes opgelopen van het over de muur springen, zie ik ineens dat ie een teek heeft!! Zit er waarschijnlijk al een dag of 2 in... Isabelle heeft hem eruit gehaald, nu maar hopen dat Sho zich lekker blijft voelen...
Was wel schrikken hoor, we hebben gelijk probleem nummer zoveel genoteerd, weglopen...
Ook het agressieve gedrag naar andere honden aan de lijn, het druk zijn als ik of mijn vriend uit zicht is, het blaffen naar visite thuis enz enz.
We gaan ermee aan de slag, ze heeft er vertrouwen in, dus voelt het voor mij ook goed. :ok:
We gaan ook goed werken aan het HIER komen. Dagt gaat ze doen door met de hond te spelen. ZIJ speelt met Sho en wanneer ze het speeltje terug vraagt, dus Sho laat los, moet ik HIER roepen. Op den duur wordt dit natuurlijk uitgebreider en dan wordtde motivatie om speeltje los te laten en naar baasje te gaan, groter. Hiermee kunnen we hem dus ook bij ons roepen als hij weer wegloopt. De motivatie van het buiten zijn, is dan toch kleiner dan het naar het baasje gaan.
Dit alles gaat veel tijd en geduld kosten, maar ik heb er alle vertrouwen in en wil er alles aan doen Sho een kans te geven.
Dus, ik hou jullie zeker op de hoogte!!
Over 2 weken komt ze langs met het behandelplan en gaat samen met me aan het werk. Ook mijn instructeur van hondenschool werkt mee, omdat die 2 elkaar kennen. Dus das fijn.
Oke, ik bericht weer wat als we de volgende les hebben gehad!! ;)

Liefs, Maartje
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik hoop dat het lukt......succes
marron
Actief

Ongelezen bericht door marron »

:pig: :pig: :pig: en weet ze ook iets voor het snurken want dan houd ik me ook aanbevolen hoor :mrgreen: Nee grapje ik vind het heel goed dat jullie dit allemaal voor het snurkende peitje over hebben, hij heeft het maar getroffen met jullie. maar misschien is dit alles wel de reden waarom hij in het asiel is beland?Ik wens jullie heel veel succes hoor :ok: :ok:
groetjes Van Marron de labjes en Flup
Gast

Dank je Anita! Doet me goed om dat te horen. En tja, tegen snurken is geen middel... Sho laat tegenwoordig ook veel scheten... en stinken!!!! Tjonge, jonge... Ach, hij is bij ons zo lief en moet gewoon nog veel leren, maar ik heb er alle vertrouwen in! :-D
marron
Actief

:N scheten gattverdamme wat een stink pei wat voer je dat beest joh.Ben benieuwd hoe het verder gaat met de teraphie, laat je het weten
kirsten
Actief

Ongelezen bericht door kirsten »

heel veel suc6 ermee :ok:
en hou ons op de hoogte ben heel benieuwd,hoe het gaat.
groetjes kirsten :ok:
als je wat tips hebt voor hier komen houw ik me aanbevollen
Gast

Yep, ik hou jullie op de hoogte!! Heb pas 24 Juni weer een afspraak, maar zal daarna gelijk verslag doen!!

En tja, stinkende peitjes.... wat doe je eraan he?? :-D
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat ga je zelf nu de komende weken doen met hem?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gast

Gewoon doorgaan met flink trainen! Morgen heb ik weer cursus, dus ben dan ook weer hard bezig. We zien wel hoe het allemaal gaat lopen...
Gast

Oke, Isabelle is gister geweest en we starten volgende week zaterdag voor het echt! We gaan stap voor stap aan verschillende problemen werken. Nu lijkt het wel alsof we dat nooit gaan bereiken, maar volgens Isabelle moet dat gaan lukken. We krijgen in ieder geval ruim de tijd. Dus volgende week begint het echt!
Spannend!

Greets.. :ok:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Isabel is niet erg vlot, vind ik, eerlijk gezegd. Een hele maand voordat er iets gedaan gaat worden. :?

Ik hoop met je mee dat als jullie uiteindelijk aan de slag gaan met zijn allen er een verbetering bereikt gaat worden waar je wat aan hebt.
marron
Actief

:ok: succes met het snurkende peitje hoor :mrgreen:
morah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door morah »

scheten gattverdamme wat een stink pei wat voer je dat beest joh
Ligt misschien inderdaad aan zijn voeding ? Misschien een té eiwitrijke voeding ? 't Is miss. het proberen waard om eens iets anders te geven.

Overigens mijn complimenten dat jullie zo goed voor Sho zorgen !! Fijn dat je bij de gedragstherapeut hulp gezocht hebt. Ik hoop dat je de moed niet opgeeft, emmers vol geduld heb je nodig joh !!! Maar uiteindelijk krijg je er dan een hele evenwichtige leuke hond voor terug.
Zou best kunnen, zoals iemand eerder schreef, dat zijn gedrag de reden is waarom hij in het asiel belandde. Zonde toch ! Hou ons op de hoogte van je vorderingen hé Maartje,
groetjes
Morah
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
Gast

morah schreef:
scheten gattverdamme wat een stink pei wat voer je dat beest joh
Ligt misschien inderdaad aan zijn voeding ? Misschien een té eiwitrijke voeding ? 't Is miss. het proberen waard om eens iets anders te geven.

Overigens mijn complimenten dat jullie zo goed voor Sho zorgen !! Fijn dat je bij de gedragstherapeut hulp gezocht hebt. Ik hoop dat je de moed niet opgeeft, emmers vol geduld heb je nodig joh !!! Maar uiteindelijk krijg je er dan een hele evenwichtige leuke hond voor terug.
Zou best kunnen, zoals iemand eerder schreef, dat zijn gedrag de reden is waarom hij in het asiel belandde. Zonde toch ! Hou ons op de hoogte van je vorderingen hé Maartje,
groetjes
Morah
Dit is erg fijn om te horen! Wij hebben voor een hond uit het asiel gekozen en ja, dan kunnen er misschien wat 'risico's' aan zitten. Ik bedoel, sommige honden zitten niet voor niks in het asiel. Nu wil ik niet goedpraten waarom mensen hun dieren in asiels of op straat dumpen, hoor!! Maar ik bedoel, sommige honden hebben een gebruiksaanwijzing, waar je soms wat in moet aanpassen. Wij hebben voor Sho gekozen en willen hem ook de kans geven zich op een normale manier te ontwikkelen. Ik weet dat er veel tijd en geduld in gaat zitten, maar heb er wel vertrouwen in.

En dat Isabelle nu pas kon, kwam omdat ze het heel druk heeft. We waren nog niet begonnen met de training, hadden alleen de gedragstesten nog gehad. Mijn instructeur van de honden school traint me ook, tijdens de cursussen. Daarbij krijg ik dus ook nog privelessen.
Ik hou jullie op de hoogte, ben ben benieuwd hoe het zal gaan.

Liefs, Maartje

Enne, Anita. Het snurken zijn we inmiddels gewend, maar die scheten....
We hebben al eens ander eten geprobeerd, maar ik denk dat Sho gewoon gevoelige darmen heeft :-D
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Maartje-Sho schreef:Sho laat tegenwoordig ook veel scheten
Eukanuba?
AfbeeldingAfbeelding
marron
Actief

:pffff: gevoelige darmen zegt ze :pffff: tís een stink peitje hoor ;) Maar misschien iets minder eieren geven, wil wel eens helpen hoor :mrgreen: :mrgreen:
doe je best en ga zo door :ok:
Gast

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Maar wel een heel lief (stink) peitje... haha.

En nee, geen Eukeneuba (schrijf ik het goed?) ;)
zereno
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door zereno »

ik zit ook te denken om een therapeut in te schakelen. Lijkt me wel moeilijk te bepalen met welke peut je het beste in zee kan gaan....Hoe zit het eigenlijk met de kosten van een peut? Kan je me een richtlijn geven? En wat is het verschil tussen een hondencursus of een gedragstherapeut...maakt dat veel uit?
Gast

Nou, de eerste les gehad vandaag! Wat een huiswerk hebben we nu!!
We moeten 'wacht' en 'kom voor' gaan leren. Sho moet leren te blijven zitten als de voordeur open gaat als we gaan wandelen. En we gaan 'plaats' leren, wat betekent dat hij in zijn mand moet gaan liggen. En we gaan werken aan het niet trekken aan de riem, waarbij we, als hij ons aankijkt, Sho goed belonen! Nou, dat 'wacht' deed ie al hartstikke goed!! Dat honden ZO snel iets leren, onvoorstelbaar!
Voor het wandelen gaan, dus me de deur open doen, gebeurde het volgende... meneer kwam, zodra hij de deur hoorde, al overeind. Maar het is tocht gelukt de deur helemaal open te doen, terwijl hij bleef zitten en IK als eerste naar buiten ging!!
Op straat, wat betreft het trekken, moeten we HEEL consequent zijn. Als we dat een week of 3 goed volhouden, kan het trekken aan de riem weg zijn. Ben benieuwd!
Iedere keer als hij nu trekt moet ik stil staan, 3 seconden tellen en eigenlijk moet hij me dan aan kijken en goed beloond worden. Kijkt hij me NIET aan in die 3 tellen, moet ik me omdraaien en weglopen. En dit IEDERE KEER als hij trekt. Nou, jullie begrijpen wel dat ik een halfuur bezig ben, maar steeds voor mijn huis rondjes blijf lopen en dus geen steek verder kom. :? Maar goed, op een gegeven moment heb ik zijn aandacht en kijkt me goed aan!! 8) Ik was echt weer trots op hem vandaag!! Het wordt nog wel wat!

Goed ik blijf jullie op de hoogte houden! :ok:
Enne, duimen he, voor ons! We gaan ervoor!!! :-D

Liefs, Maartje
zereno
Vaste gebruiker

ik wil je absoluut niet ontmoedigen wat dat trekken betreft....maar helaas hadden wij niet dat geduld voor die aanpak.....na een tijdje werden we er zo gek van dat we niet eens de straat uitkwamen, dat we ongemerkt toch niet consequent genoeg waren....en dan werkt het dus niet :?
Gast

Ik ga mijn best doen om het vol te houden, want op deze manier is met Sho lopen gewoon niet prettig.
Als we het zover krijgen dan zou het geweldig zijn, want dan kan ik tenminste weer fatsoenlijk met hem lopen. Ik hoop dat ik het volhoudt...
zereno
Vaste gebruiker

ik duim voor je! En anders kan je altijd ook nog met discs werken. Sinds wij dat doen, trekt hij niet meer onze arm uit de kom en kom ik ook niet meer moe terug.....voor ons werkte de disc dus beter dan consequent stilstaan of omdraaien...
Gast

Wat is dat voor iets?? Enne, bedankt voor het duimen! :-D :ok:
zereno
Vaste gebruiker

http://www.dogmountain.be/info/handleiding/FD.htm
hierop staat dat uitgelegd. Als je hier op dit forum bij zoeken discs intypt kom je vast wel ergens mijn eigen uitleg hierover tegen.
Wat ik lekker vind aan de discs dat het mij beter lukt om te timen en ik heb er meer geduld voor omdat ik het duidelijker vind waar ik mee bezig ben.
Ik heb hem hiermee al afgeleerd dat hij als 1e door een deur wil, dat hij er van door gaat een veld in achter hazen aan en langzaam kan ik nu ook makkelijker andere honden passeren. En het trekken wordt dus ook minder...
Echt, ik vind het een uitkomst! Duidelijker en effectiever dan de clickermethode (die wel weer beter werkt om gedrag/truukjes aan te leren)
Gast

Ik ken ze niet, nooit van gehoord.
Ik zal eens kijken wat we op deze manier bereiken met Sho, hopelijk lukt het gewoon met heel veel training en geduld. Maar het is moeilijk hoor.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Maartje-Sho schreef:Ik ken ze niet, nooit van gehoord.
Ik zal eens kijken wat we op deze manier bereiken met Sho, hopelijk lukt het gewoon met heel veel training en geduld. Maar het is moeilijk hoor.
Let er wel op dat je niet teveel methodes door elkaar gaat pakken en te snel naar iets anders grijpt. :ok:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Gedrag en opvoeding”