Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
staartjagen
Moderator: moderatorteam
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
staartjagen
de bull van mijn vriendin doet staartjagen. heeft iemand hier ervaring mee?? wat zou dat kunnen zijn? hij draait echt continu rondjes
ze gaat zowieso morgen naar de DA, maar ik ben benieuwd of iemand dit kent?
groetjes
caroline, whooper en orbis
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
geen idee, ze krijgen geen contact met hem, heel vreemdtwinkeltje schreef:dat is wel erg veel ja verveelt hij zich of zowhoopy schreef:ja maar deze bull doet het al 2 dagen 24 uur per dagtwinkeltje schreef:denk dat veel honden het doen soms hoor te minste de mijne wel eens helemaal :piew
groetjes
- twinkeltje
- moderator
lijkt wel authisme als ze geen contact krijgen met hem alleen weet ik niet of honden dat kunnen krijgenwhoopy schreef:geen idee, ze krijgen geen contact met hem, heel vreemdtwinkeltje schreef:dat is wel erg veel ja verveelt hij zich of zowhoopy schreef:ja maar deze bull doet het al 2 dagen 24 uur per dagtwinkeltje schreef:denk dat veel honden het doen soms hoor te minste de mijne wel eens helemaal :piew
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, ik heb ook geen idee, vandaar mijn vraag hiertwinkeltje schreef:lijkt wel authisme als ze geen contact krijgen met hem alleen weet ik niet of honden dat kunnen krijgenwhoopy schreef:geen idee, ze krijgen geen contact met hem, heel vreemdtwinkeltje schreef:dat is wel erg veel ja verveelt hij zich of zowhoopy schreef: ja maar deze bull doet het al 2 dagen 24 uur per dag
groetjes
- twinkeltje
- moderator
ik hoop dat iemand het weetwhoopy schreef:ja, ik heb ook geen idee, vandaar mijn vraag hiertwinkeltje schreef:lijkt wel authisme als ze geen contact krijgen met hem alleen weet ik niet of honden dat kunnen krijgenwhoopy schreef:geen idee, ze krijgen geen contact met hem, heel vreemdtwinkeltje schreef:dat is wel erg veel ja verveelt hij zich of zo![]()
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi,
Dat is inderdaad gestoord gedrag. Ik weet er te weinig van om je goed advies te kunnen geven.
Dat is inderdaad gestoord gedrag. Ik weet er te weinig van om je goed advies te kunnen geven.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Daphne
- Zeer actief
Dat is dwangmatig gedrag.
Volgens mij zijn bullen daar erg gevoelig voor?
Je moet het gedrag zo snel mogelijk zien te doorbreken want anders gaat het van kwaad tot erger.
De hond van mijn moeder doet dat ook en die vreet dus haar hele staart kaal.
Alleen zij dat doet in bepaalde situatie's en deze hond dus de godganse dag.
Ik zou de hulp van een gedragsdeskundige inschakelen.
(mits er medische niets aan het licht komt, misschien zijn anaalklieren?
Alhoewel ik dat betwijfel als ik dit verhaal zo lees)
Volgens mij zijn bullen daar erg gevoelig voor?
Je moet het gedrag zo snel mogelijk zien te doorbreken want anders gaat het van kwaad tot erger.
De hond van mijn moeder doet dat ook en die vreet dus haar hele staart kaal.
Alleen zij dat doet in bepaalde situatie's en deze hond dus de godganse dag.
Ik zou de hulp van een gedragsdeskundige inschakelen.
(mits er medische niets aan het licht komt, misschien zijn anaalklieren?
Alhoewel ik dat betwijfel als ik dit verhaal zo lees)
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

Nero 11/1998 - 16/06/2014
- Lisa
- Zeer actief
-
Gast
Re: staartjagen
Ik heb in een boek van een Amerikaanse gedragstherapeut, Nicholas Dodman, gelezen dat dit vaker voorkomt bij de bull terrier. Het zou een erfelijke afwijking zijn die duidt op epilepsie (als ik het me goed herinner). Ik heb het boek niet bij de hand, de titel is De hond die te veel van zijn baas hield.whoopy schreef:de bull van mijn vriendin doet staartjagen. heeft iemand hier ervaring mee?? wat zou dat kunnen zijn? hij draait echt continu rondjesze gaat zowieso morgen naar de DA, maar ik ben benieuwd of iemand dit kent?
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ja idd, ik ben hier ook van op de hoogte van dat verhaal.!! jij weet ook toevallig geen benaming voor deze afwijking?sypke schreef:Ik heb in een boek van een Amerikaanse gedragstherapeut, Nicholas Dodman, gelezen dat dit vaker voorkomt bij de bull terrier. Het zou een erfelijke afwijking zijn die duidt op epilepsie (als ik het me goed herinner). Ik heb het boek niet bij de hand, de titel is De hond die te veel van zijn baas hield.whoopy schreef:de bull van mijn vriendin doet staartjagen. heeft iemand hier ervaring mee?? wat zou dat kunnen zijn? hij draait echt continu rondjesze gaat zowieso morgen naar de DA, maar ik ben benieuwd of iemand dit kent?
groetjes
- Ca Cajuina
- Zeer actief
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, geen vlooienCa Cajuina schreef:Heeft hji geen vlooien? het kan zijn dat ze daardoor de staart achterna gaan. En dit kan dan weer dwangmatig gedrag worden
groetjes
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Dan toch maar even langs de dierenartswhoopy schreef:nee, geen vlooienCa Cajuina schreef:Heeft hji geen vlooien? het kan zijn dat ze daardoor de staart achterna gaan. En dit kan dan weer dwangmatig gedrag wordenvannacht heeft hij het niet gedaan maar nu is hij weer extreem rustig, niet zichzelf, en kijkt heel zielig. dat is niks voor die Bull want dat is altijd een hele actieve, drukke bull
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik denk dat ze er inmddels al zit, dus ben zeer benieuwdCa Cajuina schreef:Dan toch maar even langs de dierenartswhoopy schreef:nee, geen vlooienCa Cajuina schreef:Heeft hji geen vlooien? het kan zijn dat ze daardoor de staart achterna gaan. En dit kan dan weer dwangmatig gedrag wordenvannacht heeft hij het niet gedaan maar nu is hij weer extreem rustig, niet zichzelf, en kijkt heel zielig. dat is niks voor die Bull want dat is altijd een hele actieve, drukke bull
groetjes
-
Gast
nee, ik heb het boek niet hier. iemand hierboven had hetzelfde opgeschreven zag ik. misschien weet zij het of kan zij het opzoeken?whoopy schreef: ja idd, ik ben hier ook van op de hoogte van dat verhaal.!! jij weet ook toevallig geen benaming voor deze afwijking?
-
Gast
Even met Google gezocht en dit gevonden:
http://critterweb.com/btneuro/study_info.htm
Als je zoekt op bull terrier tail chasing vind je nog wel meer.
http://critterweb.com/btneuro/study_info.htm
Als je zoekt op bull terrier tail chasing vind je nog wel meer.
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
heb je dat boek nog? of weet jij hoe die afwijking heet???? ik wilde het boek ook ff kopen maar kost 90 euro ofzo, vind ik toch ff iets te veel zo ff te kopen om iets op te zoekenLisa schreef:Dit gedrag staat beschreven in het boek van Nicholas Dodman - De hond die teveel van zijn baas hield, isbn: 9027484724
Ik heb het boek een tijdje geleden gelezen en weet niet meer wat hij er precies over schreef en over de behandeling hiervan maar het was wel interessant.
groetjes
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Je houdt ons wel op de hoogte hewhoopy schreef:ja ik denk dat ze er inmddels al zit, dus ben zeer benieuwdCa Cajuina schreef:Dan toch maar even langs de dierenartswhoopy schreef:nee, geen vlooienCa Cajuina schreef:Heeft hji geen vlooien? het kan zijn dat ze daardoor de staart achterna gaan. En dit kan dan weer dwangmatig gedrag wordenvannacht heeft hij het niet gedaan maar nu is hij weer extreem rustig, niet zichzelf, en kijkt heel zielig. dat is niks voor die Bull want dat is altijd een hele actieve, drukke bull
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ja zodra ik iets weet, laat ik het jullie ff wetenCa Cajuina schreef:Je houdt ons wel op de hoogte hewhoopy schreef:ja ik denk dat ze er inmddels al zit, dus ben zeer benieuwdCa Cajuina schreef:Dan toch maar even langs de dierenartswhoopy schreef: nee, geen vlooienvannacht heeft hij het niet gedaan maar nu is hij weer extreem rustig, niet zichzelf, en kijkt heel zielig. dat is niks voor die Bull want dat is altijd een hele actieve, drukke bull
groetjes
-
qyan
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zit nog steeds te wachten op een berichtje. dat wat jij zegt over die anaalklieren zei ik ook al meteen tegen haar, maar ik twijfel omdat hij het echt aan 1 stuk door doet, zelfs als hij zijn bench in moet, dan gaat hij in de benche verder. en idd omdat hij niet ging sleetje rijden, maar dat wil dus niks zeggen.qyan schreef:buiten het gegeven dat het iets met de bullterrier te maken heeft.
vlooien zijn het niet, maar verstopte anaalklieren misschien?
als qyan verstopte anaalklieren had deed hij dit ook, zonder sleetje rijden.
succes iig.
groetjes
- twinkeltje
- moderator
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Doorbreken! het is obsessief gedrag! Ik heb gelezen dat honden die zich vervelen ( voornamelijk geestelijk) dit vaak gaan doen. En omdat mensen het in het begin zo grappig vinden wordt hij aangemoedigd. De aandacht is zijn beloning en blijft het dus doen...
Dat is wat ik gelezen heb over het najagen van de staart en je moet dat doorbreken.
Dat is wat ik gelezen heb over het najagen van de staart en je moet dat doorbreken.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er het boek van Dodman even bijgepakt. Overigens Caroline, bij mediaboek kun je het boek voor euro 15,95 bestellen
.
In zijn boek (de hond die te veel van zijn baas hield) schrijft Dodman onder meer over dwangneurotisch gedrag bij Bull Terriers. In zijn afsluitende paragraaf schrijft hij:
"Dit ras vertoont een aantal vormen van dwangmatig gedrag, waaronder het najagen van de eigen staart en obsessief gedrag ten opzichte van speeltjes, stukken hout, tennisballen enz. Het is goed mogelijk dat dit gedrag het hondenequivalent is van een dwangneurotische stoornis; het lijkt gepaard te gaan met partiële epileptische activiteit in de hersenen"
Als behandeling geeft Dodman onder meer aan te zorgen voor veel afwisseling en een interessante omgeving en de hond zo weinig mogelijk alleen te laten. Het gebruik van benches en andere opsluitmiddelen wordt zo veel mogelijk ontraden. Verder veel beweging en geschikt voer (staat niet bij wat dat dan is
). Verder herconditionering door de hond ander gedrag te leren wat hij niet tegelijk met het obsessieve gedrag kan vertonen en tot slot worden kalmeringsmiddelen als behandelmethode aangegeven (prozac en uiteraard uitsluitend onder begeleiding van de da).
Overgens geeft Dodman bij de diagnostische criteria onder meer aan of het gedrag langer dan een uur per dag optreedt, of het ten koste gaat van normale activiteiten en of de hond angstig wordt als hij belemmerd wordt in het vertonen van het gedrag.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Het boek is overigens een aanrader en lang niet zo duur als je dacht
.
Ben benieuwd wat er bij deze hond uiteindelijk uitkomt.
In zijn boek (de hond die te veel van zijn baas hield) schrijft Dodman onder meer over dwangneurotisch gedrag bij Bull Terriers. In zijn afsluitende paragraaf schrijft hij:
"Dit ras vertoont een aantal vormen van dwangmatig gedrag, waaronder het najagen van de eigen staart en obsessief gedrag ten opzichte van speeltjes, stukken hout, tennisballen enz. Het is goed mogelijk dat dit gedrag het hondenequivalent is van een dwangneurotische stoornis; het lijkt gepaard te gaan met partiële epileptische activiteit in de hersenen"
Als behandeling geeft Dodman onder meer aan te zorgen voor veel afwisseling en een interessante omgeving en de hond zo weinig mogelijk alleen te laten. Het gebruik van benches en andere opsluitmiddelen wordt zo veel mogelijk ontraden. Verder veel beweging en geschikt voer (staat niet bij wat dat dan is
Overgens geeft Dodman bij de diagnostische criteria onder meer aan of het gedrag langer dan een uur per dag optreedt, of het ten koste gaat van normale activiteiten en of de hond angstig wordt als hij belemmerd wordt in het vertonen van het gedrag.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Het boek is overigens een aanrader en lang niet zo duur als je dacht
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
hey top zeg!!! hier heb ik echt wat aan. ga ook meteen dat boek ff bestellenSietske* schreef:Ik heb er het boek van Dodman even bijgepakt. Overigens Caroline, bij mediaboek kun je het boek voor euro 15,95 bestellen.
Als behandeling geeft Dodman onder meer aan te zorgen voor veel afwisseling en een interessante omgeving en de hond zo weinig mogelijk alleen te laten. Het gebruik van benches en andere opsluitmiddelen wordt zo veel mogelijk ontraden. Verder veel beweging en geschikt voer (staat niet bij wat dat dan is). Verder herconditionering door de hond ander gedrag te leren wat hij niet tegelijk met het obsessieve gedrag kan vertonen en tot slot worden kalmeringsmiddelen als behandelmethode aangegeven (prozac en uiteraard uitsluitend onder begeleiding van de da).
Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Het boek is overigens een aanrader en lang niet zo duur als je dacht.
groetjes
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer: